Vraag

Payinfo op je factuur: alles over sms- en internetdiensten blokkeren en kosten voorkomen.

  • 11 March 2016
  • 54 reacties
  • 25676 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

De informatie in dit topic is verouderd. Er kan daarom niet meer in dit topic gereageerd worden.

Voor alle informatie met betrekking tot Payinfo, zie:

Heb je naar aanleiding van de informatie in dat artikel toch nog vragen? Stel jouw vraag dan in een nieuw topic.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

54 reacties

Oke goedenavond,

Ik, tenminste mijn dochter blijkt hier een enorm slachtoffer van te zijn. Denk je met het hele gezin alles van KPN af te nemen zowel in huis als mobiel gebeurt er dit.

Elk dubbeltje moet ik omdraaien om met mijn kids te kunnen eten, en een idioot verzint dit, de rekeningen zijn niet misselijk, gewoon aan sms diensten 85,- of 70,- euro per maand. Terwijl ze een abonnementje heeft van 20,- per maand

Kan KPN dit hier niet wat aan doen???

Ik ga hiermee naar TROS radar en vraag mij dan af wie er dan verantwoordelijk is. Mijn dochter heeft niks gedaan en nooit gereageerd maar nu blijkt dat elke sms die zij kreeg 3,- euro kost! Denk je alles bij een goed bedrijf, KPN onder te hebben gebracht zijn ze niet eens in staat om dit soort diensten te blokkeren op hun netwerk!

Valt mij enorm tegen, dus graag reactie van KPN, want na vanmiddag ruim een uur aan de telefoon te hebben gewacht en gepraat weet nog niemend een oplossing voor dit probleem.

Ik zag dat iemand van KPN webcare moet reageren Pffff, ik heb daar vanmiddag naar geprobeerd te bellen, helaas zonder resultaat tot op heden.

* Admin: dubbele bericht verwijderd

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Irma, dat is flink schrikken met zulke bedragen.

Heb je bovenstaande informatie gebruikt om de abonnementen stop te zetten? Via de Payinfo-pagina is het mogelijk een blokkade in te stellen. Ik zoek graag uit of we de gemaakte kosten kunnen vergoeden. Hiervoor heb ik een privébericht gestuurd, kun je daar op reageren?

Hallo,

Helaas ben ik ook een slachtoffer van payinfo. Ik krijg ook ongevraagd sms berichten en heb een abonnementje van ruim 12 euro.

In februari betaalde ik 93,46 en in maart 48,01 voor berichten waar ik me niet voor aangemeld. 

Ik heb nu de berichten via www.payinfo.mobi afgemeld.

Hoe krijg ik dat deel van mijn geld terug?

Er is geen registratie van mijn sms abonnementen gevonden, omdat ik die niet heb afgesloten.

Ik maak bezwaar tegen deze rekeningen van payinfo.

Zij zullen met een bewijs van aanmelding moeten komen.

Wat kan ik verder doen ?

Waarom geeft KPN hier geen duidelijke informatie over naar zijn klanten?

Reputatie 7
Badge +22
Hoi , welkom op het forum. Een hoge factuur is natuurlijk een onaangename verrassing! Reageer op m'n privébericht en ik zoek graag voor je uit of we de gemaakte kosten kunnen vergoeden. Goed dat je je inmiddels via payinfo hebt afgemeld voor deze diensten.

Hoi Marcia,  lees ook dit even : http://forum.kpn.com/t5/Mobiele-abonnementen/Onterechte-Afschrijvingen-via-Payinfo/m-p/419718#M21947

Ik hoop dat je er wat aan hebt, Neem geen genoegen met de 2 maand counlance, als je onterecht lid geworden ben moeten ze alles terug betalen, maar de hele constructie stinkt !

