Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Hier ook al een paar weken problemen met 4g  naar E en slechte verbinding met de IPhone 11.

 

zou ook graag op de hoogte blijven.

Reputatie 3
Badge

Goedeavond lotgenoten!

Het is hier al vaker hier geopperd dat je het probleem tijdelijk kunt verhelpen door je sim in een oud toestel te plaatsen en deze als hotspot te gebruiken. Omdat ik het wachten helemaal zat ben heb ik dit ook maar gedaan. Gewoon de sim in een oud krakkemikkig toestel (in mijn geval een stokoude Samsung S7 Edge met ruitschade 😊), en deze continu als hotspot aan laten staan.

Natuurlijk is dit niet de ideale oplossing, je moet immers altijd twee toestellen met je meeslepen, maar het bevalt mij eigenlijk heel goed en voorkomt een hoop ergernis!

Tip:

Stel de instellingen op het toestel dat je als hotspot gebruikt zo in, dat de hotspot continu actief blijft. Zo hoef je niet telkens opnieuw te verbinden als de verbinding tussen de twee toestellen wordt verbroken (bijvoorbeeld als de afstand tussen de toestellen te groot wordt of als er gedurende een langere periode geen gebruik wordt gemaakt van de hotspot).

Nog een tip:

Zet zo veel mogelijk functies (zoals GPS en wifi) op het hotspot toestel uit zodat de batterij langer mee gaat.

Op bellen en gebeld worden na kun je zo je iPhone 11 voor alles blijven gebruiken. Whatsapp, voor velen de belangrijkste app, werkt uiteraard gewoon op je iPhone 11 waar dus geen sim in zit.

Bellen doe je dan gewoon met je hotspot toestel, wat prima werkt, aangezien je daarmee wél bereikbaar bent.

Hier ook al dik een maand niets anders dan problemen. Als ik weg ga, kan ik net zo goed mijn toestel thuis laten. Dit is hopeloos. 

Reputatie 6
Badge +2

@Alexandra, krijg je op dit forum alleen antwoorden wanneer je positieve stukjes schrijft waar geen klacht in staat en wanneer geen directe vragen worden gesteld of missen jullie de helft van de suggesties die hier worden gegeven en lijkt dat maar zo?

 

Bij mij ook exact hetzelfde probleem. Zo lang dit forum al is geopend. Ik word graag (via sms) op de hoogte gehouden door KPN als er updates zijn. Hoe kan ik daarvoor zorgen? 
 

is het probleem wel op te lossen door een nieuwe iphone (de iphone 13 of nog een paar weken wachten tot de iphone 14) te kopen en de huidige simkaart in de nieuwe iphone te stoppen? 

Reputatie 3
Badge

Bij mij ook exact hetzelfde probleem. Zo lang dit forum al is geopend. Ik word graag (via sms) op de hoogte gehouden door KPN als er updates zijn. Hoe kan ik daarvoor zorgen? 
 

is het probleem wel op te lossen door een nieuwe iphone (de iphone 13 of nog een paar weken wachten tot de iphone 14) te kopen en de huidige simkaart in de nieuwe iphone te stoppen? 

Ja, in alle andere toestellen werkt alles gewoon zoals het hoort. Voor zo ver ik weet. 

Reputatie 7

Ja, in alle andere toestellen werkt alles gewoon zoals het hoort. Voor zo ver ik weet. 

Naar mijn weten lijkt de iPhone SE 2020 ook last te hebben van dit issue.

Reputatie 3
Badge

Ja, in alle andere toestellen werkt alles gewoon zoals het hoort. Voor zo ver ik weet. 

Naar mijn weten lijkt de iPhone SE 2020 ook last te hebben van dit issue.

Oja, dat is waar!

Het lijkt wel om een kleinere groep te gaan dan bij de  iPhones 11.. maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ik heb hier ook last van

Reputatie 5
Badge +2

Ik ervaar de problemen ook. Forumprofiel aangevuld en blijf graag op de hoogte. 

Reputatie 3

Ik wil best geloven dat de medewerkers bij KPN hun best doen om een oorzaak van de storing te vinden. Ik heb niet het idee dat men op dit moment enig idee heeft, of en wanneer die zal worden gevonden en of het dan kan worden opgelost. Het wordt hiermee een soort open einde. Dat laatste wordt bij elke nieuwe SMS bevestigd.

Een ander aspect: ‘hoe beperk ik de hinder voor degenen die met de storing te maken hebben’, mis ik echter volledig bij KPN. Het zou KPN sieren om tenminste met een aantal opties of alternatieven te komen die daarbij kunnen helpen. Ik noem als voorbeeld: het tijdelijk beschikbaar stellen van een leentoestel of het aanbieden van de mogelijkheid om per direct het lopende contract te ontbinden en volledige medewerking te verlenen aan een versnelde overstap naar een andere provider. 

KPN kan niet alleen de oorzaak van de storing niet vinden, maar wil vooral de hinder bij de betrokkenen niet beperken of verminderen. 

Ik zie het volgende SMS-bericht met daarin als mededeling dat KPN nog geen oplossing heeft kunnen vinden wel weer komen.  

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb weer nieuwe aanmeldingen om op de hoogte gehouden te worden verwerkt. Bij de eerstvolgende update via sms ontvangen jullie deze. 

Reputatie 6
Badge +3

Ik wil best geloven dat de medewerkers bij KPN hun best doen om een oorzaak van de storing te vinden. Ik heb niet het idee dat men op dit moment enig idee heeft, of en wanneer die zal worden gevonden en of het dan kan worden opgelost. Het wordt hiermee een soort open einde. Dat laatste wordt bij elke nieuwe SMS bevestigd.

