Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Helaas nog niet. Ik heb zojuist nog even gekeken bij de interne status van dit issue.  Ze zijn op zoek naar de oorzaak maar nog geen duidelijkheid. :-(

Reputatie 5
Badge +2

Hoe lang het nog duren voordat er een oplossing komt? Dit is niet grappig meer, duurt al dagen. En begint heel nu wel heel vervelend te worden.

Zakelijk maak ik gebruik van een iPhone SE met T-mobile abonnement. KPN Sim-kaart in SE getest en geen enkel probleem. Betekent dus dat issue zich specifiek voordoet i.c.m. iPhone 11.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @MRA en @Jonathan Leonard,

We krijgen op dit moment meer klachten binnen over de Iphone 11, traag internet, apps die niet willen laden en dergelijke. Het komt ook voor dat ze wel 4G zien maar dat ze toch geen gebruik kunnen maken van het mobiel internet, net als jullie dus.

Dit wordt nu onderzocht door onze specialisten, het is nog de vraag of het probleem bij KPN of Apple ligt. Helaas kunnen we nog niet aangeven wanneer het probleem wordt verholpen, hopelijk is het snel opgelost!

Enig idee wanneer issue opgelost gaat worden? Het probleem duurt bij mij al een enkele dagen. Begint nu wel vervelend te worden hoor

Reputatie 4
Badge +1

Toch ‘blij’ om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Wel dodelijk irritant. Hopelijk komt er snel een oplossing! 

Reputatie 2

Begint nu wel zorgelijk te worden dat het probleem nog niet verholpen is.  Heeft KPN überhaupt al iets laten weten over de gang van zaken ??

Ook hier een gedupeerde van het probleem. Nu blijkt dat het probleem bij KPN ligt ben ik toch benieuwd of er iets van communicatie komt over een (tijdelijke) oplossing. Al dagen zonder werkend 4g maar betaal nog steeds voor mijn onbeperkte bundel. Ben benieuwd of er snel iets duidelijk wordt.

Reputatie 6
Badge +6

Ook hier een gedupeerde van het probleem. Nu blijkt dat het probleem bij KPN ligt ben ik toch benieuwd of er iets van communicatie komt over een (tijdelijke) oplossing. Al dagen zonder werkend 4g maar betaal nog steeds voor mijn onbeperkte bundel. Ben benieuwd of er snel iets duidelijk wordt.

@Dennis491 Waar leest u dat het probleem bij KPN ligt? Volgens mij is de laatste status van Erwin dat de oorzaak wordt onderzocht. Er is nog niet duidelijk of dit bij KPN of Apple ligt??

Ook hier een gedupeerde van het probleem. Nu blijkt dat het probleem bij KPN ligt ben ik toch benieuwd of er iets van communicatie komt over een (tijdelijke) oplossing. Al dagen zonder werkend 4g maar betaal nog steeds voor mijn onbeperkte bundel. Ben benieuwd of er snel iets duidelijk wordt.

@Dennis491 Waar leest u dat het probleem bij KPN ligt? Volgens mij is de laatste status van Erwin dat de oorzaak wordt onderzocht. Er is nog niet duidelijk of dit bij KPN of Apple ligt??

Klopt! Ik heb nog geen enkele bevestiging dat KPN hier een rol in speelt. Dat zijn we nu juist aan het onderzoeken. Ik raad jullie dan ook zeker aan om ook met Apple contact te zoeken hierover. 

Zodra ‘wij’ meer weten laat ik het uiteraard direct weten.

Reputatie 4
Badge +1

Deze telefoon wordt letterlijk verkocht door jullie icm abo. Worden we gecompenseerd voor elke dag dat wij geen internet hebben ? We betalen er namelijk wel voor. Beetje debiel dat er 0 updates zijn gegeven en jullie ook, zover ik kan zien, de enige provider zijn met dit probleem. 
 

lijkt mij trouwens dat de lijnen bij Apple een stuk dichterbij KPN liggen dan bij ons qua problematiek zoals dit. Jullie leveren internet als dienst dus jullie kunnen ook met Apple zelf in gesprek om dit zsm op te lossen. 

Reputatie 5
Badge +1

Hier met iPhone 11 zelfde probleem. Sinds een dag of 8-9 soms wel, soms geen 4G. Zowel in Randstad als in Overijssel-Drente-Groningen.

Reputatie 1

Hier met iPhone 11 precies hetzelfde probleem, tweemaal contact gehad met Apple, de volgende stappen zijn doorlopen:

  • Diagnositische toets uitgevoerd op de hardware door Apple
  • Soft reset
  • Fabrieksreset met reservekopie
  • Fabrieksreset zonder reservekopie
  • Nieuwe fysieke simkaart gehaald bij KPN
  • Telefoon tegen de muur aan gesmeten

Alles heeft niets uitgehaald of het probleem bovenwater gekregen… Ik hoop dat KPN snel met een oplossing komt.

