Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 5
Badge +1

je zult maar tot die “de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden” behoren en al drie weken slecht bereikbaar zijn en amper mobiel internet” zonder oplossing in het vooruitzicht…

 

Reputatie 5
Badge +2

We zijn nog druk bezig met het analyseren van de testresultaten. Helaas hebben we nog geen uitsluitsel en is de grondoorzaak nog niet helemaal boven water. Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. We begrijpen dat het heel erg vervelend is voor de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden. We werken hard aan een oplossing en we houden jullie hier op de hoogte!

 

 

 

Wederom een post van KPN waar je als gedupeerde helemaal niets aan hebt. 
Lijkt wel knip en plakwerk uit de eerste post een week of 4 geleden. 

Heb een tijdje geleden al gezegd dat de 89ste minuut loopt en KPN met 3-0 achterstaat. 
Update: blessuretijd is ook voorbij en de eindstand is 4-0

Zo gauw als mijn contract(en) aflopen ben ik weg bij KPN.
 

Reputatie 4
Badge +1

We zijn nog druk bezig met het analyseren van de testresultaten. Helaas hebben we nog geen uitsluitsel en is de grondoorzaak nog niet helemaal boven water. Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. We begrijpen dat het heel erg vervelend is voor de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden. We werken hard aan een oplossing en we houden jullie hier op de hoogte!

 

 

 

Kleine groep? Ben nu wel benieuwd wat het aantal is? 

Heb zojuist een mail naar Telegraaf gestuurd. Misschien kunnen zij het probleem naar buiten brengen en KPN in slecht daglicht zetten. 
kan toch niet waar zijn dat je je klanten zo lang in de problemen laat zitten omdat het maar om een “kleine” groep gaat.. 

misschien meer media/kranten benaderen ??

Reputatie 5
Badge +1

Heb zojuist een mail naar Telegraaf gestuurd. Misschien kunnen zij het probleem naar buiten brengen en KPN in slecht daglicht zetten. 
kan toch niet waar zijn dat je je klanten zo lang in de problemen laat zitten omdat het maar om een “kleine” groep gaat.. 

misschien meer media/kranten benaderen ??

Heb ik ook al geprobeerd, met link naar dit forum, maar ik denk dat er dan meer mensen een bericht moeten sturen.

 

En een officiële klacht/ingebrekestelling sturen naar KPN: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Reputatie 7

kan toch niet waar zijn dat je je klanten zo lang in de problemen laat zitten omdat het maar om een “kleine” groep gaat.. 

Wie zegt dan dat dat het geval is?

Ik snap echt niet hoe jij tot die conclusie hebt kunnen komen.

Reputatie 3
Badge

Heb zojuist een mail naar Telegraaf gestuurd. Misschien kunnen zij het probleem naar buiten brengen en KPN in slecht daglicht zetten. 
kan toch niet waar zijn dat je je klanten zo lang in de problemen laat zitten omdat het maar om een “kleine” groep gaat.. 

misschien meer media/kranten benaderen ??

Heb ik ook al geprobeerd, met link naar dit forum, maar ik denk dat er dan meer mensen een bericht moeten sturen.

 

En een officiële klacht/ingebrekestelling sturen naar KPN: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

goed plan. Kleine moeite, gedaan !

Reputatie 3
Badge

kan toch niet waar zijn dat je je klanten zo lang in de problemen laat zitten omdat het maar om een “kleine” groep gaat.. 

Wie zegt dan dat dat het geval is?

Ik snap echt niet hoe jij tot die conclusie hebt kunnen komen.

De recente reactie van KPN op dit forum vermeldt dat het om een kleine groep gaat. Dus dat is geen conclusie van iemand maar een formele mededeling van KPN.

Reputatie 5
Badge +1

 

Reputatie 7

De recente reactie van KPN op dit forum vermeldt dat het om een kleine groep gaat.

Klopt, maar het is pure onzin dat dat de reden zou zijn dat kpn haar klanten zo lang in de problemen laat zitten. 

