Vraag

Mijn bestelling is zoekgeraakt.

  • 7 October 2021
  • 9 reacties
  • 157 keer bekeken

Ik heb een bestelling op 18 September gedaan bij de KPN winkel in Winschoten, hier heb ik een nieuwe I Phone 13 Pro 1TB besteld. Moet zeggen dat ik er niet helemaal mee eens was hoe de bediende mij daar te woord stond, ik heb aangegeven dat ik wel graag wou hebben dat hun mijn nieuwe telefoon gingen installeren. Hierop kreeg ik het antwoord dat dit niet meer mocht wegens de AVG wetgeving, ik gaf aan dat ik niet heel veel verstand van telefoons heb en daarom juist naar de KPN winkel ga voor de extra service, Hierop kreeg ik het antwoord dat de winkel inderdaad extra service gaf, mijn antwoord hierop was dat ik dan netzo goed via een online bedrijf dit kon doen (omdat ik hem toch ook zelf moet gaan installeren). 

De winkelbediende gaf aan dat ik er vroeg bij was en ik mijn nieuwe telefoon op 24 September kon verwachten, helaas 1 dag er voor kreeg ik een mail van dat dit noet ging lukken en tot nader bericht zou ik hem ontvangen. 2 week later op Vrijdag 1 Oktober zou ik hem per post ontvangen bij de deur, helaas was ik die dag aan het werk en ontving ik een brief in de brievenbus dat ik niet thuis was en ze de volgende dag weer langs zouden komen voor het opnieuw te bezorgen. Helaas had ik de postbode net gemist, ze waren er eerder geweest dan op het papiertje stond. Maar op de einde van de dag kon ik hem ophalen bij een PostNL Service point, tegen 16:30 was ik in de winkel om mijn telefoon op te halen. Was er ook wel aan toe want mijn oude telefoon die ik 6jaar heb gehad doet het haast niet meer, moet hem om de drie uur opladen, geluid doet het niet meer als iemand mij belt, en zijn meerdere gebreken. 

Ik kom de winkel binnen en meld dat er voor mij een pakketje moest liggen, winkelbediende haalt het doosje op en ik moet eerst tekenen voor ontvangst. Ik teken en krijg het doosje overhandigd, pak hem aan en zeg tegen de winkelbediende (toevallig is het een telecom winkel,  geen kpn winkel) het doosje is te ligt en hier kan geen telefoon inzitten. De jongen die mij het doosje had overhandigd die bevestigde mijn bevindingen. Na wikken en wegen hebben we besloten om het doosje te openen en de verpakkingszegel door te snijden, inderdaad geen telefoon wel papieren dat mijn telefoon er in moest zitten. Direct gebeld naar KPN klanten service en dit gemeld, de jongen die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat hij dit moest overleggen met een meerdere. Na overleg met zijn meerdere kreeg ik de jongen weer aan de lijn en hij vertelde mij dat zijn meerdere mij z.s.m. terug zou bellen. Hij belde mij na een tijdje en vertelde dat hij een vermissingsformulier had ingevuld en ze hier mee aan het werk zouden gaan. 
Dag (3 Oktober) er na wederom gebeld met KPN en gevraagd of er iets bekend was, ze konden niets zeggen en meer antwoord kreeg ik niet. 
Maandag 4 Oktober sávonds wederom weer met KPN en het doorgegeven dat ik mijn telefoon mis, en ik benieuwd was hoe de stand van zaken was. Vind toch wel normaal dat je hierover direct een terugkoppeling krijgt. Maar de desbetreffende persoon kon hier ook niets over uitwijden. 
Wederom gebeld overdag op Dinsdag 5 Oktober en gevraagd hoe het nu zat en ik er van baalde dat ik helemaal geen terigkoppeling kreeg, hij vertelde dat er een onderzoek was gestart en ik hier maar op moest wachten. Ik heb ook aan hem doorgeven dat dit hun probleem was en ik niet er van ben gediend dat ik hierdoor niet de dupe wil worden. 
Ik werd eigenlijk wel heel afgebekt en ik heb gezegd verbind mij nu maar door naar een meerdere die hier wel iets over kan zeggen. Dit kon niet, einde gesprek was dit. Ik heb maar 2 uur eerder vrij genomen om naar de KPN winkel te gaan en dit in een persoonlijk gesprek toe te lichten, hij heeft een mail naar een bepaalde afdeling gestuurd en de vermissing doorgegeven, Want hij kon zien dat er nog niets aan was gedaan (van de notities van klantenservice) En ik heb ook aangegeven dat mijn telefoon helemaal einde van zijn latijn is en ik echt wel een nieuwe telefoon moet hebben i.v.m. werk, ik mis behoorlijk veel gesprekken en dit is best lastig met klanten en monteurs. 
En dat ik hun ook aansprakelijk ging stellen voor mijn uren die ik er nu in heb gestoken. 
Op Woensdag 8 Oktober even tegen 16:45 krijg ik een mail van KPN met ondergetekende Dhr Jorg Kramer, met text  (verkort) als ik niet had getekend voor ontvangst het binnen 1 week zou worden afgehandeld. En als ik wel had getekend voor ontvangst (wat ik uiteraard heb gedaan) dan een aangifte formulier zou gaan ontvangen en deze moet invullen en na ontvangst het maximaal 30 dagen kan gaan duren. Dit duurt allemaal veelste lang en ik wordt dus de dupe van hun fouten. Ik zal nu wel een tijdelijke nieuwe telefoonmoeten aanschaffen en zal deze kosten uiteraard ook op KPN gaan verhalen.  
Helaas was de mail niet te beantwoorden en betreur dat KPN hier echt een hele slechte klantenservice heeft hierover. Je komt niet met de personen in gesprek die iets kunnen en mogen vertellen. Dit is toch niet een allerdaagse zaak en mag toch wel verwachten dat men hier adequaat op moeten reageren. Het gaat om een telefoon van €1800 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Alfred Meijer . Welkom op het forum.

