Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Mijn bericht herhaald in topic:

 

Sinds enige tijd (maanden) problemen met 4G verbinding die regelmatig in Edge verandert, ook in gebieden waar de 4G dekking goed is. Zeer irritant als je bijvoorbeeld net wil parkeren met Parkmobile.

Merk nu dat het breed ervaren probleem is en reken erop dat KPN dit na zoveel weken maanden eindelijk gaat oplossen. Het gebeurt nu te vaak. Even in vliegmodus zetten geeft een tijdelijke oplossing, maar probleem blijft structureel….

Reputatie 7
Badge +19

@jvandun, ik heb je op de lijst gezet. Zodra er weer een bericht verstuurd zal worden via sms krijg je dat. 

Zelfde geld@dwesterveld 

Mijn vrouw heeft al ruim 2 jaar een iphone 11 en sinds juli van dit jaar problemen met de 4g verbinding (in goede dekkingsgebieden ineens geen bereik) en met het bellen. (soms duurt het 20 seconden voordat de telefoon uberhaupt overgaat, som direct de voicemail en het is voor haar dan niet zichtbaar dat ze een gesprek heeft gemist). 

wij dachten eerst dat het lag aan de instellingen, maar na een KPN winkel bezoek werd ons op twee plekken hetzelfde verhaal verteld. Het ligt aan het toestel, en de KPN is op hoog niveau bezig met Apple voor een oplossing. De eerste keer is nog getracht of het wisselen van de simkaart een oplossing zou bieden. Dat is echter niet het geval. 

vervelend is wel dat het geen verbinding hebben met 4g een probleem oplevert bij parkeren via een app, navigeren, maar ook in ons geval de communicatie met onze auto over opladen etc. 
 

op mijn vraag voor een directe oplossing werd negatief geantwoord. Had me voor kunnen stellen dat het eerder kunnen wisselen (ipv maart volgend jaar) een goede oplossing zou kunnen zijn, naast een financiele vergoeding voor de problemen die we al hebben gehad. 
ik begrijp dat om een beroep te kunnen doen op een vergoeding, vermelding op dit forum noodzakelijk is, bij deze! Ik doe er wel degelijk een beroep op. 

 

Admin: samengevoegd met het centrale topic over de iPhone 11

Reputatie 5
Badge +2

Een klein beetje off topic: in de VS ervaren mensen met een iPhone 14/14 Pro soortgelijke problemen met de provider Verizon. Hier wordt over geschreven op MacRumors.

Reputatie 3
Badge

Sinds enkele weken ben ik amper/niet bereikbaar wanneer ik niet op de WiFi zit. 
Van alles geprobeerd;

-opschonen/updaten/simkaartvervangen/aanuitzetten

zojuist medewerker van kpn gesproken. Het is een bekend probleem en kpn zegt dat dit probleem niet aan hun ligt maar aan Apple.

ondertussen betaal ik iedere maand mijn abonnement voor internet/telefonie en mijn toestel (iphone 11) maar werkt het dus totaal niet naar behoren.

 

Hoelang dit probleem gaat duren weten ze niet. Maar ondertussen is de klant de dupe en wordt er ook geen oplossing geboden. 
 

Ik wil graag op de lijst voor een oplossing en compensatie.
 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Ja z’n antwoord heb ik ook gehad ze wijzen naar elkaar… maar ze hebben kennelijk ook met elkaar aan tafel gezeten zeggen ze… maar heb ondertussen 2 updates gehad van Apple maar geen verbetering…. Dusja wat hier allemaal aan de hand is kwa communicatie 

Reputatie 1

RVROS schrijft: Soms heb ik 4G en dan ontvang ik 30MBPS. Vermoedelijk ligt het bij Apple. Heb ik al die tijd niet willen geloven.

Je bent niet de eerste overstapper naar T-mobile die met hetzelfde toestel dezelfde problemen ervaart.

Hier de eerste die zich ook hiermee manifesteerde in dit topic. En meerdere. Het lijkt echt een bepaalde oudere batch iPhone 11's te zijn. Alsnog heel vervelend voor de bezitters. Een dure Apple die het na zo'n 3 jaar al niet meer doet is niet leuk. Zeker omdat Apple het nog steeds niet wil erkennen. 

Ik begrijp werkelijk niet dat er geen regeling van Apple komt. Het gaat relatief om 'weinig' Apple gebruikers.

