Beantwoord

Oproep van Rabobank ( 088 7222600) gaat rechtstreeks naar voicemail

  • 9 February 2022
  • 13 reacties
  • 18915 keer bekeken

Goedendag, ik heb een iPhone X. Als ik gebeld wordt door de Rabobank met nr 088 7222600 gaat dit gesprek direct naar de voicemail. Op de telefoon is dit nr niet geblokkeerd. Staat volgens mij ook niet doorgeschakeld. Ik heb iOS 15 op de telefoon staan. Ik heb de voicemail ook al een keer uitgezet, maar nog steeds komt het gesprek niet door. Wat is hier aan de hand.

icon

Beste antwoord door AriënC 16 February 2022, 20:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Wizkid, wat een bijzonder probleem is dit :thinking: Heb je enig idee of andere 088 nummers je wel gewoon kunnen bereiken? 

Heb je wellicht de niet storen functie aanstaan op bepaalde momenten?

Zou je eens naar  ##002 willen bellen om eventuele doorschakelingen te verwijderen?

Reputatie 7
Badge +9

@Wizkid wat ook kan is dat je bij instellingen van je telefoon onbekende nummers welke je bellen op stil hebt staan. Wanneer je deze dus op AAN hebt staan wordt het gesprek direct doorgeschakeld naar de voicemail.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor die toevoeging @Hoopvol!

Reputatie 7
Badge +20

Ben je hier wat mee opgeschoten @Wizkid?

Nee ben  er nog niks mee opgeschoten. was ook de afgelopen dagen druk met klussen dus heb het ook even geparkeerd. De instellingen in mijn telefoon lijken goed te staan. 

Reputatie 7
Badge +20

Heb je enig idee wat er gebeurt/wat ze te horen krijgen als ze je bellen terwijl je de voicemail uit hebt geschakeld?

Dit Rabobanknummer wordt veelvuldig gebruikt door criminelen. Het is dus niet écht de bank; het is spoofing. Bel altijd zelf terug naar je bank. Dus mocht je ze wel aan de lijn krijgen, zeg dan direct ik bel u zo terug en verbreek de verbinding. 

Bij uitgaand bellen krijg je altijd het échte nummer en niet de spoofing-lijn van criminelen.

Mogelijk gaat het door de spoofing- en spambeveiliging van Apple al direct naar je voicemail.

Reputatie 7
Badge +8

Lekker phishy, de nummers lijken erg op elkaar!

Het echte nummer van de Rabobank is:

088 722 6600 (zeven-twee-twee zes-zes-nul-nul) (controleer)

Het nepnummer is: 088 7222600 (zeven-twee-twee twee-zes-nul-nul)

Update:
Hm, volgens de OPTA is het hele nummerblok eigendom van de Rabobank. Misschien is dit lijkende nummer van een medewerker die niet op zijn plek zit? Maar ik adviseer altijd om het echte nummer te bellen die op hun echte site staat.
 

Gisteren Opsporing Verzocht niet gezien? Mensen die gebeld werden door het nummer vermeld hier. Maar het waren criminelen. Nummer werd in beeld getoond. Uitzending nog even teruggekeken, was zelfs het 6600 nummer wat ze zagen. Maar het was dus niet de bank….

Reputatie 7
Badge +8

Gisteren Opsporing Verzocht niet gezien? Mensen die gebeld werden door het nummer vermeld hier. Maar het waren criminelen. Nummer werd in beeld getoond. Uitzending nog even teruggekeken, was zelfs het 6600 nummer wat ze zagen. Maar het was dus niet de bank….

Niet gezien, maar ik weet precies waar het over gaat….

Hun werden dan gebeld (inkomend gesprek) door een telefoonnummer die zeer zeker gespoofed zal zijn. Gefaked op de nummerweergave dus. Het fysieke telefoonnummer zelf zit volgens de OPTA in een nummerblok die door de Rabobank gereserveerd is. Ik geef grote kans dat dit nummer uiteindelijk wel bij de bank zal uitkomen, maar gezien het nummer iets verschilt zal dit een afdeling zijn.

Het beste is om het nummer te bellen die ik net noemde, die je kan controleren op de contact-pagina van de Rabobank. En als je door de bank gebeld wordt, bel dan terug op het juiste telefoonnummer die je opzoekt op de echte site, en niet via re-dial.

Ik heb het gemeld bij de Rabobank. Die gaan het bekijken.  

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het gemeld bij de Rabobank. Die gaan het bekijken.  

Ok, ben benieuwd of daar wat uit komt! Mocht je een update van ze ontvangen, zou je dat hier dan willen delen? 

Ja komt goed.Â