Vraag

Simkaart voor Oekraïense vluchtelingen / Sim card for Ukrainian refugees

  • 26 March 2022
  • 228 reacties
  • 5021 keer bekeken

Reputatie 1

We hebben sinds kort een Oekrainse familie in huis opgevangen. Veel dingen kunnen ze thuis natuurlijk via Wifi doen. Maar buitenshuis zou een simkaart handig zijn. Ik lees dat onder andere KPN gratis simkaarten uitdeelt met bel- en internet tegoed. Maar hoe je dat kunt aanvragen staat nergens vermeld. Mooi gebaar, maar wat mij betreft niet concreet genoeg. Kan iemand me hiermee verder helpen?

Bedankt, Mark

 

Hi all,

De simkaarten die we hier beschikbaar hebben gesteld sinds de uitbraak van de oorlog worden niet meer geleverd.

De gratis prepaid simkaarten boden we aan sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne en daar is dankbaar gebruik van gemaakt. Duizenden die hun land noodgedwongen hebben moeten verlaten hebben we, voor zover mogelijk, enigszins op weg kunnen helpen in Nederland door ze kosteloos toegang te geven tot ons mobiele netwerk.

Tot ten minste 30 september blijft het, ook met de uitgegeven simkaarten, mogelijk om zonder kosten te bellen of sms'en naar Oekraïense nummers. Hiermee stellen we deze dappere mensen in staat om contact te onderhouden met familie en vrienden in hun geboorteland/Oekraïne.

Opties: overstappen naar een abonnement of een prepaidkaart aanschaffen

Er zijn 2 opties:

  • Met een Nederlands verblijfsdocument kan er bij KPN een abonnement worden afgesloten.
  • Een reguliere prepaid simkaart aanschaffen. Hiermee kan gratis gebeld en gesms't worden van en naar Oekraïne. Dit moet wel geactiveerd worden. Bel in dat geval met ons, het gratis nummer is 0800 0402. Een betere optie is om een van onze KPN winkels binnen te lopen, dan wordt een werkende simkaart meegegeven die gelijkt werkt. 
     

Onze dank aan iedereen die via dit topic een kaartje heeft kunnen bemachtigen voor de mensen die dit nodig hadden. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

228 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Marklux ,

Vanuit KPN heb ik daar niets over gelezen. Wel vanuit Vodafone : 

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/vodafoneziggo-doneert-12000-simkaarten-aan-vluchtelingen-uit-oekraïne/

Probeer het daar eens. 

 

Overigens kun je natuurljk ook gewoon zelf een prepaidkaartje van KPN voor hun kopen. 

Kost maar 4,99 : 

https://shop.kpn.com/mobiel/prepaid/simkaart/prepaid/

 

Reputatie 1

@Noordzee dank je voor je antwoord! Ja ik heb over VodafoneZiggo, t-Mobile en Lebara gelezen, maar ook over KPN. Aangezien ik thuis zelf KPN heb (heeft er eigenlijk niets mee te maken natuurlijk :P) dacht ik, daar begin ik even. Dit staat ergens anders op het forum:

Ik las ook ergens dat het verlengd is, maar nogmaals ik hoopte van iemand een hint te krijgen waar ik meer concrete informatie kan vinden, wat ik (of de vluchtelingen) ervoor moeten doen. 

Afijn, als dit niet werkt moet ik KPN bellen of anders inderdaad een andere provider,

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @Marklux ,

Dat artikel wat jij aanhaalt gaat over het bellen naar Oekraïne. Dat is momenteel inderdaad gratis. Maar het simkaartje moet je wel zelf kopen en bellen in Nederland wordt gewoon in rekening gebracht. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Marklux, welkom hier, 

 Mooi gebaar, maar wat mij betreft niet concreet genoeg. Kan iemand me hiermee verder helpen?

Bedankt, Mark

Kan ik! Zou je je profiel willen invullen en mij een seintje willen sturen als je dit hebt gedaan? 

@Alex_P , @Noordzee 

Ik denk zó maar dat gratis bellen naar de Ukraïne met prepaid helaas niet gratis is, maar alleen met abonnement.Alex?

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @Marklux ,

Dat artikel wat jij aanhaalt gaat over het bellen naar Oekraïne. Dat is momenteel inderdaad gratis. Maar het simkaartje moet je wel zelf kopen en bellen in Nederland wordt gewoon in rekening gebracht. 

@Marklux 

Ik heb inmiddels begrepen van @Alex_P dat hij wat kan regelen. Dat was mij nog niet bekend. 

