KPN gaat van 3G naar 4G in maart 2022, wat betekent dit voor jou?

  • 14 September 2018
  • 60 reacties
  • 6294 keer bekeken
KPN gaat van 3G naar 4G in maart 2022, wat betekent dit voor jou?

Toon eerste bericht

60 reacties

Zojuist een gloednieuw toestel in gebruik genomen, Oppo X5.

Nog steeds zelfde probleem…

Zal de klantenservice maar eens gaan bellen...

Reputatie 7
Badge +24

Zojuist een gloednieuw toestel in gebruik genomen, Oppo X5.

Nog steeds zelfde probleem…

Zal de klantenservice maar eens gaan bellen...

Hi Ernst, nog even voor de zekerheid. Staat VoLTE wel ingeschakeld op de Oppo X5? Instellingen > Mobiel netwerk > Simkaart selecteren > Bellen via 4G (Inschakelen).

Hoi, “VoLTE oproepen” staat aan.

Als ik op een andere plek / onderwerp dit probleem moet neerzetten, hoor ik het wel.

Kan iemand van KPN me met dit probleem helpen?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ErnstdeB, zou je je toestel eens kunnen herstarten nu en het daarna nog een kunnen proberen? Volgens mij heb ik het euvel gevonden en verholpen!

Hi @ErnstdeB, zou je je toestel eens kunnen herstarten nu en het daarna nog een kunnen proberen? Volgens mij heb ik het euvel gevonden en verholpen!

Is het al gelukt, @ErnstdeB ?

Op de oppo find x5 werkt alles nu goed. 5G, 4G, en gewoon data tijdens het bellen.

Op de OnePlus 3 valt de data nog steeds uit tijdens een gesprek. Maar goed, die telefoon gaat dan maar marktplaats op voor de liefhebber (en niet-KPN-abonnee).

@Maja_ ben toch wel heel benieuwd wat je nog gedaan hebt om het werkend te krijgen? (Mag ook in privé-bericht eventueel.)

Reputatie 7
Badge +20

Ah super dat het nu goed gaat met de Find X5 @ErnstdeB!

Er leek iets niet helemaal goed te staan bij de VoLTE instellingen, dus ik heb VoLTE even opnieuw ingeschakeld 🙂

Reputatie 7
Badge +9

Op de oppo find x5 werkt alles nu goed. 5G, 4G, en gewoon data tijdens het bellen.

Op de OnePlus 3 valt de data nog steeds uit tijdens een gesprek. Maar goed, die telefoon gaat dan maar marktplaats op voor de liefhebber (en niet-KPN-abonnee).

@Maja_ben toch wel heel benieuwd wat je nog gedaan hebt om het werkend te krijgen? (Mag ook in privé-bericht eventueel.)

Kan de OnePlus 3 wel bellen via 4G? Als dat niet het geval is wordt er gebeld via 2G, en kan er inderdaad tijdens het bellen geen gebruik worden gemaakt van data via 4G. Zodra het gesprek dan is afgelopen is dat weer wel mogelijk.

Piet.  

Op de oppo find x5 werkt alles nu goed. 5G, 4G, en gewoon data tijdens het bellen.

Op de OnePlus 3 valt de data nog steeds uit tijdens een gesprek. Maar goed, die telefoon gaat dan maar marktplaats op voor de liefhebber (en niet-KPN-abonnee).

@Maja_ben toch wel heel benieuwd wat je nog gedaan hebt om het werkend te krijgen? (Mag ook in privé-bericht eventueel.)

Kan de OnePlus 3 wel bellen via 4G? Als dat niet het geval is wordt er gebeld via 2G, en kan er inderdaad tijdens het bellen geen gebruik worden gemaakt van data via 4G. Zodra het gesprek dan is afgelopen is dat weer wel mogelijk.

Piet.  

Ho Piet, in principe kan de OP3 bellen via 4G, maar de combi KPN/OnePlus 3 heeft VoLTE nooit werkend gemaakt. Maar daar ging het niet om:

Voorheen viel tijdens het gesprek met de OnePus de data terug naar 3G of 2G. Nadat KPN 3G heeft uitgezet, viel de data ook niet meer terug naar 2G maar helemaal uit. Of dat “as designed” is vraag ik me af, maar het maakt me in principe niet meer uit, tenzij ik er in gebieden zonder 4G-dekking toch ook last van blijk te hebben. met het nieuwe toestel. Ik hoop van niet 🙂.

Voorheen viel het voor bellen en data terug naar 3G. Dat is echter sinds 10 mei landelijk uitgeschakeld. Daardoor valt het, bij gebrek aan niet kunnen bellen via VoLTE, terug naar 2G voor bellen en data tijdens een gesprek. En 2G is GSM!, met GPRS internet. En GSM ( met gprs) is een 20 jaar oude techniek die beide tegelijk nooit heeft ondersteunt. 

CC @ErnstdeB .

Reageer