Beantwoord

Plotseling geen werkende internet in Curaçao en veel kosten na boottrip

  • 15 January 2022
  • 5 reacties
  • 441 keer bekeken

Ik ben vanochtend weggegaan prima internet, ik stap de boot op voor een boottrip en ik kom weer terug aan land en ik heb geen internet meer terwijl ik voldoende MB’s over heb in mijn bundel.

Wat kan ik hier aan doen?

ik heb al telefoon opnieuw opgestart, vliegtuig stand geprobeerd en netwerkinstellingen gereset maar het werkt niet.

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 January 2022, 13:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @LesKie ,

Weet je wel zeker dat je nog voldoende MB's hebt? 

Wat eventueel zou kunnen (en wat vaker is gebeurd) is dat jouw telefoon mobiel internet heeft gebruikt buiten het grondgebied van Curacao. Dan kan het snel gaan en kun je mogelijk door jouw bundel heen zijn.

Of je hebt veel kosten gemaakt buiten jouw bundel. Dat is wellicht nog waarschijnlijker. Nadat je zo'n 60 euro hebt opgemaakt, kapt KPN dan het mobiel internet (automatisch) af.    

Heb je geen sms'jes ontvangen? 

 

Hallo Noordzee,

ik heb zeker voldoende MB’s, en ik zie ook dat ik flinke extra kosten heb gemaakt wat ik heel raar vind want zit vanaf begin af aan op m’n bundels ?

wat moet ik nou doen om toch internet te hebben?

en het klopt bij de 60 euro had ik wel bericht van gekregen en was ik bundels gaan gebruiken.

 

Reputatie 7
Badge +28

Tsjaa @LesKie ,

Precies wat ik al vermoedde. Je hebt buiten het grondgebied van Curacao contact gemaakt met het mobiele netwerk en daardoor heb je buiten je bundel heel veel kosten gemaakt. Voor de duidelijkheid: Curacao valt wel onder jouw bundel (supervoordeellanden), maar niet het gebied op zee. 

KPN heeft het op een bepaald moment geblokkeerd om verdere kosten te voorkomen.    

Je zou KPN nu via de chat kunnen vragen om de blokkade op te heffen. Tot 17.00 Nederlandse tijd zijn ze open en anders maandag weer vanaf 8.00. 

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @LesKie, dit is wel heel zuur! Heb je inmiddels telefonisch contact met ons gehad?

Met welk mobiel netwerk heb je dan contact gehad?