KPN Multisim Apple Watch

  • 31 October 2022
  • 870 reacties
  • 27333 keer bekeken
KPN Multisim Apple Watch
Reputatie 7
Badge +25

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je Apple Watch.

 


Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

 

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

 

 

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

 

Laatste update topic: 28-06-2023


870 reacties

Ik wil de IWatch weer koppelen maar het staat nu al ruim 1 uur te “draaien” . Zo loopt de batterij wel snel leeg. 

Reputatie 7
Badge +30

Hè, wat rot! Is het inmiddels wel gelukt? Anders moeten we hier morgen opnieuw even naar kijken. Laat je het weten?

Nee het is nog steeds niet gelukt. Blijft draaien 

 

@Mausse Bedankt voor jouw gegevens!
Ik begrijp dat je melding krijgt dat jouw Apple Watch gekoppeld is aan een andere Watch. Lukt het niet om dit zelf te ontkoppelen via onze toestelhulp? Het is mij onduidelijk of je dat al geprobeerd hebt.

@Albert22 Vervelend dat je hier tegenaan loopt. Heb je het oranje omlijnde bericht in het startbericht gelezen en je gegevens doorgegeven via het formulier?

Ik begrijp van onze technische dienst dat er al een aantal keer contact met jou is opgenomen, @RoogK. En dat je ervan op de hoogte bent dat er een onderzoek loopt naar het issue dat jij ervaart.
Voor nu zou je via Bluetooth gebruik kunnen maken van de Apple Watch, je dient dan wel het toestel bij de hand te hebben: niet de gewenste of ideale situatie of waar de Apple Watch voor bedoeld is, maar dit is een tijdelijke oplossing.
Zodra de oplossing daar is, zal de technische dienst jou weer benaderen.

@Shyrin_  ja dat heb ik geprobeerd maar dat lukt niet. Vermoed dat jullie ‘m uit de server moet verwijderen. 

Bij deze heb ik dat net voor je gedaan @Mausse!

Het is gelukt, dank dank!

Een nieuw hoofdstuk in mijn multisim saga, nu m’n nieuwe abonnement is in gegaan :

  • iPhone: iOS 16.1.1
  • Apple Watch: 9.1
  • Netwerkinstellingen: KPN NL 52.1
  • Private relay staat uit 
  • iPhone en Watch zijn beide opnieuw opgestart 
  • Zowel via WiFi als 5G geprobeerd

ik krijg nu consequent de volgende melding nadat ik op ‘Set Up Mobile Service’ druk:

Ik hoor graag of er nog stappen zijn die ik kan proberen om de boel aan de praat te krijgen.

 

Bij voorbaat dank!

Een nieuw hoofdstuk in mijn multisim saga, nu m’n nieuwe abonnement is in gegaan :

  • iPhone: iOS 16.1.1
  • Apple Watch: 9.1
  • Netwerkinstellingen: KPN NL 52.1
  • Private relay staat uit 
  • iPhone en Watch zijn beide opnieuw opgestart 
  • Zowel via WiFi als 5G geprobeerd

ik krijg nu consequent de volgende melding nadat ik op ‘Set Up Mobile Service’ druk:

Ik hoor graag of er nog stappen zijn die ik kan proberen om de boel aan de praat te krijgen.

 

Bij voorbaat dank!

Inmiddels lijkt het zowaar gelukt! 

Badge

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ons dochter heeft gespaard voor een Applewatch en wil graag de celluar variant kopen. Echter  kunnen we niet terugvinden of het mogelijk is om een Multisim te koppelen aan een Kids Sim. 

 

Best Forum, 


sinds vanmiddag zie ik dat de MultiSim werkt.  De gesprekken komen nu wel binnen op de iPhone en op de iWatch. Dank voor jullie ondersteuning.  Prettig weekend en groet Albert

Reputatie 2

Hier exact hetzelfde probleem als Albert22: hij blijft hangen op activeren. Ook ik heb mijn nummer doorgegeven via de lijst in het oranje kader (aan de start van dit topic). 
 

 

Reputatie 7
Badge +17

@mcsjaak Multisim moet ook op de Kids sim werken!

 

Het lukt mij niet om de Apple Watch te activeren in de watch app op de iPhone.
Na aanklikken van "Configureer mobiel netwerk" verschijnt na enige tijd de melding:
"De verbinding is mislukt, De verbinding met de server is verbroken. Probeer het later opnieuw."
IPhone versie 16.1.1
Apple Watch SE2022 met 4g en webOS9.1
De Apple watch heb ik niet bij KPN aangeschaft en heb sinds een maand KPN Mobiel.
Wat gaat er mis?

