Beantwoord

KPN / Proximus Belgie

  • 25 April 2022
  • 32 reacties
  • 977 keer bekeken

Ik heb vandaag met de klantenservice gebeld en na overleg met zijn collega’s ben ik doorverwezen naar het forum omdat niemand mij kon helpen.  Ik verblijf 6 maanden per jaar op een camping in België op een plek waar alleen Proximus te ontvangen is. Mijn KPN wil echter niet overschakelen op Proximus. Echter heeft mijn werkgever met KPN zakelijk wel gewoon netwerk en 4G van Proximus. Tevens heb ik vandaag een Nederlandse vakantieganger gesproken met KPN privé die na contact via de Technische Dienst van KPN ook gewoon Proximus 4G heeft dus het moet wel mogelijk zijn. Graag zou ik dit opgelost willen hebben omdat ik wel 12 maanden per jaar betaal. Nu moet ik iedere keer 30min naar Luxemburg rijden om bereikbaar te zijn. 
 

Mvg. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 April 2022, 18:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bas Steen ,

bron: moderator Alexandra 

Hi allen. Ik heb even onderzoek en navraag gedaan over het netwerk Proximus. Ik begrijp goed dat 't voor vragen zorgt aangezien de Technische Dienst een uitzondering heeft gemaakt. Lang verhaal kort: Proximus is geen roamingpartner van KPN, dus het klopt dat je er geen verbinding mee kunt maken. Er kunnen geen rechten ontleend worden aan een uitzondering die eens is gemaakt door de Technische Dienst. Ik kan het helaas niet mooier maken.

 

Allemaal leuk en aardig maar met een copy/paste antwoord neem ik geen genoegen. Kan niet zo zijn dat er zo wordt omgegaan met iemand die al 15jaar bij kpn zit. Zijn verschillende particulieren waaronder een vader met 2 kinderen die alle 3 gewoon 4g hebben met een kpn abonnement. 

Badge +19

Een moderator gaat hier ook op reageren. De wachttijd is een dag of twee. Waarschijnlijk heeft hij/zij hetzelfde verhaal.

Reputatie 7
Badge +28

Allemaal leuk en aardig maar met een copy/paste antwoord neem ik geen genoegen. Kan niet zo zijn dat er zo wordt omgegaan met iemand die al 15jaar bij kpn zit. Zijn verschillende particulieren waaronder een vader met 2 kinderen die alle 3 gewoon 4g hebben met een kpn abonnement. 

Waarom zou er alleen voor jou een ander antwoord komen? Het maakt niet uit hoe lang je  al klant bent bij KPN. 
 

Het is bij KPN gewoon niet mogelijk. 

Hoi @Bas Steen . Welkom op het forum.

Het antwoord van @Alexandra  is van vijf maanden geleden. Roaming partners veranderen wel eens.  Ik heb het vermoeden dat we nog steeds niets met Proximus doen maar ik ga het voor de zekerheid voor je navragen. 

Helaas @Bas Steen mij is geadviseerd om over te stappen naar Tmobile… goed advies overigens van KPN. Tmobile is een goede provider, goed bereik, scherpere tarieven en geen limitatie op providerkeus in het buitenland. Let op je wordt wel extra belast als je langere tijd in het buitenland zit. Ik dacht >4 maanden. 

Ik zit overigens in een soortgelijke situatie en KPN  gaan het niet oplossen. Het nadeel bij mij is dat ik vast zit aan dit dure abonnement tot eind bh jaar waar ik overdag niets mee kan.

Sterkte

Hallo @bazzzz , je kunt je abo afkopen, dan ben je er eerder van af.

 

Hallo @bazzzz , je kunt je abo afkopen, dan ben je er eerder van af.

 

We zwemmen niet allemaal in het geld hè, JanD.

 

Hallo @bazzzz , je kunt je abo afkopen, dan ben je er eerder van af.

 

We zwemmen niet allemaal in het geld hè, JanD.

