KPN pukcode kwijt? Waar kan ik deze opvragen?

  • 22 February 2016
  • 49 reacties
  • 69975 keer bekeken
KPN pukcode kwijt? Waar kan ik deze opvragen?
Reputatie 7
Badge +30

Pukcode kwijt? Dat kan natuurlijk gebeuren als je de pincode van jouw simkaart bent vergeten. Maar waar kan je jouw KPN pukcode opvragen? In dit artikel leg ik je er alles over uit.
 

Wat is mijn pincode?

De pincode is een code die je invoert om je simkaart te ontgrendelen. Zo kan je gebruik maken van je abonnement. Als je een nieuwe KPN simkaart krijgt, is de pincode standaard 0000. Je kunt deze in je toestel wijzigen naar een persoonlijke code. Via de KPN Toestelhulp vind je de handleiding van jouw toestel. Kijk daar hoe je dit kunt doen.
 

Wat te doen als ik de pincode niet meer weet?

Als je de pincode niet meer weet of drie keer verkeerd hebt ingevuld, wordt je simkaart geblokkeerd om misbruik te voorkomen. Je heb je de pukcode nodig om jou KPN simkaart te deblokkeren.
 

Wat is een pukcode?

De afkorting PUK staat voor ‘Personal Unlock Key’. Elke simkaart heeft een unieke pukcode.
 

Waar vind ik mijn pukcode?

Je kunt de pukcode op verschillende manieren vinden
- In MijnKPN onder ‘Beheer’ > ‘Simkaart’ > ‘Pukcode inzien’
- Op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt
- Via het formulier PUK-code opvragen
- Lukt het niet om via een van bovenstaande manieren jouw pukcode te achterhalen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402 (gratis). Lukt bellen niet, dan kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

 

16041iFC904A37C584AEA4.jpg

 

Hoe deblokkeer ik mijn simkaart?

Als je de pukcode opgevraagd hebt, voer je deze op je toestel in. Daarna voer je twee keer een nieuwe pincode in. Je kunt dan weer in je toestel.

 

Ik heb mijn pukcode 10 keer verkeerd ingevuld, wat nu?

Als je de pukcode 10 keer verkeerd hebt ingevuld, dan wordt je simkaart geblokkeerd en is onbruikbaar. Je kunt dan een nieuwe simkaart aanvragen.

Wil het allemaal niet lukken met de pin- of pukcode? Laat het hieronder weten, dan helpen wij je verder!

 

Laatste update: 13-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

Op Mijn KPN heb ik het deel/tabblad Service niet kunnen vinden.



Reputatie 6
Badge +11
Hallo @Lakro, welkom op het forum van KPN! :D



Ik laat je graag zien hoe je in MijnKPN met een paar klikken bij de PUK code kunt komen.









Halo Tim,



Bedankt.



Het is mij nu wel gelukt.



Gerard



Reputatie 6
Badge +11
Fijn om te horen, Gerard. Bedankt voor je terugkoppeling! :D



Tim



Vraagje...

Mijn dochter gebruikt mijn oude telefoon zonder simkaart, nu zat er blijkbaar nog een beveiliging op de sim kaart waardoor het toestel geblokkeerd is.



Pukkode opgevraagd maar die werkt niet, wat kan ik nog doen?
Reputatie 7
Badge +21
Vraagje...

Mijn dochter gebruikt mijn oude telefoon zonder simkaart, nu zat er blijkbaar nog een beveiliging op de sim kaart waardoor het toestel geblokkeerd is.



Pukkode opgevraagd maar die werkt niet, wat kan ik nog doen?


Nadat je de pukcode hebt ingevoerd wordt je gevraagd de pincode in te voeren, dit is niet je oude pincode, maar 0000. als alles werkt kun je die 0000 weer veranderen in je eigen pincode.
Helaas pakt hij de puk code niet er zit geen simkaart meer in
Reputatie 7
Badge +21
Helaas pakt hij de puk code niet er zit geen simkaart meer in



Nee dan gaat hij het van zijn leven lang niet doen

Je kunt een nieuwe simkaart aanvragen door te bellen naar 0800-0402

of een chat via de website

Of wachten tot een KPN medewerker dit overneemt.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Just Marretjuh! Weet je zeker dat het de pukcode is dat wordt gevraagd? De pukcode is juist om de simkaart te ontgrendelen. Welke melding zie je op het scherm?

