Beantwoord

Meer MB’s om te delen met KPN Unlimited

  • 1 June 2021
  • 18 reacties
  • 1707 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Hallo,

 

klopt het dat bij Onbeperkt het limiet van MB’s delen is verdubbeld naar 50GB? Want het is opeens mogelijk om 50GB te delen itt vorige maand (toen was het nog 25GB), maar had geen aankondiging gezien dat KPN dit verdubbelt. En zo ja, las net een goede vraag: houdt dat in dat voor roaming het limiet ook verdubbeld wordt naar 50GB om het gelijk te trekken? :) 


Zou erg welkom zijn gezien 25GB limiet voor roaming echt heel erg weinig is bij Onbeperkt. :)

 

Update: vanaf 4 juli 2022 ontvang je een 50Gb EU bundel. Daarnaast kan je 50Gb delen met je huishouden.
De daglimiet is vanaf 4 juli 2022 verhoogd naar 10Gb.

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 1 June 2021, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 2

Hier ben ik ook benieuwd naar. Zag het ook al….

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag, wat jullie in MijnKPN zien is inderdaad correct. Er zijn enkele wijzigingen voor het Unlimited abonnement:

  • 25GB delen wordt 50GB delen
  • Daglimiet wordt 8GB. Dit was 5GB
  • De dagbundel wordt verhoogd van 1GB naar 2GB
     

De algemene communicatie krijgen jullie maandag nog vanuit KPN.  Meer info kun je ook op het forum vinden: 

 

Reputatie 2

Dat is in ieder geval goed nieuws. Maar voor het buitenland blijft alles hetzelfde? Ik kan mijn ene dochter nu dus bijvoorbeeld 25 gb delen en die kan zij dan in het buitenland, binnen de EU, gebruiken?

Reputatie 5
Badge +3

Dat was eigenlijk ook mijn hoofdvraag 🙂 Anders krijg je ook de rare situatie dat jij 25GB mag gebruiken binnen de EU, maar de gene aan wie je alle MB’s geeft kan dan 50GB over de grens verstoken… Dus een 0 abo kan dan meer roamen dan jij haha. Je kan tetheren met die persoon dan misschien, maar dat is omslachtig en onzinnig. 
 

Het zou echt geniaal zijn als KPN dat ook meteen aanpakt en er 50GB van maakt, dan zijn ze in één klap weer de meest aantrekkelijke provider voor unlimited + buitenland, zoals ze voor Hussel waren met de 50/100/200GB bundels. (Vergeleken waarmee 25GB dus zo super weinig is. 😉 Ik ben er enorm op achteruitgegaan destijds qua roaming.)

 

Het zou mij heel blij maken en zou een paar mensen laten overstappen naar KPN. KPN is qua EU-voorwaarden al best goed, geen compleet debiele limieten vanuit NL naar EU bijvoorbeeld zoals bij T-Mobile, maar de dataverkeer cap op 25GB blijft een doorn in het oog; dus fingers crossed dat dit ook logischerwijs opgehoogd wordt naar 50GB. :) 

Reputatie 7
Badge +19

Op dit moment blijft de situatie voor de EU zoals die is. Je kunt maximaal 25Gb gebruiken buiten Nederland binnen de EU. Mocht dat veranderen melden we dat uiteraard. 

Reputatie 5
Badge +3

OP dit moment blijft de situatie voor de EU zoals die is. Je kunt maximaal 25Gb gebruiken buiten Nederland binnen de EU. Mocht dat veranderen melden we dat uiteraard. 

Okee dat is jammer, 25GB is echt extreem weinig. En raar dat andere abo’s in je huishouden zonder Onbeperkt dan dus meer kunnen verbruiken over de grens dan jij mét onbeperkt.

Hoe werkt dat eigenlijk, als ik 25GB extra stuur naar een aansluiting en die stuurt weer 25GB terug naar mij, kan ik dan wél gewoon netjes 25 + 25 = 50GB verbruiken? Heel omslachtig en jammer dat t zo moet, maar t zou beter zijn dan niets en steeds maar tegen dit mini-limiet van 25GB aanhikken op vakantie. :) 

Reputatie 2

Als je volgens mij MB’s overzet voordat je op vakantie gaat, dus in mijn geval 2x 25gb naar 2 dochters, kunnen ze vanuit die bundel gewoon internetten in het buitenland. 

Reputatie 5
Badge +3

Als je volgens mij MB’s overzet voordat je op vakantie gaat, dus in mijn geval 2x 25gb naar 2 dochters, kunnen ze vanuit die bundel gewoon internetten in het buitenland. 

