Beantwoord

Sinds overgang Telfort naar KPN slecht bereik

  • 20 February 2020
  • 45 reacties
  • 2458 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Een paar weken terug de melding dat telfort nu helemaal overgenomen is door kpn en sindsdien geen of soms 1 streepje voor mobiel internet…

Heel af en toe krijg ik wel mailtjes of appjes binnen maar meestal niet… 

Kon afgelopen week tijdens het winkelen niet in mijn telebankieren app komen om geld over te maken. Erg vervelend! Hopelijk kan iets aan gedaan worden.

Opnieuw opstarten heb ik ook al meerdere keren geprobeerd…
Mijn man en ik zaten beide bij telfort. Bij hem is er niks aan de hand. Raar dat het bij mij niet goed gaat…

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, oorspronkelijk topic

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 March 2020, 16:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Iemand een idee wat ik moet doen?

Ik heb inmiddels een nieuwe simkaart (van kpn) maar het probleem blijft. Ik heb vaker geen dan wel bereik. Ook bellen lukt niet…
Toch raar dat dit sinds de overzetting van Telfort naar KPN zo is…

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Juutd, welkom! Het enige wat er bij de omzetting naar KPN is gebeurd is dat de naam gewijzigd is. Verder bel je nog steeds via hetzelfde netwerk. Het is dus inderdaad vreemd dat je hier tegenaan loopt. Niettemin is dit natuurlijk niet de bedoeling. Is het mogelijk dat jij je simkaart eens in het toestel van je man plaatst en je man zijn simkaart in jouw toestel doet? Ik ben benieuwd of het misschien aan jouw toestel ligt namelijk. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Doe dat voor alsnog als we nog iets voor je kunnen betekenen :-).

Ik heb zojuist de simkaart van mijn man in mijn toestel gedaan. Dan heb ik wel bereik. Nu weer mijn eigen en dan zijn er 2 streepjes zonder 4g.

(dit stond er met de andere simkaart wel bij) 

Ik wil even melden dat ik ook dat zelfde probleem heb.

Sinds telfort geheel kpn is heb ik zeer slecht bereik en wifi.

Erg vervelend.

Is hier wat aan te doen?

Zou jammer zijn als ik na vele  jaren tevreden klant van telfort alsnog over moet stappen 😕

Hoor het graag

Groetjes Jaimy 

Reputatie 7
Badge +30

@Juutd sorry voor de late reactie. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag met je mee. 

 

@Jaimyke goed dat jij je hier ook meldt! Heb jij al een nieuwe simkaart aangevraagd? Dit kan je het gemakkelijkst via MijnKPN doen. Het is gratis en je hebt 'm binnen twee werkdagen in huis. 

@Marcia_ bedankt voor je reactie! Ik heb mijn forum profiel verder aangevuld. Mijn mobiele nr kon ik daar niet kwijt.

Ik heb nadat ik de nieuwe simkaart geplaatst heb nog een instelling veranderd bij de internetinstellingen. (een van de dingen moest op 'geen' staan en stond ergens anders op) nu heb ik soms een beetje 4g.

Thuis en op het werk maak ik gebruik van WiFi dus het duurt soms even voordat ik weer goed kan testen. Maar zojuist was ik buiten bereik van WiFi en hield de 4g er ook weer mee op. Even later deed hij het wel weer, al was het niet super snel. 

@ Marcia Bedankt voor jje reactie.

Nee nog niet gedaan maar zie dat dat bij Juutd ook geen verschil heeft gemaakt.

Kan ook niet inloggen op mijn kpn das weer een ander overgangs verhaal😕.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Juutd, ik zie dat aan onze kant VoLTE (bellen over 4G) (nog) uitstaat. Dat zou kunnen verklaren waarom jij tegen deze problemen aanloopt. Kan je controleren of VoLTE wel aan staat in jouw toestel? Ik zet het aan onze kant ook aan, dus graag ook even je toestel uit en weer aan zetten. Ik ben heel benieuwd of je de aankomende dagen verbetering merkt. 

