Vraag

Prepaid SIM geen GPRS verbinding meer alarmsysteem

  • 24 November 2022
  • 11 reacties
  • 138 keer bekeken

Hi, ik heb precies hetzelfde probleem als in dit topic: APN instellingen voor 2G kpn prepaid | KPN Community.

De prepaid SIM zit in een alarmsysteem. Dat had altijd verbinding en stuurde SMSen en maakte voicecalls.

Sinds een tijd niet meer. Geen van de oplossingen in de hiervoor genoemde topic werkt. Ik zie daar dat @Erwin_ het uiteindelijk aan de KPN kant heeft opgelost… graag ook voor mij! Whelp!

NB ik kan het nummer ook niet bellen vanaf andere telefoon, krijg een soort van in gesprektoon.

Betreffende tel. nr. staat in mijn profiel, het is die die begint met (06) 57.

 

Let op: In december 2025 stopt het 2G netwerk bij KPN

Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic:


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@kpn_user1209812089u Om wat voor een type alarmsysteem gaat het dan exact? Het nummer in jouw profiel staat als actief aangemerkt in de systemen. Het kan dus ook duiden op een fysiek probleem met de simkaart zelf of een storing op de alarminstallatie zelf. Ik zou je willen adviseren om de simkaart te testen in een ander apparaat om te controleren of deze nog functioneert. 

Hi @Remco_! Dat is gek. 

Inderdaad heb ik de SIM een week of wat geleden eruit getrokken en in een iPhone gedaan. Dat deed eerst raar, maar na een tijdje kon ik er toch mee bellen en sms’en. Dus dat leek (uiteindelijk) goed, SIM geregistreerd op netwerk etc. 
 

Kun je dit fixen? Zou super zijn. 
 

nb gaat om Chuango H4 Plus - en heeft jarenlang goed gewerkt…

Reputatie 7
Badge +13

Ik zie in onze systemen geen afwijkende zaken als bijvoorbeeld een geblokkeerde sim of onvoldoende beltegoed. Er zijn dus niet echt direct acties die ik kan ondernemen om dit dan vlot te trekken. Heb je ook de optie om eens de sim uit de iPhone te testen in de alarminstallatie? 

@Remco_ eh ja dat zou kunnen. 
 

Weet jij wel wat de medewerkers in de andere topics in jullie systemen hebben rechtgezet?

 

Omdat ik me afvraag of/waarom dat hier niet zou werken. 

Reputatie 7
Badge +13

Dat gaat dan om APN-instellingen zoals bijvoorbeeld in dit topic en het topic die jij eerder aanhaalde. Maar die lijken goed te staan hier. Heb je ook al even contact gehad met de leverancier van de installatie zelf? Het kan zijn dat die instellingen op het apparaat zelf ook moeten worden aangepast.

 

@Remco_ ok, maar apn pas je zelf in het apparaat aan - het leek in de andere voorbeelden te gaan om een netwerkinstelling aan jullie kant. 

Het is een unmanaged oplossing, dwz ik ben zelf de installateur en beheerder ;)

Ik zal de Sim nogmaals eruit halen en in tel stoppen, en omgekeerd een werkende tel sim in de alarminstallatie. 
Maar wat ik dus wel weet is dat het altijd heeft gewerkt tot een tijdje geleden zonder enige aanpassing aan onze kant. 
Heeft uiteindelijk een nieuwe Sim nog zin? Dit is wel een hele ouwe volgens mij. 

Reputatie 7
Badge +13

Helder. Ik heb de APN instellingen hier bekekenen en op netwerkniveau staat die goed. We kunnen altijd een poging wagen met een nieuwe simkaart natuurlijk. Geef maar een seintje als ik een nieuwe moet opsturen!

Ok veel dank @Remco_. Ik ga dit weekend even experimenteren en meld me dan weer bij je. 
 

nb just to check dubbel: juiste instellingen zijn toch apn “internet” user en ww leeg? 

Reputatie 7
Badge +13

Yes dat zou moeten werken! Ik ben er morgenvroeg ook dus ik hoor graag wat je bevindingen zijn!

Hi @Remco_, kunnen we het inderdaad eens met een nieuwe Sim kaart proberen? Dank je!

Reputatie 7
Badge +13

@kpn_user1209812089u Ik heb je een privébericht gestuurd!