Beantwoord

Mobiel geblokkeerd maar geen PUK code & simkaartnummer

  • 7 May 2024
  • 3 reacties
  • 36 keer bekeken

Hoi, mijn mobiel is geblokkeerd en ik heb geen puk-code en geen simkaartnummer. Wat nu?

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 7 May 2024, 13:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Saskia Vink 

Welkom op het forum van KPN.

De PUK-code kun je vinden binnen je Mijn KPN account.
Dit kun je uiteraard ook vanachter een PC of laptop, en hoeft dus niet perse via de app.

Je kunt de PUK-code op de volgende wijze vinden:

  • Log in op Mijn KPN met je KPN ID
  • Klik op producten bovenaan
  • Klik vervolgens op het mobiele telefoonnummer waarvan je de PUK-code wilt weten
  • Kies daarna voor de optie informatie & simkaartinstellingen, en klik daarop.
  • In het blok SIM Kaart, klik je vervolgens op PUK-code inzien.

Met deze PUK-code kun je de simkaart weer deblokkeren.
Er wordt je dan tevens gevraagd een nieuwe pincode op te geven, kies dan een andere pincode dan die je tot op heden hebt gebruikt.

Laat even weten of het je is gelukt!

 

Het SIM-kaartnummer kun je ook op de simkaart zelf terugvinden, indien nodig @Saskia Vink 

Als het goed is heb je ook de originele kaart (bankpasformaat) waaruit de sim is gedrukt, bewaard, daar staan ook alle gegevens op.

 

Oke, dank je wel voor de tip!

Reageer