Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Dit forum nu 5-6 wk volgend, denk ik dat het geen enkele zin heeft hier nog iets te posten. KPN doet er niets op uit, goede informatie wordt niet verschaft, brevet van onvermogen.

Het forum is slechts een zoethoudertje, laten we daar als gebruikers onze tijd en energie niet in steken. Trap er niet (meer) in. Het ontbreken van inhoudelijke reacties zegt genoeg, wat een job hebben die arme vrouwen en mannen.

Van het oude gedrag van een monopolist is KPN nog steeds niet verlost.

Hier ook al weken drama met netwerkverbinding zowel telefoon als internet! Geen sms ontvangen of een andere melding vanuit KPN.

 

Reputatie 4
Badge +1

waarom kan dit juridisch niet gezegd worden? 

Omdat dat zo ongeveer gelijk staat aan een "schuldbekentenis" en dat is het laatste wat je moet doen want dat verzwakt jouw positie in een eventuele rechtszaak omtrent claims en compensatie.

Stel je veroorzaakt een ongeluk waarbij jij achterop een stilstaande auto rijdt. Je mag in zo'n situatie nooit schuld bekennen ookal is het overduidelijk dat je wel schuldig bent. Als je wel schuld zou bekennen dan heb je waarschijnlijk een groot probleem met jouw verzekeringsmaatschappij.

 

Let overigens goed op jouw formulering.

Je stelt nu...

Kan er juridische gezien nu niet bevestigd worden door, in dit geval, KPN, dat er meerdere meldingen zijn gemaakt van overhitte mobiels en verminderde batterij capaciteit gelijk bij het ontstaan van dit grote probleem? 

...terwijl je eerder het onderstaande stelde.

Maar eigenlijk wil ik gewoon horen van KPN dat dit ook bekend is bij jullie als gevolg effect van het grote probleem hier.

Juridisch gezien zijn dat sterk verschillende dingen. In de onderste is er sprake van oorzaak en gevolg en dat betekent dat je er verantwoordelijk voor gehouden kunt worden.

Ik volg je nog steeds niet. In je eerste voorbeeld gaat het om het feit dat mijn auto achterin een stilstaande auto zit en dat bevestigd krijgt/wordt. Het gaat niet om  een bekentenis wie het ongeluk heeft veroorzaakt.  
En wie bedoel je hier met “je”? praat je vanuit het perspectief van KPN of vanuit mij als consument? : “Omdat dat zo ongeveer gelijk staat aan een "schuldbekentenis" en dat is het laatste wat je moet doen want dat verzwakt jouw positie in een eventuele rechtszaak omtrent claims en compensatie.”

 

 

Reputatie 7

Ik volg je nog steeds niet. In je eerste voorbeeld gaat het om het feit dat mijn auto achterin een stilstaande auto zit en dat bevestigd krijgt/wordt. Het gaat niet om  een bekentenis wie het ongeluk heeft veroorzaakt.  

Maar als je als KPN zijnde zegt dat het bekend is dat het warm/overhit geraken van het mobieltje en de slechter wordende batterij een gevolgeffect is van het probleem hier, dan beken je dus schuld en dat mag je nooit, nooit, echt nooit doen.

 

En wie bedoel je hier met “je”? praat je vanuit het perspectief van KPN of vanuit mij als consument? : “Omdat dat zo ongeveer gelijk staat aan een "schuldbekentenis" en dat is het laatste wat je moet doen want dat verzwakt jouw positie in een eventuele rechtszaak omtrent claims en compensatie.”

In die laatste zin staat "je" uiteraard voor de persoon die die "schuldbekentenis" doet en dat is in dit geval dus de rechtspersoon KPN B.V..

Kan ik Toevallig ook op de de sms lijst komen aub

Reputatie 4
Badge +1

Misschien juich ik wel een beetje te vroeg maar het lijkt erop dat mijn 4g aan het stabiliseren is en weer enigszins werkt 

Werkt het bij jou nog steeds? 
ik heb zelf nog niet gecheckt, omdat ik dan eerst mijn sim-kaart weer moet wisselen 😅

Ik heb een iPhone 11 en al weken problemen met bereikbaarheid. Er moeten heel veel mensen problemen mee hebben. Het is toch raar dat KPN er helemaal geen aandacht aan besteedt en niet eens weet welke mensen waar er in de problemen zijn hierdoor. Zo kun je het ook niet echt oplossen. Ik kan niet meer internetten buiten wifi en ben ook niet meer bereikbaar telefonisch. Met een beetje geluk zie ik soms een sms bericht maar meestal niet. Gesprek gaat het meteen naar de voicemail. Is er nu zicht op enige oplossing? een nieuwe telefoon kopen is geen optie, is net nieuw. Bovendien verkoopt KPN nog steeds abonnementen met iPhone 11.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Goedemorgen,

 

Gezien de duur van deze problemen zal er inmiddels toch gekeken moeten worden naar een tussentijdse oplossing of compensatie? Heb gister zelfs overwogen om een nieuwe IPhone13 te kopen maar kreeg als inruilkorting nog geen 20 euro voor mijn huidige IPhone 11 terug?!?! Waanzin toch!

