Vraag

Op afstand verbinden met beveiligingssysteem vanuit Griekenland lukt niet

  • 28 June 2022
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Hallo,

 

ik heb in nl een experia v10a box. Binnen nl kan ik netjes mijn beveiligingsysteem , zonnepanelen etc benaderen. Nu op vakantie lijkt het alsof het internet offline is. Er wordt geen signaal meer doorgegeven naar mn mobiel via de daarvoor bestemde apps. 
Vakantie wordt gehouden binnen de eu, griekenland   Wisselen van providers alhier biedt geen oplossing  

Erg onhandig, zeker wbt het beveiligingssysteem 

Na verifiëren ik nl blijkt alles aldaar gewoon te functioneren. 

kan iemand mij uitleggen hoe dit zit en hoe dit is te voorkomen ? 
 

groet,

 

ad 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Advo, In Nederland kan je buitenshuis wel contact krijgen met de systemen?

Je weet zeker dat de port forwardings etc. goed ingesteld staan? Ook de instellingen in de apps om contact te zoeken met jouw systemen staan goed? Kun je hier allemaal iets meer over zeggen? 

Hoi Bart, 

 

in nl is alles gewoon buitenshuis via het mobiele netwerk bereikbaar. 
 

de portforwarding kan ik nu niet nagaan omdat ik mn experiabox niet kan benaderen.  
 

het vreemde is dat eea tot vorige weeknzondag wél functioneerde. Toen opeens kreeg ik de melding via de diverse apps dat het apparaat niet online zou zijn. Controle van het netwerk op thuislocatie door de katten oppas leerde dat het wifi gewoon actief is en dat alles systemen gewoon normaal draaien. 

Reputatie 7
Badge +20

Vorige week was je ook al op vakantie? Zo ja, maakte je toen gebruik van dezelfde provider? Verder geen instellingen gewijzigd?

Klopt, providers nu allemaal geprobeerd en toch blijft de storing bestaan. Bij de primaire provider ging het mis waarna ik handmatig naar andere providers ben gaan zoeken.  

Reputatie 7
Badge +20

Dan moet het wel aan de buitenlandse providers liggen. Die kunnen blijkbaar de route naar jouw modem niet vinden. Hoe en waarom durf ik niet precies te zeggen. Dit valt namelijk buiten ondersteuning. 

Wie weet komt er nog iemand langs hier die wel precies weet hoe het zit. 

In ieder geval nog een fijne vakantie gewenst.