KPN pukcode kwijt? Waar kan ik deze opvragen?

  • 22 February 2016
  • 49 reacties
  • 69973 keer bekeken
KPN pukcode kwijt? Waar kan ik deze opvragen?
Reputatie 7
Badge +30

Pukcode kwijt? Dat kan natuurlijk gebeuren als je de pincode van jouw simkaart bent vergeten. Maar waar kan je jouw KPN pukcode opvragen? In dit artikel leg ik je er alles over uit.
 

Wat is mijn pincode?

De pincode is een code die je invoert om je simkaart te ontgrendelen. Zo kan je gebruik maken van je abonnement. Als je een nieuwe KPN simkaart krijgt, is de pincode standaard 0000. Je kunt deze in je toestel wijzigen naar een persoonlijke code. Via de KPN Toestelhulp vind je de handleiding van jouw toestel. Kijk daar hoe je dit kunt doen.
 

Wat te doen als ik de pincode niet meer weet?

Als je de pincode niet meer weet of drie keer verkeerd hebt ingevuld, wordt je simkaart geblokkeerd om misbruik te voorkomen. Je heb je de pukcode nodig om jou KPN simkaart te deblokkeren.
 

Wat is een pukcode?

De afkorting PUK staat voor ‘Personal Unlock Key’. Elke simkaart heeft een unieke pukcode.
 

Waar vind ik mijn pukcode?

Je kunt de pukcode op verschillende manieren vinden
- In MijnKPN onder ‘Beheer’ > ‘Simkaart’ > ‘Pukcode inzien’
- Op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt
- Via het formulier PUK-code opvragen
- Lukt het niet om via een van bovenstaande manieren jouw pukcode te achterhalen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402 (gratis). Lukt bellen niet, dan kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

 

16041iFC904A37C584AEA4.jpg

 

Hoe deblokkeer ik mijn simkaart?

Als je de pukcode opgevraagd hebt, voer je deze op je toestel in. Daarna voer je twee keer een nieuwe pincode in. Je kunt dan weer in je toestel.

 

Ik heb mijn pukcode 10 keer verkeerd ingevuld, wat nu?

Als je de pukcode 10 keer verkeerd hebt ingevuld, dan wordt je simkaart geblokkeerd en is onbruikbaar. Je kunt dan een nieuwe simkaart aanvragen.

Wil het allemaal niet lukken met de pin- of pukcode? Laat het hieronder weten, dan helpen wij je verder!

 

Laatste update: 13-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

Ik heb 100% zeker de juiste pin code ingevoerd. Toch werd de sim geblokkeerd. Puk code gezocht… ingevoerd en die accepteert ie. Eerste keer nieuwe pin invoeren lukt dan ook. Tweede keer bevestigen en dan zegt hij dat de PUK foutief was, maar echt elke keer toets ik het juiste in. Wat nu? 

Ik kom van Telfort en had nog geen KPN ID dus ik kan de telefoon nu ook helemaal niet koppelen. 

@conquista : welkom op het forum.

Wat vreemd dat dit gebeurt. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? (kun je ook de puk code noemen in het vrije veld)

Hallo, 

Mijn moeder is slecht met computers ik help haar om haar simkaart te deblokkeren. Het gaat om een telfort simkaart die niet wordt herkend via het formulier voor het opvragen van de pukcode. 

 

Wie helpt mij verder? 

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Karel93, welkom! Is het inmiddels gelukt? Je kunt de pukcode ook opvragen via MijnKPN. Als het niet lukt, kan je het beste even bellen met 0800-0402. Mijn collega's helpen jullie graag verder. De pukcode mag namelijk alleen aan de contractant verstrekt worden i.v.m. fraudegevoeligheid. 

Ook ik wil mij puk code via de website opvragen echter zie ik onder Producten niets staan. Waarschijnlijk komt dat omdat ik van Telfort ben overgezet naar KPN.

Hoe krijg ik mijn mobiele abonnement onder Producten zodat ik ook mijn pukcode kan opvragen via mijnkpn.com?

Reputatie 7
Badge +17

@IkSnapHemNiet Bedankt voor je vraag! Dan zou je eerst het mobiele nummer moeten koppelen aan MijnKPN. Dit gaat niet lukken omdat je de verificatie-sms niet kunt ontvangen omdat je nummer nu geblokkeerd is. Ik adviseer je om met ons te bellen (0800-0402), mits je een andere telefoon hebt natuurlijk waarmee je kunt bellen. Anders kun je ook met ons chatten. 

De chat bereik je via : KPN Service en contact > Kies een onderwerp. Tik dan op: ‘Ik heb een andere vraag’ (en dan helemaal naar beneden scrollen). 
Mijn collega's kunnen de verificatie met je doen en de pukcode naar je toesturen via de e-mail. 

Veel succes! 

 

Badge

Ik wil mijn  pukcode opvragen maar mijn bij het invullen krijg ik steeds melding de volgende melding:

Voor dit mobiele telefoonnummer is het niet mogelijk om de PUK-code op te vragen. Controleer de gegevens en probeer het opnieuw. Bij vragen kun je terecht in één van onze KPN winkels of neem contact op met de Klantenservice.

Telefoonnummer  is juist, deze stast ook op de factuur dit ik krijg.

HELP.

 

Reputatie 7
Badge +17

@3ngels Ik help je hier uiteraard graag. Om de PUK-code aan je te verstrekken heb ik gegevens van je nodig. 