 

Kan ik aan de ‘update sms-lijst’ toegevoegd worden?

Reputatie 7

Off-topic:

Heb gister zelfs overwogen om een nieuwe IPhone13 te kopen maar kreeg als inruilkorting nog geen 20 euro voor mijn huidige IPhone 11 terug?!?! Waanzin toch!

Bij wie kreeg je maar 20 euro inruilkorting voor jouw iPhone 11?

Hebben ze ook aangegeven waarom die inruilkorting zo laag is?

Reputatie 1

Misschien juich ik wel een beetje te vroeg maar het lijkt erop dat mijn 4g aan het stabiliseren is en weer enigszins werkt 

Werkt het bij jou nog steeds? 
ik heb zelf nog niet gecheckt, omdat ik dan eerst mijn sim-kaart weer moet wisselen 😅

Tot nu toe werkt het nog steeds ja! Schrijf deze reactie ook zonder WiFi, puur op 4G

 

 

Off-topic:

Heb gister zelfs overwogen om een nieuwe IPhone13 te kopen maar kreeg als inruilkorting nog geen 20 euro voor mijn huidige IPhone 11 terug?!?! Waanzin toch!

Bij wie kreeg je maar 20 euro inruilkorting voor jouw iPhone 11?

Hebben ze ook aangegeven waarom die inruilkorting zo laag is?

Bij inruil via Coolblue, kreeg maar liefst 14 euro inruilkorting…...

Reputatie 3
Badge

 

Geeft KPN updates aan de partijen die hun netwerk aan klanten beschikbaar stellen?

Ja, daar houden wij inderdaad contact mee. 

 

Waarom weet de klantenservice dat dan niet...met wie hebben jullie contact en wat wordt er teruggekoppeld? Simyo geeft aan af te wachten op KPN en om dit forum in de gaten te houden. Het lijkt erop dat derde partijen net zo slecht geinformeerd worden dan jullie eigen klanten...

Reputatie 6
Badge +2

Zeg KPN kunnen jullie @wjb voor dit forum op alleen lezen zetten of is het een collega?

Het is duidelijk dat jullie antwoorden willen. Zoals aangegeven, hebben we die momenteel niet. Zodra wij meer informatie hebben, wordt dit topic meteen geüpdatet. Wjb probeert iedereen juist zoveel mogelijk te infomeren en vraagt, terecht, om op de oorzaak te wachten, alvorens we over verantwoordelijkheden en compensatie praten. Zolang we niet scherp hebben wat er precies aan de hand is, moeten vervolgstappen op zich laten wachten.

@Vikash ik heb verschillende vragen gesteld, een stuk of 20 ondertussen, ze hadden allemaal ongeveer dezelfde strekking: kom met een tijdelijke oplossing. Jij, nog je collega’s neemt de moeite hierop inhoudelijk (zeg maar helemaal niet) te reageren. Maar wanneer ik voor de zoveelste keer aan @wjb vraag om te stoppen met onzinnig reacties, neem je wel de moeite om te reageren, maar dat heeft geen enkele zin want de vraag is en blijft: kom met een tijdelijke oplossing.

En nu we elkaar toch spreken: @JeroenB22 is ook een collega?

@Vikash  Ik herhaal bovenstaand in geheel maar even want anders verdwijnt mijn vraag achter de (wat mij betreft) zinloze opmerkingen van @wjb 

misschien kun jij of één van de collega’s als jullie tijd hebben dan even reageren?

Reputatie 4
Badge +1

Off-topic:

Heb gister zelfs overwogen om een nieuwe IPhone13 te kopen maar kreeg als inruilkorting nog geen 20 euro voor mijn huidige IPhone 11 terug?!?! Waanzin toch!

Bij wie kreeg je maar 20 euro inruilkorting voor jouw iPhone 11?

Hebben ze ook aangegeven waarom die inruilkorting zo laag is?

Bij inruil via Coolblue, kreeg maar liefst 14 euro inruilkorting…...

Dat is inderdaad voor een beschadigd toestel zag ik.  Maar heeft C dat aangegeven over jouw toestel?
Want onbeschadigd levert 69 euro op.