 

@Jaimyke ik adviseer je toch om een nieuwe simkaart te bestellen. Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode  + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Nu we toch bezig zijn: wat lukt er precies niet met MijnKPN?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat er niet meer gereageerd is. Merk je nu verbetering, @Juutd? Als ik nog iets voor jullie kan doen, laat het gerust weten. 

@Marcia_  er is volgens mij wel iets verbetering, maar vanavond had ik de hele avond geen bereik... Ik ben 1x per week een avond in die plaats en voorheen met telfort had ik wel altijd bereik daar, dus dat is toch wel raar.

Wat je zei over dat volte kan ik niet vinden op mijn telefoon. Wel heb ik als voorkeur 4g aan. Daar stond hij ook al op.

 

Reputatie 7
Badge +11

Zie ook https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm

We zijn weer een paar dagen verder. Net op bezoek bij iemand nog geen km hier vandaan en totaal geen bereik…..

Ook mijn man niet…

Ik heb nu ook naar zijn instellingen gekeken en hij had nog de telfort instellingen aan staan en kon dit niet veranderen, wat ik eerder ook niet kon maar met de nieuwe sim kaart wel. 

Maar blijkbaar hadden we dus beide met de telfortinstellingen toch meer bereik...

 

Het is nu dus duidelijk dat we dit probleem, van geen bereik, beide hebben sinds de dag dat kpn telfort volledig heeft overgenomen. 
Ook al wordt er gezegd dat er niks veranderd is, dit kan volgens ons niet waar zijn want voorheen hadden we nooit problemen met bereik. 

Ik zie op het forum ook meer mensen met hetzelfde probleem…

Zo langzamerhand begin ik er wel flink van te balen, zeker toen ik vanochtend bericht kreeg dat mijn nieuwe maand weer in ging. Ik heb een goedkoop abonnement maar baal er wel van dat ik betaal voor internet wat ik niet heb…

 


 

Zie ook https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm

Dankjewel @Tycha !

Ik zie dat mijn toestel hier niet tussen staat (Sony xa1), klopt het dus wel dat ik dat niet kon vinden.

Reputatie 7
Badge +30

Het enige wat er gebeurd is bij de overstap naar KPN is dat we de naam aangepast hebben. Het is echt niet mogelijk dat je daardoor problemen hebt. Het is hetzelfde netwerk en hetzelfde systeem. Ik ben nog wel benieuwd of je wel goed bereik hebt als je een paar kilometer verder bent. Wellicht dat het dan aan het netwerk in de omgeving ligt. Ik zie dat je man nog geen nieuwe simkaart heeft, zou hij deze ook aan willen vragen via MijnKPN? 

@Marcia_ dat begrijp ik. Maar toch is het raar dat het precies op die dag mis ging... En bij meerdere hier op het forum.

Zoals aangegeven heb ik (en mijn man dus ook niet) geen bereik. Heel soms is er 1 streepje en komt er iets binnen. Maar meestal niets. En echt op internet gaan lukt al helemaal niet. 

Vlakbij huis of iets verder weg, overal hetzelfde. Terwijl we voor de overstap echt nog nooit problemen hadden met het netwerk. Als kpn zo'n slecht bereik heeft stappen we graag over want we mogen allebei verlengen. 

Hij zou een nieuwe simkaart kunnen aanvragen maar bij mij heeft dit nog niks geholpen. Hij heeft dus nog de oude instellingen aanstaan en daar had ik met mijn vorige simkaart ook meer bereik mee dan nu, ook al was dit ook zeer beperkt. 

Graag krijgen we snel een oplossing want dit schiet niet op zo.. Op ons werk en thuis hebben we WiFi. Maar verder gewoon soms een beetje tot helemaal geen internet.

Dit kunnen we eindeloos gaan uitproberen maar schiet niet op. 

