Vraag

Simkaart voor Oekraïense vluchtelingen / Sim card for Ukrainian refugees

  • 26 March 2022
  • 228 reacties
  • 5042 keer bekeken

Reputatie 1

We hebben sinds kort een Oekrainse familie in huis opgevangen. Veel dingen kunnen ze thuis natuurlijk via Wifi doen. Maar buitenshuis zou een simkaart handig zijn. Ik lees dat onder andere KPN gratis simkaarten uitdeelt met bel- en internet tegoed. Maar hoe je dat kunt aanvragen staat nergens vermeld. Mooi gebaar, maar wat mij betreft niet concreet genoeg. Kan iemand me hiermee verder helpen?

Bedankt, Mark

 

Hi all,

De simkaarten die we hier beschikbaar hebben gesteld sinds de uitbraak van de oorlog worden niet meer geleverd.

De gratis prepaid simkaarten boden we aan sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne en daar is dankbaar gebruik van gemaakt. Duizenden die hun land noodgedwongen hebben moeten verlaten hebben we, voor zover mogelijk, enigszins op weg kunnen helpen in Nederland door ze kosteloos toegang te geven tot ons mobiele netwerk.

Tot ten minste 30 september blijft het, ook met de uitgegeven simkaarten, mogelijk om zonder kosten te bellen of sms'en naar Oekraïense nummers. Hiermee stellen we deze dappere mensen in staat om contact te onderhouden met familie en vrienden in hun geboorteland/Oekraïne.

Opties: overstappen naar een abonnement of een prepaidkaart aanschaffen

Er zijn 2 opties:

  • Met een Nederlands verblijfsdocument kan er bij KPN een abonnement worden afgesloten.
  • Een reguliere prepaid simkaart aanschaffen. Hiermee kan gratis gebeld en gesms't worden van en naar Oekraïne. Dit moet wel geactiveerd worden. Bel in dat geval met ons, het gratis nummer is 0800 0402. Een betere optie is om een van onze KPN winkels binnen te lopen, dan wordt een werkende simkaart meegegeven die gelijkt werkt. 
     

Onze dank aan iedereen die via dit topic een kaartje heeft kunnen bemachtigen voor de mensen die dit nodig hadden. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

228 reacties

Hello, Im Ukrainian refugee and I want free sim card too. Could u send it, please?

@guk755, thank you. They’re on their way. 

Hello. We have received your SIM cards, we are already using them. thank you very much.

 

A Ukrainian family lives nearby, can I order SIM cards for them? I have listed their names in my profile. Thanks in advance.

Hello, I’m from Ukraine, we got 3 SIM cards in April with unlimited internet, but one card ending on 47 93 doesn’t have internet now. It’s our son’s phone, we live in the forest where we can’t have any wi if internet and mobile internet is so important for us, it’s the only one possibility to communicate and study.

can u help us, why we had unlimited internet and it’s finished?

 

best regards

tatyana 

 

@Alex_P  Hi. I have read your replys . I too would like to get free KPN sim card too. I have filled in my profile. There are 3 adults in my address. Thank you

hallo beste meneer/mevrouw wij zijn familie uit oekraïne en willen graag uw simkaarten ontvangen. ergens een paar weken geleden heb ik een registratie gemaakt en onze gegevens in de beschrijving ingevoerd. heel erg bedankt .

Badge

Hallo @Alex_P,

Bij mij thuis heb ik een Oekraïense familie van 5 personen ondergebracht. Ik las op dit forum dat het mogelijk is om simkaarten (met internet) voor ze aan te vragen. Is dit nog steeds mogelijk? Het zou heel fijn zijn als dit kan.

Ik heb in mijn profiel mijn adresgegevens staan. Bij 'Persoonlijke opmerkingen' staan hun namen.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Vriendelijke groet, Jochem

Reputatie 7
Badge +24

Hello, Im Ukrainian refugee and I want free sim card too. Could u send it, please?

Sure, I've ordered 3 for you. On their way. 

Reputatie 7
Badge +24

@guk755, thank you. They’re on their way. 

Hello. We have received your SIM cards, we are already using them. thank you very much.

 

A Ukrainian family lives nearby, can I order SIM cards for them? I have listed their names in my profile. Thanks in advance.

