Beantwoord

Payinfo op je factuur: alles over sms- en internetdiensten blokkeren en kosten voorkomen.

  • 11 March 2016
  • 54 reacties
  • 24748 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30
Een onaangename verrassing: je opent je factuur en je ziet kosten voor diensten die je niet herkent. Meestal zie je op je factuur www.payinfo.nl staan. In dit artikel leggen wij je uit wat het is en hoe je deze kosten kan voorkomen.



Wat is payinfo.nl?

De website www.payinfo.nl is opgericht door de mobiele providers en de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten. Op deze website kan je zien voor welke sms-diensten en Mobiel Internet Diensten je bent aangemeld en je hiervoor afmelden. Daarnaast kan je sms-diensten blokkeren en deblokkeren. 



Wat zijn sms-diensten?

Er zijn twee soorten sms-diensten, namelijk eenmalige en abonnementsdiensten. Denk hierbij aan het stemmen op je favoriet bij Idols of chat-diensten. 



Je herkent deze diensten doordat je een bevestiging krijgt van een 4-cijferig nummer. Wij zien vooral de nummers '3050', '4239' en '7090'. 



Je kunt deze diensten beëindigen door 'STOP' naar de afzender (het 4-cijferige nummer) te sms'en of je af te melden via www.payinfo.nl. Het blokkeren van deze diensten gaat ook via www.payinfo.nl.



Wat zijn Mobiel Internet Diensten?

Dit zijn vaak abonnementsdiensten op online games of online content. Je kunt op je mobiele telefoon informatie op internet downloaden of bekijken. 



Je zet deze diensten stop via www.payinfo.nl. De diensten kunnen niet geblokkeerd worden, let er zelf goed op dat je dit niet per ongeluk aanvraagt. 



Hoe zie je het op de factuur?

Controleer iedere maand je factuur (in MijnKPN). Zo zie je of je abonnement nog klopt en of er onverwachte kosten zijn. Op de factuur staat 'SMS-dienst zie www.payinfo.nl' of 'Mobiel Internet Dienst zie www.payinfo.nl'. 





Heb je vragen over Payinfo? Stel ze dan gerust hieronder!
icon

Beste antwoord door Koen_1 6 October 2017, 18:54

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 7
Lees mijn vorige bericht in dit topic en weet dus dat je recht hebt op vergoeding van 100% van de in rekening gebrachte kosten als KPN niet kan aantonen dat er een overeenkomst is met "Droidboost" die conform de richtlijnen in de gedragscode tot stand gekomen is.
Reputatie 7
Badge +21
Hi @Peter_M, welkom op het forum! Balen dat je zo lang ongewenst een "DroidBoost" abonnement had, maar goed om te lezen dat je het inmiddels gestopt hebt. Reageer je op m'n privébericht ? Dan help ik je verder!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Peter_M, een paar dagen geleden had ik je per privébericht nog een aanvullende vraag gesteld: zou je die nog willen beantwoorden?

Vandaag en een paar maanden geleden ineens een sms dat je aangemeld bent voor een of andere dienst, terwijl je dit niet zelf gedaan hebt. Gelukkig de dienst direct kunnen stopzetten maar de kosten staan wel al op de factuur.

Reageer