Ik heb sinds ongeveer een week hetzelfde probleem met mijn iPhone 11. Ook nieuwe sim, maar maakt geen verschil. Heb net een nieuwe iphone 13 besteld, maar kennelijk gaat dat het probleem niet oplossen. kan het te maken hebben met IOS update? Ik werk met 15.6. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb sinds ongeveer een week hetzelfde probleem met mijn iPhone 11. Ook nieuwe sim, maar maakt geen verschil. Heb net een nieuwe iphone 13 besteld, maar kennelijk gaat dat het probleem niet oplossen. kan het te maken hebben met IOS update? Ik werk met 15.6. 

Hi, ik had het probleem al voor de update. Ik hoopte dat de update het probleem juist zou behelpen. Maar helaas…

Reputatie 7
Badge +9

Dus blijft de vraagstelling staan, wat heeft KPN veranderd in de operatorsettings waardoor dit probleem ontstaan is @Erwin_ ?

Reputatie 7
Badge +17

@Speedmaster ik neem het stokje even van @Erwin_ over. Er is nog geen nieuws te melden. Zodra dit wel zo is doe ik hier meteen een update.

Op dit moment wordt nog gekeken naar de oorzaak. Zodra deze gevonden is gaan we oplossen. Afhankelijk van de oorzaak krijgen we dan een verwachting hoe lang dit gaat duren. 

 

Ik heb het probleem voor het eerst opgemerkt op  21 juli. De ios 15.6 update was 20 juli! Kan bijna geen toeval zijn!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het probleem voor het eerst opgemerkt op  21 juli. De ios 15.6 update was 20 juli! Kan bijna geen toeval zijn!

15.6 is bij mij pas afgelopen Donderdag op mijn telefoon gezet nadat ik problemen had met verbinden dus 15.6 is zeker niet de oorzaak.

Reputatie 7
Badge +9

Persoonlijk ben ik van mening dat deze verstoring al te lang duurt en er in mijn ogen onvoldoende aandacht voor is vanuit KPN. Er is zelfs geen centraal topic gemaakt voor deze storing. Ik begrijp @Erwin_  en @Bram_  dat jullie aan handen en voeten gebonden zijn maar als hier niet meer druk op wordt gezet ga ik zeker mijn voeten gebruiken om benen te maken naar een andere provider die sneller zaken oppakt en escaleert.  

Het lijkt mij duidelijk een Iphone-probleem en geen KPN-probleem, want ik lees binnen dit forum meerdere soortgelijke klachten met de Iphone 11.

Even bij de helpdesk van Apple te rade gaan.

 

 

Het lijkt mij duidelijk een Iphone-probleem en geen KPN-probleem, want ik lees binnen dit forum meerdere soortgelijke klachten met de Iphone 11.

Even bij de helpdesk van Apple te rade gaan.

 

Reputatie 7
Badge +9

Het lijkt mij duidelijk een Iphone-probleem en geen KPN-probleem, want ik lees binnen dit forum meerdere soortgelijke klachten met de Iphone 11.

Even bij de helpdesk van Apple te rade gaan.

 

 

Het is alleen bij KPN dat dit probleem speelt, heb al lang andere fora doorgespit om te zien of het mogelijk aan Apple toe te schrijven is maar ik blijf terug komen bij KPN als de veroorzaker van het probleem 

Reputatie 7
Badge +9

Het lijkt mij duidelijk een Iphone-probleem en geen KPN-probleem, want ik lees binnen dit forum meerdere soortgelijke klachten met de Iphone 11.

Even bij de helpdesk van Apple te rade gaan.

 

Dit is een dubbel post, zie mij reactie in het andere topic. Als je geen kennis van zaken heb blijf er dan buiten of kom met harde feiten die naar Apple wijzen

Ik geef een reactie wat, waar en wanneer ik wil, als je dat niet aanstaat @Speedmaster , negeer je mijn reactie gewoon.

 

Reputatie 6
Badge +6

Het lijkt mij duidelijk een Iphone-probleem en geen KPN-probleem, want ik lees binnen dit forum meerdere soortgelijke klachten met de Iphone 11.

Even bij de helpdesk van Apple te rade gaan.

 

Ja mij eerlijk gezegd ook. Vooral omdat @kjider een nieuwe simkaart heeft gekregen en dat ook niks uitmaakt. Ik heb zelf een iPhone 12 en nergens last van alleen iPhone 11 mensen klagen hierover.

Reputatie 5
Badge +2

Het lijkt mij duidelijk een Iphone-probleem en geen KPN-probleem, want ik lees binnen dit forum meerdere soortgelijke klachten met de Iphone 11.

Even bij de helpdesk van Apple te rade gaan.

 

 

Er worden alleen problemen gemeld I.c.m. met KPN en verder geen enkele andere provider. Dus wel degelijk een issue met KPN. Als ik mijn zakelijke T-mobile SIM in mijn iPhone 11 werkt de verbinding wel goed. Daarna KPN Sim terug en gelijk weer de problemen. Dus lijkt mij logische conclusie dat probleem wel degelijk bij KPN ligt….