Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 7

Dus ik had van te voren moeten weten dat deze iPhone problemen zou krijgen en nu is het mijn eigen schuld dat ik de 11 heb gekozen? 🤔
Zo interpreteer ik jouw bericht.

Dan interpreteer je mijn bericht verkeerd. Het enige wat ik in dat bericht zei is dat, indien de fout bij de iPhone 11 (Apple) zou liggen, je voor een vergoeding niet bij KPN zou moeten aankloppen maar bij Apple.

Reputatie 4
Badge +1

Dus ik had van te voren moeten weten dat deze iPhone problemen zou krijgen en nu is het mijn eigen schuld dat ik de 11 heb gekozen? 🤔
Zo interpreteer ik jouw bericht.

Dan interpreteer je mijn bericht verkeerd. Het enige wat ik in dat bericht zei is dat, indien de fout bij de iPhone 11 (Apple) zou liggen, je voor een vergoeding niet bij KPN zou moeten aankloppen maar bij Apple.

Ok dank voor je uitleg.

Wat zou Apple dan volgens jou moeten vergoeden? 
Want bij sommige gebruikers werkt de 11 wel.

Reputatie 5
Badge +1

Ik weet niet of het voor deze situatie opgaat, omdat we nog niet 100% zeker zijn dat het aan KPN ligt, maar Apple support zei tegen mij dat de garantie bij hen is verlopen en omdat het toestel bij KPN is aangekocht dat ik bij KPN moest zijn. Als de garantie daar ook is verlopen, dan kan je een beroep doen op het Nederlandse consumentenrecht, aldus Apple.

Rechtsbijstand gaf aan dat het klopt.

“De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.”

 

 

Reputatie 2

Goedemorgen! Zojuist de update 15.6.1 gedaan en hij sprong over op 4 G!!!!! Hopelijk blijft dit zo ! Hebben jullie dit ook zo ervaren? Wil geen E meer zien daar rechts bovenin 

Reputatie 1

Goedemorgen! Zojuist de update 15.6.1 gedaan en hij sprong over op 4 G!!!!! Hopelijk blijft dit zo ! Hebben jullie dit ook zo ervaren? Wil geen E meer zien daar rechts bovenin 

Helaas. Dit was van korte duur (hier dan 😣)

Reputatie 5
Badge +1

Goedemorgen! Zojuist de update 15.6.1 gedaan en hij sprong over op 4 G!!!!! Hopelijk blijft dit zo ! Hebben jullie dit ook zo ervaren? Wil geen E meer zien daar rechts bovenin 

Helaas niet.. ik heb wel af en toe, max een half uur 4G en dan begint de ellende weer.

Reputatie 3
Badge

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

KPN zal dan inderdaad niet veel kunnen doen anders dan "uit coulance" een kleine vergoeding te geven. Als je bij KPN alleen de keuze had gehad tussen een iPhone 11 en een iPhone 11 dan zou je een betere vergoeding van KPN mogen eisen maar je had natuurlijk een veel grotere keuze. Het is niet KPN die de keuze voor een iPhone 11 voor jou gemaakt heeft maar dat ben je zelf geweest. 

Behalve dan dat KPN in het contract heeft staan dat de diensten geleverd kunnen worden in combinatie met een geschikte telefoon. 
KPN verkoopt deze telefoon zelf ook dus mag je ervan uit gaan dat de IPhone 11 een geschikte telefoon is voor het abonnement wat je hebt afgesloten.

Nu blijkt de telefoon (hopelijk tijdelijk) niet geschikt. En dus kan KPN niet voldoen aan het contract, terwijl de IPhone 11 wel een geschikte telefoon is. Als die niet geschikt is zouden ze hem per direct uit de verkoop moeten halen. Is die wel geschikt dan voldoen ze niet aan hun contractvoorwaarden.  

Ervaren hetzelfde probleem met Iphone 11. Vandaag dan ook maar contact gezocht met Klantenservice KPN. Medewerker gesproken en daarna heel lang in de wacht gestaan. Blijkbaar hebben ze bij de Klantenservice nog geen protocol aangemaakt voor dit probleem. Op zich wel vreemd, want het speelt nu al enkele weken. Medewerker kwam na een kwartier terug met mededeling dat KPN en Apple hard werken aan een oplossing, maar dat deze nog niet voor handen is. Hij adviseerde ons tijdelijk, totdat oplossing er is, een prepaid kaart van een concurrent in de telefoon te gebruiken. Enfin, nog geen definitieve oplossing voor dit kennelijk lastige probleem. Een engelen geduld is in deze dus nodig. 

