Beantwoord

OPGELOST: Storing mobiele telefonie meerdere regio's (24-06)

  • 24 June 2019
  • 91 reacties
  • 16118 keer bekeken

Ik kan niet meer bellen.
Ik krijg gelijk of gesprek mislukt of dit nummer is niet in gebruik.
Ook de nummers van KPN zelf 1200 en 0800-0402 kan ik niet bereiken.
icon

Beste antwoord door Nadia 24 June 2019, 19:38

Bekijk origineel

91 reacties

Waarom kan ik niet bellen met mijn misboeken telefoon en huistelefoon
Reputatie 7


Reputatie 7
Badge +16
Die NL Alert heb ik ook gekregen in Groningen.

Overigens mijn diepe respect voor de KPN'ers die nu keihard aan het werk zijn voor ons allemaal en de hulpdiensten die nu overuren draaien voor onze veiligheid.
Reputatie 7
Badge +22
@Paul_ @Alex_P en @Nadia ik heb even een update voor jullie:

Bij mij heb ik weer vast bellen en mobiel in Venlo, (Limburg) dus bij mij is de storing verholpen! 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +22
Overigens mijn diepe respect voor de KPN'ers die nu keihard aan het werk zijn voor ons allemaal en de hulpdiensten die nu overuren draaien voor onze veiligheid.
Zeker weten!!! 👍🏼👍🏼👍🏼
Reputatie 7
Bij mij is de NL-Alert al niet eens doorgekomen,... en ik kan alleen maar appen, bellen lukt ook niet 😂

Straks maar een onbereikbaarheidsvergoeding indienen bij kpn 😉
Reputatie 5
Badge +6
Bij mij is de NL-Alert al niet eens doorgekomen,... 😂
Bij mij ook niet, sommige mensen ontvangen er wel 10 maar ik heb niks.
Reputatie 7
Badge +16
Tijdens een storing als deze blijkt hoe erg afhankelijk zijn van de techniek en hoe vaak het gewoon werkt en hoe vaak het ook "gewoon" werkt, op zich is dat wel super mooi en daar mogen de mensen achter de schermen zeker trots op zijn 🙂 Heel erg eerlijk gezegd ben ik wel nieuwsgierig naar de uptime 🙂

Goede dingen mogen ook gezegd worden ;)

Met mijn Galaxy S9+ heb ik trouwens de NL alerts mogen ontvangen.
16:20 Momenteel is er een landelijke telefoonstoring voor zowel vaste als mobiele telefoondiensten van KPN. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wij houden je via onze website op de hoogte.

18:46 Er is nog steeds sprake van een grote telefoniestoring zowel voor vaste telefonie als mobiele telefonie. We werken met man en macht aan een oplossing. Een verwachte eindtijd van de storing kunnen we op dit moment niet geven. Onze klantenservice is via online chat bereikbaar. 112 is nog niet bereikbaar via vaste en mobiele telefonie. Via Politie.nl zijn alternatieven verspreid.

Alternatief: 2G en 3G-netwerk bereikbaar!
Het 2G- en 3G-netwerk is wel beschikbaar, door 4G op je toestel uit te schakelen (alleen bellen via 3G). Vergeet niet dit nadien terug te zetten. Het mobiele dataverkeer en vast internet werken ook. Dat betekent dat bellen via Skype en Whatsapp via het datanetwerk zou moeten werken.
Reputatie 7



En de derde...

Ik lees dat er een storing is in het telefoon verkeer.. nergens staat vermeld dat er een algehele storing is! Geen tv geen telefoon geen glassvezel!!! Vreemd dat ik met mijn mobiel wel kan bellen maar geen kpn nummer en ook geBelt kan ik worden door deze nummers..
. Ik kan alleen kpn niet bereiken. Wat is er aan de hand???

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 5
Badge +6
Ik vraag me nu wel af waarom wij hier allemaal geen NL-Alerts krijgen terwijl de rest van Nederland er wel 20 krijgen binnen 5 minuten
Reputatie 7
Badge +16
Trouwens... Het valt mij op dat ik alle NL Alerts via mijn werk simkaart (T-Mobile) binnenkrijg. Normaal gesproken krijg ik ze zowel via KPN als T-Mobile.
Reputatie 7
Ik lees dat er een storing is in het telefoon verkeer.. nergens staat vermeld dat er een algehele storing is! Geen tv geen telefoon geen glassvezel!!! Vreemd dat ik met mijn mobiel wel kan bellen maar geen kpn nummer en ook geBelt kan ik worden door deze nummers..
. Ik kan alleen kpn niet bereiken. Wat is er aan de hand???

