KPN Multisim Apple Watch

  • 31 October 2022
  • 864 reacties
  • 27061 keer bekeken
KPN Multisim Apple Watch
Reputatie 7
Badge +25

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je Apple Watch.

 


Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

 

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

 

 

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

 

Laatste update topic: 28-06-2023


864 reacties

Herhaaldelijk wordt mijn aanvraag afgewezen. Ik vraag multisim aan met aankoop van een horloge…die ik geheel ineens wil betalen.

Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice en geconfronteerd te zijn met de medewerker die niet wist waar ik het over heb is mij het volgende aangegeven.

Het zou te maken hebben met …..dat ik korter dan 6 maanden een telefoonabonnement heb en ik nu een 2e abonnement aanvraag……….te gek voor woorden. 

Op de vraag wat ik er tegen kan doen…..niets….u zult 6 maanden moeten wachten.

 

kansloze implementatie KPN. Door hoe ik te woord ben gestaan….spijt dat ik ivm uitrol Glasvezel ben overgestapt. Geen wanbetaler, toestel bij abo volledig ineens betaald, wil geen 2e abo of toestel alleen een maandelijks opzegbare toevoeging….. zo voel je je wel welkom.

Reputatie 6
Badge +2

Krijg nog steeds de melding dat KPN NL niet beschikbaar is. 

Reputatie 1

De watch-app is kennelijk dus nog niet “gereed”. Daarin staat dat KPN nog niet ondersteunt wordt. Op de website van Apple wordt KPN wel genoemd als “ondersteund”. Bijzonder. 

Reputatie 7
Badge +21

@Nael1975 Voorwaarde is dat het mobiele abonnement minimaal 3 maanden actief is. Helaas kan je daarna pas een een Apple Watch + Multisim aanvragen. 

@reinventor Al geprobeerd om het toestel opnieuw op te starten? Wellicht verhelpt dat het probleem.

Reputatie 1

@Nael1975 Voorwaarde is dat het mobiele abonnement minimaal 3 maanden actief is. Helaas kan je daarna pas een multisim aanvragen. 

@reinventor Al geprobeerd om het toestel opnieuw op te starten? Wellicht verhelpt dat het probleem.

ik heb meer dan drie maanden een abo. Verder ook toestel opnieuw opgestart. De watch app geeft nog steeds aan dat KPN niet ondersteund wordt.

Reputatie 6
Badge +2

@Nael1975 Voorwaarde is dat het mobiele abonnement minimaal 3 maanden actief is. Helaas kan je daarna pas een multisim aanvragen. 

@reinventor Al geprobeerd om het toestel opnieuw op te starten? Wellicht verhelpt dat het probleem.

Opnieuw opgestart en met KPN gebeld. Hint, je collega’s aan de telefoon hadden geen idee dat dit actief was en konden ook in hun systeem niets doen want volgens alles was het volgens hun niet actief. 

@Nael1975 Voorwaarde is dat het mobiele abonnement minimaal 3 maanden actief is. Helaas kan je daarna pas een multisim aanvragen. 

 

Goede verkoopstrategie, lekker uitgedacht. Zet het maar op de site...niet gelijktijdig af te nemen. Pas na 3 maanden een mobiel abonnement te hebben komt u in aanmerking voor de toevoeging Multi-sim.

Als ik alle andere meuk zoals Spotify en Netflix wil aanschaffen die per maand een stuk duurder zijn, staat KPN te springen om dit aan mijn abo te koppelen en maandelijks af te schrijven. Een duo-sim is ook geen probleem.

Echt een goede eerste indruk als iemand net een abonnement afsluit en denkt ik schaf via mijn provider gelijk een horloge aan…. ”u moet 3 maanden wachten voordat uw horloge het gaat doen”  Doet T-mobile toch echt een stuk beter.

Aanvulling achteraf:

Op de site van KPN staat: 

Krijg ik een nieuw abonnement als ik Multisim neem?

