Beantwoord

OPGELOST: Storing mobiele telefonie meerdere regio's (24-06)

  • 24 June 2019
  • 91 reacties
  • 16118 keer bekeken

Ik kan niet meer bellen.
Ik krijg gelijk of gesprek mislukt of dit nummer is niet in gebruik.
Ook de nummers van KPN zelf 1200 en 0800-0402 kan ik niet bereiken.
icon

Beste antwoord door Nadia 24 June 2019, 19:38

Bekijk origineel

91 reacties

Ais ik iemand probeer te bellen, geeft hij meteen aan oproep beëindigt. Kpn chat over belast, Beste KPN graag een update van deze storing.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Het is een landelijke storing die een klein uur geleden is ontstaan.

Vaste nummers kunnen niet bellen en gebeld worden.

Advies: bel diegene met je mobiel op zijn/haar mobiele nummer. Als die persoon een vast nummer bij een andere provider heeft dan kun je 'm met je mobiel op diens vaste bereiken.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hoi, landelijke storing KPN vaste nummers.

Zie verder mijn reactie hier:
https://forum.kpn.com/stel-je-vraag-2/kan-niet-bellen-475204#post782048
Wij kunnen niet mobiel of vast bellen momenteel. We zitten met een overlijden en er moeten dringend dingen geregeld worden
Mobiel ligt er ook uit !!!
Wij kunnen zelfs met mobiel niet bellen en dat is best klote als je alles bij kpn heb.
Hallo

Ik kan niet meer bellen met mijn mobiel. Nr 06*******.
Hoe kan dit?

Mvg

Wiebe

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic en gegevens verwijderd i.v.m. privacy
De klantenservice van KPN is ook niet te bereiken!

Ik neem aan dat er al hard gewerkt wordt om deze storing, op VoIP én PSTN!, te tackelen?
Reputatie 7
Badge +25
Hallo iedereen! Er is inderdaad op dit moment een storing gaande met mobiele telefonie. Ook is onze klantenservice niet bereikbaar, waardoor er drukte ontstaat bij de andere kanalen zoals chat.

De technische afdelingen zijn op dit moment druk bezig. Zodra we nieuws hebben laten we het hier weten, en zullen we dit antwoord updaten!

16:20 Momenteel is er een landelijke telefoonstoring voor zowel vaste als mobiele telefoondiensten van KPN. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wij houden je via onze website op de hoogte.

18:46 Er is nog steeds sprake van een grote telefoniestoring zowel voor vaste telefonie als mobiele telefonie. We werken met man en macht aan een oplossing. Een verwachte eindtijd van de storing kunnen we op dit moment niet geven. Onze klantenservice is via online chat bereikbaar. 112 is nog niet bereikbaar via vaste en mobiele telefonie. Via Politie.nl zijn alternatieven verspreid.

2G- en 3G-netwerk beschikbaar
Het 2G en 3G netwerk is wel beschikbaar, door 4G op je toestel uit te schakelen (alleen bellen via 3G). Vergeet niet dit nadien terug te zetten. Het mobiele dataverkeer en vast internet werken ook. Dat betekent dat bellen via Skype en Whatsapp via het datanetwerk zou moeten werken.

Update: 19:20 uur
Hoi! ik kan sinds een half uur ongeveer niet meer bellen of gebeld worden. Wel kan ik apappe.wnat kan dit zijn?
Gtoetjes wander
Goeie middag
Ik kan niet bellen als ik op iemand bellen druk word de verbinding meteen verbroken hoe kan dat ??

Groetjes
Reputatie 1
Geen internet, geen vast bellen. Het 0800 nummer van KPN onbereikbaar, en de chat wordt afgebroken wegens gebrek aan medewerkers.

maaaaaar...volgens de website van KPN en de chatbot is er geen storing.hoe kan dat?
Hallotjes, @Paul_

Bij mij werkt de mobiele telefoon (KPN) PRIMA! Of zou dat komen omdat het een gsm is?

Echter: de vaste telefoon is helemaal dood. Uitgaand bellen geeft direct bezettoon. Mijn vaste bellen met een mobiel (Lebara) geeft ingesprektoon.
Goedendag,
Hier in Gendt hetzelfde probleem...

Fijn die communicatie vanuit KPN.

Je zult maar een noodgeval hebben(wat met dit weer toch al gauw is).

Ben zeer benieuwd wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo iedereen. Ik heb al jullie topics even samengevoegd vanwege de storing. Het onderzoek loopt en we zullen jullie z.s.m. een update geven over de situatie.
..


*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic en gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +22
@Paul_ ik woon in Venlo, en ik kan nog wel mobiel bellen. Ik hoop dat je ook verteld wat de storing is geweest. Ben wel benieuwd wat het geweest is 😊 Kan het met de hitte te maken hebben? 🤔😉
Reputatie 7
Badge +16
Iedereen bij mij op kantoor (Zowel zakelijk als privé) heeft er ook last van (Getest met circa 5/7 simkaarten). Zowel bellen als gebeld worden, zelfs 112 werkt niet. Mobiel naar mobiel (KPN -> KPN, KPN -> T-Mobile, T-Mobile -> KPN) is ook kaduuk en mobiel (KPN) naar vast (T-Mobile).
ik kan niet bellen gaat niet over springt gewoon weer op start scherm ????? Pffffff krijf dus nu ook KPN niet aan de lijn
Ik kan niet meer bellen er klinkt een vrouw dat het mobiele nummer niet klopt
maar bij iedereen die ik bel. een oververhitte telefoon?
Ook op het Telfort-forum regent het klachten dat er niet uit- en in gebeld kan worden mobiel.
We kunnen niet gebeld of gebeld worden op mobiel of vaste lijn
@Tjimkje
Er is momenteel een grote landelijke storing. Hierdoor liggen alle vaste nummers van KPN eruit (daar kan niet mee gebeld of naar gebeld worden). Verder is ook een deel van de mobiele telefonie getroffen.
Grote kans dat degenen die jij wilt bereiken nu ook geen verbinding hebben.
zie titel


*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic en gegevens verwijderd i.v.m. privacy
dank je wel, berichten sturen kan nog wel , althans 😉
Oke dank

Reageer