Beantwoord

Mogelijk spoofing, mensen bellen mij terug omdat ik ze zogenaamd heb gebeld

  • 30 November 2021
  • 3 reacties
  • 107 keer bekeken

Reputatie 2

Beste sinds 29 nov, gisteren, ben ik 2x gebeld door mensen die zeggen gebeld te zijn door mij. Echter dit is niet zo. Ik vind dit een zeer vervelend idee dat dit mogelijk is.

 

Hoe kan ik dit stoppen? 

Met dank Peter

icon

Beste antwoord door Nico_ 2 December 2021, 09:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @Cararra, goed dat je deze vraag hier neer legt. We spreken van spoofing als er kenmerken vervalst worden met als doel om tijdelijk een valse identiteit aan te nemen. Dit kan op verschillende manieren, zo ook telefoonnummerspoofing. Bij spoofing met telefoonnummers nemen de oplichters een ander telefoonnummer aan. Oplichters maken hierbij slim misbruik van de werking van het mobiele telefoonnetwerk. Je kunt apps downloaden waarmee je je eigen telefoonnummer kunt vervangen door een telefoonnummer van iemand anders. In beginsel kan dus ieder willekeurig telefoonnummer op deze manier worden nagebootst. Het is inderdaad zeer vervelend dat dit mogelijk is, maar een provider kan hier weinig mee. In het uiterste, ergste geval zou je nog kunnen besluiten om een nieuw nummer te nemen. Voor meer informatie over spoofing wil ik je graag doorverwijzen naar dit artikel: spoofing

Weet je zo voldoende of heb je mijn hulp nog ergens in nodig? In dat geval verneem ik het uiteraard graag van jou!

Reputatie 2

Dank je wel Nico, voorje reactie. Dat   het beveiligd kan worden.

 

Mag Peter

Ik heb dezelfde ervaring, gebeurt mij ca. 1 x per dag!