Nee, een Multisim is een extra simkaart die gekoppeld is aan je huidige mobiele abonnement bij KPN. Het is een extra dienst op dit abonnement, geen nieuw abonnement. Deze extra simkaart gebruikt hetzelfde telefoonnummer en belminuten, smsjes & data uit je huidige abonnement. Je hebt dus al een KPN Mobiel abonnement nodig om Multisim af te kunnen sluiten.

Het is dus duidelijk een toevoeging en geen nieuw abonnement. De 3 of 6 maanden regel gaat helemaal niet op.

Reputatie 7
Badge +25

Kleine correctie ( @Nael1975 ): Die 3 maanden een actief abonnement is een voorwaarde als je een Apple Watch + Multisim aanschaft. Niet als je alleen Multisim aanzet/activeert. Dan is het niet van toepassing. Ik pas Vikash z'n bericht even aan.

@reinventor @Dyzc: Bedankt voor jullie signaal. We hebben het doorgezet naar de techniek. Je hoort van ons zodra we meer weten.

Reputatie 1

Ik helemaal blij met dit bericht…maar dit is dan wel een beetje jammer😏

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +25

@reinventor @Dyzc Wat belangrijk is voor een goede activatie van Multisim is de laatste versie van iOS (minimaal versie 16.1) en WatchOS (versie 9.1). Daarnaast hoor ik net dat de beta (versie 16.2) nog niet werkt. Is dit bij jullie van toepassing?

Reputatie 1

Heel fijn dat het zou moeten werken. Net gelijk aangeschaft en alle stappen doorlopen. Maar het werkt nog steeds niet…. iPhone opnieuw opgestart, Apple Watch opnieuw opgestart maar niks werkt.

Mijn icoontje in m’n applewatch mbt cellular signaal is ook wit. Volgens mij moet dit groen zijn als het werkt. Iemand een idee?

Om te testen schakel ik uiteraard m’n telefoon om op flight modus en probeer dan te bellen vanaf de apple watch. En dat werkt niet.

Reputatie 6
Badge +2

@reinventor @Dyzc Wat belangrijk is voor een goede activatie van Multisim is de laatste versie van iOS (minimaal versie 16.1) en WatchOS (versie 9.1). Daarnaast hoor ik net dat de beta (versie 16.2) nog niet werkt. Is dit bij jullie van toepassing?

Ik draai inderdaad een beta. Wanneer wordt die ondersteund?

Reputatie 7
Badge +25

@reinventor @Dyzc Wat belangrijk is voor een goede activatie van Multisim is de laatste versie van iOS (minimaal versie 16.1) en WatchOS (versie 9.1). Daarnaast hoor ik net dat de beta (versie 16.2) nog niet werkt. Is dit bij jullie van toepassing?

Is bovenstaande bij jouw van toepassing @Tharide?

 

@reinventor @Dyzc Wat belangrijk is voor een goede activatie van Multisim is de laatste versie van iOS (minimaal versie 16.1) en WatchOS (versie 9.1). Daarnaast hoor ik net dat de beta (versie 16.2) nog niet werkt. Is dit bij jullie van toepassing?

Ik draai inderdaad een beta. Wanneer wordt die ondersteund?

Tot 16.2 officieel wordt uitgebracht door Apple (half december dacht ik). Het advies is om de iPhone terug te zetten naar de laatste officiële versie (16.1) als je het in de tussentijd al wil...

Reputatie 1

@Paul_ , ja ik heb ios 16.1 en watchos 9.1. En ik draai geen beta versie. 

Ik kan ook zien dat het abonnement is aangeschaft en op de watch zie ik ook “Plan: KPN NL”. Maar het icoontje is wit en kan er dus niks mee zonder dat m’n telefoon in de buurt is.

 

 

Als ik het vandaag afsluit, betaal ik dan nog 5€ voor oktober en vanaf morgen weer 5€ voor november, of wordt dat berekend. Anders wacht ik even tot morgen :)

Reputatie 6
Badge +2

@reinventor @Dyzc Wat belangrijk is voor een goede activatie van Multisim is de laatste versie van iOS (minimaal versie 16.1) en WatchOS (versie 9.1). Daarnaast hoor ik net dat de beta (versie 16.2) nog niet werkt. Is dit bij jullie van toepassing?