Goedemorgen,

Al jaren ben ik naar tevredenheid klant bij KPN thuis met een all-in abonnement, en mobiel met verschillende abonnementen. Wat vaag blijft, ook op dit forum, is het vinden van een concreet antwoord op de vraag wanneer multisim ook vanuit KPN beschikbaar komt voor LTE smartwatches van Samsung. Ik lees wel de volgende KPN reactie: 'We werken er hard aan om Multisim ook voor Samsung wearables te activeren.' Kan dat iets concreter, bijvoorbeeld op basis van jullie product roadmap? Hoe hard wordt er precies aan gewerkt en belangrijker nog, wanneer verwacht KPN deze dienst beschikbaar te hebben? T-Mobile biedt het zowel Apple als Samsung gebruikers aan. Overstappen is niet wat ik wil, maar als het allemaal erg onduidelijk blijft, dan is dat wellicht wel wat ik straks doe. Nu heb ik een LTE Watch van Samsung en zou die ook eens graag zonder smartphone willen gaan gebruiken. Dus, kan het iets concreter? Volgens mij helpt dat, ook andere Forum gebruikers die hier naar uitkijken. 

Fijn en bedankt alvast!

 

Hartelijke groet, Tarek 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hier exact hetzelfde probleem als Albert22: hij blijft hangen op activeren. Ook ik heb mijn nummer doorgegeven via de lijst in het oranje kader (aan de start van dit topic). 

Hoi @GuusZ, vervelend dat het bij jou ook niet wil activeren. Het invullen van je nummer op de lijst heeft geen zin. Zoals ook aangegeven in het oranje kader is die lijst ervoor als je de multisim geactiveerd hebt én niet bereikbaar bent voor (sommige) inkomende gesprekken. Problemen met activeren zijn iets anders.

Om te beginnen, een check. Voldoe je aan deze voorwaarden?

Vereisten om KPN Multisim te kunnen bestellen en activeren

  • iOS versie 16.1
  • WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een ander nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

 

Als al deze drie dingen kloppen en het activeren lukt nog steeds niet, vul dan je forumprofiel in. Reageer hier weer als je dat gedaan hebt, dan kijken we mee.

 

@BvdM1974, wil jij ook controleren of je aan alle drie de bovenstaande dingen voldoet? Zo ja, en het activeren lukt nog steeds niet, vul dan ook je forumprofiel in.

 

 

Wat vaag blijft, ook op dit forum, is het vinden van een concreet antwoord op de vraag wanneer multisim ook vanuit KPN beschikbaar komt voor LTE smartwatches van Samsung. Ik lees wel de volgende KPN reactie: 'We werken er hard aan om Multisim ook voor Samsung wearables te activeren.' Kan dat iets concreter, bijvoorbeeld op basis van jullie product roadmap? Hoe hard wordt er precies aan gewerkt en belangrijker nog, wanneer verwacht KPN deze dienst beschikbaar te hebben? T-Mobile biedt het zowel Apple als Samsung gebruikers aan. Overstappen is niet wat ik wil, maar als het allemaal erg onduidelijk blijft, dan is dat wellicht wel wat ik straks doe. Nu heb ik een LTE Watch van Samsung en zou die ook eens graag zonder smartphone willen gaan gebruiken. Dus, kan het iets concreter? Volgens mij helpt dat, ook andere Forum gebruikers die hier naar uitkijken. 

Hoi Tarek, helaas kan dit niet concreter. Meer is op het moment niet bekend.

Reputatie 2

@Erik_ 

Bedankt voor je bericht.

Ik heb zojuist mijn forumprofiel compleet gemaakt en ik voldoe aan de door jou genoemde voorwaarden.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je @GuusZ! Ik zie hier dat de order voor Multisim bij jou is vastgelopen. Daarvoor heb ik een melding aangemaakt bij de technische dienst. Die gaan hier naar kijken om de order een schop te geven. Er wordt contact met je opgenomen, maar kan een paar dagen duren.

Reputatie 2

@Erik_ Bedankt voor het uitzoeken!

Ik zal het hier laten weten wanneer het is opgelost. Fijne zondag!

Beste KPN, we zijn nu een maandje verder. Paar berichten op Forum. 2x gebeld door technische dienst, die konden niet oplossen en zou teruggebeld worden maar daarna geen reactie meer. Mijn probleem: de activatie van multisim op apple watch ultra blijft hangen (draaiend wieltje). Ik zie in het forum dat jullie dit issue inmiddels ‘erkennen’. Enig idee of er een oplossing komt en wanneer? Dank vast. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Sietsche, ik heb je bericht even samengevoegd met het verzameltopic. We zien dat een hangende activatie door verschillende dingen veroorzaakt kan worden. Voor jouw geval zie ik dat de melding nog in behandeling is bij de technische dienst. Het lijkt bij jou gecompliceerd te zijn. Ik zie dat de status van de technische melding elke werkdag gecheckt wordt, maar als er op dat moment geen update te geven is richting jou, zal de collega ook niet bellen. Wel ga ik er vanuit dat er om de zoveel tijd sowieso even gebeld wordt om je op de hoogte te houden. Dus van daaruit verwacht ik wel dat je deze week weer een belletje krijgt. En hopelijk is dat dan ook gelijk het belletje met de oplossing.