Hi @guk755, is the address also the right one in your profile? 

Reputatie 7
Badge +24

Hello, I’m from Ukraine, we got 3 SIM cards in April with unlimited internet, but one card ending on 47 93 doesn’t have internet now. It’s our son’s phone, we live in the forest where we can’t have any wi if internet and mobile internet is so important for us, it’s the only one possibility to communicate and study.

can u help us, why we had unlimited internet and it’s finished?

 

best regards

tatyana 

 

Hi @T_Popova, could you please fill in the mobile number in you profile and let me know when it's done? I'll take a look. 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P  Hi. I have read your replys . I too would like to get free KPN sim card too. I have filled in my profile. There are 3 adults in my address. Thank you

Hi @Uzee, this is possible. Could you please fill in their name in you profile and let me know when it's done? 

Reputatie 7
Badge +24

hallo beste meneer/mevrouw wij zijn familie uit oekraïne en willen graag uw simkaarten ontvangen. ergens een paar weken geleden heb ik een registratie gemaakt en onze gegevens in de beschrijving ingevoerd. heel erg bedankt .

Hi @Anastasiia, dit is mogelijk. Zou je ook de namen willen invullen van de ontvangers van de simkaarten en mij een seintje sturen als je dat hebt gedaan? 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Alex_P,

Bij mij thuis heb ik een Oekraïense familie van 5 personen ondergebracht. Ik las op dit forum dat het mogelijk is om simkaarten (met internet) voor ze aan te vragen. Is dit nog steeds mogelijk? Het zou heel fijn zijn als dit kan.

Ik heb in mijn profiel mijn adresgegevens staan. Bij 'Persoonlijke opmerkingen' staan hun namen.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Vriendelijke groet, Jochem

Hi @jochemn, dankjewel. Ik heb 5 besteld, ze zijn onderweg. 

@guk755, thank you. They’re on their way. 

Hello. We have received your SIM cards, we are already using them. thank you very much.

 

A Ukrainian family lives nearby, can I order SIM cards for them? I have listed their names in my profile. Thanks in advance.

Hi @guk755, is the address also the right one in your profile? 

Yes, the address is correct.

@Alex_P  Hi. I have read your replys . I too would like to get free KPN sim card too. I have filled in my profile. There are 3 adults in my address. Thank you

Hi @Uzee, this is possible. Could you please fill in their name in you profile and let me know when it's done? 

It’s done. I’ve included thier names in my profile 

Hi @Alex_P  I’ve added them to my profile 

hallo beste meneer/mevrouw wij zijn familie uit oekraïne en willen graag uw simkaarten ontvangen. ergens een paar weken geleden heb ik een registratie gemaakt en onze gegevens in de beschrijving ingevoerd. heel erg bedankt .

Hi @Anastasiia, dit is mogelijk. Zou je ook de namen willen invullen van de ontvangers van de simkaarten en mij een seintje sturen als je dat hebt gedaan? 

Ik heb de namen in de beschrijving in mijn profiel gezet, maar ik zal hier ook schrijven: ***************

 

*Admin edit:  verwijderd in verband met de privacy. 
 

Reputatie 7
Badge +24

@simple-dimple Ik heb een bericht gehad van de menden die de kaartjes sturen, Heb je ook een kamernummer voor ons? 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Alex_P  I’ve added them to my profile 

Thank you, You did delete the names, could you please add them again to you profile and let me know when it's done? 

no i live in hotel

Reputatie 7
Badge +24

no i live in hotel

Which room? We need to know, 

241

Hi @Alex_P . I didn’t delete it. I guess I don’t know how to add other names that are not mine on my profile. Could you please just send to me only one

Hello, @Alex_P, I am a refugee and I need to call our families in Ukraine, can you send me 3 SIMs? I put the names on the profile. Thanks you

Goedemorgen, ik heb 5 dagen geleden een berichtje gestuurd over ‘onze’ vluchtelingen. Moet ik verder nog wat doen? Ik heb nog niks gehoord. Mvg. Eddy

Hello, we came to the Netherlands from Ukraine, now we are in Hotel Ukrainians in Amsterdam zuid, how can I get a sim card and free internet, which they offer, I really need it - thank you