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

In de media worden we gebombardeerd met berichten over de landelijke telefoonstoring bij KPN en een groot deel van de bevolking heeft ondertussen al meerdere NL-Alert berichten gehad, maar blijkbaar zijn er ook mensen die hier nog niets van vernomen hebben. 😉



Admin: post verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Update 19:38: Hallo allemaal. Goed nieuws. De telefonieverstoring is verholpen. Je kunt weer van je vaste en mobiele telefoniediensten gebruik maken zoals je van ons gewend bent. Alarmlijn 112 is ook weer bereikbaar.
Reputatie 7
Trouwens... Het valt mij op dat ik alle NL Alerts via mijn werk simkaart (T-Mobile) binnenkrijg. Normaal gesproken krijg ik ze zowel via KPN als T-Mobile.
Ook ik heb mijn telefonie bij T-Mobile ondergebracht en de NL-Alerts die ik hier gepost heb zijn dan ook via T-Mobile ontvangen.
Bellen met T-Mobile en met CheapConnect is ook geen enkel probleem.
Reputatie 5
Badge +6
Ik zet mijn voorkeursnetwerk op 3G en ik krijg ze meteen binnen. 🤔
Reputatie 7
Ik hoop dat KPN een grondig onderzoek instelt waarom de NL-Alerts niet door KPN abonnees ontvangen zijn. Als we ergens vanuit moeten kunnen gaan dan is het wel een storingsvrije werking van NL-Alert.
Er gaan vandaag sinds de storing van KPN meerdere NL alerts uit. Ik heb er nog geen 1 binnen gekregen en dat is wel bijzonder als alles goed staat ingesteld. (Samsung S7)
De testmelding 3 juni ook niet gehad, maar ik had testberichten niet aan staan.
Vermoedelijk was daar dan al een probleem. Maar het galmt door de wijk van NL alerts en bij mij blijft het mooi rustig.
Hoe kan dit? Ligt dat aan dat ik ook een abonnement heb van KPN?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Badge +16
Mee eens WJB, desnoods door alle providers qua NL alert met elkaar mee te liften, dat moet gewoon werken zeker gezien het luchtalarm uitgeschakeld wordt.

Overigens mijn diep respect voor de KPN-ers die het probleem hebben verholpen. Goed werk 😉
Reputatie 7
Blij dat ik niet hoefde te werken, daar was ook niks meer te doen met de kpn storing 😅

Overigens ook de eerste keer dat bij mij de NL-Alert niet binnenkomt,..
Reputatie 7
Badge +16
Hier ook geen NL- Alert gehad op het KPN 4G netwerk. Wat toch wel zorgen baart nu in 2020 het luchtalarm in echte noodgevallen uitgezet wordt.
Reputatie 7
@Jordy_9393, @V.C., @wjb, @SjorsK @ChrisWissink en anderen. De meldingen van jullie dat er geen NL-Alert berichten zijn binnengekomen deel ik met mijn collega's. Dit wordt uiteraard meegenomen in de evaluatie. Bedankt voor het delen!
Vandaag geen nl alert ontvangen als KPN klant.
Ik maak mij zorgen.
De landelijke test alert krijg ik wel. Gsm is juist ingesteld.
Ook was ik mobiel niet bereikbaar en kon zelf ook niet bellen.
Via Whatsapp gelukkig wel, maar het Wi-Fi netwerk is vaak ook niet sterk.
Kan ik van jullie op aan is mijn vraag.
Overweeg over te stappen is niet veilig en betrouwbaar bij jullie

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Hallo @Es sie, welkom op het KPN forum. Helaas hadden we vandaag een storing op het telefonienetwerk, ook NL-Alert berichten heb je niet ontvangen. Ik begrijp jouw zorgen. We gaan dit grondig onderzoeken, zodat we het in de toekomst kunnen voorkomen.

Admin: tekst aangepast. NL-Alert meldingen niet ontvangen heeft geen relatie tot de storing op het mobiele netwerk

Reageer