Dat klopt, gedeelde MB’s zijn te verstoken binnen de EU “zoals thuis”. Daarom vind ik het ook zo raar dat die limiet voor roaming binnen je eigen Onbeperkt-abonnement niet meegroeit. Als ik 50GB stuur naar aansluiting B kan aansluiting B dus het dubbele gebruiken over de grens dan ikzelf met het dure abonnement door het lage limiet, hehe… Maar terugdelen is hopelijk een optie. 50GB naar aansluiting B, aansluiting B stuurt 30GB terug; dan heb ik 55GB om te roamen. Heel omslachtig maar zou beter zijn dan beperkt te zijn tot die karige 25GB. :)

Ik vind dat KPN ook gewoon dat super karige limiet bij Onbeperkt voor roaming eindelijk eens moet ophogen naar tenminste 50GB, hopelijk komt daar alsnog snel beweging in en anders is op z’n minst, hopelijk, het terugdelen een alternatieve route. 🙂 Maar zou niet nodig moeten zijn bij zo’n abonnement. 

Roaming is voor mij veel belangrijker qua dataverkeer dan verbruik binnenland, dus ik hou hoop dat KPN het licht ziet en zelf ook inziet dat deze situatie nogal krom is. En dus inziet: tijd voor verhoging van het EU-limiet naar 50 of 100GB. Kunnen ze ook meteen extra concurreren met T-Mobile en Tele2 nu we langzaamaan weer op vakantie naar het buitenland mogen. 😉 Win-win! Verdubbelen dus die hap, voor iedereen beter! :) Hopelijk leest er iemand mee die hier over gaat en er een klap op kan geven om de situatie recht te trekken. :) 

Reputatie 2

Helemaal niets aan toe te voegen👌🏻

Badge +19

De vraag is of de buitenlandse providers dat ook willen. In het buitenland is de capaciteit vaak minder dan hier wat dus problemen kan geven als iedereen maar onbeperkt gaat internetten. 

@Jeroen_dB fijn deze wijzigingen :muscle:!

Een vraag: zou in de KPN app het maximale aantal MB’s dat je in 1x kan delen van 5000 verhoogd kunnen worden naar 10000 (en mss zelfs ook 25000 en 50000). Als je nu 50GB wilt delen ben je 10x een omslachtige handeling aan het uitvoeren.

Reputatie 5
Badge +3

De vraag is of de buitenlandse providers dat ook willen. In het buitenland is de capaciteit vaak minder dan hier wat dus problemen kan geven als iedereen maar onbeperkt gaat internetten. 

Niemand heeft het over onbeperkt roamen. ;) Je had hiervoor 50, 100 en 200GB bundels (25, 50 en 100 zonder Compleet) die geheel op te maken waren aan roaming; daarna werd de keuze 20GB of Onbeperkt (met slechts een karige 25GB roamen). Dus de vraag of dat zeer lage limiet van 25GB tenminste naar 50GB kan (gelijk trekken met gedeelde MB’s) zodat het nog een beetje bruikbaar is, is wmb niet vreemd en zou ook geen enkel probleem moeten opleveren voor buitenlandse providers; anders was dat jaren geleden al een probleem toen we tot 200GB konden krijgen en de capaciteit juist minder was. :) 

Reputatie 7
Badge +19

Ik zal je suggestie doorgeven @Sicco1. Hopelijk voeren we dit ook een keer door. Is zeker een goede toevoeging voor het delen van MB's. 

Weet iemand waar de SMS-code naar is veranderd?

Sinds het van 1GB (NL1000 AAN) naar 2GB is gegaan dacht ik "NL2000 AAN" maar dan krijg bericht terug dat deze code niet werkt, heb het antwoord ook nog niet online kunnen vinden.

Ik hoef geen antwoorden te zien over Mijn-KPN want ik vraag expliciet naar een SMS-code

Reputatie 5
Badge +3

Weet iemand waar de SMS-code naar is veranderd?

NL2000 naar 1266

Als je volgens mij MB’s overzet voordat je op vakantie gaat, dus in mijn geval 2x 25gb naar 2 dochters, kunnen ze vanuit die bundel gewoon internetten in het buitenland. 