Is bovenstaande bij jouw van toepassing @Tharide?

 

@reinventor @Dyzc Wat belangrijk is voor een goede activatie van Multisim is de laatste versie van iOS (minimaal versie 16.1) en WatchOS (versie 9.1). Daarnaast hoor ik net dat de beta (versie 16.2) nog niet werkt. Is dit bij jullie van toepassing?

Ik draai inderdaad een beta. Wanneer wordt die ondersteund?

Tot 16.2 officieel wordt uitgebracht door Apple (half december dacht ik). Het advies is om de iPhone terug te zetten naar de laatste officiële versie (16.1) als je het in de tussentijd al wil...

Ja doei. Een Watch is niet terug te zetten daarnaast is mijn Home al geüpgrade dus dat kan ook niet. 

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ , ja ik heb ios 16.1 en watchos 9.1. En ik draai geen beta versie. 

Ik kan ook zien dat het abonnement is aangeschaft en op de watch zie ik ook “Plan: KPN NL”. Maar het icoontje is wit en kan er dus niks mee zonder dat m’n telefoon in de buurt is.

Helder verhaal. Ik heb jouw situatie voorgelegd. Even afwachten.

 

Als ik het vandaag afsluit, betaal ik dan nog 5€ voor oktober en vanaf morgen weer 5€ voor november, of wordt dat berekend. Anders wacht ik even tot morgen :)

Dit is heel specifiek. Ik kan me niet voorstellen dat je 5 euro voor 1 dag betaalt, maar ik weet het niet 100% zeker. 

Reputatie 6
Badge +2

@reinventor @Dyzc Wat belangrijk is voor een goede activatie van Multisim is de laatste versie van iOS (minimaal versie 16.1) en WatchOS (versie 9.1). Daarnaast hoor ik net dat de beta (versie 16.2) nog niet werkt. Is dit bij jullie van toepassing?

Is bovenstaande bij jouw van toepassing @Tharide?

 

@reinventor @Dyzc Wat belangrijk is voor een goede activatie van Multisim is de laatste versie van iOS (minimaal versie 16.1) en WatchOS (versie 9.1). Daarnaast hoor ik net dat de beta (versie 16.2) nog niet werkt. Is dit bij jullie van toepassing?

Ik draai inderdaad een beta. Wanneer wordt die ondersteund?

Tot 16.2 officieel wordt uitgebracht door Apple (half december dacht ik). Het advies is om de iPhone terug te zetten naar de laatste officiële versie (16.1) als je het in de tussentijd al wil...

Maar dat verklaart niet waarom MijnKPN nog geen opties toont.

Hier gebruik ik Watchos 9.2 beta en iOS 16.2 beta. En inderdaad kan ik bij mij niet de multisim activeren via de watch app.

Reputatie 1

@Paul_ , ja ik heb ios 16.1 en watchos 9.1. En ik draai geen beta versie. 

Ik kan ook zien dat het abonnement is aangeschaft en op de watch zie ik ook “Plan: KPN NL”. Maar het icoontje is wit en kan er dus niks mee zonder dat m’n telefoon in de buurt is.

Helder verhaal. Ik heb jouw situatie voorgelegd. Even afwachten.

 

Als ik het vandaag afsluit, betaal ik dan nog 5€ voor oktober en vanaf morgen weer 5€ voor november, of wordt dat berekend. Anders wacht ik even tot morgen :)

Dit is heel specifiek. Ik kan me niet voorstellen dat je 5 euro voor 1 dag betaalt, maar ik weet het niet 100% zeker. 

Heb hetzelfde als @Tharide wit icoontje. Ik wacht af. (Wel tof dat het eindelijk kan!)

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ , ja ik heb ios 16.1 en watchos 9.1. En ik draai geen beta versie. 

Ik kan ook zien dat het abonnement is aangeschaft en op de watch zie ik ook “Plan: KPN NL”. Maar het icoontje is wit en kan er dus niks mee zonder dat m’n telefoon in de buurt is.