Woensdag 29 januari 2020. Heb zojuist je instructies opgevolgd, had deze morgen mijn simkaart geblokkeerd. Ik heb een Galaxy S5. Ging goed, in 1 keer. Helpdesk via de telefoon wist het even niet, ging dus om 2 maal achter elkaar het wachtwoord invoeren. Werd me niet duidelijk via de instructies op mijn geblokkeerde mobiel. 

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed dat het gelukt is om jouw simkaart te debokkeren. Je moet het inderdaad twee keer invoeren. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden!

Hallo

ik heb wel mijn pukcode kunnen vinden maar kan het niet ontcijferen.

trouwens geen een in mijn gezin.…

we zien allemaal iets anders en elke keer als ik kijk ook. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Perkje 

Heb je dat hier op de KPN website gevonden: PUK code opvragen ?

Je hebt daar 2 opties Direct inzien in MijnKPN of via het invullen van een Formulier

Optie één is het snelste, maar werkt alleen als je het ‘product’ Mobiel al gekoppeld hebt.

Zo niet, dan rest optie twee waarvoor het 06nummer en simkaartnummer nodig is.

Reputatie 7
Badge +21

@Perkje wat bedoel je precies met 'kan het niet ontcijferen’? Want eenmaal de pukcode gevonden, is het invoeren in je mobiele toestel en klaar. En voor elk 06-nummer (simkaart) is een andere pukcode.

Ik heb het idd op mijn KPN maar door het grijze vak met de strepen erdoorheen kan ik het niet lezen…..of doe ik dan nog iets verkeerd?

het ziet eruit zoals hierboven vermeld. Pukcode inzien…..

Reputatie 7
Badge +21

@Perkje er zouden geen strepen doorheen moeten zitten.. Heb je nu een pukcode nodig? Want dan help ik je graag verder! Vul dan jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer, 06-nummer + simkaartnummer (bij persoonlijke opmerkingen). Dan ga ik hem achterhalen! Overal waar trouwens privé achter staat is alleen zichtbaar voor jouw en KPN moderators!

Inmiddels is het geregeld en kan ik gelukkig weer bellen. Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +21

Dat is mooi @Perkje , maar wat was nou de oplossing? Leren wij ook weer van :wink:

Heel dom maar ik wist niet dat ik in mijn KPN ook op mijn nummer moest klikken om de code te zien.

Hallo, 

Zojuist mijn pukcode ongevraagd. Deze is echter te zien in een grijs vlak. Bestaande uit 3 cijfers met een letter, nog 3 cijfers en weer 4 cijfers. Een pukcode bestaat toch uit 8 cijfers? En hoe voer ik een letter in het beginscherm in?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tanjakr, welkom op het forum! Ik kijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden? (als het om prepaid gaat is je 06-nummer en simkaartnummer voldoende.)


Ik heb je reacties uit het andere topic even verwijderd omdat het een beetje dubbelop is zo

Hallo, 

Ik heb een werk telefoon en moet achter me pukcode zien te komen. Ik heb het geprobeerd via mijnkpn maar daar herkent hij me nummer niet.. wat moet ik doen?!?!

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo, 

Ik heb een werk telefoon en moet achter me pukcode zien te komen. Ik heb het geprobeerd via mijnkpn maar daar herkent hij me nummer niet.. wat moet ik doen?!?!

 

Zit daar ook een zakelijk abonnement aan vast, @Bryanjansen ? In dat geval zou je het beste contact kunnen leggen met de zakelijke klantenservice, via 0800-0403. 

Mijn vader, 84 jaar, heeft de pincode te vaak verkeert ingevuld. Prepaid kaart al wel 15 jaar in zijn bezit. We kunnen nergens de pukcode vinden. Heeft u een oplossing?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Trinus 

Kijk of je via dit online formulier de PUK-code kan opvragen. Je hebt 06-nummer en simkaartnummer nodig. Haal de simkaart daarvoor even uit de telefoon.