Vraag

Simkaart voor Oekraïense vluchtelingen / Sim card for Ukrainian refugees

  • 26 March 2022
  • 228 reacties
  • 5042 keer bekeken

Reputatie 1

We hebben sinds kort een Oekrainse familie in huis opgevangen. Veel dingen kunnen ze thuis natuurlijk via Wifi doen. Maar buitenshuis zou een simkaart handig zijn. Ik lees dat onder andere KPN gratis simkaarten uitdeelt met bel- en internet tegoed. Maar hoe je dat kunt aanvragen staat nergens vermeld. Mooi gebaar, maar wat mij betreft niet concreet genoeg. Kan iemand me hiermee verder helpen?

Bedankt, Mark

 

Hi all,

De simkaarten die we hier beschikbaar hebben gesteld sinds de uitbraak van de oorlog worden niet meer geleverd.

De gratis prepaid simkaarten boden we aan sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne en daar is dankbaar gebruik van gemaakt. Duizenden die hun land noodgedwongen hebben moeten verlaten hebben we, voor zover mogelijk, enigszins op weg kunnen helpen in Nederland door ze kosteloos toegang te geven tot ons mobiele netwerk.

Tot ten minste 30 september blijft het, ook met de uitgegeven simkaarten, mogelijk om zonder kosten te bellen of sms'en naar Oekraïense nummers. Hiermee stellen we deze dappere mensen in staat om contact te onderhouden met familie en vrienden in hun geboorteland/Oekraïne.

Opties: overstappen naar een abonnement of een prepaidkaart aanschaffen

Er zijn 2 opties:

  • Met een Nederlands verblijfsdocument kan er bij KPN een abonnement worden afgesloten.
  • Een reguliere prepaid simkaart aanschaffen. Hiermee kan gratis gebeld en gesms't worden van en naar Oekraïne. Dit moet wel geactiveerd worden. Bel in dat geval met ons, het gratis nummer is 0800 0402. Een betere optie is om een van onze KPN winkels binnen te lopen, dan wordt een werkende simkaart meegegeven die gelijkt werkt. 
     

Onze dank aan iedereen die via dit topic een kaartje heeft kunnen bemachtigen voor de mensen die dit nodig hadden. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

228 reacties

Hello. We came from Ukraine. We are a family of 5, 3 adults and 2 children. We live in Hulst. I read that you give free SIM cards, we really need such SIM cards for communication. Is it possible for us to get sim cards?

Hi @guk755, ofcourse.  

Could you please fill in your KPN profile with all your names and let me know when it's done? 

 

I didn’t understand something, where exactly do I need to write all the names?

Hello. We came from Ukraine. We are a family of 5, 3 adults and 2 children. We live in Hulst. I read that you give free SIM cards, we really need such SIM cards for communication. Is it possible for us to get sim cards?

Hi @guk755, ofcourse.  

Could you please fill in your KPN profile with all your names and let me know when it's done? 

 

I didn’t understand something, where exactly do I need to write all the names?

I can't find the tab in my profile where I need to enter names.

Reputatie 7
Badge +24

Hello. We came from Ukraine. We are a family of 5, 3 adults and 2 children. We live in Hulst. I read that you give free SIM cards, we really need such SIM cards for communication. Is it possible for us to get sim cards?

Hi @guk755, ofcourse.  

Could you please fill in your KPN profile with all your names and let me know when it's done? 

 

I didn’t understand something, where exactly do I need to write all the names?

I can't find the tab in my profile where I need to enter names.

Just fill it in under "Persoonlijke opmerkingen”. 

 

Hello. We came from Ukraine. We are a family of 5, 3 adults and 2 children. We live in Hulst. I read that you give free SIM cards, we really need such SIM cards for communication. Is it possible for us to get sim cards?

Hi @guk755, ofcourse.  

Could you please fill in your KPN profile with all your names and let me know when it's done? 

 

I didn’t understand something, where exactly do I need to write all the names?

I can't find the tab in my profile where I need to enter names.

Just fill it in under "Persoonlijke opmerkingen”. 

 

I wrote the names, please check.

Reputatie 7
Badge +24

@guk755, thank you. They’re on their way. 

@guk755, thank you. They’re on their way. 

thank you very much.