En heb je maar 30 Mb/s bij T-mobile? Ik krijg via 4G hier 160 Mb/s met kpn. Ideaal met de Hotspot met meerdere apparaten.

CC @RVROSS , @Jack91 . 

Deze ochtend overgestapt naar T-Mobile, paar keer Speedtest gedaan en alles werkt vlekkeloos tot nu toe. 75.98 mps met de laatste test. Bellen deed het ook gelijk. So far so good. Mochten er nog problemen komen dan laat ik het weten.

Zojuist met een klant gebeld, verbinding via T-Mobile was in het begin goed. Na ongeveer een minuut bellen kon de klant mij niet meer horen en moest ik terugbellen. Ook 4G is een paar keer heel eventjes weggevallen, maar lijkt wel beter te werken dan via KPN. 

Reputatie 2

Na de 2e sms vandaag van mijn nieuwe provider dat de overstap geregeld is heb ik helaas vanmiddag toch weer meerdere keren E gezien. Het lijkt dus toch echt nog niet opgelost te zijn. 

Ik heb de gegevens van mijn dochter in mijn profiel gezet

Reputatie 4
Badge +1

Heeft er iemand toevallig al Zakelijk SIM-only Data van T-Mobile geprobeerd? icm e-sim kpn voor bellen (niet ideaal. Maar met wificall en soms toch gewoon via de mast bereik) Ik heb zelf geen kvk nummer om een simkaart van T-mobile zakelijk te bestellen. Maar die hebben voor 10 euro per maand 10gb.Dit is tevens ook maandelijks opzegbaar. als dit zou werken zou het een hoop gedoe schelen.  of iedergeval een tijdelijke oplossing bieden.

Reputatie 3
Badge

Hallo allemaal 

ik ben vanmiddag naar kpn Breda geweest omdat ik zoals meerdere dit kotsbeu ben, maar hoe ik daar geholpen ben is echt zeer en zeer diep triest!!! 
Ik leg eerst netjes alles uit wat ze waarschijnlijk heel vaak te horen heeft gehad.

ik zal letterlijk typen wat ik zei en wat die vrouw zei

 

ik:mevrouw Waneer heeft kpn een oplossing want 3 maanden is wel heel erg lang en kpn wijst naar Apple en Apple naar kpn

mevrouw: ja ze hebben het probleem gevonden maar ze kunnen het maar niet oplossen ze zijn al met elkaar aan tafel geweest.

ik: ja maar mevrouw dit begint nu eigenlijk ook gevaarlijk te worden toen mijn moeder onder aan de trap lag kon zei mij niet bellen,gelukkig kon ze mijn broer bellen want dit had ook anders kunnen aflopen wie is dan aansprakelijk jullie toch want jullie kunnen niet iets leveren waarvoor ik wel betaal? Zelfde met mijn zoontje die klapt met zijn kop tegen de verwarming kon de huisartsen heel moeilijk bereiken.

mevrouw: nee kpn is hier niet aansprakelijk voor zou wat zijn koop een andere toestel zou ik zeggen of leen er eentje 

 

ik: zo lekker makkelijk wel incasseren me geld, en geld voor een nieuwe telefoon heb ik niet en lenen gaat hem ook niet worden. En verkopen kan ik hem ook niet want dan verkoop ik een slecht product.

 

en dit maakte me helemaal lijp hè: ze begint te schreeuwen hier kan ik niks mee volgende klant terwijl ik nog in gesprek ben met haar.

 

ik: wat doet u nu ik ben in gesprek met u

 

mevrouw: nee hoor we zijn klaar 
 

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben wederom in de winkel geweest. 
De medewerker die mij hielp had geen idee waar het aan lag. Kon niks raars zien. 
Hij dacht dat het aan de dataroaming lag. 
Maar die was gister aangezet door vriend van ons en is daarvoor nooit aangeweest. 
Zijn advies was om de telefoon op te sturen. 
Dat hadden anderen hier ook gedaan toch?

Lijkt me zonde om daarvoor te betalen en dan de conclusie te horen dat er niks mis is met het toestel..

Reputatie 3

Ook ik ben vanmiddag naar de winkel gegaan (Dordrecht). Hier zijn ze wel op de hoogte van het probleem, maar weten ze niet meer dan dat wij als gedupeerden via de sms ontvangen. 
 

