Beantwoord

Mobiel Internet gratis bij Xs4all en "gratis"bij KPN

  • 14 May 2022
  • 6 reacties
  • 970 keer bekeken

In januari 2022 kreeg ik bericht mijn Xs4all abonnement was overgezet naar de techniek van KPN.

Ik kreeg een fraai boekwerkje opgestuurd “Even Checken” waarin alles nog eens uitvoerig werd toegelicht. Ik maakte al gebruik van het complete Xs4all-pakket waaronder het gratis  “Mobiel Internet” van Xs4all. In de brochure is op pagina 17 een tekst opgenomen waarin vermeld is dat er voor mij niets zou veranderen, ook bij KPN bleef Mobiel Internet gratis, ik moest alleen “even” een simkaartje verwisselen dat opgestuurd werd; zo gezegd zo gedaan.

Op de eerstvolgende factuur werden tot mijn verbazing toch kosten gerekend voor het “Mobiel Internet Instap” zoals dit bij KPN heet. Uiteraard ben ik gaan bellen met de vraag hoe de vork in de steel zat. Na eindeloze telefoontjes met lange wachttijden met verschillende medewerkers en maar liefst 4 vervangende simkaartjes die opgestuurd werden en diverse toegekende vervangende 09-nummers na iedere klacht ben ik geen stap verder gekomen. 

Het kostte me zelfs veel moeite om de ten onrechte in rekening gebrachte kosten (waaronder ook nog “afkoopsom abonnement” in voor kwam terug te eisen van de medewerker die me ook nog verweet dat ik 2 verschillende simkaarten in bezit had….

Te gek voor woorden dit. Ik heb besloten het maar op te geven en maar helemaal te stoppen met het zgn. “gratis” Mobiel internet van KPN.

En ik overweeg serieus over te stappen een andere provider voor mijn totaal- abonnement.

Xs4 all is jarenlang probleemloos geweest, KPN stelt me erg teleur.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 May 2022, 13:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Cees46 . Welkom op het forum.

Wat een nare ervaring! Dit product zou 'gewoon’ gratis moeten zijn.  Met welke helpdesk heb je gebeld? Jouw ingang blijft namelijk die van XS4All en zij zouden hier goed van op de hoogte moeten zijn. 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur

Heb diverse malen contact gehad met Xs4all (020-398666) waardoor met de extreme wachttijden ook nog mijn beltegoed al aardig aangetast wordt. De mensen van deze klantenservice zijn steeds opnieuw niet in staat geweest om het probleem voor mij adequaat op te lossen. 

Ik wacht eerst nog eens even of de crediteringen die me beloofd zijn worden nagekomen alvorens mij opnieuw te wagen aan het “gratis” mobiel internet.

Echte service zou zijn als Xs4all nu eens een keer mij terug belt met de definitieve oplossing maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.

 

Zelfde ervaring als Cees46 in januari.

Er verandert niets” Ammehoela!

In MijnKPN kun je jouw producten inzien en daar staat bij mij de opmerking dat ik mobiel internet kan verlengen. Aldus geprobeerd. Verscheidene keren. Ik krijg géén sms waarmee een benodigde verificatiecode zou moeten worden verstuurd. En als ik dan maar het 06 van mijn ega invul, toont het scherm “dit product lijkt niet verlengbaar". Het mobiel internetnummer is immers een 09702-nummer en daar kun je niet mee sms-en. Ligt het daaraan?

Met de XS4All helpdesk een uur (!) plezierig gebeld; de KPN helpdesk beet me in nog geen halve minuut toe: "Ja u moet betalen” en hing op. Die had er geen zin in!

Plots kwam in me op dat de oorzaak van het niet kunnen verlengen zou kunnen zijn dat mijn nieuwe smartphone (een iPhone 12 Mini) dit niet aan kan omdat er geen 2 fysieke simkaarten in kunnen. De vertrouwde Motorola weer aan de praat gebracht, 2 simkaarten erin maar verlengen lukt zo ook niet.

Ik heb heimwee naar een beetje eigenwijze provider die kwaliteit levert, die best ietsje meer mag kosten. Goedkoop / duurkoop!

Nog even een toevoeging op mijn verhaal van gisteren (zie hierboven):

Om toch mobiel internet te hebben (daar waar geen wifi van vrienden of gewoon thuis beschikbaar is) heb ik aan mijn prepaid een maandelijkse bundel toegevoegd van 1 GB. Kost een tientje. Wat blijkt? Die bundel wordt geleverd via het 0970-nummer waarvan de gratis 1 GB maandbundel niet verlengbaar is en waar we het in dit forum over hebben.

Het is dus niet de techniek van KPN die faalt maar het nakomen van afspraken door hen.

Zelfde probleem SMS wordt in rekening gebracht

Het onbeperkte internet is ook een stuk langzamer geworden

 

Zelfde probleem SMS wordt in rekening gebracht

Het onbeperkte internet is ook een stuk langzamer geworden

 

Als er issues zijn en je bent een gemigreerde klant van XS. Dan graag bellen met je eigen helpdesk: