Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 2

Helaas bij mij ook IPhone 11 en KPN probleem met 4G. Simkaart eruit en overgestapt op esim. Instellingen gewijzigd (apn: internet, gebruik: kpn, ww: GPRS) maar probleem blijft. Ik maak gebruik van Simyo welke gebruik maakt van het KPN netwerk. Ben in het buitenland maar ook via buitenlandse providers zelfde probleem. Hoop dat dit snel opgelost kan worden. 

Reputatie 2

Modemfirmware bij mij overigens 3.04.01

modelnummer iPhone is MWLY2ZD/A

Reputatie 2

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Helaas ook in Duitsland, Zwitserland, Italië en Frankrijk zelfde probleem. Dus ook met allemaal verschillende providers blijft de 4g wegvallen. Voorheen nooit problemen ervaren in het buitenland. Vandaag meest recente update van Apple gedaan maar probleem blijft. Wel vreemd dat wij 2 stuks iphone 11 hebben met beide een Simyo abbo, waarbij we bij slechts 1 iphone dit probleem ervaren. De later aangeschafte iphone 11 doet het prima. 

Reputatie 7

Modemfirmware bij mij overigens 3.04.01

modelnummer iPhone is MWLY2ZD/A

Is dit voor beide iPhones?

Reputatie 2

Modemfirmware bij mij overigens 3.04.01

modelnummer iPhone is MWLY2ZD/A

Is dit voor beide iPhones?

beste wjb,
Inderdaad, op beide is dit 3.04.01

modelnummer van telefoon die het wel goed doet is MWLT2ZD/A. Helaas dus niet een duidelijk verschil tussen beide telefoons op te merken.

Reputatie 7

modelnummer van telefoon die het wel goed doet is MWLT2ZD/A. Helaas dus niet een duidelijk verschil tussen beide telefoons op te merken.

Dus de zwarte heeft geen problemen en de groene wel. Hmmm.

Reputatie 5
Badge +1

modelnummer van telefoon die het wel goed doet is MWLT2ZD/A. Helaas dus niet een duidelijk verschil tussen beide telefoons op te merken.

Dus de zwarte heeft geen problemen en de groene wel. Hmmm.

 Bij ons thuis juist andersom, zwarte met problemen en de groene zonde problemen 😂

Reputatie 4
Badge +2

Zijn er al mensen die het bellen hebben doorgeschakeld? Bijvoorbeeld naar je partner op het moment dat je samen bent?

En daardoor wel goed bereikbaar?

Ga je samen op vakantie nu, dan is daarmee namelijk al een deel van het probleem opgelost. 

Reputatie 3
Badge

Gelukkig leven we in Nederland in een klaagcultuur 🤣

En is er nu serieus niemand die gewoon even een oud toestel bewaard in kader van problemen? De tijd dat je ooit nog eens een leentoestel kreeg, was al voorbij toen ik mijn eerste mobiele telefoon kreeg,... Dus ik heb dat niet meegemaakt.

Blijft wel lachwekkend hier allemaal 😋

Esim is niet zo makkelijk over te zetten.. heb hier een iphone 8 liggen maar heb navraag gedaan bij apple en die zeggen dat het met e sim ingewikkeld ligt. Dus aan die andere iphone heb k ook niks.

beetje matig hoe weinig je ook je medemens gunt al zitten ze al 4 weken zonder netwerk… blijf dan weg hier, fijne dag

Reputatie 5
Badge +2

Gelukkig leven we in Nederland in een klaagcultuur 🤣

En is er nu serieus niemand die gewoon even een oud toestel bewaard in kader van problemen? De tijd dat je ooit nog eens een leentoestel kreeg, was al voorbij toen ik mijn eerste mobiele telefoon kreeg,... Dus ik heb dat niet meegemaakt.

Blijft wel lachwekkend hier allemaal 😋

Fijn dat jij ons probleem lachwekkend vindt… Getuigd echt van medeleven. 
Maar kan je misschien ook wat nuttigs gaan doen en lekker uit dit forum blijven. Jouw bijdrage is zelfs minder dan niets. Alvast bedankt voor jouw begrip en medewerking.

Reputatie 4
Badge +1

Ook sinds een maand dezelfde problemen met de iphone 11 als in deze thread beschreven door meerdere mensen. Hoop dat er snel een oplossing komt. Wat bij mij soms helpt vliegtuigstand uit/aan. dan heb ik weer even 4G. 

Reputatie 4
Badge +2

Esim is niet zo makkelijk over te zetten.. heb hier een iphone 8 liggen maar heb navraag gedaan bij apple en die zeggen dat het met e sim ingewikkeld ligt. Dus aan die andere iphone heb k ook niks.

beetje matig hoe weinig je ook je medemens gunt al zitten ze al 4 weken zonder netwerk… blijf dan weg hier, fijne dag

Klopt dat je eSim niet in oudere telefoon past. Maar mijn zoon heeft KPN gebeld, fysieke sim gevraagd, snel ontvangen en gebruikt daarmee weer zijn oude iPhone 7. En dat belt en internet weer prima. Wel wat trager toestel dan de 11, maar goed. Dus dat kan een oplossing zijn. 

Reputatie 2

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Yes. In Frankrijk ook een beroerde verbinding (vrouw en dochter met andere modellen iPhone geen enkel probleem). Heb 4g maar uitgeschakeld aangezien 3G op dit moment beter werkt 🙈

Reputatie 6
Badge +3

Gelukkig leven we in Nederland in een klaagcultuur 🤣

En is er nu serieus niemand die gewoon even een oud toestel bewaard in kader van problemen? De tijd dat je ooit nog eens een leentoestel kreeg, was al voorbij toen ik mijn eerste mobiele telefoon kreeg,... Dus ik heb dat niet meegemaakt.

Blijft wel lachwekkend hier allemaal 😋

Fijn dat jij ons probleem lachwekkend vindt… Getuigd echt van medeleven. 
Maar kan je misschien ook wat nuttigs gaan doen en lekker uit dit forum blijven. Jouw bijdrage is zelfs minder dan niets. Alvast bedankt voor jouw begrip en medewerking.

Jeroen heeft nergens last van begrijp ik..

 

Reputatie 2

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

Dat dacht ik ook maar al snel weer dat vervloekte E’tje rechts bovenin 

Reputatie 6
Badge +2

...en probeert uitsluitend het probleem van KPN naar Apple te verplaatsen. 

Hoe kom je daar nu toch bij? Ik probeer helemaal niet het probleem van KPN naar Apple te verplaatsen, het enige dat ik zeg is dat het ook mogelijk is dat de oorzaak van het probleem in de iPhone zou kunnen zitten.

Lekker belangrijk, KPN moet zsm, nu direct alles op alles zetten om op korte termijn dit probleem op te lossen! Wat kan mij het schelen of dat nu aan de telefoon, Apple of KPN ligt, KPN is de verantwoordelijke! En door steeds naar Apple te verwijzen zwak je de schuldvraag af, NIET DOEN!

Reputatie 2

modelnummer van telefoon die het wel goed doet is MWLT2ZD/A. Helaas dus niet een duidelijk verschil tussen beide telefoons op te merken.

Dus de zwarte heeft geen problemen en de groene wel. Hmmm.

 Bij ons thuis juist andersom, zwarte met problemen en de groene zonde problemen 😂

Dan kunnen we concluderen dat de kleur van de telefoon er niet toe doet. Weer een optie uitgesloten, we komen er wel 😉

Reputatie 7

Nee, ik persoonlijk niet, maar ben niet de enige thuis. en ben nuchter genoeg om hier niet over te blijven klagen of te zeuren dat er geen oplossing is. Hier is het zo dat als er een nieuw toestel komt. Één van de oude toestellen bewaard blijft, zodater bij problemen (een defect of een provider/leverancier probleem) er in ieder geval nog een werkend toestel is, en ook daarmee kan je gewoon nog bellen of je bancaire zaken regelen. 

Het probleem zelf is natuurlijk niet lachwekkend, maar als er mogelijkheden worden aangedragen, leest het alsof elke iPhone bezitter zich voelt aangevallen omdat er in hun ogen geen andere mogelijkheid is en dat kpn maar een tijdelijke oplossing moet aandragen. Terwijl die mogelijkheden er gewoon zijn. Maarja de klagers of mensen die nergens voor open staan blijf je altijd horen, er zullen genoeg anderen zijn die óók problemen hebben en je niet hoort.

Je kunt je er dan als mens wel enorm druk om maken of aangevallen voelen, uiteindelijk heb je er alleen jezelf mee. Er is meer in het leven dan een iPhone 11.

Reputatie 7

Wat kan mij het schelen of dat nu aan de telefoon, Apple of KPN ligt, KPN is de verantwoordelijke! 

Waarom is KPN de verantwoordelijke?

Stel de oorzaak van het probleem blijkt echt in de software van de iPhone 11 te zitten, wat zou kunnen, waarom zou KPN dan toch de verantwoordelijke zijn?

Stel bij een Tango pompstation hebben ze de opslagtank voor diesel per ongeluk gevuld met benzine, jij tankt jouw Volkswagen diesel vol en staat een paar kilometer verderop stil langs de kant van de weg met een kapotte motor. Wie is de verantwoordelijke? Ik mag hopen dat dat dan Tango is.

Reputatie 6
Badge +2

Hey KPN wanneer kan ik nu eindelijk dat leentoestel gaan halen, zit nu al 3 weken zonder 4G terwijl ondertussen wel m’n gehele databundel van 20Gb leeg is getankt en de batterij overuren maakt… 

In plaats van anderen te bekritiseren, of kpn aan te vallen, zou je dit probleem ook onder overmacht kunnen schalen. Zowel kpn als Apple is er mee bezig.

En wat let je om een dumpphone te kopen? Kun je je in ieder geval redden,... Als kpn hierin iedereen ook al moet gaan voorzien, wordt jullie probleem heus niet sneller opgelost 😅

 

Er wordt hier steen en been geklaagd,.. Het leest alsof alle iPhone bezitters zich aangevallen voelen,.. Mensen ook Apple kan eens een verstoring hebben. Ook kpn kan eens een verstoring hebben. In dit geval hardnekkig. En zijn de oplosteams druk voor jullie bezig. Beide bedrijven zijn niet zaligmakend.