 

Dat weet ik, maar ik geef alleen maar een mogelijkheid aan @bazzzz 

Hallo @bazzzz , je kunt je abo afkopen, dan ben je er eerder van af.

 

We zwemmen niet allemaal in het geld hè, JanD.

 

Dat weet ik, maar ik geef alleen maar een mogelijkheid aan @bazzzz 

Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat KPN de enige is die in deze iets kan doen. En dat is gewoon je dienstverlening verbeteren, net zoals andere providers dat doen.
Als je nu prijscowboy bent en ergens onderaan de markt opereert, dan is dit nog te verdedigen….

Helaas is proximus geen roaming partner . Ik moet je dus teleurstellen.

Helaas is proximus geen roaming partner . Ik moet je dus teleurstellen.

Doen jullie al, niets nieuws.

@Erwin_

Ik blijf het vreemd vinden. Er is in Europa de Roam like Home afspraak. 

Dan verwacht ik toch dat ongeacht provider je in welk land dan ook hebt je met ALLE andere providers in de E.U. moet kunnen roamen???

Zeker in België waar dekking met meerdere providers dus vaak slecht of niet aanwezig is. Hoe doen Belgen dat trouwens zelf als ze geen Proximus hebben en in zo'n gebied komen waar alleen Proximus kan vraag ik me ineens af.

@Erwin_

Ik blijf het vreemd vinden. Er is in Europa de Roam like Home afspraak. 

Dan verwacht ik toch dat ongeacht provider je in welk land dan ook hebt je met ALLE andere providers in de E.U. moet kunnen roamen???

Zeker in België waar dekking met meerdere providers dus vaak slecht of niet aanwezig is. Hoe doen Belgen dat trouwens zelf als ze geen Proximus hebben en in zo'n gebied komen waar alleen Proximus kan vraag ik me ineens af.

Daar houdt iedereen zich aan behalve KPN, gewoon omdat ze het kunnen en het ze waarschijnlijk verder ook niet boeit.
 

Ik werk er alleen, maar wat ik van mijn Belgische collega’s en vrienden weet is dat vrijwel de meeste mensen Proximus hebben, mits ze in een stad wonen en weinig daarbuiten komen of de jeugd en mensen die minder te besteden hebben. Proximus is namelijk net zo’n dure partij als KPN.

KPN moet wèl afspraken hebben met roaming-partners in het buitenland, geen afspraken, geen roaming, zoals bij Proximus in België, waar KPN blijkbaar dus geen afspraak mee heeft.

 

KPN moet wèl afspraken hebben met roaming-partners in het buitenland, geen afspraken, geen roaming, zoals bij Proximus in België, waar KPN blijkbaar dus geen afspraak mee heeft.

 

Moeten ze dan maar snel regelen!

Ik heb vandaag met de klantenservice gebeld en na overleg met zijn collega’s ben ik doorverwezen naar het forum omdat niemand mij kon helpen.  Ik verblijf 6 maanden per jaar op een camping in België op een plek waar alleen Proximus te ontvangen is. Mijn KPN wil echter niet overschakelen op Proximus. Echter heeft mijn werkgever met KPN zakelijk wel gewoon netwerk en 4G van Proximus. Tevens heb ik vandaag een Nederlandse vakantieganger gesproken met KPN privé die na contact via de Technische Dienst van KPN ook gewoon Proximus 4G heeft dus het moet wel mogelijk zijn. Graag zou ik dit opgelost willen hebben omdat ik wel 12 maanden per jaar betaal. Nu moet ik iedere keer 30min naar Luxemburg rijden om bereikbaar te zijn. 
 

Mvg. 