Dat klopt, gedeelde MB’s zijn te verstoken binnen de EU “zoals thuis”. Daarom vind ik het ook zo raar dat die limiet voor roaming binnen je eigen Onbeperkt-abonnement niet meegroeit. Als ik 50GB stuur naar aansluiting B kan aansluiting B dus het dubbele gebruiken over de grens dan ikzelf met het dure abonnement door het lage limiet, hehe… Maar terugdelen is hopelijk een optie. 50GB naar aansluiting B, aansluiting B stuurt 30GB terug; dan heb ik 55GB om te roamen. Heel omslachtig maar zou beter zijn dan beperkt te zijn tot die karige 25GB. :)

Dit werkt helaas niet kan ik uit ervaring zeggen :grin:

Reputatie 5
Badge +3

Dit werkt helaas niet kan ik uit ervaring zeggen :grin:

Haha, jammer als ze dat geblokkeerd hebben. We kunnen altijd nog een hotspot gebruiken, alleen jammer dat ze het dan zo waanzinnig omslachtig maken. :P Natuurlijk zou de beste oplossing gewoon zijn om bij Unlimited een redelijke en ruime bundel te geven in plaats van die extreem kleine bundel van 25GB, maar helaas; dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. ;)

 

Overigens is de buitenland pagina van KPN ook wat vreemd. (https://kpn.com/buitenland)
Het was altijd zo dat je door de hele EU je onbeperkte belbundel kon gebruiken om andere nummers in EU-landen te bellen; zelfs als je zelf in Nederland zit. (Dus niet de waanzin zoals bij T-Mobile dat je als je in Frankrijk zit wel gratis naar Franse of Spaanse nummers mag bellen, maar als je in Nederland zit opeens moet betalen.)

Echter staat er nu op die buitenlandpagina, als je zoekt op een willekeurig land, bij de tarieven opeens dat je €0,23 moet gaan betalen als je vanuit Nederland naar andere EU-landen belt. Een stukje verderop staat dat het nog wél gratis zou moeten zijn (“Jij belt en sms't onbeperkt in de hele EU naar ieder nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent.”), maar de tarieven zeggen dus iets anders… Heel verwarrend, ben benieuwd wat nu waar is; dat je €0,23/minuut moet dokken om vanuit NL naar andere landen te bellen of dat dit nog wél gewoon vanuit je bundel gaat. :) Daarnaast staat er ook dat je €0,07 per sms moet betalen over de grens; te allen tijde. Ben ook benieuwd hoe dat zit terwijl dit ook onbeperkt zou moeten zijn en voorheen gratis was.

Dit werkt helaas niet kan ik uit ervaring zeggen :grin:

Haha, jammer als ze dat geblokkeerd hebben. We kunnen altijd nog een hotspot gebruiken, alleen jammer dat ze het dan zo waanzinnig omslachtig maken. 😛 Natuurlijk zou de beste oplossing gewoon zijn om bij Unlimited een redelijke en ruime bundel te geven in plaats van die extreem kleine bundel van 25GB, maar helaas; dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. ;)

 

Overigens is de buitenland pagina van KPN ook wat vreemd. (https://kpn.com/buitenland)
Het was altijd zo dat je door de hele EU je onbeperkte belbundel kon gebruiken om andere nummers in EU-landen te bellen; zelfs als je zelf in Nederland zit. (Dus niet de waanzin zoals bij T-Mobile dat je als je in Frankrijk zit wel gratis naar Franse of Spaanse nummers mag bellen, maar als je in Nederland zit opeens moet betalen.)

Echter staat er nu op die buitenlandpagina, als je zoekt op een willekeurig land, bij de tarieven opeens dat je €0,23 moet gaan betalen als je vanuit Nederland naar andere EU-landen belt. Een stukje verderop staat dat het nog wél gratis zou moeten zijn (“Jij belt en sms't onbeperkt in de hele EU naar ieder nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent.”), maar de tarieven zeggen dus iets anders… Heel verwarrend, ben benieuwd wat nu waar is; dat je €0,23/minuut moet dokken om vanuit NL naar andere landen te bellen of dat dit nog wél gewoon vanuit je bundel gaat. 🙂 Daarnaast staat er ook dat je €0,07 per sms moet betalen over de grens; te allen tijde. Ben ook benieuwd hoe dat zit terwijl dit ook onbeperkt zou moeten zijn en voorheen gratis was.

Ik kan wel uit ervaring spreken naar het buitenland (EU) bellen is gewoon gratis. Ik ben helaas alleen in het buitenland dus heb niet veel aan hotspots. Maar het was leuk om te proberen haha.

 

P.s. ik denk dat die tarieven bij buitenland gewoon als buitenbundel tarieven weergeven. 

Dit staat namelijk op het tarieven overzicht en dit is gelijk aan wat ik op die buitenland pagina zie.