 

 Dus dat is geen conclusie van iemand maar een formele mededeling van KPN.

Toch wel want het is een compleet andere conclusie dan de formele mededeling van kpn.

Reputatie 3
Badge

Ik begin het nu toch vrij frustrerend te vinden dat we niets anders krijgen dan “we zijn er mee bezig”. Hier schieten wij als gedupeerde namelijk geen zak mee op.

 

Ik snap dat, als het moeilijk te vinden is, het lang duurt en voorzichtigheid geboden is, maar we krijgen ook helemaal niets van tussenoplossing of iets aangeboden, ondanks dat ik (en met mij vele anderen) al vier weken zonder bruikbaar abonnement zitten.

 

Vreemde gang van zaken en erg slechte communicatie. Dit ben ik nier gewend van KPN na al bijna 15 jaar klant te zijn.

 

Schandalig, geen goed woord voor over. Het begint nu echt te frustreren.

Reputatie 3
Badge

Al sinds 20 juli geen 4G en nauwelijks telefonisch bereikbaar. Vandaag wederom met KPN gebeld en ik werd afgewimpeld met de mededeling dat er vandaag een belangrijke update zou komen. En nu blijkt dat dit de update is?! Wederom ‘we zijn ermee bezig maar kunnen niets vinden’?

Ik kan me helemaal voorstellen dat een dergelijk probleem niet 1, 2, 3 is opgelost, maar dat er totaal geen tussenoplossing wordt geboden vind ik ronduit schandalig. Als het toch om zo’n kleine groep gaat zoals wordt gezegd, waarom dan geen vervangende toestellen? 

Reputatie 1

Menseuh….. Hebbu evuh geduld met die armuh mensuh van de PTT. Vroegah was een teluhfoon grijs. Moeilijkah was het nie, maar nu is het niet te doen !

Sorry, verder gaat mijn haagse harry niet. 

Kijk wat iedereen gewoon wil horen en weten is met naam en toenaam wie wat gedaan heeft en waarom het nu stuk is. Maar we kunnen het vergeten dat KPN een stuk gaat schrijven in de trant van:

Op 15 juli hebben Gert en Hermien van Mobiele netwerken de acceptatie test voor een netwerkupdate uitgevoerd, maar wegens tijdgebrek hebben ze alleen getest met recente iPhones en niet de iPhone 11. Hierdoor hebben ze niet gemerkt dat in de patch die door stagiaires Björn en Anita van Ericsson gemaakt is voor een specifieke KPN eis een bug is geslopen die alleen optreed bij de iPhone 11. Dat die bug alleen optreed is omdat de iPhone 11 een modem gebruikt die Apple gekocht heeft van Intel en die code bevat van Sonny en Cher, die ze ooit nog in de Infineon tijd hadden geschreven. Deze code is ook buggy, want niemand kocht die modems van Intel en dus hadden Sonny en Cher niemand om mee te testen. Apple weet alleen niet hoe dit stuk code precies werkt, want Sonny en Cher zijn al lang weg. Apple heeft Fred en Ginger er op gezet, maar die zijn vooral verbaast dat KPN zo'n vraag kan stellen en dat Apple ooit deze Intel modem met deze code in telefoons heeft gezet. De specifieke KPN eis is ook obscuur en niet in lijn met hoe de 4G standaarden meestal worden geïnterpreteerd en dus weet niemand precies hoe ze de modem moeten fixen. Dat het alleen optreed bij bepaald iPhone 11 toestellen is weer afhankelijk van welke batch ze zijn, omdat er minieme verschillen zitten tussen de electronica in de iPhone 11. Een deel heeft er mee te maken dat Frank en Miranda van inkoop nog een paar cent konden besparen en een ander deel omdat Jut en Jul van inkoop er achter kwamen dat een bepaald weerstandje niet meer geleverd werd, maar dat een ander weerstandje ook werkte. 

