Beantwoord

Mifi router geen verbinding meer met KPN

  • 4 May 2022
  • 21 reacties
  • 1196 keer bekeken

Huawei mifi E5785lh op 3 mei plots geen verbinding met KPN netwerk. Reset uitgevoerd. Simkaart gecontroleerd in telefoon en bij klantenservice. Kan niet registreren bij KPN netwerk.  Een Vodafone simkaart geprobeerd die werkt wel. Advies KPN ga naar een winkel voor hulp dat gaat nu even niet. Iemand een idee wat er aan de hand is

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 16 May 2022, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Robert Drost, welkom op het KPN Forum! Goed dat je ons gevonden hebt.

In de nacht van 2 op 3 mei is in een aantal regio's 3G uitgezet. Het zou kunnen dat je hierdoor problemen met jouw mifirouter ervaart.

Het kan zijn dat jouw simkaart verouderd is. Of het kan zijn dat je op jouw adres geen goede 4G dekking hebt. Je kunt de dekking op jouw adres zelf controleren met behulp van onze dekkingskaart. Een verouderde simkaart kan je eenvoudig zelf vervangen.

Werkt het dan nog niet? Dan zullen we verder moeten zoeken. Vul in dat geval je forumprofiel aan met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN. Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.

Hallo Denise profiel heb ik ingevuld.

Simkaart is geschikt volgens KPN site 4g netwerk is zichtbaar  registratie geeft failed aan.  Op deze locatie werkt mobiel wel met 4Gkpn.

Groet robert

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, ik zie zo ook geen reden waarom het niet zou werken. Mijn advies is daarom om een nieuwe simkaart te proberen. De simkaart kan je eenvoudig zelf vervangen. Ik ben benieuwd of het daarna wel werkt.

Hallo Denise, net de simkaart ontvangen en geactiveerd. Jammer genoeg is het probleem niet opgelost.

De nieuwe simkaart werkt in mijn telefoon. Op de mifi zelfs  ingesteld alleen 4G netwerken zoeken.  Hij vindt het netwerk gaat registreren en ontvangt dan een reaktie " failed” (gelijk aan de vorige sim)

groet, Robert

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat een nieuwe simkaart niet de oplossing is geweest. Het probleem ligt zo te lezen waarschijnlijk in jouw mifirouter.

Kan je eens een screenshot van jouw (APN) instellingen delen?

En heb je jouw mifirouter ook al eens een reset gegeven?

Hallo Denise,

Ik heb al meermalen een reset uitgevoerd. Hierbij het screenshot.

ook heb ik een leeg profiel aangemaakt dit had geen effect

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ah, ik denk dat ik zie waar het mis gaat. Bij APN moet je namelijk portalmmm.nl invullen. Wil je dit eens proberen?

Hallo Denise,

ik heb het veld APN aangepast. het apparaat vindt KPN 4G probeert te registeren en na enige tijd zelfde foutmelding. (failed). Dit is gelijk aan hiervoor.

groet, Robert

Reputatie 7
Badge +17

Hmmm, ik ga even navraag doen. Ik kom er later bij je op terug.

Reputatie 7
Badge +17

Ook mijn collega's zien geen reden waarom het niet zou werken. We kunnen niet zien waarom jij geen verbinding kunt maken.

Je zit wel in een gebied waar er dekking is, toch? En werkt de nieuwe simkaart ook nog steeds in jouw telefoon? Dan kan het zijn dat jouw mifi router defect is. 🙁

Hoi @Robert Drost ,

Het password bij APN instellingen moet weg volgens mij, dit veld laat je dus leeg.

Zo heb ik het bij mijn ZTE tenminste ingesteld en prima verbinding(wel 2g):

 

hallo Martijn, dank voor je reactie.

Ik heb het wachtwoord en userid leeg gelaten. (de mifi laat wel ***** zien bij het wachtwoord). zelfde omschrijving gebruikt voor APN helaas geen resultaat

groet, Robert

En wat als je het op auto ipv manual zet?Of de pincode van de simkaart verwijderd?Je kan hem ook nog resetten door het rode knopje onder het batterijklepje in te drukken.

hallo Martijn,

Ik heb inmiddels alle mogelijke opties die ik kan uitvoeren geprobeerd waaronder geen pincode, manual enz. Ik heb nu contact met de winkel waar ik de mifi heb gekocht. Wellicht kunnen zij de Mifi voor mij uittesten. groet, Robert

Hallo Denise ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik de mifi heb gekocht. Hopelijk komen we er zo achter wat het probleem is. Dank zover voor al je inspanningen. Groet Robert

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben benieuwd wat uiteindelijk het probleem is. En ik hoop natuurlijk dat de winkel een oplossing heeft.

Hallo Denise,

hierbij een update.

De Mifi router is getest bij de winkel waar ik deze had aangeschaft. Bij hun werkt de router volledig. Zij hebben dit getest met een DATA simkaart van KPN. Mijn BEL-DATA simkaart werkt nog steeds niet in de router.

Aangezien deze wel heeft gewerkt vraag ik me nu af of KPN misschien recentelijk een blokkade heeft ingevoerd op BEL-DATA simkaarten in een mifi router. Kun je me hier duidelijkheid over verschaffen. (zou overigen wel jammer zijn want die simkaart heb ik speciaal voor mijn router aangeschaft).

vriendelijke groet, Robert

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Robert Drost, bedankt voor de terugkoppeling.

Deze vraag heb ik in mei aan mijn collega's gesteld. Die zeggen dat er geen blokkade is op het gebruik van BEL-DATA simkaarten in een mifi router. Een collega had zelfs nog even achter de schermen gekeken. Er waren geen blokkades te zien. Wij snappen ook niet waarom jouw simkaart niet in jouw mifi router werkt.

Maar aangezien de Unlimited abonnementen uiteindelijk niet bedoeld zijn voor mifi routers, valt dit buiten ondersteuning. We kunnen daarom ook niet verder helpen dan dit. :(

Hallo Denise,

Wederom dank voor je reactie. Wellicht is het toch iets in deze specifieke router dat problemen veroorzaakt.

Je geeft aan dat een data abonnement een betere oplossing is.

Is het mogelijk om een bestaand 2  jarig bel-data sim abonnement gedurende de looptijd over te zetten naar een data sim abonnement?

Er van uitgaande dat hussel Gbytes delen ook tussen data  en bel data abonnementen werkt zou ik dan op mijn andere bel data abonnement unlimited kunnen zetten en data overhevelen naar het data abonnement

groet, Robert

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Data only en bel/data abonnementen vallen onder verschillende proposities dus aanpassen binnen contract gaat helaas niet. 

Beste Jeroen Uiteraard, dat snap ik neemt niet weg dat gewoon een data sim kaartje aan mijn bestaande abonnement in plaats van de bel data simkaart een mooiere oplossing was geweest. dan maar zolang hotspot op mijn telefoon.

 

Ik heb net getest met een Vodafone prepaid kaartje op mijn mifi dat werkte perfect na einde van onze  abonnementen kijken we of Vodafone een beter keus is  groet robert