Reputatie 3
Badge

Het lijkt dat de problemen zich opstapelen. Eerder ook al aangegeven dat de accu van de iPhone erg snel leegloopt nu, in een paar uur. Niet eerder echt gemerkt door het hoesje om de telefoon, maar hij wordt nu ook erg warm, of eerder is er te spreken van heet.

Ik heb bij vlagen bereik, maar blijk ook gemiste oproepen te hebben terwijl de telefoon naast me ligt, ogenschijnlijk met vol bereik. Hopelijk werkt het op vakantie, maar dit is echt waardeloos.

Simyo houdt me redelijk op de hoogte en geeft ook aan dat KPN en Apple in conclaaf zijn, en al meerdere meetings hebben gehad. Ze zijn alleen nog in afwachting van feitelijke antwoorden...dat horen zij blijkbaar ook niet van KPN.

Reputatie 1

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Even een update. 
 

Ik had gehoopt heel goed nieuws te kunnen brengen. 
Heel slecht is het ook niet maar goed. 
 

Esim van KPN staat volledig uit. Alleen de simkaart van Vodafone staat aan. 
bereik is wel een stuk verbeterd ten opzichte van KPN. Wisselt nogwel heel erg. Soms 4G. Soms een E. Bellen gaat tot nu toe goed. Internet hapert af en toe nog wel eens. 
Verbetering is er wel. Maar nog niet zoals het hoort. 

Reputatie 4
Badge +1

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Reputatie 2

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Even een update. 
 

Ik had gehoopt heel goed nieuws te kunnen brengen. 
Heel slecht is het ook niet maar goed. 
 

Esim van KPN staat volledig uit. Alleen de simkaart van Vodafone staat aan. 
bereik is wel een stuk verbeterd ten opzichte van KPN. Wisselt nogwel heel erg. Soms 4G. Soms een E. Bellen gaat tot nu toe goed. Internet hapert af en toe nog wel eens. 
Verbetering is er wel. Maar nog niet zoals het hoort. 

Hartelijk dank voor de update. Hetzelfde heb ik nu ik mijn Tmobile simkaart gebruik. Zoals eerder al aangegeven kan nog Apple nog Tmobile mij hierbij helpen en wacht ik tot er in dit forum een oplossing wordt aangeboden. Ik hoop op het beste. Succes iedereen!

Reputatie 5
Badge +1

Begint dan toch ook wel op een toestel probleem te lijken. 
T-Mobile en Vodafone sim kaart lost het probleem zo te lezen niet helemaal op. 
Hoop niet dat het toestel beschadigd is door een update van of Apple of KPN. 

Reputatie 5
Badge +1

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Yup ik, vorige week, buitenland zelfde probleem.

Reputatie 7

Hetzelfde heb ik nu ik mijn Tmobile simkaart gebruik. Zoals eerder al aangegeven kan nog Apple nog Tmobile mij hierbij helpen en wacht ik tot er in dit forum een oplossing wordt aangeboden.

Als jij jouw netwerk instellingen gereset hebt dan kan KPN hier onmogelijk nog een rol in spelen en zal je toch echt bij T-Mobile en/of Apple moeten zijn.

Reputatie 2

Goedemorgen! Zojuist de update 15.6.1 gedaan en hij sprong over op 4 G!!!!! Hopelijk blijft dit zo ! Hebben jullie dit ook zo ervaren? Wil geen E meer zien daar rechts bovenin 

Helaas ook na de update geen 4G.

Reputatie 3
Badge

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Ik ga dit weekend, maar ben er bang voor...

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen! Zojuist de update 15.6.1 gedaan en hij sprong over op 4 G!!!!! Hopelijk blijft dit zo ! Hebben jullie dit ook zo ervaren? Wil geen E meer zien daar rechts bovenin 

Helaas ook na de update geen 4G.

De update maakt inderdaad 0 verschil.