Let wel, dit alles had allemaal nog geen probleem hoeven te zijn, maar Apple en KPN hebben vanavond net ontdekt, dat alle genoemde problemen er gezamenlijk voor zorgen dat het probleem sluimert. Het probleem wordt alleen werkelijkheid wanneer gebruikers de bekende overspel app Second Love installeren op hun telefoon, want die pingt ieder zoveel seconden het netwerk. Maar ja… dat kun je niet in persbericht zetten. En dus zeggen ze maar niks. 

 

😋

Reputatie 5
Badge +2

We zijn nog druk bezig met het analyseren van de testresultaten. Helaas hebben we nog geen uitsluitsel en is de grondoorzaak nog niet helemaal boven water. Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. We begrijpen dat het heel erg vervelend is voor de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden. We werken hard aan een oplossing en we houden jullie hier op de hoogte!

 

 

 

En dit is dit dan HET bericht na 5 weken problemen. Meen je dit nu echt?????

Wij hadden dit al 4 weken geleden kunnen vertellen. 

Nemen jullie jezelf echt serieus? Ik in ieder geval totaal niet (meer).

Daarbij zie ik nergens een bericht en/vraag staan met het verzoek of iemand van al deze mensen in dit forum zijn of haar toestel zou willen inleveren voor jullie onderzoek? Waarom Is niemand hier gevraagd?

Via de klantenservice kan dit niet gebeurt zijn, aangezien deze tot op heden het probleem niet eens kennen. Snap ik ook wel met al die extern ingehuurde call centers die namens KPN opereren, terwijl zij in verschillende systemen ‘van’ KPN moeten werken en dan daar hun info maar uit moeten zien te halen.  Zij worden totaal niet geïnformeerd als er dit soort zaken spelen.

 

Hoe dan ook ben ik wel benieuwd naar antwoorden op de volgende vragen (ook al weet ik nu al dat NIEMAND van KPN deze vragen gaat antwoorden of dat er een reactie op mijn pust zal komen…).

- Welke mensen zijn dan wel gevraagd/hoe zijn jullie aan deze mensen gekomen?

- En worden deze mensen wel geïnformeerd? Kan mij niet voorstellen dat zij gewoon 5 weken rustig gaan wachten… en dat ZONDER toestel aangezien zij deze hebben ingeleverd.
- Wanneer zijn deze gevraagd en om hoeveel mensen (en dus ingeleverde toestellen) gaat het (aantal).

Ik krijg echt het gevoel dat wij met z’n allen aan het lijntje worden gehouden. In de hoop dat wij het opgeven en overstappen naar andere provider. Ik voel totaal niet de urgentie vanuit KPN om dit probleem voor ons op te lossen. 

Reputatie 7

Daarbij zie ik nergens een bericht en/vraag staan met het verzoek of iemand van al deze mensen in dit forum zijn of haar toestel zou willen inleveren voor jullie onderzoek? Waarom Is niemand hier gevraagd?

Omdat ze er al genoeg hebben.

Reputatie 2

Ik snap niet hoe het kan dat we niet op zijn minst een korting krijgen op betaald abonnementsgeld van de afgelopen maand.
Zitten al ruim een maand in de shit. Als ik de simkaart van mijn vriendin in mijn iPhone doe heb ik perfect bereik.

Ondertussen heb ik op aanraden van de klantenservice meermaals netwerkinstellingen gereset, nieuwe simkaart + E-sim aangevraagd, telefoon volledig gereset en alles opnieuw ingesteld. 
Natuurlijk mocht dit allemaal niet baten. 

KPN levert de service waar wij voor betalen niet. Ik heb een klacht ingediend bij KPN zelf maar denk niet dat ze daar iets mee gaan doen. Wat een waardeloze k*t service

Reputatie 7

Ik snap niet hoe het kan dat we niet op zijn minst een korting krijgen op betaald abonnementsgeld van de afgelopen maand.

Als uiteindelijk de oorzaak bij kpn blijkt te liggen dan zal er na afloop van de storing vast en zeker gewerkt worden aan een passende compensatie.

