Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Beste Kpn,

 

 

Bij deze  wil ik melden dat ik met het probleem zit van zeer slecht 4G tot geen 4G ik hoop op een snelle oplossing!

 

Reputatie 2

Ook ik heb hetzelfde probleem met mijn IPhone 11. Gekocht via Simyo en sinds een groot aantal weken kan ik zowel zakelijk als privé niet fatsoenlijk gebruik maken van het 4g netwerk.

Mijn batterijstatus is inmiddels ook flink gedaald. Simyo verwijst door naar KPN, KPN weer naar Apple en vice versa. Simyo heeft voorgesteld om het abonnement af te kopen (toestel) en dat leek een goede deal, totdat ik hier las dat de telefoon met andere providers dezelfde issues gaf.

Sinds vanmiddag contact met de juridische afdeling van de Consumentenbond. Zij stellen: de provider verzaakt om een goede dienst te leveren en de oplossing laat té lang op zich wachten (bijna 3 maanden is geen redelijke termijn meer) 

Samen met de Consumentenbond gaan we nu verdere stappen nemen. Zodra hier meer van bekend is, meld ik het hier

Ook ik heb hetzelfde probleem met mijn IPhone 11. Gekocht via Simyo en sinds een groot aantal weken kan ik zowel zakelijk als privé niet fatsoenlijk gebruik maken van het 4g netwerk.

Mijn batterijstatus is inmiddels ook flink gedaald. Simyo verwijst door naar KPN, KPN weer naar Apple en vice versa. Simyo heeft voorgesteld om het abonnement af te kopen (toestel) en dat leek een goede deal, totdat ik hier las dat de telefoon met andere providers dezelfde issues gaf.

Sinds vanmiddag contact met de juridische afdeling van de Consumentenbond. Zij stellen: de provider verzaakt om een goede dienst te leveren en de oplossing laat té lang op zich wachten (bijna 3 maanden is geen redelijke termijn meer) 

Samen met de Consumentenbond gaan we nu verdere stappen nemen. Zodra hier meer van bekend is, meld ik het hier

Dat zou mooi zijn, maar ik heb de jurist van de Consumentenbond ong. 2 1/2 week geleden ook gesproken. Zij kon weinig doen vertelde ze, zou nog wel met een collega overleggen, maar heb er daarna niets meer van gehoord. Heb al weken geleden contact met de Consumentenbond opgenomen werd toen doorverwezen naar het klachtenportaal. Daar kon ik het probleem benoemen en aangeven welke oplossing ik zag. Heeft geen enkel effect gehad, zeer teleurstellend. Dus hoop dat ze het nu gaan oppakken  en dat ze zich ook mijn telefoontjes nog herinneren!

Overigens heb ik een paar weken geleden ook mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld, zij gaven aan dat we nog even moeten afwachten, maar dat ze zich dan voor een individuele oplossing hard gaan maken! 

Reputatie 1

Beste KPN,

Ook ik heb helaas last van dit probleem sinds begin augustus. 
 

Meerdere keren contact gehad met de klantenservice, weten dan niet waar je het over hebt, geven dan aan dat het probleem aan de iPhone 11 ligt,   blijven volhouden dat modem kapot is.. ook een nieuwe simkaart gekregen en deze week zelfs een esim.. 

Mijn geduld begint op te raken….

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Esmée de Jong, ik begrijp heel goed dat jouw geduld op begint te raken. Wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Dan zet ik je op de lijst en word je op de hoogte gehouden. 

Reputatie 7

Dit schrijf de leverancier hoe nu verder 

 

Ik ben wel benieuwd wat voor een schot er dan in de zaak zit want ik heb nog geen enkele vooruitgang weten de bespeuren.

 

………..  en dat ze zich ook mijn telefoontjes nog herinneren!

Of er nog een telefoontje aan wagen.  Weet je zeker dat je probleem weer in beeld is.
En als dan ook andere Consumentenbond leden gaan bellen….

Reputatie 1

Hoi @Esmée de Jong, ik begrijp heel goed dat jouw geduld op begint te raken. Wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Dan zet ik je op de lijst en word je op de hoogte gehouden. 

@Bart_Z Zojuist heb ik, als het goed is, mijn gegevens gevuld op mijn profiel. 

Reputatie 7
Badge +20

Je staat op de lijst @Esmée de Jong.

Reputatie 2

Als mijn telefoon naar fabrieksinstellingen zet doet die het wel. ( echt alles eraf) Plaats ik reserve kopie terug weer ellende.

Dus echt Whatsapp alles nieuw erop zetten. 

Meer mensen hier last van ? 

Sinds 2 maanden heb ik dit probleem ook al. Contact gehad met het kpn webcare team en die gaven aan dat ik via deze weg meer duidelijkheid kan krijgen over wat de voortgang is omtrent de storing. Het probleem begint nu wel lastig te worden, omdat ik lang aan het reizen ben voor school heb ik mijn 4g echt nodig en is het fijn als ik kan bellen. Door de storing is dit al 2 maanden een probleem de ene keer heb ik edge en dan weer niks. 

