Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 3
Badge

@F Janssen schreef:

Dit is geen ideale oplossing vind ik. Bellen en gebeld worden moet gewoon kunnen op de gebruikelijke manier (dus niet via Whatsapp) én via je eigen telefoonnummer. Dat gaat toch niet met deze oplossing? Of begrijp ik het niet?

Je kunt bij de instelling bij het telefoon-icoontje aangeven dat je jouw nummer wilt doorschakelen.  
Probeer maar eens, bijvoorbeeld naar het nummer van je vriend/vriendin/familie.

In principe ben je dan weer goed bereikbaar.

Zo kun je dus ook jouw nummer doorschakelen naar het nummer van je prepaidkaart lijkt mij.

 

 

 

Weet je zeker dat dit werkt? Wordt bij een doorgeschakelde oproep de oude sim echt volledig omzeild? Ik kan mij voorstellen dat de oproep eerst op de 'oude' sim binnenkomt en daarna pas wordt doorgeschakeld naar de andere sim.. 

 

Gister hoorde ik dat iemand mij eerder deze week zeker vijf keer had gebeld en telkens direct voicemail kreeg. Ik heb van die oproepen helemaal geen gemiste oproepen voorbij zien komen. Lekker is dat. 

Dus ik vraag mij af of dat probleem hiermee wel getackeld wordt.

Reputatie 3
Badge

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

ik niet 😄

Reputatie 1

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

Ben ‘m nu aan het installeren (15.6.1). Ben benieuwd, maar las dat het weinig heeft geholpen bij anderen.

Reputatie 4
Badge +2

@F Janssen schreef:

Dit is geen ideale oplossing vind ik. Bellen en gebeld worden moet gewoon kunnen op de gebruikelijke manier (dus niet via Whatsapp) én via je eigen telefoonnummer. Dat gaat toch niet met deze oplossing? Of begrijp ik het niet?

Je kunt bij de instelling bij het telefoon-icoontje aangeven dat je jouw nummer wilt doorschakelen.  
Probeer maar eens, bijvoorbeeld naar het nummer van je vriend/vriendin/familie.

In principe ben je dan weer goed bereikbaar.

Zo kun je dus ook jouw nummer doorschakelen naar het nummer van je prepaidkaart lijkt mij.

 

 

 

Weet je zeker dat dit werkt? Wordt bij een doorgeschakelde oproep de oude sim echt volledig omzeild? Ik kan mij voorstellen dat de oproep eerst op de 'oude' sim binnenkomt en daarna pas wordt doorgeschakeld naar de andere sim.. 

 

Gister hoorde ik dat iemand mij eerder deze week zeker vijf keer had gebeld en telkens direct voicemail kreeg. Ik heb van die oproepen helemaal geen gemiste oproepen voorbij zien komen. Lekker is dat. 

Dus ik vraag mij af of dat probleem hiermee wel getackeld wordt.

Je kunt het zonder prepaid simkaart nu al uitproberen. Als je twee mensen betrekt. Een in de buurt waar je je nummer naar doorschakelt en een die vervolgens jouw nummer belt. Je zou dan goed bereikbaar moeten zijn zonder mankeren.

En vervolgens de KPN-sim daarna uitschakelen op je iPhone 11 bij je instellingen. Als het dan nog steeds werkt wat ik hierboven heb beschreven, dan moet het ook met de prepaidkaart werken. 
Je zou dan eerst de goedkoopste kunnen nemen en daarna opwaarderen als alles lekker loopt. 

Reputatie 6
Badge +2

Dus ik had van te voren moeten weten dat deze iPhone problemen zou krijgen en nu is het mijn eigen schuld dat ik de 11 heb gekozen? 🤔
Zo interpreteer ik jouw bericht.

Dan interpreteer je mijn bericht verkeerd. Het enige wat ik in dat bericht zei is dat, indien de fout bij de iPhone 11 (Apple) zou liggen, je voor een vergoeding niet bij KPN zou moeten aankloppen maar bij Apple.


