Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 3
Badge

Zojuist KPN Klantenservice gesproken, volgens deze medewerker veroorzaakt Apple het probleem door update. Tsja, het probleem wordt er niet minder om

Ik heb het idee dat de klantenservice ook maar wat roept.

Er is in dit forum al uitgezocht dat wanneer er een SIM kaart van bijv T-mobile ingaat het wel werkt. 
En ook zijn er online geen meldingen bij andere providers te vinden. Dus aannemelijk dat het aan KPN ligt lijkt me. 

Reputatie 4
Badge +1

Zojuist KPN Klantenservice gesproken, volgens deze medewerker veroorzaakt Apple het probleem door update. Tsja, het probleem wordt er niet minder om

Ik heb het idee dat de klantenservice ook maar wat roept.

Er is in dit forum al uitgezocht dat wanneer er een SIM kaart van bijv T-mobile ingaat het wel werkt. 
En ook zijn er online geen meldingen bij andere providers te vinden. Dus aannemelijk dat het aan KPN ligt lijkt me. 

Ja lijkt mij sterk dat het door een update van Apple komt.

Dan zouden andere iPhones ook problemen moeten hebben bij KPN en andere providers.. 

Reputatie 5
Badge +1

@Charlot32 Inderdaad, ik was ook niet echt overtuigd van de technische kennis van de overigens uiterst vriendelijke meneer.

Reputatie 3
Badge

@Charlot32 @Thijs A Inderdaad, andere iPhones en andere providers dan KPN lijken geen problemen te kennen. 

Reputatie 4
Badge +2

Update van Apple iOS is zeker NIET het probleem. Mijn zoon zat zelfs met zijn iOS op versie 14 en had al een aantal dagen hetzelfde verbindingsprobleeem. Download en installatie van 15.6 leverde niks op. 
@Erwin_  nogmaals KPN, zoek contact met Apple, deel de informatie die jullie samen weten en zoek de oplossing!!
En vooral niet blijven wijzen naar elkaar. 

Reputatie 4
Badge +1

@Charlot32 Inderdaad, ik was ook niet echt overtuigd van de technische kennis van de overigens uiterst vriendelijke meneer.

Ja die doet natuurlijk ook zijn best om behulpzaam te zijn.

Ik snap alleen niet dat de medewerkers van KPN geen update geven hier.

Dan heb je tenminste een indicatie hoe lang het nog gaat duren..

Reputatie 5
Badge +1

De vriendelijke meneer adviseerde nog een nieuwe SIM-kaart aan te vragen. Dat heb ik maar gedaan, onder het motto “baat het niet dan schaadt het niet”

Reputatie 4
Badge +1

De vriendelijke meneer adviseerde nog een nieuwe SIM-kaart aan te vragen. Dat heb ik maar gedaan, onder het motto “baat het niet dan schaadt het niet”

Ik heb ook een nieuwe simkaart gekregen, maar dat hielp helaas ook niet. 

Reputatie 3
Badge

Simyo geeft aan dat KPN ermee bezig is om het zo snel mogelijk op te lossen...

Reputatie 7
Badge +30

Er wordt hier achter de schermen nog steeds naar gekeken. Zodra we verdere, inhoudelijke, info hebben laten we het hier weten!

Reputatie 6
Badge +2

We gaan de 5e dag in, zonder enig zichtbare verbetering of acties of voorstel voor een oplossing… @erik_ misschien tijdelijk een leentoestel aanbieden?

Reputatie 3

6 Uur geleden laatste reactie van KPN. Al dagen geen bereik. Ik, en velen met mij, hebben hier enorm veel last van. Het zou fijn zijn als KPN wat beter zou communiceren. Ook als er nog geen oplossing is, het helpt als je mensen blijft informeren. Geïnformeerd wachten, heet dat. Nu heb ik het gevoel dat het geen prioriteit heeft. 
 

Het is blijkbaar heel complex en een oplossing is nog niet in zicht. Kan er een tussenoplossing komen? Leentoestel? Desnoods een IPhone X? 

Reputatie 5
Badge +2

6 Uur geleden laatste reactie van KPN. Al dagen geen bereik. Ik, en velen met mij, hebben hier enorm veel last van. Het zou fijn zijn als KPN wat beter zou communiceren. Ook als er nog geen oplossing is, het helpt als je mensen blijft informeren. Geïnformeerd wachten, heet dat. Nu heb ik het gevoel dat het geen prioriteit heeft. 
 

Het is blijkbaar heel complex en een oplossing is nog niet in zicht. Kan er een tussenoplossing komen? Leentoestel? Desnoods een IPhone X? 