Kun je jouw postcode, huisnummer, klantnummer, simkaartnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Je mag de laatste 3-cijfers en het simkaartnummer toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. Alle vakjes waar privé bij staat, zijn alleen zichtbaar voor KPN moderators. 

Hoor graag van je! 

 

Badge

Lisa, alvast bedank. Profiel ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @3ngels, welkom! Ik zie dat deze simkaart geblokkeerd is vanwege verlies of diefstal. Dat is de reden dat je geen pukcode op kunt vragen. Heb jij de simkaart zelf geblokkeerd? Of is dat niet het geval? Zou je ook nog je 06-nummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik de simkaart deblokkeren. Je kunt dan opnieuw zelf de pukcode opvragen. Laat hier dan nog even weten dat je dat gedaan hebt 🙂.

Badge

Beste Marcia_, heel vreemd heb hem zelf niet geblokkeerd.  En daarnaast krijg ik maandelijks nog een factuur. Mobielnummer toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is zeker vreemd! Ik heb het nummer gedeblokkeerd. Als jij je toestel uit en aan zet, zou je de pukcode (die je nu zelf op kunt vragen) in moeten kunnen voeren. 

Badge

Pukcode kan ik alleen per formulier aanvragen omdat mijn telefoon  geblokkeerd  is door de sim-kaart vergrendeling. 

Ik krijg nu de volgende foutmelding bij invullen formulier:

De combinatie van het mobiele telefoonnummer en de ingevulde gegevens is niet bekend bij ons. Controleer de gegevens en probeer het opnieuw.

Reputatie 7
Badge +30

Wat gek.. De simkaart is inmiddels volledig gedeblokkeerd en je zou het dus gewoon weer op moeten kunnen vragen.. Is het nu al wel gelukt? Kan je nu ook niet inloggen in MijnKPN?

Badge

Mijn kpn kan ik inloggen, kan verificatie  voor koppeling  mobiel wel invullen, maar kan sms niet ontvangen door geblokkeerde simkaart. Heb pukcode hiervoor nodig. Kip-ei situatie. 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, dat had je nog niet eerder gedaan. Dat had ik niet begrepen, sorry. Ik heb het simkaartnummer even gecontroleerd, maar die komt ook niet overeen met dat wat ik hier in mijn systeem heb staan. Mijn advies is in dit geval om een nieuwe simkaart aan te vragen. Ik kan deze voor je bestellen, je kunt ook een afspraak maken om maandag in de winkel een nieuwe simkaart op te halen. Heb jij deze simkaart net nieuw? Het bevreemd me een beetje dat ik hier een ander simkaartnummer heb staan. 

Badge

Simaartnummer staat op de factuur, dus moet wel juist zijn toch?.

Ik heb hem al heel lang, dus niet nieuw.

Als je nieuwe  voor me wil bestellen  graag, dat heb ik liever dan naar winkel, deze hebben  wij ook niet echt in de buurt.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is inderdaad het nummer dat op je factuur vermeld wordt. Deze komt alleen niet overeen met het nummer in de systemen. Wat gek. Ik heb nu dan een nieuwe simkaart voor je besteld, @3ngels . Die komt per briefpost, dus heb je met een dag of twee, drie in huis.

Badge

Lucia, Marcia-_en Erik_ allemaal bedankt voor jullie snelle reacties en acties.

Helemaal top!

goedenavond,

mijn dochtertje wilde mijn telefoon aanzetten, en te  vaak geprobeerd de pincode in te voeren.

ik ben mijn pukcode kwijt.  via de site herkennen ze het nummer  niet.

06*** en simkaartnummer. ***

Dit is een nummer die ik gekregen heb vie mijn werkgevet

 

met vriendelijke groet jessica

 

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @jessica1987 welkom. Als eerste: haal aub snel die nummers weg, dit is een openbaar forum. Iedereen ziet dit. Gebruik de drie puntjes rechtsonder je bericht en ''bewerk'.

Hier ben je op het consumenten forum. Ik denk dat je je moet wenden tot de persoon/afdeling bij jouw werkgever die verantwoordelijk is voor mob. telefoons.

Reputatie 7
Badge +30

Beste Trinus, is het inmiddels gelukt? Via onze website kan je, met behulp van het simkaartnummer, dat je op de simkaart vindt, gemakkelijk de pukcode opvragen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Marcia_ door de opmerkingen "gekregen van mijn werkgever” en “via de site herkennen ze nummer niet” vermoedde ik een zakelijke simkaart die niet op te vragen is via de consumenten website. Daarom mijn verwijzing naar de verantwoordelijke bij de werkgever. Zit daar wat in?

edit: trouwens, de vraag was van Jessica1987 en niet Trinus die je tagt :thinking:

Reputatie 7
Badge +30

Oeps.. Ik was op pagina 1 blijven hangen. Het klopt natuurlijk helemaal wat jij zegt: ik vermoed ook dat het een zakelijke aansluiting is in dat geval. Op het zakelijke forum lees ik dit: 

Mocht u deze kaart niet meer hebben dan kun u uw PUK-code ook eenvoudig in MijnKPN (zie afb. hieronder) vinden. In sommige gevallen kan het zo zijn dat u niet zelf in MijnKPN kunt, maar dat u dit regelt via de contactpersoon van uw bedrijf die verantwoordelijk is voor telecomzaken.

 

Dat zal in jouw geval dan ook van toepassing zijn, @jessica1987. Wellicht even bellen met 0800-0403, dan kunnen mijn collega's je óf verder helpen óf verwijzen naar de contactpersoon binnen het bedrijf. Succes!