Reputatie 7
Badge +14
Ik zie niks staan op mijn factuur van Payinfo, dan is het goed he.
zulke dingen behoort kpn klanten gelijk door te geven ,niet pas als de klanten met zulke klachten komen,zet gewoon alles uit dan kan een klant zelf beslissen wat ze aan willen hebben , want waarom moet een klant pas overal achter komen zodra ze een hoge rekening krijgen ? want kpn ziet toch alles wat een klant doet volgens hun systeem :? dus trek dan aan de bel bij de klant gewoon even een smsje sturen met deze diensten kost het .... kleine moeite toch ?of is het zo dat kpn toch eraan verdient door zulke bedrijven
Reputatie 7
Badge +14
Dat ik die link in de mail aantikte kan geen kwaad he, die mail was van KPNcommunity over dit topic.
kijk maar uit fame29 op welke link je doet klikken ,doe voor de zekerheid maar gelijk even inoggen bij payinfo ,voor het geval dat je straks ineens hele hoge kosten gaat krijgen ,gewoon even de sms berichten blokeren en vraag aan kpn dat ze de 0900,0906 enz voor je blokken en daar zitten helaas kosten aan verbonden ,bij sommige providers kan je die zelf blokkeren maar kpn vraag er geld voor 😠
Reputatie 7
Badge +14
Ik was al geblokkeerd voor eenmalige sms en abonnementsdiensten. Ik snap dat u boos bent, maar u maakt mij weer onzeker of ik nu wel echt geblokkeerd ben en blijf.
Reputatie 7
Badge +16
Je blijft geblokkeerd tenzij je:
1: Naar een andere provider gaat
2: Een ander nummer neemt
3: Je blokkering opzegt 🙂

Geen paniek 🙂
Reputatie 7
Badge +14
Dank SjorsK! Je hebt me gerustgesteld!
Al 4 maanden ben ik verder, beide kinderen zijn onterecht afgesloten, mij was beloofd dat ik het geld terug zou krijgen van KPN, helaas betaal ik wel gewoon iedere maand het normale bedrag en krijg mijn dochter een abonnement heeft van 25,- euro waar ze als sinds maart 2016 niet meer mee kan bellen of sms-en enz......... een eindafrekeing van 984,26 euro ??????? :?:?:?:?:?
Dat klopt dus echt niet!!!
Ik ga dit ook in de media kenbaar maken,. wat een oplichters zijn jullie en tevens heb ik mij afgemeld bij die payinfo.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Irma, wat vervelend te horen dat het na je eerdere bericht toch niet naar tevredenheid is opgelost 😞 Ik wil graag voor je kijken wat er aan de hand is, en wat we kunnen doen. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop, dan duik ik erin!
Op 20/6/16 bleek dat ik ongevraagd een abonnement had op de mobiele dienst Whooshah Mobile TV. Ik had er nog nooit van gehoord en mij zelf zeker niet aangemeld. Via Payinfo heb ik mij direct afgemeld. Contact gezocht met Whooshah dat mij bevestigde dat ik was uitgeschreven en geen kosten meer van hen zou krijgen. Ook contact opgenomen met KPN dat mij dit eveneens bevestigde en zorgde netjes voor creditering van de € 5,-. Eind goed, al goed.

Dacht ik. Tot op 14/7 bleek dat ik wederom een abonnement had op Whooshah zonder dat ik daartoe enige actie had ondernomen. Weer direct afgemeld op Payinfo.nl. Contact gezocht met Whooshah. Gevraagd om bewijs van mijn aanmelding. Dit werd mij gemaild. Daaruit bleek zonneklaar dat de aanmelding NIET van mij afkomstig KON zijn, omdat de vermelde IP-adressen in het bestand noch van mij, noch van KPN zijn. Het bleek te gaan om de IP-adressen van de provider van Whooshah zelf... Whooshah hiermee geconfronteerd, maar die ging daar verder niet meer op in.

Vervolgens KPN gemaild. Een intensieve mailwisseling volgde waarbij ik ook het z.g. aanmeldingsbewijs van Whooshah meestuurde. Klantenservice medewerkers bleven er echter vanuit gaan dat ik mijzelf heb aangemeld en dat KPN niet opnieuw kon crediteren. Een verzoek om teruggebeld te worden door iemand van KPN met enige bevoegdheid tot handelen werd geweigerd.

