Vraag

Netwerkfout bij mobiel bellen naar 1 specifiek nummer

  • 23 June 2022
  • 15 reacties
  • 159 keer bekeken

Ik heb bij het bellen naar 1 specifiek telefoonnummer (ook een kpn abonnement) een probleem.

De kiestoon gaat keurig over, maar zodra de ander opneemt krijg ik een melding “netwerkfout” en is de verbinding meteen verbroken. Diegene die ik probeer te bellen kan mij wel bellen.

Telefoon opnieuw opstarten, simkaart schoonmaken, telefoonnummer er opnieuw inzetten. Het probleem blijft bestaan en ook echt bij dit specifieke nummer.

Mijn toestel is overigens een RealMe 8 (ongeveer 4 maanden oud).

 

Iemand enig idee wat nog te proberen?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Bas D. en welkom hier op ons forum :)

Dat is een hele bijzondere! Heb jij de mogelijkheid om je simkaart eens in een ander toestel te testen? Daarmee kunnen we hopelijk snel het een en ander uitsluiten. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Bas D. , ben je nog in de gelegenheid geweest om je simkaart eens in een ander toestel te testen?

Ik was er nog niet aan toegekomen, maar heb zojuist mijn oude mobiel (4 jaar oude motorola) gepakt en daar is er geen probleem met dit nummer. 

Opnieuw de simkaart in de nieuwe telefoon gedaan. Weer serverfout.

Maarrrrr… Ik had nog één truc die ik uit de hoge hoed kon toveren. Ik heb een telefoon met 2 simpoorten. Dus ik heb hem nu in de andere simpoort (sim1) gedaan, en voila! Nu doet hij het met dit nummer wel. Dus kennelijk is het probleem te linken aan mijn sim2 poort.

Heeeeeeeeeeeeel bijzonder en als leek snap ik hier natuurlijk geen biet van. Maar hij doet het nu!

Ik was er nog niet aan toegekomen, maar heb zojuist mijn oude mobiel (4 jaar oude motorola) gepakt en daar is er geen probleem met dit nummer. 

Opnieuw de simkaart in de nieuwe telefoon gedaan. Weer serverfout.

Maarrrrr… Ik had nog één truc die ik uit de hoge hoed kon toveren. Ik heb een telefoon met 2 simpoorten. Dus ik heb hem nu in de andere simpoort (sim1) gedaan, en voila! Nu doet hij het met dit nummer wel. Dus kennelijk is het probleem te linken aan mijn sim2 poort.

Heeeeeeeeeeeeel bijzonder en als leek snap ik hier natuurlijk geen biet van. Maar hij doet het nu!

Het genot was van korte duur. Probleem is weer terug en nu kan ik ook een ander nummer (ook KPN) niet bellen. Zal toch mijn telefoon zijn denk ik :(

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik was er nog niet aan toegekomen, maar heb zojuist mijn oude mobiel (4 jaar oude motorola) gepakt en daar is er geen probleem met dit nummer. 

Opnieuw de simkaart in de nieuwe telefoon gedaan. Weer serverfout.

Maarrrrr… Ik had nog één truc die ik uit de hoge hoed kon toveren. Ik heb een telefoon met 2 simpoorten. Dus ik heb hem nu in de andere simpoort (sim1) gedaan, en voila! Nu doet hij het met dit nummer wel. Dus kennelijk is het probleem te linken aan mijn sim2 poort.

Heeeeeeeeeeeeel bijzonder en als leek snap ik hier natuurlijk geen biet van. Maar hij doet het nu!

Het genot was van korte duur. Probleem is weer terug en nu kan ik ook een ander nummer (ook KPN) niet bellen. Zal toch mijn telefoon zijn denk ik :(

 

Daar lijkt het helaas wel op :( Wat gebeurt er nu als je de simkaart in de oude Motorola doet?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Bas D. , wat is nu de stand van zaken? 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Bas D. , omdat ik niks meer van je heb vernomen, ga ik er vanuit dat het probleem is verholpen en daarom sluit ik dit topic! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag :)

De simkaart werkt in mijn moto G3 prima. Zodra in mijn nieuwe telefoon begint het probleem zich voor te doen. Dus mijn sim-kaart is in combinatie met de RealMe geen goed huwelijk. 

Reputatie 7
Badge +12

Nee, daar lijkt het helaas wel op. Je zou dit ook nog na kunnen vragen bij de fabrikant van je toestel of zij dit probleem wellicht herkennen!

Same here. Ook met een Realme 8.

Reputatie 7
Badge +12

Same here. Ook met een Realme 8.

Hoi @BjornvL en welkom hier op ons forum!
Heb jij ook de mogelijkheid om je simkaart eens in een ander toestel te testen?

Bij mijn vorige telefoon met dezelfde simkaart, nergens last van.
Ik zou het even moeten checken aankomend weekend.

Reputatie 7
Badge +12

Bij mijn vorige telefoon met dezelfde simkaart, nergens last van.
Ik zou het even moeten checken aankomend weekend.

Top, dan zie ik je bevindingen graag tegemoet @BjornvL .

Mocht het zo zijn dat je het desbetreffende nummer met een ander toestel wel kunt bellen dan vermoed ik dat het een probleem op 'toestel niveau' is. 

In telefoon instellingen volte oproepen uitschakelen 

Top! Gink, bedankt voor de oplossing!