 

Neem een Raket om af te koelen, misschien kunnen jullie die wel bij Kpn declareren,... 

Hoezo overmacht… ik neem een toestel en een dienst af, voor beide betaal ik, de dienst kan ik inmiddels nu al 3 weken niet gebruiken met alle gevolgen van dien en nu zeg jij dat ik moet afkoelen? Sodemieter op joh, wie denk je dat je bent, ga een andere forum zoeken voor je misselijkmakende opmerkingen! 

Reputatie 7
Badge +9

Zoals ik al eerder schreef heb ik op dit moment mijn “oude” iPhone 7 maar weer afgestoft en in gebruik genomen. Eerst ge-update naar de laatste IOS versie, fabrieksreset uitgevoerd en alle gegevens van de 11 via de setup van de 7 overgezet. Enige dingen die ik na afloop even opnieuw werkend moest maken waren whatsapp, bank app en mijn DigiD app.

 

Het is uiteraard vervelend aangezien mijn accu nu niet meer een hele dag mee gaat maar het is een voor mij werkende oplossing zolang KPN/Apple of zoals andere het hier liever zien Apple/KPN 😇 dit probleem hebben opgelost.

 

Oplossingen zoals een prepaid SIM van een andere provider, E-SIM in combinatie met een andere provider betekend voor mij automatisch meer kosten waar ik niet op zit te wachten.

 

De 11 ligt hier voorlopig op tafel te wachten tot ik hier lees dat het opgelost is.

Reputatie 6
Badge +2

Wat kan mij het schelen of dat nu aan de telefoon, Apple of KPN ligt, KPN is de verantwoordelijke! 

Waarom is KPN de verantwoordelijke?

Stel de oorzaak van het probleem blijkt echt in de software van de iPhone 11 te zitten, wat zou kunnen, waarom zou KPN dan toch de verantwoordelijke zijn?

Stel bij pompstation hebben ze de opslagtank voor diesel per ongeluk gevuld met benzine, jij tankt jouw Volkswagen diesel vol en staat een paar kilometer verderop stil langs de kant van de weg met een kapotte motor. Wie is de verantwoordelijke?

Nogmaals, stop met die zinloze discussies waar niemand iets aan heeft!!!

Ik neem een dienst tegen betaling af bij KPN, zij zijn verantwoordelijk voor de oplossing en hoe ze dat verder met leveranciers oplossen interesseert me niet. 
 

Reputatie 4
Badge +2

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Yes. In Frankrijk ook een beroerde verbinding (vrouw en dochter met andere modellen iPhone geen enkel probleem). Heb 4g maar uitgeschakeld aangezien 3G op dit moment beter werkt 🙈

@Moensjaain Aangezien KPN hier 3G heeft uitgefaseerd kun je dat hier niet doen en val je terug op E. 
Maar het is dus een goed teken dat je op via een buitenlandse provider nog wel op 3G kan terugvallen begrijp ik. Mits je 4G bij je instellingen uitschakelt. 
En wat bedoel je precies met ‘beter werkt’?

Reputatie 2

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Yes. In Frankrijk ook een beroerde verbinding (vrouw en dochter met andere modellen iPhone geen enkel probleem). Heb 4g maar uitgeschakeld aangezien 3G op dit moment beter werkt 🙈

@Moensjaain Aangezien KPN hier 3G heeft uitgefaseerd kun je dat hier niet doen en val je terug op E. 
Maar het is dus een goed teken dat je op via een buitenlandse provider nog wel op 3G kan terugvallen begrijp ik. Mits je 4G bij je instellingen uitschakelt. 
En wat bedoel je precies met ‘beter werkt’?


Via 3G in Frankrijk heb ik gewoon een stabiele verbinding (wel wat trager natuurlijk). Met 4G werkt het vaker niet dan wel ondanks dat telefoon aangeeft dat er verbinding is met het 4G netwerk. 

Reputatie 7

Ik neem een dienst tegen betaling af bij KPN, zij zijn verantwoordelijk voor de oplossing en hoe ze dat verder met leveranciers oplossen interesseert me niet. 

Jouw telefoon is echter geen onderdeel van de dienst die je tegen betaling afneemt.

Je hebt die telefoon (op afbetaling) gekocht bij kpn. Ja, kpn blijft het aanspreekpunt als je problemen hebt met die telefoon maar het is de verantwoordelijkheid van de leverancier (Apple) dat de telefoon zelf optimaal blijft functioneren en het is de verantwoordelijkheid van kpn dat het netwerk optimaal blijft functioneren.

 

Nogmaals, het is helemaal nog niet gezegd dat de oorzaak van het probleem bij de iPhone ligt maar net zo min is het vastgesteld dat de oorzaak van het probleem bij kpn ligt. En dit is waar het mij om gaat. Wijs niet naar de éne of de andere partij maar wacht het onderzoek af. Daarna komt de vraag of en zo ja door wie er een vergoeding gegeven zal worden.