Reputatie 3
Badge

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Even een update. 
 

Ik had gehoopt heel goed nieuws te kunnen brengen. 
Heel slecht is het ook niet maar goed. 
 

Esim van KPN staat volledig uit. Alleen de simkaart van Vodafone staat aan. 
bereik is wel een stuk verbeterd ten opzichte van KPN. Wisselt nogwel heel erg. Soms 4G. Soms een E. Bellen gaat tot nu toe goed. Internet hapert af en toe nog wel eens. 
Verbetering is er wel. Maar nog niet zoals het hoort. 

Ff een vraagje, hoe heb jij je Esim uitgekregen?

Reputatie 1

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Even een update. 
 

Ik had gehoopt heel goed nieuws te kunnen brengen. 
Heel slecht is het ook niet maar goed. 
 

Esim van KPN staat volledig uit. Alleen de simkaart van Vodafone staat aan. 
bereik is wel een stuk verbeterd ten opzichte van KPN. Wisselt nogwel heel erg. Soms 4G. Soms een E. Bellen gaat tot nu toe goed. Internet hapert af en toe nog wel eens. 
Verbetering is er wel. Maar nog niet zoals het hoort. 

Ff een vraagje, hoe heb jij je Esim uitgekregen?

Zodra je Esim geactiveerd is en je stopt er een andere simkaart in, van welke provider, van welk land dan ook. En je gaat dan naar instellingen, mobiel netwerk,

dan komen daar 2 simkaarten tevoorschijn. Een van die 2 is je Esim, de andere is je andere (normale) simkaart. Wij kunnen daar, door op een te drukken, kiezen of we deze aan of uit willen zetten. 

Reputatie 3
Badge

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Even een update. 
 

Ik had gehoopt heel goed nieuws te kunnen brengen. 
Heel slecht is het ook niet maar goed. 
 

Esim van KPN staat volledig uit. Alleen de simkaart van Vodafone staat aan. 
bereik is wel een stuk verbeterd ten opzichte van KPN. Wisselt nogwel heel erg. Soms 4G. Soms een E. Bellen gaat tot nu toe goed. Internet hapert af en toe nog wel eens. 
Verbetering is er wel. Maar nog niet zoals het hoort. 

Ff een vraagje, hoe heb jij je Esim uitgekregen?

Zodra je Esim geactiveerd is en je stopt er een andere simkaart in, van welke provider, van welk land dan ook. En je gaat dan naar instellingen, mobiel netwerk,

dan komen daar 2 simkaarten tevoorschijn. Een van die 2 is je Esim, de andere is je andere (normale) simkaart. Wij kunnen daar, door op een te drukken, kiezen of we deze aan of uit willen zetten. 

Oh oke, dankjewel. Helaas gaat dat voor mij niet werken.. ik snap niet hoe maar bij mij is er meer mis lijkt het!😂

Reputatie 4
Badge +2

Dual-sim gebruiken met een eSIM

In het buitenland kun je ook prepaidkaart kopen van het land waarmee je goed zou kunnen internetten (en bereikbaar zijn).

Als je je KPN-sim eerst hebt overgezet naar e-sim tenminste. 
Wanneer je ze beide actief hebt staan zie je zoiets als dit:


Bij de instellingen kun je aangeven welke kaart wat moet doen. 
Staat vrij goed uitgelegd allemaal in de link bovenaan  

 

 

Reputatie 4
Badge +2

@F Janssen schreef:

Dit is geen ideale oplossing vind ik. Bellen en gebeld worden moet gewoon kunnen op de gebruikelijke manier (dus niet via Whatsapp) én via je eigen telefoonnummer. Dat gaat toch niet met deze oplossing? Of begrijp ik het niet?

Je kunt bij de instelling bij het telefoon-icoontje aangeven dat je jouw nummer wilt doorschakelen.  
Probeer maar eens, bijvoorbeeld naar het nummer van je vriend/vriendin/familie.

In principe ben je dan weer goed bereikbaar.

Zo kun je dus ook jouw nummer doorschakelen naar het nummer van je prepaidkaart lijkt mij.

 

 

 

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

Als je 15.6.1 bedoelt, die is er al enkele dagen en heeft helaas weinig uitgehaald.