Hi,

I am a Ukrainian refugee, I have registered with my address and name. Can I get the free 2 SIM card too? Thank you in advance! 

Hello, 

 

We are a family from Ukraine. My mother and I were told that we could get simcards from KPN. I already filled my profile in with our names and our address. Is it possible for us to get sim cards?

 

Regards,

 

Mansour

Reputatie 7
Badge +24

Hi,

I am a Ukrainian refugee, I have registered with my address and name. Can I get the free 2 SIM card too? Thank you in advance! 

Hi @bitaliy, Thank you. The cards are on their way. 

Reputatie 7
Badge +24

Hello, 

 

We are a family from Ukraine. My mother and I were told that we could get simcards from KPN. I already filled my profile in with our names and our address. Is it possible for us to get sim cards?

 

Regards,

 

Mansour

Hi @Mansourno. No problem what so ever. The cards are on their way.🙂

Hello, me and my wife live in Delft. We are refugees from Ukraine. Could you please send two free sim cards for us? Thank You.

hello, I am a refugee from Ukraine and I need a sim card with internet, my address is Tuinstraat 43 2921XH

Hallo Alex,

ik heb hier 4 vluchtelingen op een hotelboot die hier heel blij mee zouden zijn.

Volgens mij is mijn profiel reeds compleet?

 

Ontzettend bedankt voor je hulp

 

Rob van den Berg

Reputatie 7
Badge +24

Hello, me and my wife live in Delft. We are refugees from Ukraine. Could you please send two free sim cards for us? Thank You.

Done! 

Reputatie 7
Badge +24

hello, I am a refugee from Ukraine and I need a sim card with internet, my address is Tuinstraat 43 2921XH

Please fill your profile with the names of the recipients and let met know when it's done. 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Alex,

ik heb hier 4 vluchtelingen op een hotelboot die hier heel blij mee zouden zijn.

Volgens mij is mijn profiel reeds compleet?

 

Ontzettend bedankt voor je hulp

 

Rob van den Berg

Hi @elrobbo, ik zie de namen helaas niet. Zou je die nog in willen vullen in je profiel

@Alex_P I filled out my profile

Hallo Alex,

ik heb hier 4 vluchtelingen op een hotelboot die hier heel blij mee zouden zijn.

Volgens mij is mijn profiel reeds compleet?

 

Ontzettend bedankt voor je hulp

 

Rob van den Berg

Hi @elrobbo, ik zie de namen helaas niet. Zou je die nog in willen vullen in je profiel

Net erbij gezet. Nogmaals dank.

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P I filled out my profile

I still can't see/find the names. 🙁 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Alex,

ik heb hier 4 vluchtelingen op een hotelboot die hier heel blij mee zouden zijn.

Volgens mij is mijn profiel reeds compleet?

 

Ontzettend bedankt voor je hulp

 

Rob van den Berg

Hi @elrobbo, ik zie de namen helaas niet. Zou je die nog in willen vullen in je profiel

Net erbij gezet. Nogmaals dank.

@elrobbo, done. Ze zijn onderweg. 

Thanks Alex! Fijn weekend!

Hallo Alex,

ik heb hier 4 vluchtelingen op een hotelboot die hier heel blij mee zouden zijn.

Volgens mij is mijn profiel reeds compleet?

 

Ontzettend bedankt voor je hulp

 

Rob van den Berg

Hi @elrobbo, ik zie de namen helaas niet. Zou je die nog in willen vullen in je profiel

Net erbij gezet. Nogmaals dank.

@elrobbo, done. Ze zijn onderweg. 

how can you not see my name if i filled out my profile?

Hallo,

wij hebben 2 Oekraïnse vluchtelingen in huis. Kunnen we voor hen ook simkaarten regelen?

Ik heb hun namen vermeld in mijn profiel

Reputatie 7
Badge +24

@Arjen de Ruijter@Netjes en @Monique Den Hertog, zouden jullie ook jullie profiel willen aanvullen met de relevante willen invullen en mij een seintje willen geven? Graag ook invullen om hoeveel mensen het gaat op jullie adres. 
 

Heel erg bedankt! Ik heb de kaarten inmiddels binnen. Ze zijn er erg blij mee!

Wat fijn! Graag gedaan uiteraard.