Helemaal mee eens, probleem speelt nu al 11 dagen. En ik heb totaal niet het gevoel dat KPN hier prioriteit aangeeft. Reactiebeleid… er wordt gereageerd als wij, klanten, berichten insturen. En wij ‘moeten’ maar vertrouwen en geduld blijven hebben, dat is het enige wat steeds gezegd wordt. Maar mijn vertrouwen is weg en geduld heb ik niet meer. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er deze week een definitieve oplossing is. En anders een passend voorstel (bijvoorbeeld omruiling voor een ander model iPhone) niet meer dan redelijk. 

Reputatie 3

Ook ik word hier gek van al meer als een week last van!!!!

niks werkt en ik heb mijn tel en internwt buiten de deur nodig voor mijn werk! Hoe word dit opgelost daar er maandelijks internet bundel betaald word aan kpn. Ik heb het ook met iphone 11!

en bij mij lijkt het te zijn ontstaan na de storing die kpn laats had met modem etc!

Reputatie 3

Ik verwacht of compensatie van mijn internet! Of tijdelijk een ander toestel daar ik bij mij abbo ook mijn iphone afbetaal die nu niet werkt met mijn internet bundel…!!!?

Reputatie 3

 

Reputatie 3

Behoorlijk frustrerend!!!!

Reputatie 3

Beste kpn , kunt u niet een oplossing bieden om vroegtijdig een ander toestel uit te kiezen op de lopende abbonement? Ik zie het niet zitten om zo nog dagen door te gaan! Indien er niet spoedig een passende oplossing komt van u kant, voorzie ik niet of ik nog klant zal blijven! Ben al jaren klant bij kpn met telefonie en internet thuis.. maar men kan niet zo blijven zitten er word betaald voor iets wat nu niet functioneert.. veel mensen zijn de dupe die internet buiten de deur nodig hebben voor oa werk etc!

Er wordt hier achter de schermen nog steeds naar gekeken. Zodra we verdere, inhoudelijke, info hebben laten we het hier weten!

Het lijkt mij overigens niet alleen aan Apple issue!
Mijn Teltonika router heeft ook problemen!
Sommige Apps / verbindingen doen t wel, andere niet of vallen steeds weg.

Reputatie 3
Badge

Simyo wacht verder ook op KPN. Geeft aan dat ze al meldingen hebben gemaakt, en dat het dus achter de schermen wordt opgepakt. Wat Erik van KPN hierboven ook aangeeft.

Ben benieuwd hoe lang dit nog moet duren, want het is echt waardeloos dat mobiele data niet werkt.

Ik ervaar ook al weken identieke klachten zoals hierboven omschreven. Ik wil nog even benadrukken dat de verbindingsproblemen zich  niet beperken tot mobiel internet, maar dat ook de telefoonverbinding zeer onbetrouwbaar is geworden. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de verbinding tijdens een belangrijk gesprek gewoon wegvalt. Het ontbreken van een betrouwbare telefoonverbinding is echt onacceptabel, gevaarlijk en kost geld bij zakelijk gebruik.

Kunnen deze klachten iets te maken hebben met de uitrol van 5G? Ik krijg de indruk dat de verbinding slecht wordt op het moment dat de telefoon verbinding moet maken met een ‘volgende’ GSM mast als je onderweg bent.

Reputatie 5
Badge +1

@Buncles inderdaad, ik ervaar ook al diverse malen slechte telefoonverbindingen

Reputatie 1

@Buncles ook ik ervaar een instabiele telefoonverbinding waarbij ik soms ook onhoorbaar ben voor de andere kant van het gesprek, terwijl er wel volledig bereik/dekking is. 

Er ligt bij mij een geleend/vervangend toestel klaar, echter is het nogal een "gekloot” om de KPN e-sim even simpel over te zetten, los van de rest van de inhoud van een hedendaagse smartphone, waar toch je hele hebben en houden in zit. 

Hopelijk snel een oplossing!

Reputatie 7
Badge +30

Onderzoek is nog steeds gaande. Het is nog niet duidelijk of dit nu een probleem is dat bij ons ligt of dat het toch aan de kant van Apple zit. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

Reputatie 3

Voor als nog is kpn wel degene die de apple iphone 11 aan bied op abbonementen incl internet. Dus het is nogal gemakkelijk gezegd dat er gekeken moet worden of het probleem bij jullie of apple ligt. Neem aan wij als abonnementhouders bij kpn toch volledig gebruik van de geboden abbonement moeten kunnen maken!