Mijn voorstel was om een nieuw toestel te kopen, maar uiteraard niet op mijn kosten. Hoewel de ‘verkoper’ dat een zeer creatieve oplossing vond, was dat niet mogelijk. Dat had ik natuurlijk ook wel verwacht, maar goed als ze dit vaker meemaken in de winkel, zal er wellicht iets mee gedaan worden. 

 

Het rare is trouwens dat mijn bereik in Frankrijk gewoon goed was (zoals het hoort), maar in Spanje net zo dramatisch als hier in NL.

 

Ondertussen ga ik weer in spanning wachten op de volgende nietszeggende sms vanuit KPN. 

Hallo,

 

ik heb sinds juli sporadisch problemen met mijn mobiel netwerk, afgelopen maanden is het alleen maar erger geworden. Ik heb alles al geprobeerd op het forum maar het blijft gebeuren. Ik heb ook een iphone 11 en zit bij jullie als provider

 

met vriendelijke groet

al ongeveer 2 maand werkt mijn iphone 11 slecht 

internet werkt niet of slecht en

ook gebeld worden gaat slecht 

en bellen gaat slecht -   

 

Admin: verplaatst

Reputatie 2

Wat bizar dat het een zeer bekend probleem is, maar kpn hierin geen oplossingen aanbied. 
Vandaag heb ik dan ook mijn rechtsbijstand ingeschakeld. 

iphone 11 werkt nog steeds slecht geen 4G en bellen gaat slecht

iphone 11 werkt nog steeds slecht geen 4G en bellen gaat slecht

Volstrekt geen duidelijke informatie van KPN naar klanten  

Reputatie 5
Badge +2

En we zijn weer 1 week verder. Periode van wachten neemt toe, maar mijn batterijcapaciteit neemt per week af.

8 weken geleden was mijn iPhone 11 gloednieuw en dus 100% batterijcapaciteit 100%. Maar inmiddels zit mijn batterij op 93%, dat is 7% minder in iets meer dan 8 weken tijd. 
 

Het is toch van de zotte. Ze kunnen vandaag de dag raketten gericht naar asteroïde sturen om deze uit hun baan te brengen, maar een verbindingsprobleem oplossen lukt niet…

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Wat bizar dat het een zeer bekend probleem is, maar kpn hierin geen oplossingen aanbied. 
Vandaag heb ik dan ook mijn rechtsbijstand ingeschakeld. 

Laat hier aub weten wat ze voor jou kunnen beteken. Of wat acties kunnen zijn zodat iedereen hier deze stappen kunnen ondernemen

Reputatie 2

Wat bizar dat het een zeer bekend probleem is, maar kpn hierin geen oplossingen aanbied. 
Vandaag heb ik dan ook mijn rechtsbijstand ingeschakeld. 

Laat hier aub weten wat ze voor jou kunnen beteken. Of wat acties kunnen zijn zodat iedereen hier deze stappen kunnen ondernemen

Uiteraard. Zodra ik reactie heb van mijn jurist laat ik het weten.

Reputatie 3
Badge

Wat bizar dat het een zeer bekend probleem is, maar kpn hierin geen oplossingen aanbied. 
Vandaag heb ik dan ook mijn rechtsbijstand ingeschakeld. 

Kan je laten weten wat de rechtsbijstand heeft gezegt ? 

Reputatie 2

Wat bizar dat het een zeer bekend probleem is, maar kpn hierin geen oplossingen aanbied. 
Vandaag heb ik dan ook mijn rechtsbijstand ingeschakeld. 

Kan je laten weten wat de rechtsbijstand heeft gezegt ? 
 

binnen 10 dagen krijg ik reactie Vd jurist. Zodra ik reactie heb laat ik het uiteraard weten!

Badge

Goedenavond,

Bijdeze wil ik ook melden dat ik met het probleem zit van zeer slecht 4G tot geen 4G  

mij hoop op een snelle oplossing!

 

Groet Arno

Reputatie 6
Badge +3

Goedenavond,

Bijdeze wil ik ook melden dat ik met het probleem zit van zeer slecht 4G tot geen 4G  

mij hoop op een snelle oplossing!

 

Groet Arno

Reken daar maar niet op.

ik ga al naar week 10 nu..

Reputatie 1

Ja, het begint nu toch allemaal wel erg lang te duren! 
helaas is niet iedereen zo fortuinlijk om een andere telefoon te kopen, en in combi met een abonnement zit je er gewoon aan vast… 

word tijd voor actie KPN!!!Â