Reputatie 1
Badge

Inmiddels, na een update,  werkt de multisim wel in Nederland. Ik was echter in Duitsland en daar werkt de multisim NIET.  Wordt hier nog aan gewerkt ??? Ik betaal €5 per maand maar de multisim kent helaas nog veel gebreken.

Beste AK12345 

Deze opmerking vind ik niet terecht. 

Multisim heeft geen gebreken, maar is "beperkt” tot het netwerk van KPN zelf in Nederland. Dit staat ook heel duidelijk in de gebruiksaanwijzing:

Kan ik Multisim ook in het buitenland gebruiken?

Het Multisim abonnement werkt niet het buitenland. Jouw smartwatch blijft wel gekoppeld aan je telefoon via bluetooth. Je telefoon moet dan in de buurt blijven voor de bluetooth verbinding.

Jouw opmerking ik betaal € 5,00 per maand, klopt, maar alleen voor Nederland. Overigens heeft T-Mobile precies dezelfde voorwaarden. 

Vodafone kent (nog) geen MultiSim. 

Het lukt mij niet om de Apple Watch te activeren in de watch app op de iPhone.
Na aanklikken van "Configureer mobiel netwerk" verschijnt na enige tijd de melding:
"De verbinding is mislukt, De verbinding met de server is verbroken. Probeer het later opnieuw."
IPhone versie 16.1.1
Apple Watch SE2022 met 4g en webOS9.1
De Apple watch heb ik niet bij KPN aangeschaft en heb sinds een maand KPN Mobiel.
Wat gaat er mis?

Het is inmiddels gelukt. Het lukte waarschijnlijk niet omdat ik op een wpa2 enterprise bedrijfsnetwerk was verbonden. Thuis op de wi-fi in één keer geslaagd.

Reputatie 7
Badge +13

@AK12345 Dat is helaas op dit moment inderdaad nog niet mogelijk. Het Multisim abonnement werkt niet het buitenland. Jouw smartwatch blijft wel gekoppeld aan je telefoon via bluetooth. Je telefoon moet dan in de buurt blijven voor de bluetooth verbinding.

@BvdM1974 Fijn dat het gelukt is en bedankt voor het delen!

Reputatie 4
Badge +2

@Remco_ is er al iets bekend? Mn iwatch staat nog steeds op Activeren

@mvug helaas niet. Ik ga er nogmaals achteraan. 

Jawel hoor!! Ben ik weer, KPN!

En wat denken jullie? Juist; tot op heden NIETS. “Er is een ticket aangemaakt bij de technische dienst.”

Dif duurt al 3 weken. Ik ben al 2,5 week in de weer. KPN winkel, forum, klantenservice…. Ik heb niet echt het idee dat er ook maar 1 minuut aan gewerkt is de laatste weken.

Het begint een schandalige vertoning te worden. Verder dan een ticket aanmaken en wachten komen jullie niet. 
Zet er iemand op, regel het en laat zien dat jullie het predikaat “Koninklijk” verdienen. 

@RoogK wat ontzettend rot om dit te lezen! Ik plaats een update in het ticket met het verzoek zo snel mogelijk contact met jou op te nemen. 

@albert2110 ik ga ook een ticket voor jou aanmaken. Er wordt binnen maximaal 5 werkdagen contact met je opgenomen!

 

 Hier nog steeds geen verbetering op het bereikbaar zijn.De Watch doet alles normaal behalve dat..formulier ingevuld,maar niets verandert en KPN heeft ook(nog ) geen contact gezocht 🥲

Reputatie 7
Badge +30

Als je het formulier invult wordt de aanpassing binnen 48 uur op jouw aansluiting uitgevoerd. Is er al wel 48 uur voorbij sinds je het formulier invulde, @albert2110?

De melding die Marcia heeft aangemaakt zie ik staan, dus dat lijkt in orde. Alleen is het wat druk bij de afdeling, waardoor ik vermoed dat je daarom nog niet gebeld bent. Ik wil je vragen om deze week nog even af te wachten.

Reputatie 4
Badge +2

@Erik_ 

formulier is denk ik al 480 uur geleden ingevuld 😉

Ik wacht gewoon af op bericht of dat het werkt…

Reageer