Stop toch eens joh, @wjb zoek een andere hobby, dit is nu de zoveelste keer dat ik het vraag, je voegt helemaal niets toe, je hebt niet het probleem wat ik heb (wij hebben) en probeert uitsluitend het probleem van KPN naar Apple te verplaatsen. 

Reputatie 3
Badge

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

Ben ‘m nu aan het installeren (15.6.1). Ben benieuwd, maar las dat het weinig heeft geholpen bij anderen.

Die update doet niks. Weten we al, is eergister al uitgebreid hier ter sprake gekomen

Reputatie 6
Badge +2

Hey KPN wanneer kan ik nu eindelijk dat leentoestel gaan halen, zit nu al 3 weken zonder 4G terwijl ondertussen wel m’n gehele databundel van 20Gb leeg is getankt en de batterij overuren maakt… 

Reputatie 7

...en probeert uitsluitend het probleem van KPN naar Apple te verplaatsen. 

Hoe kom je daar nu toch bij? Ik probeer helemaal niet het probleem van KPN naar Apple te verplaatsen, het enige dat ik zeg is dat het ook mogelijk is dat de oorzaak van het probleem in de iPhone zou kunnen zitten.

Reputatie 4
Badge +1

Meneer van de klantenservice net beweerde dat dit geen KPN probleem is maar zie nergens anders een Vodafone of andere provider met deze problemen. Beweerde ook dat ze niks gingen vergoeden want het is Apple hun schuld. Lekkere service KPN!

 

edit: Iemand via de chat van KPN op Messenger heeft het weer over een gepaste vergoeding als de storing voorbij is. Lekkere interne communicatie als jullie langs elkaar heen praten. Staat in ieder geval nu in tekst dat er gekeken wordt naar een vergoeding. Heb liever gewoon korting op een nieuwe telefoon ipv misschien nog weken zonder internet te zitten. 

Reputatie 4
Badge +2

...en probeert uitsluitend het probleem van KPN naar Apple te verplaatsen. 

Hoe kom je daar nu toch bij? Ik probeer helemaal niet het probleem van KPN naar Apple te verplaatsen, het enige dat ik zeg is dat het ook mogelijk is dat de oorzaak van het probleem in de iPhone zou kunnen zitten.

De waarheid ligt in het midden en het in gang zetten van deze storing bij KPN. Zoveel is wel duidelijk. 
Verbindingen over netwerken is complexe materie met hard- en software aan beide kanten. Er wordt continu gesynchroniseerd en continu foutcorrectie daarbij toegepast.
KPN heeft dus iets gewijzigd waardoor de synchronisatie met een bepaalde serie iPhone 11 toestellen net niet meer lukt in de meeste gevallen en dit telkens opnieuw wordt geprobeerd (lees: schakelen tussen E en 4G en daarbij gaat je batterij snel leeg en wordt je toestel warm).

Een zeer kleine afwijking in een hardwarecomponent in die ene serie iPhone 11 kan daar (mede) debet aan zijn.

Er is daarom ook niet één partij aan te wijzen maar wel KPN die iets gewijzigd heeft vlak voor 20 juli waardoor het is ontstaan.

 

 

Reputatie 7

KPN heeft dus iets gewijzigd waardoor de synchronisatie met een bepaalde serie iPhone 11 toestellen net niet meer lukt in de meeste gevallen en dit telkens opnieuw wordt geprobeerd (lees: schakelen tussen E en 4G en daarbij gaat je batterij snel leeg en wordt je toestel warm).

Hoe weet je dat?

 

Er is daarom ook niet één partij aan te wijzen maar wel KPN die iets gewijzigd heeft vlak voor 20 juli waardoor het is ontstaan.

Waar baseer je dat op?

