Beantwoord

ongewenste telefoontjes beginnend met 0312089218

  • 2 February 2023
  • 6 reacties
  • 101 keer bekeken

Ik wordt al ruim 6 dagen gebeld door een telefoonnummer beginnend met 0312089218; de eerste dag met 031208921804, daarna met 031208921805, vervolgens 06, 07, 08, 09, 10. Blokkeren helpt dus niet; elke volgende dag wordt ik weer gebeld met een nummer dat opvolgend is. Ik neem niet op; heb op internet gezien dat het foute boel is, maar hoop wel dat iemand een tip heeft hoe zoiets te blokkeren is? 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 5 February 2023, 19:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Bij andere nummers werkt de blokkering wel ?
Het zou ‘m er in kunnen zitten dat dit geen geldige nummers zijn, zijn niet uitgeven volgens :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken
En het 0312 netnummer bestaat helemaal niet :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_netnummers

Maarrr, als dat de reden is van niet kunnen blokkeren wegens niet bestaand dan zouden de systemen het ook niet door kunnen of mogen geven.

NB in mijn voip cq “vaste lijn” kastje kan ik ook blokkeren op een deel van een nummer, alles wat begint met 0312 in dit geval.

Het is een 020 nummer; amsterdam dus (31 is code NL). Een vast nummer dus inderdaad. Ikzelf heb geen vaste lijn meer. Andere nummers blokkeren werkt wel. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @gehve ,

Ik zou voor nu alvast de volgende tien nummers blokkeren in jouw telefoon. Dan is het probleem waarschijnlijk wel verholpen.

Het is een 020 nummer; amsterdam dus (31 is code NL).

Jaha, nou, bij 31 dacht ik ook aan het landnummer voor nl, maar, met 1 nul er voor werkt dat niet, of ben je die vergeten bij het overtypen ?
Ik denk dat dit nu precies is wat de boefjes voor ogen hadden als misleiding.
En dat dit ook de reden is dat de blokkering niet werkt.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @gehve en welkom op het forum! Je hebt al wat tips gehad, 

Ik zou voor nu alvast de volgende tien nummers blokkeren in jouw telefoon. Dan is het probleem waarschijnlijk wel verholpen.

dit is een optie. Als je op je mobiele nummer gebeld wordt kun je daarnaast instellen dat je niet door onbekende nummer gebeld kunt worden. Als je geen telefoontjes verwacht van mensen die niet in je contactlijst staan is dit een goede (tijdelijke) optie tot ze het opgeven. 🙂

 Is hier nog nieuws over ?

Ik wordt al ruim 6 dagen gebeld door een telefoonnummer beginnend met 0312089218;

Het is een 020 nummer; amsterdam dus (31 is code NL).

Dat betwijfel ik dus, dan zou het 0031 moeten zijn.

Werkt de blokkering, of is er niet meer gebeld ?
Is het te zien of er nummer geweigerd is, als er wel gebeld is dus.