Hallo Bas, hebben ze voor jou wel een uitzondering gemaakt? Of ben je inmiddels al weg bij kpn? Ben benieuwd…

Ik heb vandaag met de klantenservice gebeld en na overleg met zijn collega’s ben ik doorverwezen naar het forum omdat niemand mij kon helpen.  Ik verblijf 6 maanden per jaar op een camping in België op een plek waar alleen Proximus te ontvangen is. Mijn KPN wil echter niet overschakelen op Proximus. Echter heeft mijn werkgever met KPN zakelijk wel gewoon netwerk en 4G van Proximus. Tevens heb ik vandaag een Nederlandse vakantieganger gesproken met KPN privé die na contact via de Technische Dienst van KPN ook gewoon Proximus 4G heeft dus het moet wel mogelijk zijn. Graag zou ik dit opgelost willen hebben omdat ik wel 12 maanden per jaar betaal. Nu moet ik iedere keer 30min naar Luxemburg rijden om bereikbaar te zijn. 
 

Mvg. 

Hallo Bas, hebben ze voor jou wel een uitzondering gemaakt? Of ben je inmiddels al weg bij kpn? Ben benieuwd…

Nee iedereen trekt zijn handen ervan af en bij de klantenservice beweren ze hier nog nooit van gehoord te hebben. Heb deze maand mijn automatische incasso terug geboekt en blijf dit net zo lang doen totdat iemand mij serieus neemt. Indien ze mij afsluiten dan merk ik dat in oktober wel weer want tot die tijd heb ik toch geen bereik.

Heb deze maand mijn automatische incasso terug geboekt en blijf dit net zo lang doen totdat iemand mij serieus neemt.

Er is geen iemand bij kpn die dit gaat merken. Het betaal systeem is volledig geautomatiseerd. En volledig geautomatiseerd gekoppeld aan afsluiting bij 2 maanden achterstand.

En het gaat kpn écht niet onder 'druk' zetten om afspraken met Proximus te maken.

Wat mijns inziens wel helpt is overstappen naar Vodafone, T-mobile of een andere provider die wel afspraken met Proximus heeft. KPN is simpelweg niet de juiste mobiele provider in jouw (werk)situatie.

Ik weet niet of het door het onweer komt van afgelopen nacht maar tot mijn grote schrik had ik net een inkomende oproep. Ik heb rustig een bakkie koffie gepakt en na een klein onderzoek ben ik erachter gekomen dat ik eindelijk Proximus 3G heb in Ouren België, nabij het 3landenpunt met Duitsland en Luxemburg! 

@Bas Steen Ook wij (vijf KPN abonnementen hebben sinds vier dagen plotseling toegang tot Proximus in België. Wij overwogen ook om te gaan overstappen naar Vodafone of T-Mobile. Het lijkt er dus op dat KPN dit probleem eindelijk serieus heeft genomen!

 

@Bas Steen Ook wij (vijf KPN abonnementen hebben sinds vier dagen plotseling toegang tot Proximus in België. Wij overwogen ook om te gaan overstappen naar Vodafone of T-Mobile. Het lijkt er dus op dat KPN dit probleem eindelijk serieus heeft genomen!

Dat zou fijn zijn voor veel mensen.

 

Qua dat hebben we eigenlijk best wel geluk in Nederland hoe goed de dekking overal is met nagenoeg alle providers. In vergelijking met andere landen.

@Bas Steen @cherrypie 

Hebben jullie momenteel nog steeds toegang tot het Proxims netwerk? Ik heb enkele maanden geleden ook een paar dagen op het Proximus netwerk kunnen roamen, maar daarna plots niet meer.

Ik woon in een uithoek in Nederland, waar KPN de enige is die dekking heeft.

Ik werk op een plaats in Belgie waar Proximus als enige dekking heeft, met als gevolg dat ik onbereikbaar ben op het werk.

 

Kentat schrijft: Ik woon in een uithoek in Nederland, waar KPN de enige is die dekking heeft.

Ik werk op een plaats in Belgie waar Proximus als enige dekking heeft, met als gevolg dat ik onbereikbaar ben op het werk.

Dat is dan een flinke spagaat, @Kentat .

Nogal een catch22 situatie. Enige oplossing lijkt mij dan bv ook een prepaid kaartje van Proximus gebruiken. Dat is dan wel een ander nummer dan je kpn abonnement….

Badge