Reputatie 4
Badge +1

KPN heeft dus iets gewijzigd waardoor de synchronisatie met een bepaalde serie iPhone 11 toestellen net niet meer lukt in de meeste gevallen en dit telkens opnieuw wordt geprobeerd (lees: schakelen tussen E en 4G en daarbij gaat je batterij snel leeg en wordt je toestel warm).

Hoe weet je dat?

 

Er is daarom ook niet één partij aan te wijzen maar wel KPN die iets gewijzigd heeft vlak voor 20 juli waardoor het is ontstaan.

Waar baseer je dat op?

Ben jij KPN medewerker ? Constant als de vinger naar KPN gewezen wordt begin jij te posten. Zeer vervelend zoals meerdere mensen hier al aangeven. 

Reputatie 7

Ben jij KPN medewerker ? 

Nee, dat ben ik niet.

Ik raad iedereen aan om het onderzoek naar de oorzaak af te wachten en tot die tijd niet naar één van de betrokken partijen te wijzen. Ook ik wijs niet naar een partij maar met mijn reacties wijs ik mensen er juist op om geen partij uit te sluiten, ook Apple niet.

Ben jij KPN medewerker ? 

Nee, dat ben ik niet.

Ik raad iedereen aan om het onderzoek naar de oorzaak af te wachten en tot die tijd niet naar één van de betrokken partijen te wijzen. Ook ik wijs niet naar een partij maar met mijn reacties wijs ik mensen er juist op om geen partij uit te sluiten, ook Apple niet.

Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen, maar ik kan je garanderen dat je reacties alleen maar irritatie opwekken bij mensen. Wat kan jou het schelen naar wie men wijst? Of het nou bij Apple of KPN ligt, dat maakt niet uit, maar zo’n Gandhi in de comments maakt het probleem alleen maar vervelender.

Reputatie 5
Badge +1

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

ik niet 😄

de update was een veiligheidsupdate. Bij mij blijven problemen onveranderd aanwezig 

Reputatie 6
Badge +3

Ze hebben nog altijd geen idee.

Leverancier (Apple dus) heeft team ook opgeschaald.

we gaan de 3e week in mensen…

Reputatie 2

Zzzz

Reputatie 7

Hey KPN wanneer kan ik nu eindelijk dat leentoestel gaan halen, zit nu al 3 weken zonder 4G terwijl ondertussen wel m’n gehele databundel van 20Gb leeg is getankt en de batterij overuren maakt… 

In plaats van anderen te bekritiseren, of kpn aan te vallen, zou je dit probleem ook onder overmacht kunnen schalen. Zowel kpn als Apple is er mee bezig.

En wat let je om een dumpphone te kopen? Kun je je in ieder geval redden,... Als kpn hierin iedereen ook al moet gaan voorzien, wordt jullie probleem heus niet sneller opgelost 😅

 

Er wordt hier steen en been geklaagd,.. Het leest alsof alle iPhone bezitters zich aangevallen voelen,.. Mensen ook Apple kan eens een verstoring hebben. Ook kpn kan eens een verstoring hebben. In dit geval hardnekkig. En zijn de oplosteams druk voor jullie bezig. Beide bedrijven zijn niet zaligmakend.

 

Neem een Raket om af te koelen, misschien kunnen jullie die wel bij Kpn declareren,... 

Reputatie 4
Badge +1

Hey KPN wanneer kan ik nu eindelijk dat leentoestel gaan halen, zit nu al 3 weken zonder 4G terwijl ondertussen wel m’n gehele databundel van 20Gb leeg is getankt en de batterij overuren maakt… 

In plaats van anderen te bekritiseren, of kpn aan te vallen, zou je dit probleem ook onder overmacht kunnen schalen. Zowel kpn als Apple is er mee bezig.

En wat let je om een dumpphone te kopen? Kun je je in ieder geval redden,... Als kpn hierin iedereen ook al moet gaan voorzien, wordt jullie probleem heus niet sneller opgelost 😅

Tientallen mensen een probleem, zou KPN sieren zelf met een tijdelijke oplossing te komen. Dump telefoon is mensen in de kosten jagen zonder enige vergoeding  terwijl wij gewoon goedwerkende service moeten hebben. 