Het KAN niet zo zijn dat ik kosten op mijn KPN factuur krijg die ik niet zelf heb veroorzaakt. KPN wijst er steeds op dat de dienst 'mobiele betalingen' niet is uit te zetten, maar dat legt naar mijn mening een zware verantwoordelijkheid bij KPN om te zorgen dat daarvan geen misbruik kan worden gemaakt. Zelfs als ik bij Whooshah EN KPN nadrukkelijk aangeef deze dienst NIET te willen kan ik toch deze ongewenste kosten op mijn factuur aantreffen. In het geval van Whooshah is dat € 5,- PER WEEK. Als ik dus niet wekelijks payinfo.nl check lopen deze kosten dus ook nog eens ELKE WEEK door.

Deze hele zaak heeft mij intussen al veel tijd gekost en een oplossing lijkt ver weg. Het zal toch niet zo zijn dat ik een procedure moet opstarten bij de ACM?? Ik ben onderhand ten einde raad en zie nu als overblijvende optie mijn KPN abonnement te beëindigen, ondanks dat ik verder juist heel tevreden ben over KPN als provider. KPN laat deze klant niet zitten!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi ronk123, welkom op het forum! Balen dat je opeens ongevraagd een abonnement op "Whooshah Mobile TV" had, en je na afmelding weer aangemeld was!

Na er zoveel tijd en energie in gestopt te hebben om er definitief af te komen kan ik me voorstellen dat je er wel zat van bent! Stuur een reactie op m'n privébericht en ik kijk wat ik op dit moment voor je kan betekenen.
Reputatie 7
Badge +21
Hi ronk123, had je mijn laatste privébericht van 3 dagen geleden ook gezien? Ik neem aan dat alles nu helder is! Als je nog vragen hebt op dit moment weet je me te vinden 🙂
Hallo Koen,

Nog bedankt voor het uitzoeken van dit issue. Ik ben blij dat het zou is opgelost.
Goedenavond,

Op 30 juli kreeg ik een sms van flappy gammii mobile games waarin werd gemeld dat ik gebruik zou maken van de diensten van flappy en dat de kosten 5 euro per week zouden bedragen. Afmelden kon via payinfo.nl. Omdat ik me nergens had aangemeld heb ik verder niets met die sms gedaan. Nu blijkt dat mijn telefooonrekening over augustus inderdaad 20 euro hoger is dan normaal, in juli ook al 5 euro en in september tot nu toe ook al 15 euro. Uiteraard heb ik direct het abonnement stopgezet via payinfo.nl.
Ik heb me nooit opgegeven voor deze dienst en het laat me moeilijk los hoe het komt dat ik daarvoor moet betalen. Het verbaast me dat KPN blijkbaar, zonder de klant dit vooraf te melden, diensten door derden factureert.

Ik vraag me af of er zin heeft te proberen de onterecht gefactureerde kosten terug te vorderen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groet, Petra
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Petra, wat een onaangename verrassing 😞 Ik help je hier graag mee, reageer je op mijn privébericht?
Deze maand viel het mij op dat de rekening van KPN veel hoger was dan normaal. Na wat gepuzzel om een factuur boven tafel te krijgen blijk ik ook kosten te hebben gemaakt door ongevraagde sms diensten 5577. Deze maand €75,00. Meteen geblokkeerd dit nummer! Nu blijk ik al elke maand extra kosten hierdoor gemaakt te hebben. Voor zover ik terug kan zien vanaf november 2015! We hebben hier nooit om gevraagd! Mijn vraag is: hoe krijg ik mijn geld terug?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Juulwo, Ik kan me goed voorstellen dat je dan wat schrikt van zo'n factuur. Heb je het abonnement via www.payinfo.nl beëindigd? Je hebt van mij een privébericht ontvangen. Reageer daarop dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen met betrekking tot de kosten.
Zelfde probleem als bovenstaande mensen. Ondertussen wel bij payinfo alle SMS diensten laten blokkeren zodat het niet nog eens gebeurd maar ik zou ook graag mijn geld terug zien.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @pvdveen, welkom op het forum. Goed dat je de diensten inmiddels hebt stopgezet via Payinfo.

Hoe lang staan de diensten al op je factuur? We bieden een eenmalige coulance van 2 achtereenvolgende maanden. Als je mijn privébericht beantwoord met je gegevens, dan kijk ik het een en ander na voor je.
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor je gegevens @pvdveen. De 2 maanden coulance heb ik voor je doorgevoerd!