Beantwoord

Onderzoek gestart levering mobiele telefoon

  • 15 January 2022
  • 7 reacties
  • 99 keer bekeken

Vorige week zaterdag heeft onze zoon zijn mobiel abonnement (incl telefoon) verlengd. Zondag en maandag is geprobeerd deze te leveren, niet gelukt omdat hij niet thuis was. Afgelopen dinsdag bij levering wel thuis, bleek de verpakking open en geen telefoon in de verpakking. Pakket niet aangenomen en niet voor ontvangst getekend. Blijkt een uur later dat de bezorger voor akkoord levering heeft getekend. 

Na een aantal keren bellen met de klantenservice komen wij geen steek verder. Wat er gedaan wordt is dat er een onderzoek gestart wordt tussen KPN en PostNL waar de telefoon gebleven is. Allemaal leuk en aardig maar zijn nieuwe abonnement is wel afgelopen woensdag ingegaan omdat er staat dat de telefoon geleverd is.  Hij moet nu wachten tot het onderzoek afgerond is terwijl hij geen betrokkene is in het onderzoek.

Vanmorgen naar de winkel van KPN geweest, ook daar kunnen ze niks voor ons doen. Wederom klantenservice gebeld en ook zij kunnen/willen niks doen.

Voor ons is duidelijk dat service in deze zaak niet voorop staat. KPN wil niet de verlenging/bestelling annuleren zolang de telefoon niet boven water is en het onderzoek loopt. 

Voor ons zou de service zijn dat KPN de bestelling/verlenging annuleert en dat onze zoon opnieuw zijn abonnement gaat verlengen.  Dit is een zaak tussen KPN en PostNL, het onderzoek ook, dat is ons al verteld.

Hoe moeilijk is het om de bestelling te annuleren en opnieuw te doen. 

 

Een boze moeder.

icon

Beste antwoord door Thomas 18 January 2022, 14:17

Bekijk origineel

7 reacties

Vorige week zaterdag heeft onze zoon zijn mobiel abonnement (incl telefoon) verlengd. Zondag en maandag is geprobeerd deze te leveren, niet gelukt omdat hij niet thuis was. Afgelopen dinsdag bij levering wel thuis, bleek de verpakking open en geen telefoon in de verpakking. Pakket niet aangenomen en niet voor ontvangst getekend. Blijkt een uur later dat de bezorger voor akkoord levering heeft getekend. 

Na een aantal keren bellen met de klantenservice komen wij geen steek verder. Wat er gedaan wordt is dat er een onderzoek gestart wordt tussen KPN en PostNL waar de telefoon gebleven is. Allemaal leuk en aardig maar zijn nieuwe abonnement is wel afgelopen woensdag ingegaan omdat er staat dat de telefoon geleverd is.  Hij moet nu wachten tot het onderzoek afgerond is terwijl hij geen betrokkene is in het onderzoek.

Vanmorgen naar de winkel van KPN geweest, ook daar kunnen ze niks voor ons doen. Wederom klantenservice gebeld en ook zij kunnen/willen niks doen.

Voor ons is duidelijk dat service in deze zaak niet voorop staat. KPN wil niet de verlenging/bestelling annuleren zolang de telefoon niet boven water is en het onderzoek loopt. 

Voor ons zou de service zijn dat KPN de bestelling/verlenging annuleert en dat onze zoon opnieuw zijn abonnement gaat verlengen.  Dit is een zaak tussen KPN en PostNL, het onderzoek ook, dat is ons al verteld.

Hoe moeilijk is het om de bestelling te annuleren en opnieuw te doen. 

 

Een boze moeder.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @Japke Middel-Post, welkom op ons forum!
Allereerst is dit natuurlijk ongelooflijk vervelend om dit zo te overkomen!

Helaas heb ik er inhoudelijk niet echt een oplossing voor. De reguliere klantenservice heeft er geen invloed op noch inzage in. Het is een vrij lang en ingewikkeld proces, specifiek als er wel getekend is voor ontvangst. Dit is inderdaad tussen onze logistieke partner en Postnl maar zolang dit nog niet opgelost is kunnen we geen nieuwe bestelling invoeren of de order annuleren.

Onze logistieke partner zal je hier verder nog van op de hoogte stellen, zodra dat afgerond is en deze order geannuleerd is kun je opnieuw een verlenging doen. 
Bij de vermissing van een bestelling duurt dit proces normaliter 5 werkdagen, als er wel voor getekend is maximaal 30.
Heb je al wel de formulieren gekregen en teruggestuurd om het proces te starten?

Niks ontvangen, dus zo duurt het alleen maar langer. Het gaat trouwens om de tefoon van onze zoon.

Heel erg benieuwd hoe lang het gaat duren, hebben er weinig vertrouwen meer in. 

Reputatie 7
Badge +19

Dit proces kan tot 30 dagen duren vanaf het moment dat onze logistieke partner de formulieren terug ontvangen heeft. Als je zoon deze nog niet gehad en/of teruggestuurd heeft kan het zijn dat dit nu niet helemaal goed loopt.

Omdat het om het abonnement van je zoon gaat kan hij hier beter zelf even contact opnemen.
Dat kan hier op het forum, telefonisch op 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service (mobiel > ik heb een andere vraag en wil graag contact > chat)

 

Dat is nog maar een understatement dat het niet goed loopt. Zeker na tig telefoontjes. En dan weer iemand aan de lijn krijgen die weer van niks weet?

En dan moeten wij er weer achteraan? KPN moet actie ondernemen, niet dat wij steeds contact moeten zoeken. Het zou echt andersom moeten zijn.

Inmiddels is het opgelost.

In ieder geval dank voor je reacties.

Reputatie 7
Badge +19

Ben ik met je eens hoor, dit proces zou een stuk beter kunnen zijn. Bedankt voor je feedback!

Reageer