Trouwens wel bijzonder die bedragen, want bij Apple zelf zou je nog 255 kunnen krijgen voor een 11 in goede staat 🤔

edit: bij de prijs van Apple gaat het om een 128gb toestel

Reputatie 6
Badge +2

Off-topic:

Heb gister zelfs overwogen om een nieuwe IPhone13 te kopen maar kreeg als inruilkorting nog geen 20 euro voor mijn huidige IPhone 11 terug?!?! Waanzin toch!

Bij wie kreeg je maar 20 euro inruilkorting voor jouw iPhone 11?

Hebben ze ook aangegeven waarom die inruilkorting zo laag is?

Bij inruil via Coolblue, kreeg maar liefst 14 euro inruilkorting…...

Ben wel benieuwd welke inruil korting KPN mee komt😓 Apple komt in de shop met een richtprijs van ca 200€ Voor een 11 met 256gb

Reputatie 7

Kijk eens voor inruilkorting op Deze pagina. Kun je daarmee mooi een ander toestel uitzoeken. 

Reputatie 6
Badge +3

Off-topic:

Heb gister zelfs overwogen om een nieuwe IPhone13 te kopen maar kreeg als inruilkorting nog geen 20 euro voor mijn huidige IPhone 11 terug?!?! Waanzin toch!

Bij wie kreeg je maar 20 euro inruilkorting voor jouw iPhone 11?

Hebben ze ook aangegeven waarom die inruilkorting zo laag is?

Bij inruil via Coolblue, kreeg maar liefst 14 euro inruilkorting…...

Ben wel benieuwd welke inruil korting KPN mee komt😓 Apple komt in de shop met een richtprijs van ca 200€ Voor een 11 met 256gb

Slaat nergens op natuurlijk.

marktplaats makkelijk boven de 2 honderd 

Reputatie 4
Badge +1

Het lastige vind ik nu dat ik niet weet wat op dit moment het beste is om te doen.

Er zijn voor mij meerdere opties : 

  • oude toestel en 11 naast elkaar blijven gebruiken
  • alles overzetten op oude toestel
  • nieuwe telefoon aanschaffen (vindt mijn man geen goed idee)
  • overstap naar andere provider (met de kans dat dit ook niet werkt) 

What to do ? 🤷🏼‍♀️

Reputatie 3
Badge

Weer geen sms ontvangen terwijl ik wel mijn profiel ingevuld heb, iPhone 11 heb met particulier abonnement. En net als velen al lang geen 4g verbinding heb.

kan ik ook op de sms lijst???

Je staat op de sms lijst en we hebben jouw nummer doorgegeven

@Vikash 
Hoeveel mensen staan er inmiddels op die lijst?Kortom, hoe groot of klein is dit probleem?

Ik heb ook al maanden problemen met mijn iphone 11. Ik wil graag ook compensatie ontvangen. Kan al maanden dus niet gebruik maken van mijn abonnement inclusief iphone 11. Ik heb nog geen sms van kpn ontvangen zoals ik hier veelal lees. 

Reputatie 3
Badge

Nou heb nogmaals contact opgenomen met Apple en kpn Apple wijst helaas naar kpn en kpn zegt we zijn ermee bezig en hard ook.

Kortom mocht het probleem bij Apple liggen en je zit buiten je fabrieksgarantie ben je hard maar dan ook hard de Sjaak….. want dan ben je je telefoon kwijt voor reparatie en het is net zo duur als bijna een nieuwe iPhone….

 

mocht het probleem bij kpn liggen wat ze niet konden uitsluiten komt er uiteraard ook een compensatie wat dat is daar gaan ze ook voor zitten. Maar ze denken dat het snel word opgelost omdat dit nu meer dan een maand duurt. Dus helaas geduld hebben is nu het enigste wat we kunnen doen….

Reputatie 7
Badge +19

@Marlon Gouverneur Goed dat je het aangeeft. Ik heb je aan de lijst toegevoegd. Daardoor krijg je inderdaad een sms, zoals vaker in het topic genoemd is.

Ik heb het zelfde probleem, en ik heb regelmatig succes met 2min vliegtuigmodus en weer terug. Waarom dit werkt weet ik niet.

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb het zelfde probleem, en ik heb regelmatig succes met 2min vliegtuigmodus en weer terug. Waarom dit werkt weet ik niet.

@Rupsige Ronnie Dankjewel voor het delen, dit signaal neem ik mee. Alle informatie is welkom, omdat 't onderzoek nog in volle gang is.

 Heb je een KPN mobiel abonnement met jouw iPhone 11, vul dan ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in. Geef dan even een seintje. Dan voegen wij je toe aan de lijst.