Excuses voor de verkeerde info. 

Reputatie 1

@Noordzee elke informatie helpt, en wat jij zei leek me ook heel logisch, maar ik had ergens gelezen dat ook KPN simkaartjes beschikbaar stelt. Maar dat is precies mijn probleem, je leest overal wat maar het zijn nieuwsfeiten zonder een link of instructie. Ik wacht het af! En anders moet ik verder zoeken.

Nogmaals bedankt, Mark.

Reputatie 7
Badge +28

@Marklux 

AlexP gaat het regelen! 

Zou je je profiel willen invullen en hier een seintje willen sturen als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 7
Badge +24

@Marklux ontzettend sorry voor de slechte informatievoorziening. Ik ga hier werk van maken. Een simkaart is naar je onderweg! 

@PeterG en @Noordzee, wordt geregeld dus. Bedankt voor het aankaarten. 

Reputatie 1

@Alex_P , dat is fantastisch! Mooi om deze mensen te helpen. Bedankt voor jouw hulp!

Mark.

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P , dat is fantastisch! Mooi om deze mensen te helpen. Bedankt voor jouw hulp!

Mark.

Geen dank, doen we graag! 

@Alex_P Heel mooi dat KPN dit doet. Wij hebben ook drie Oekrainse mensen bij ons te gast. Begrijp ik dat er voor hen ook gratis simkaarten beschikbaar zouden kunnen zijn?

Arjen.

Hier hetzelfde. Wij hebben ook 4 Oekrainse vluchtelingen in huis, (3 volwassenen) Ik heb net de klantenservice gebeld, zij weten niets van de gratis simkaarten. 

Hoe kan ik een gratis simkaart aanvragen? (of eigenlijk 3)

Netjes

Badge

Ik heb vorige week ook gebeld nav een artikel op rtlnieuws dat deze beschikbaar zouden zijn. Helaas wist wel dat ze ergens mee bezig waren, maar kon hier verder niets over zeggen. Hoe kunnen we deze aanvragen? Wij krijgen onze Oekraiense gasten volgende week maandag in huis. Vriendelijke groeten Monique den Hertog

Reputatie 7
Badge +24

@Arjen de Ruijter@Netjes en @Monique Den Hertog, zouden jullie ook jullie profiel willen aanvullen met de relevante gegevens en mij een seintje willen geven? Graag ook invullen om hoeveel mensen het gaat op jullie adres en de namen. 

Badge

@Arjen de Ruijter@Netjes en @Monique Den Hertog, zouden jullie ook jullie profiel willen aanvullen met de relevante willen invullen? Graag ook invullen om hoeveel mensen het gaat op jullie adres. 

@Alex_P hartelijk bedankt voor je reactie. Ik heb het profiel aangevuld met onze gegevens. Heel hartelijk dank voor het meedenken en de moeite. Vriendelijke groeten Monique den Hertog

Reputatie 7
Badge +24

@Monique Den Hertog onderweg! 🙂

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P Heel mooi dat KPN dit doet. Wij hebben ook drie Oekrainse mensen bij ons te gast. Begrijp ik dat er voor hen ook gratis simkaarten beschikbaar zouden kunnen zijn?

Arjen.

@Arjen de Ruijter zijn onderweg. 

Reputatie 7
Badge +24

En ontzettend mooi dat jullie dit allemaal doen! 💙

Badge

@Monique Den Hertog onderweg! 🙂

Heel erg bedankt voor het fijne contact en het versturen van de simkaarten. Dit waarderen wij enorm!

@Alex_P , wij hebben 2 vluchtelingen in huis. Kun je dit ook voor hen regelen? (heb net mijn profiel aangevuld). Hoor het graag, dank vast.

@Alex_P zelfde vraag! Hier gaat het ook om twee vluchtelingen. Of is er inmiddels een “officiële” aanvraag route?

@Arjen de Ruijter@Netjes en @Monique Den Hertog, zouden jullie ook jullie profiel willen aanvullen met de relevante willen invullen en mij een seintje willen geven? Graag ook invullen om hoeveel mensen het gaat op jullie adres. 
 

Heel erg bedankt! Ik heb de kaarten inmiddels binnen. Ze zijn er erg blij mee!

Is dat nieuw dat er gratis simkaarten verstrekt worden? Ik zie in het topic daarover dat men alleen gratis kan bellen?

 

Reputatie 7
Badge +28

Sinds acht dagen…..