Reputatie 6
Badge +3

Hey KPN wanneer kan ik nu eindelijk dat leentoestel gaan halen, zit nu al 3 weken zonder 4G terwijl ondertussen wel m’n gehele databundel van 20Gb leeg is getankt en de batterij overuren maakt… 

In plaats van anderen te bekritiseren, of kpn aan te vallen, zou je dit probleem ook onder overmacht kunnen schalen. Zowel kpn als Apple is er mee bezig.

En wat let je om een dumpphone te kopen? Kun je je in ieder geval redden,... Als kpn hierin iedereen ook al moet gaan voorzien, wordt jullie probleem heus niet sneller opgelost 😅

Tientallen mensen een probleem, zou KPN sieren zelf met een tijdelijke oplossing te komen. Dump telefoon is mensen in de kosten jagen zonder enige vergoeding  terwijl wij gewoon goedwerkende service moeten hebben. 

Zelf een telefoon kopen om maar van het probleem af te zijn?

Beetje omgekeerde wereld niet?

Ik heb mijn verplichtingen toen ik een contract aanging dus KPN dienst verlenen waar ik maandelijks voor betaal.

Storing kan altijd maar 3 weken ellende voor velen is belachelijk.

Je gaat een contract aan met KPN dus zij moeten komen met passende oplossing voor nu.

zeker na 3 weken!!!

 

Reputatie 5
Badge +1

Het kan altijd erger, bestel je om van deze iPhone 11 problemen af te zijn, ten einde raad een nieuwe iPhone bij KPN, dan is die eindelijk leverbaar, raakt het pakketje zoek (daar kom je dan na dagen voor niets te hebben gewacht en vervolgens van het kastje naar de muur te worden gestuurd en diverse door KPN niet nagekomen afspraken achter)

Tsja, het loopt niet lekker daar, iedereen wijst naar elkaar, geen oplossingsgerichtheid, geen klantvriendelijkheid, het lijkt alsof de dagen van het monopolie zijn teruggekeerd

Reputatie 7

Gelukkig leven we in Nederland in een klaagcultuur 🤣

En is er nu serieus niemand die gewoon even een oud toestel bewaard in kader van problemen? De tijd dat je ooit nog eens een leentoestel kreeg, was al voorbij toen ik mijn eerste mobiele telefoon kreeg,... Dus ik heb dat niet meegemaakt.

Blijft wel lachwekkend hier allemaal 😋

Reputatie 1

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

Ben ‘m nu aan het installeren (15.6.1). Ben benieuwd, maar las dat het weinig heeft geholpen bij anderen.

Die update doet niks. Weten we al, is eergister al uitgebreid hier ter sprake gekomen

update gedraaid geen verbetering!

Reputatie 4
Badge +1

Gelukkig leven we in Nederland in een klaagcultuur 🤣

En is er nu serieus niemand die gewoon even een oud toestel bewaard in kader van problemen? De tijd dat je ooit nog eens een leentoestel kreeg, was al voorbij toen ik mijn eerste mobiele telefoon kreeg,... Dus ik heb dat niet meegemaakt.

Blijft wel lachwekkend hier allemaal 😋

Dit is ook wel een hele andere situatie dan dat je door eigen toedoen een telefoon laat vallen of iets dergelijks.
 

Ik ga altijd goed met telefoons om, ik snap het nut niet zo van een reserve toestel ? Als die kapot gaat koop ik gewoon een nieuwe. Dit is een probleem ontstaan door Apple/KPN/whatever. Ik ga geen nieuwe telefoon kopen omdat er problemen zijn ontstaan door andere partijen.

Reputatie 5
Badge +1

Ze hebben nog altijd geen idee.

Leverancier (Apple dus) heeft team ook opgeschaald.

we gaan de 3e week in mensen…

5e week gaat in 😬 het is al vanaf 20 juli.. 😟