Wat een nare geschiedenis.  Ik wil graag even meekijken of het proces wat jij noemt wel goed in gang is gezet. Helaas weet ik uit ervaring dat zoiets best lang kan duren en daar zal ik dan ook weinig aan kunnen veranderen. Maar ik onderzoek met liefde de mogelijkheden.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Ik heb niks meer gehoord. Is het ondertussen opgelost?

Beste Erwin, 
Nee het is nog niet opgelost, ben al meerdere keren bij de winkel geweest. Die mailen iemand van hogerhand, maar wederom geen terugkoppeling van KPN. Ik ben heel eerlijk gezegd wel klaar met KPN hoe hun terugkoppelingen doen. Bedoel niet de mensen die van klantenservice of iemand zoals jij. Maar van de afdelingen die er overgaan. Al zou je een belletje krijgen of een concreet antwoord, maar van alles niets. Zal niet zeggen hoe woest ik ben hoe KPN met de klanten omgaat. 

Ik wil nog steeds graag voor je kijken, @Alfred Meijer . Maar dan heb ik wel een ingevuld profiel nodig.  :-)  Anders kan ik en mag ik niet in jouw gegevens kijken.

gedaan 

@Alfred Meijer . Je hebt bij huisnummer je mobiele nummer ingevuld. Kun je daar nog je huisnummer van maken? Dan kan ik alles vinden :-)

Beste Edwin, 
Ik heb gisteren in de loop van de dag bericht gekregen dat ik een nieuwe telefoon krijg, alleen is de telefoon die ik had besteld niet op voorraad en zal ik moeten wachten tot deze weer voorradig is.

Met vriendelijke groet, 
Alfred Meijer

 

Oh, dat klinkt wel als een soort van 'doorbraak’.  Wat voor type heb je besteld? 

Dit is inderdaad een doorbraak, alleen jammer dat ik alsnog moet wachten en ik een nog steeds met het probleem zit dat mijn eigen telefoon helemaal af is. 

Ik heb de I Phone 13 Pro 5G 1TB Graphite besteld, deze had ik ook al voorheen besteld.