Uitdaging wordt dan denk ik nog wel om te bepalen welke abonnees getroffen waren door dit fenomeen.

 

Als ik de simkaart van mijn vriendin in mijn iPhone doe heb ik perfect bereik.

Bij welke provider heeft jouw vriendin haar abonnement lopen?

Gisteren een prepaid SIM-kaart van Vodafone naast de E-SIM van KPN in de Iphone 11 gezet. iphone werkt daar prima op. Sterk 4G signaal, bellen en internetten gaat als vanouds. Via E-SIM van KPN alleen E signaal, waarmee je dus bijna niets kunt. Een fysieke SIM kaart van een andere provider werkt dus prima. Is uiteraard tijdelijke oplossing en brengt extra kosten met zich mee. Onbeperkt internet voor een week op deze prepaid SIM kaart kost €14. Je zou toch hieruit de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat de oorzaak van de problemen bij KPN moet liggen. 

Reputatie 7

Je zou toch hieruit de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat de oorzaak van de problemen bij KPN moet liggen. 

Nee, zelfs dat geeft geen garantie dat de oorzaak bij kpn ligt. We zullen echt het, veel te lang durende, onderzoek naar de oorzaak af moeten wachten.

Reputatie 2

 

Bij welke provider heeft jouw vriendin haar abonnement lopen?

T-mobile en dus ook een iPhone 11.
Mijn SIM-kaart in haar telefoon zorgt weer voor problemen. Overduidelijk dat het probleem dus bij KPN moet liggen en niet in de telefoon

 

Reputatie 7

Bij welke provider heeft jouw vriendin haar abonnement lopen?

T-mobile en dus ook een iPhone 11.
Mijn SIM-kaart in haar telefoon zorgt weer voor problemen. Overduidelijk dat het probleem dus bij KPN moet liggen en niet in de telefoon

Daar begint het wel op te lijken al geeft ook dit geen 100% garantie dat dit ook werkelijk zo is.

Reputatie 1

Bij welke provider heeft jouw vriendin haar abonnement lopen?

T-mobile en dus ook een iPhone 11.
Mijn SIM-kaart in haar telefoon zorgt weer voor problemen. Overduidelijk dat het probleem dus bij KPN moet liggen en niet in de telefoon

Daar begint het wel op te lijken al geeft ook dit geen 100% garantie dat dit ook werkelijk zo is.

Ga er maar vanuit dat het een rare interactie is tussen KPN, Apple, de oude modem van Intel en de leverancier van KPN's netwerk (ericsson?)

Reputatie 4
Badge +1

Had aantal weken terug ook al naar Boos gemaild. Helaas geen reactie terug. Als Tim Hofman weer in het KPN gebouw had gelopen had KPN helaas wel meer hun best gedaan om hun klanten te compenseren. Nu het zo klein is en nog niet in de media is gebracht kabbelt alles maar een beetje voort. 
 

Ben momenteel trouwens in Griekenland en het probleem speelt nog steeds terwijl ik volgens mij op een ander netwerk zit. Zijn de telefoons niet defect oid geworden ? Zijn meerdere mensen die ook al aangeven dat overstappen van provider ook niet het gewenste resultaat geeft. Je zou denken dat een netwerk switch een goed resultaat zou geven. 

Reputatie 5
Badge +2

Nu in Oostenrijk.

Hier hetzelfde probleem.

De E verbinding in beeld op diverse locaties. Heel af en toe werkt 4g wel

Op 3 verschillende netwerken (3AT, Magenta-T-, A1) hetzelfde probleem terwijl een iPhone 13 op dezelfde locaties wel volledig bereik heeft 4g en 5g.

Reputatie 2

KPN klanten kunnen nog andere APN proberen. Zelf ervaar ik regelmatig performance issues met de internet APN.

 

Met de advancedinternet APN heb je 1:1 NAT waarbij er geen firewall actief is.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201699

 

Hoor graag of dit helpt.