Beantwoord

Nieuwe simkaart is te groot voor mijn telefoon

  • 30 November 2022
  • 4 reacties
  • 109 keer bekeken

Hoi, ik heb een nieuwe telefoon met nummerbehoud, maar nu blijkt dat de simkaart te groot voor mijn nieuwe telefoon is. Zelf gaan knippen zie ik niet zitten, dus wil ik een nieuwe simkaart aanvragen. Nu ben ik een totale leek wat dit betreft, dus heb ik hier twee vragen over:

  1. Welke simkaart kan ik hiervoor het beste kiezen? De 3-in-1?
  2. Gaan alle gegevens die op de oude simkaart staan automatisch over naar de nieuwe of moet ik eerst bepaalde gegevens overzetten van de ene simkaart naar de andere? Dus niet alleen contacten en foto's, maar ik wil bijvoorbeeld ook data van apps (zoals bijv. een Authenticator-app) kunnen overzetten naar mijn nieuwe telefoon.

Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door GeSp 30 November 2022, 22:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Maanlander 

 

Je moet inderdaad de 3-in-1 hebben, daar zitten alle formaten in: normaal, micro en nano.

Het juiste formaat druk je er dan uit:

Zit dat ook al niet in je huidige simkaart of is die al heel oud?

 

Meestal staan alle gegevens op de telefoon zelf, op een simkaart kan je alleen beperkt telefoonnummers opslaan.

Appdata, foto's en Authenticator gegevens staan altijd op de telefoon zelf, het vervangen van een simkaart heeft daar geen invloed op.

Als je apps op je telefoon hebt dan is het onwaarschijnlijk dat je normale contacten op je simkaart staan, waarschijnlijk alleen nummers van de klantenservice, voicemail e.d., dat kan je b.v. op een Android telefoon bekijken bij contacten:

 

Als je dan op Importeren van simkaart drukt zie je welke contacten je kan importeren, als het alleen nummers van de klantenservice, voicemail e.d. zijn hoef je die niet te importeren, die staan ook op de nieuwe simkaart.

Bedankt voor je antwoord! Ik besloot n.a.v. je bericht nog een keer naar mijn simkaart te kijken en zag dat ik hem nog verder in kon drukken en de kleinste kaart wel in mijn nieuwe telefoon paste. Geen idee waar het allergrootste kaart dan is, daar moet ik dan even naar op zoek gaan, hopelijk heb ik die nog…


Ik neem aan dat een nieuwe 3-in-1 bestellen nu geen zin meer heeft, ondanks dat alleen de allerkleinste kaart in mijn telefoon zit? En heeft dat verder nog gevolgen in de toekomst, bijvoorbeeld bij een volgende telefoon? Of zou die kleinste kaart in alle mobiele telefoons moeten passen?

En het importeren van gegevens ging ontzettend makkelijk! Geen idee waarom ik daar zo huiverig over was.

De 3-en-1 ondersteunt al het gebruik van 4G én 5G. Er is dus geen nieuwe simkaart nodig. Aangezien ie past.

Het bankpasformaat kaartje waar ie (ooit) uit kwam bevat wel een belangrijk gegeven: de PUK code. Voor als je ooit de pincode van de sim kwijt bent / niet meer weet.

Maar a.h.g.i is de PUK ook via MijnKPN te achterhalen.

Oké, dank jullie wel voor de antwoorden!