Een ander aspect: ‘hoe beperk ik de hinder voor degenen die met de storing te maken hebben’, mis ik echter volledig bij KPN. Het zou KPN sieren om tenminste met een aantal opties of alternatieven te komen die daarbij kunnen helpen. Ik noem als voorbeeld: het tijdelijk beschikbaar stellen van een leentoestel of het aanbieden van de mogelijkheid om per direct het lopende contract te ontbinden en volledige medewerking te verlenen aan een versnelde overstap naar een andere provider. 

KPN kan niet alleen de oorzaak van de storing niet vinden, maar wil vooral de hinder bij de betrokkenen niet beperken of verminderen. 

Ik zie het volgende SMS-bericht met daarin als mededeling dat KPN nog geen oplossing heeft kunnen vinden wel weer komen.  

Een vroegtijdig verbinden of verlengen (ander toestel) heb ik al een paar keer geopperd.

Kan allemaal niet

Reputatie 7

Een vroegtijdig verbinden of verlengen (ander toestel) heb ik al een paar keer geopperd.

Kan allemaal niet

Dat snap ik ook wel als het toestel ook via dat abonnement afbetaald wordt immers dan is het toestel nog niet volledig betaald en zal er dus eerst een restantbetaling gedaan moeten worden voor het nog openstaande bedrag.

Zoiets is natuurlijk wel te organiseren, maar daar wringt de schoen, zodra het niet binnen de standaard (geautomatiseerde) procedures valt wordt het lastig bij kpn.

Wat dat betreft ben je beter af om voortaan je toestel gewoon los te kopen en een sim-only abonnement af te sluiten. Dan kan je dat toestel vervangen wanneer je wilt.

Ook ik ervaar al geruime tijd last van dit probleem en wens op de hoogte te worden gehouden.

Reputatie 7
Badge +19

Ook ik ervaar al geruime tijd last van dit probleem en wens op de hoogte te worden gehouden.

Ik heb je op de lijst gezet. 

@KBarkruk & @Lautjuh, ik heb jullie toegevoegd. Op zijn vroegst morgen krijgen jullie een sms. 

Hebben jullie nog meer informatie nodig? Zoals dat ik met een hotspot wel films op mijn laptop kan kijken maar andere dingen zoals Maps heeft ie dan veel moeite mee

Helaas, ook ik ben heb hier last van. 
Graag wordt ik op de hoogte gehouden.

 

Badge

Zelfde probleem sinds weken…

Suggestie omschakelen vliegtuigmodus werkt idd

Nu wordt me ook duidelijk waarom de auto-navigatie telkens “geen internet verbinding” vermeld en na enkele ogenblikken weer terug komt…

mij aub opnemen in de sms lijst!

Reputatie 7
Badge +19

@KBarkruk & @Lautjuh, ik heb jullie toegevoegd. Op zijn vroegst morgen krijgen jullie een sms. 

Hebben jullie nog meer informatie nodig? Zoals dat ik met een hotspot wel films op mijn laptop kan kijken maar andere dingen zoals Maps heeft ie dan veel moeite mee

Onderzoek is in volle gang @KBarkruk, verdere info is niet nodig. 

@micF, ik heb je op de lijst gezet. Zodra er weer communicatie per sms verstuurd zal worden, krijg jij dit bericht ook. 

@Jancv, om je op te kunnen nemen in de sms lijst, hebben we wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw forumprofiel in willen vullen? 
 

Zojuist mijn profiel bijgewerkt, ik zou graag op de hoogte gehouden willen worden.

 

Alvast bedankt,

 

Gr Dirk

Badge

@KBarkruk & @Lautjuh, ik heb jullie toegevoegd. Op zijn vroegst morgen krijgen jullie een sms. 

Hebben jullie nog meer informatie nodig? Zoals dat ik met een hotspot wel films op mijn laptop kan kijken maar andere dingen zoals Maps heeft ie dan veel moeite mee

Onderzoek is in volle gang @KBarkruk, verdere info is niet nodig. 

@micF, ik heb je op de lijst gezet. Zodra er weer communicatie per sms verstuurd zal worden, krijg jij dit bericht ook. 

@Jancv, om je op te kunnen nemen in de sms lijst, hebben we wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw forumprofiel in willen vullen? 
 

Done ✅

Reputatie 3
Badge

Is er bij KPN al een plan voor het geval de oorzaak van dit probleem niet gevonden wordt en heeft KPN  al dan niet in overleg met Apple al een deadline in gedachten waarna zij met een dergelijk plan/een voorstel naar buiten komen. Sint juttemis was op 17 augustus!

Reputatie 3

Ik heb het probleem ook nog bij Apple neergelegd, zij gaven aan niets te weten van dit probleem. Advies van Apple support was om het te melden op Apple.com/feedback in de hoop dat meerdere mensen dit gaan doen en dat Apple er ook naar gaat kijken. 
Ik hoop echt dat dit probleem snel opgelost kan worden, vind het nu wel erg lang duren. 
 

Badge

Ik heb het probleem ook nog bij Apple neergelegd, zij gaven aan niets te weten van dit probleem. Advies van Apple support was om het te melden op Apple.com/feedback in de hoop dat meerdere mensen dit gaan doen en dat Apple er ook naar gaat kijken. 
Ik hoop echt dat dit probleem snel opgelost kan worden, vind het nu wel erg lang duren. 
 

✅done