Vraag

Niet aangemeld bij netwerk?

  • 24 August 2017
  • 20 reacties
  • 49509 keer bekeken

ik kan niet meer bellen en smsen omdat er staat dat ik niet aangemeld bij netwerk? wat kan ik nu doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je al vliegtuigstand aan en uit gezet, of opnieuw opgestart?

Wat voor telefoon is dit? Bij Android kan je bij Instellingen (- Meer) - Mobiele Netwerken - Mobiele Provider, automatisch kiezen aanzetten. Dan zou die automatisch op het KPN Netwerk moeten registeren.

Als dat allemaal niet helpt, wat voor aansluiting is dit? En wat is het fabrikant + model van de telefoon?

Robin
Reputatie 5
Badge +10
Heb dit probleem gehad bij me iPhone, ik kreeg het opgelost door een reserve-kopie te maken van me telefoon, telefoon terugzetten naar fabrieks-instellingen, en reservekopie terugplaatsen.

Alvorens had ik uiteraard de vliegtuigmodus aan-en uitgezet, sim eruit en weer erin gezet, en beide simkaarten gewisseld, van een werkende telefoon + provider. Telefoon 2 werkte prima met sim 1, maar telefoon 1 werkte niet met sim 2.
Reputatie 5
Badge +7
Goed dat je het hier meldt, want geen service is natuurlijk niks @vdwerken. Heb je de Heb je al vliegtuigstand aan en uit gezet en opnieuw opgestart? Ik wil graag met je meekijken achter de schermen of ik kan zien waardoor het komt. Hiervoor heb ik gegevens van je nodig. Beantwoord je mijn privébericht dat je zo ontvangt? Dan help ik je verder.
Reputatie 5
Badge +7
Hey @@vdwerken, ik heb nog niets van je gehoord. Ik ga ervan uit dat je bereik weer terug is, als dat niet het geval is laat het me weten dan ga ik meteen weer voor je aan de slag!
Ik krijg melding netwerk niet beschikbaar. Gisteravond update gehad.. zonet Mobiel (Samsung s8) en Vliegtuigstand in/uitgeschakeld...helpt niet....
Inmiddels bereik. Ik denk dat ik op een plek zat met geen bereik en iets moest doorlopen.
Reputatie 7
Badge +25
Hey Marloes, welkom! Begrijp ik dan goed dat het probleem is opgelost? Als ik ergens bij kan helpen dan hoor ik 't graag.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb geen reactie meer van je gezien Marloes dus ga ik ervan uit dat het is gelukt. Anders weet je ons te vinden.
Ook ik krijg de melding netwerk niet beschikbaar. van alles al geprobeerd Als ik bij netwerkoperators op NL KPN klik krijg ik de reactie: kan niet verbinden. probeer het later nog eens.
Het toestel is een Samsung miniJ5 duo. De andere Simkaart doet het wel
Reputatie 7
Badge +25
Hi Jan, welkom! Je hebt dus 2 simkaarten in de Samsung? Heb je het toestel al herstart?
Beste Paul,
Ja, ik heb de mobiel opnieuw opgestart. Ook de vliegtuigstand geprobeerd en zelfs de "goede" simkaart er uitgehaald, om te kijken of de andere simkaart het dan wel zou doen, maar helaas geen beweging in te krijgen.
Reputatie 7
Badge +25
Duidelijk. Heb je heel toevallig de mogelijkheid om de simkaart (die niet werkt) in een ander toestel te testen? Anders heb je wellicht een nieuwe simkaart nodig.
Beste Paul,

Dit ga ik in het weekend proberen en kom er dan op terug. Kan zijn dat het dinsdag wordt voor ik kan reageren.
Reputatie 7
Badge +25
Oké, is goed. Mocht je toevallig langs een KPN winkel lopen de komende dagen, dan kan je daar eventueel gelijk een nieuwe simkaart ophalen trouwens (gratis). Ik hoor het graag!
ga ik proberen.
Je hoort van mij.
Beste Paul,

Gistermiddag ben ik bij een KPN winkel geweest en heb een nieuwe Simkaart gekregen.
Nu kan ik weer bellen. bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +25
Top! Fijn dat het is opgelost. Als er nog eens vragen zijn dan weet je ons te vinden.

Ik ervaar dezelfde problemen. Ik ben in België en ik kan me niet aanmelden bij lokaal netwerk, ik kan KPN niet selecteren, ik heb inmiddels 2 nieuwe simkaarten ontvangen er erin gezet, ik heb het in diverse telefoons geprobeerd, de vliegtuigmodus is geprobeerd. SIM-kaart staat registratie op netwerk niet toe is ook zo'n term die ik dan te zien krijg. Ik kan niet bellen, ik kan niet internetten kortom….héél erg vervelend en de oplossing lijkt me nog steeds niet nabij. Intussen gaan mijn abonnementskosten wel gewoon door. Roaming aan- uitzetten…..mij vertelden ze altijd dat hij aan moest staan, de laatste service medewerker van de helpdesk vertelt mij weer dat hij uit moet staan. Weten ze het zelf wel bij KPN?

Reputatie 7
Badge +25

Hi @RobertoMedico, excuses voor de late reactie. In dit soort gevallen kun je het beste terecht bij de klantenservice, maar ook hier kun je je vraag stellen. Het is dan wel verstandig om een eigen topic aan te maken.

Speelt het probleem nog steeds?

  • Roaming moet sowieso aan staan. Daardoor kun je verbinding maken met netwerken anders dan KPN in het buitenland. Anders werkt het sowieso niet.
  • Controleer de APN-instellingen. Dit moet ‘internet’ zijn.
  • Verbindt handmatig met een ander beschikbaar netwerk

Laat je weten of het lukt?

Dit zijn de instellingen zoals ze er nu in staan.

Vandaag (12-01-2023) nieuwe Galaxy S22 in gebruik genomen. Alle bestanden overgenomen. Bijna alles werkt naar behoren behalve bellen. Krijg de melding “niet aangemeld bij netwerk”. Van alles geprobeerd en ook via instructiemateriaal. Helaas zonder succes. Wellicht het gevolg van eSIM?