Reputatie 7
Badge +30

Even op een rijtje: je geeft aan dat beide simkaarten en beide toestellen overal problemen ervaren. Dat is voor mij een beetje een raadsel, aangezien dan iedereen problemen moet hebben en dat absoluut niet het geval is. Hebben jullie de APN op ‘internet' staan? Dat zie je onder ‘instellingen’ en dan mobiel internet/mobiele data o.i.d. Je hebt de netwerkmodus nu op automatisch staan? Wat zie je in je scherm staan? Staat daar wel 4G? En hoeveel streepjes zie je? Ik ga dit dan allemaal doorgeven aan onze technische dienst. 

Voor wat betreft het nummer van je man: daar is sowieso eerst een nieuwe simkaart voor nodig voordat ik dat uit kan gaan laten zoeken. Onze technische dienst gaat dat namelijk als eerste vragen: is er een nieuwe sim?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt: zal ik het nog doorzetten voor je naar onze technische dienst? Wil je dan bovenstaande vragen beantwoorden?

Zelfde probleem !!!! Waardeloos

Hier ook zelfde probleem, voorheen Telfort 10 jaar en nooit problemen gehad. Nu kan niet gebeld worden en niet bellen, bereik valt steeds weg. En vooral thuis, en dan 3 kwartier later een bericht krijgen dat ik een oproep heb gemist van 3 kwartier geleden. Nieuwe kpn simkaart en wat denk je, nu nog steeds slecht bereik, en nu ook met internet geen bereik, ben er alleen maar slechter op achteruit gegaan met nieuw kpn sim kaartje, wel raar dat er zoveel mensen toch last van hebben met de overstap en dan lees je hier dat het dezelfde netwerk is, en dan zou het aan de telefoon liggen, terwijl die ook hetzelfde is?

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt: zal ik het nog doorzetten voor je naar onze technische dienst? Wil je dan bovenstaande vragen beantwoorden?

Sorry, ik kreeg geen melding dat er een reactie was op het forum, dus had je antwoord even gemist.

Maar het probleem is er nog steeds dus ik zou het fijn vinden als je het doorzet naar de technische dienst. We zullen voor mijn man dan ook nog een nieuwe simkaart aanvragen. Al mag je er wat mij betreft wel bij vermelden aan de TD dat ik met mijn vorige simkaart en telfort instelling nog meer bereik had dan nu… (sinds de dag dat het helemaal overging). Ook mijn man heeft nu met zijn telfort simkaart en telfort instellingen nog meer bereik dan mij, terwijl ik nu een kpn simkaart met de nieuwe instellingen heb…

Wanneer ik thuis ben heb ik 1 streepje met 4g. Zodra ik van huis ben is dit weg en zie ik alleen maar een leeg driehoekje of soms een h, maar internet doet dan helemaal niks…

Verder staan alle instellingen volgens mij goed. (die je noemde). Ben ze zojuist weer bij langs gegaan.

Reputatie 7
Badge +11

@Juutd 

Kijk eens hier? Ik heb geen netwerkdekking of mobiele gegevensverbinding

@Juutd

Kijk eens hier? Ik heb geen netwerkdekking of mobiele gegevensverbinding

@Tycha die dingen allemaal al geprobeerd behalve de laatste. Maar dat resetten doe ik liever niet aangezien ik niet de enige ben met dit probleem en het probleem op de dag van omzetting begonnen is. 

@Juutd Kijk misschien eens even op http://www.4gmasten.nl/kaart/ 

Jouw woonplaats zit tussen KPN masten in zo te zien. Ik heb zo’n vermoeden dat het KPN netwerk probeert je Sony XA1 op een andere mast of freqentie te zetten en dat pakt dus slecht uit. Je kan eens expliciet naar een van die masten kunnen gaan en kijken of je er dichtbij wel mobiel kan internetten.

Is het de sony xperia xa1 g3121 ? 

@tmoesel ik snap wat je bedoelt. Maar als ik thuis ben heb ik nog wel verbinding met 4g.

Ik ben nu al vaak van huis geweest en heb dan geen verbinding. Dit gaat sowieso om 5 verschillende plekken waar het me opviel omdat ik internet nodig had enik helemaal geen bereik had (van kleine dorpen tot grotere steden).

Terwijl dit voor de omzetting nooit problemen gaf.