Helder verhaal. Ik heb jouw situatie voorgelegd. Even afwachten.

 

Als ik het vandaag afsluit, betaal ik dan nog 5€ voor oktober en vanaf morgen weer 5€ voor november, of wordt dat berekend. Anders wacht ik even tot morgen :)

Dit is heel specifiek. Ik kan me niet voorstellen dat je 5 euro voor 1 dag betaalt, maar ik weet het niet 100% zeker. 

Heb hetzelfde als @Tharide wit icoontje. Ik wacht af. (Wel tof dat het eindelijk kan!)

Oké, geen bètaversies dus. Zodra ik wat hoor, laten we het hier weten.

Reputatie 1

@Paul_ , ja ik heb ios 16.1 en watchos 9.1. En ik draai geen beta versie. 

Ik kan ook zien dat het abonnement is aangeschaft en op de watch zie ik ook “Plan: KPN NL”. Maar het icoontje is wit en kan er dus niks mee zonder dat m’n telefoon in de buurt is.

Helder verhaal. Ik heb jouw situatie voorgelegd. Even afwachten.

 

Als ik het vandaag afsluit, betaal ik dan nog 5€ voor oktober en vanaf morgen weer 5€ voor november, of wordt dat berekend. Anders wacht ik even tot morgen :)

Dit is heel specifiek. Ik kan me niet voorstellen dat je 5 euro voor 1 dag betaalt, maar ik weet het niet 100% zeker. 

Heb hetzelfde als @Tharide wit icoontje. Ik wacht af. (Wel tof dat het eindelijk kan!)

Oké, geen bètaversies dus. Zodra ik wat hoor, laten we het hier weten.

 

Nee geen betaversies en ik heb een Apple Watch Ultra, wellicht kun je met die info nog wat extra?

Reputatie 7
Badge +25

@Tharide en @Dyzc 

Als je het witte icoontje ziet, dat betekent dat dat je nog verbonden is met jouw iPhone. Dit is ook te zien door het groene telefoon icoontje bovenin het scherm.

Bluetooth uitzetten op de Watch (en eventueel wifi) zorgt ervoor dat de iPhone en Apple Watch helemaal los zijn van elkaar, en op dat moment zal het icoontje ook groen worden en zal er 4G staan.

Dat kun je ook zien door op het witte icoontje te drukken. Er zal dan in het scherm gewoon staan: “Abonnement KPN NL” met een groen vinkje erachter. En daaronder Status Verbonden.

 

Willen jullie dat eens controleren/proberen?

Dat witte icoontje heb ik ook, maar dan bij de roze concurrent. Je watch maakt pas verbinding met 4G als het geen verbinding kan maken met je telefoon én je watch geen verbinding kan maken met WiFi én je watch niet op batterijbesparing staat. Je telefoon op vliegtuigmodus zetten is niet voldoende (je watch blijft verbonden). Ik kan het testen door mijn telefoon binnen te laten liggen en 50m van mijn huis te wandelen. Je ziet dan ook een signaal status icoontje bovenin in plaats van het groene telefoon icoontje.

 

 

Reputatie 1

@Tharide en @Dyzc 

Als je het witte icoontje ziet, dat betekent dat dat je nog verbonden is met jouw iPhone. Dit is ook te zien door het groene telefoon icoontje bovenin het scherm.

Bluetooth uitzetten op de Watch (en eventueel wifi) zorgt ervoor dat de iPhone en Apple Watch helemaal los zijn van elkaar, en op dat moment zal het icoontje ook groen worden en zal er 4G staan.

Dat kun je ook zien door op het witte icoontje te drukken. Er zal dan in het scherm gewoon staan: “Abonnement KPN NL” met een groen vinkje erachter. En daaronder Status Verbonden.

 

Willen jullie dat eens controleren/proberen?

Pfff voel me echt dom nu….. Idd dat was het. Net ff uit huis gelopen zonder tel en dan wordt het vanzelf groen met “4G” erin. Bellen werkt dan logischerwijs ook. 

Dank!

Reageer