Reputatie 2

Helaas heb ik het besluit moeten nemen om op te stappen bij KPN ,na al die loze beloftes en compensering van abonnementsgeld en nog steeds niets opgelost,Vodafone ,Thanks ,happy days👍

Reputatie 7
Badge +19

@Heddog, zou je jouw forumprofiel in willen vullen? Dan wordt je in het vervolg op de hoogte gehouden van deze storing. 

Ook ik heb last van dit probleem. Gister contact gehad met KPN. Als het goed is heeft deze meneer mij op de lijst gezet maar hier nog even een check of dit goed gegaan is. Nu heb ik nog een vraag: stel ik bestel nu al een nieuwe telefoon omdat ik nu niks aan mijn Iphone 11 heb. Wifi pakt hij namelijk ook niet. Krijg ik dan alsnog achteraf een passende vergoeding/compensatie? Ik word nu namelijk bijna gedwongen een nieuwe telefoon aan te schaffen. 

Reputatie 1

Wat een drama ondertussen al meer dan 2 maanden last van dit probleem. In eerste instantie zei KPN dat het aan mijn bundel lag, deze zou op zijn. Nou vond ik dat niet gek aangezien mijn telefoon telkens bleef zoeken naar bereik/verbinding. 
zelfs mijn internet bundel verhoogt in de hoop dat dit zou helpen, hier door ook nog extra kosten gemaakt en nog werkt het niet..

Uit eindelijk zelf maar op onderzoek uit gedaan en toen kwam ik hier uit en zag ik dat ik lang niet de enige ben die hier last van heeft.

Vorige week langs geweest bij de KPN winkel bij ons in de stad en ze kunnen helaas niks voor me doen omdat het probleem wel bekend is maar geen oplossing is, dus met andere woorden ik kan zonder WiFi niet gebruik maken van internet of bellen. Dus maar hopen dat me onderweg niks gebeurd.

Een compensatie zou straks zeker terecht zijn maar hoop toch nog meer dat dit heel snel opgelost word! Anders ben ik bijna genoodzaakt een andere telefoon aan te schaffen.

Ook nog een vraag, sta ik bij deze ook op de lijst voor compensatie en informatie updates betreffende dit probleem? 

Reputatie 1

Wat als:

Er een storing zou zijn in het internetbankieren voor een bepaalde groep mensen. Laten we zeggen alle medewerkers van KPN. Als ze bellen zegt de bank: het ligt aan de geldautomaat. De leverancier van de geldautomaat zegt: het ligt aan de bank. Hoe lang zou het geduld van de KPN medewerkers zijn als ze niet de service krijgen die je mag verwachten?

Reputatie 7

Wifi pakt hij namelijk ook niet.

Waarom pakt hij ook geen wifi?

Wifi pakt hij namelijk ook niet.

Waarom pakt hij ook geen wifi?

Ja werkelijk waar geen idee. Ik heb al meerdere wifi verbindingen geprobeerd. Hij zegt dat hij verbonden is, maar het internet werkt niet. 

Reputatie 7
Badge +19

Jullie gegevens zijn inderdaad bij ons bekend wat betreft de iPhone 11 problematiek @Sharon24 & @xlieess

 

Jullie gegevens zijn inderdaad bij ons bekend wat betreft de iPhone 11 problematiek @Sharon24 & @xlieess

 

En zou je toevallig ook antwoord kunnen geven op mijn vervolgvraag? Mijn Iphone 11 is nu namelijk onbruikbaar. 

Reputatie 7

Wifi pakt hij namelijk ook niet.

Waarom pakt hij ook geen wifi?

Ja werkelijk waar geen idee. Ik heb al meerdere wifi verbindingen geprobeerd. Hij zegt dat hij verbonden is, maar het internet werkt niet. 

KPN speelt geen rol bij de wifi en als je ook daar problemen mee ondervindt kies dan eens voor het vergeten van het wifi netwerk. Als het daarna nog niet werkt, zet dan (als dat kan op een iPhone) IPv6 eens uit. Als het dan nog niet werkt, biedt dan jouw iPhone aan ter reparatie.

Reputatie 7
Badge +19

Jullie gegevens zijn inderdaad bij ons bekend wat betreft de iPhone 11 problematiek @Sharon24 & @xlieess

 

En zou je toevallig ook antwoord kunnen geven op mijn vervolgvraag? Mijn Iphone 11 is nu namelijk onbruikbaar. 

De compensatie van het abonnementsgeld krijg je ook, mocht je nu kiezen voor een ander toestel

Jullie gegevens zijn inderdaad bij ons bekend wat betreft de iPhone 11 problematiek @Sharon24 & @xlieess

 

En zou je toevallig ook antwoord kunnen geven op mijn vervolgvraag? Mijn Iphone 11 is nu namelijk onbruikbaar. 

De compensatie van het abonnementsgeld krijg je ook, mocht je nu kiezen voor een ander toestel

Maar ik neem aan dat ik dan ook een nieuw abonnement moet afsluiten? Ik kan namelijk verlengen en wil wel gewoon via KPN een nieuwe telefoon aanschaffen. Wordt de compensatie dan ook overgezet totdat het probleem opgelost is?

Reputatie 7
Badge +8

@xlieess Waarom een tweede abonnement?

Je kan je bestaande toch verlengen?