Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 6
Badge +6

@Speedmaster 

In een ander topic zei een andere moderator het volgende…kortom niks is nog zeker maar het lijkt meer aan de kant van Apple te liggen

 

Hi @MRA en @Jonathan Leonard,

We krijgen op dit moment meer klachten binnen over de Iphone 11, traag internet, apps die niet willen laden en dergelijke. Het komt ook voor dat ze wel 4G zien maar dat ze toch geen gebruik kunnen maken van het mobiel internet, net als jullie dus.

Dit wordt nu onderzocht door onze specialisten, het is nog de vraag of het probleem bij KPN of Apple ligt. Helaas kunnen we nog niet aangeven wanneer het probleem wordt verholpen, hopelijk is het snel opgelost!


 

wanneer wordt duidelijkheid verwacht over het probleem?

Reputatie 5
Badge +2

Dus blijft de vraagstelling staan, wat heeft KPN veranderd in de operatorsettings waardoor dit probleem ontstaan is @Erwin_ ?

Deze vraag is nu echt meerdere malen gesteld en er komt maar geen reactie op vanuit KPN. Lijkt mij geen ingewikkelde vraag…toch?

Reputatie 5
Badge +2

@Speedmaster

In een ander topic zei een andere moderator het volgende…kortom niks is nog zeker maar het lijkt meer aan de kant van Apple te liggen

 

KPN verkoopt het toestel bij abonnement. Dus verantwoordelijkheid ligt bij verkoper. Betekent dus dat KPN issue met spoed dient op te lossen. 
men dan heb ik het nog niet eens over de zeer gebrekkige communicatie…

Reputatie 4
Badge +2

Kom hier even op de lijn voor mijn zoon met iPhone 11. Heeft ook sinds vorige week problemen met internet en bellen. Vergelijkbaar met wat ik hier hoor. Hij heeft een bundel van 20gb. 
Mijn dochter heeft ook een iPhone 11 en KPN en geen probleem. Zelf heb ik een iPhone 12 mini en ook geen probleem. 
Als mijn zoon de simkaart van mijn dochter in zijn iPhone 11 doet werkt dit echter niet.

Het lijkt er dus op dat een bepaald type (release) van de iPhone 11 niet werkt met de huidige netwerkinstellingen van KPN. 
Dat is dan een gezamenlijk probleem van KPN én Apple ten opzichte van ons consumenten. 
Ik adviseer KPN dan ook uitdrukkelijk om contact op te nemen met Apple om dit probleem voor ons op te lossen.  
En niet te wijzen naar elkaar. 
 

Reputatie 1

Wij hebben hier ook sinds een aantal dagen last van. En is erg vervelend. Fijn om dan nu te lezen dat ze dit nu bij kpn aan het uitzoeken zijn, zodat het zo snel mogelijk opgelost kan worden. 

Reputatie 7
Badge +9

Kom hier even op de lijn voor mijn zoon met iPhone 11. Heeft ook sinds vorige week problemen met internet en bellen. Vergelijkbaar met wat ik hier hoor. Hij heeft een bundel van 20gb. 
Mijn dochter heeft ook een iPhone 11 en KPN en geen probleem. Zelf heb ik een iPhone 12 mini en ook geen probleem. 
Als mijn zoon de simkaart van mijn dochter in zijn iPhone 11 doet werkt dit echter niet.

Het lijkt er dus op dat een bepaald type (release) van de iPhone 11 niet werkt met de huidige netwerkinstellingen van KPN. 
Dat is dan een gezamenlijk probleem van KPN én Apple ten opzichte van ons consumenten. 
Ik adviseer KPN dan ook uitdrukkelijk om contact op te nemen met Apple om dit probleem voor ons op te lossen.  
En niet te wijzen naar elkaar. 
 

Kan je van beide iPhones een screenprint maken van de info ( instellingen - algemeen - info) en met name de bovenste kolom. Wel even de laatste 4 of 5 cijfers van het serienummer blurren. Misschien dat we daar mee verder komen. Daarnaast welke Modemfirmware staat er op beide telefoons, staat een stukje lager ook onder info
 

Daarnaast, zijn beide abonnementen originele KPN abonnementen of is 1 of beide van Telfort afkomstig..

Reputatie 4
Badge +2

Bijgaand het modelnummer van de iPhone 11 zonder probleem:


en bijgaand het modelnummer van de iPhone 11 MET het probleem:


Beide telefoons met een origineel KPN-abonnement. Wel verschillende internetbundels (3gd en de laatste 20gb)  


Wellicht kunnen de gedupeerden hier kijken of zij een vergelijkbaar modelnummer hebben die het probleem heeft. 
Te vinden via Instellingen => Algemeen => Info. 

Reputatie 7
Badge +9

Bijgaand het modelnummer van de iPhone 11 zonder probleem:


en bijgaand het modelnummer van de iPhone 11 MET het probleem:


Wellicht kunnen de gedupeerden hier kijken of zij een vergelijkbaar modelnummer hebben die het probleem heeft. 
Te vinden via Instellingen => Algemeen => Info. 


lees mijn aanvulling nog even voor de modemfirmware

Reputatie 7
Badge +9

Tja….

 

Reputatie 4
Badge +2

@Speedmaster ik heb de serienummers bij de originele post gezet. Gr. DerRudy. 

Reputatie 1

Dit is bij die van ons 

 

Reputatie 1

Mijn abonnement en Sim kaart zijn nog wel van Telfort 

Reputatie 4
Badge +2

@Speedmaster Ik heb ook de modemfirmware en netwerkinfo nog toegevoegd. 

en…. Ik zie ook nog een verschil in Netwerk:

NL KPN en KPN WifiCall. 
Kan dat nog een oorzaak zijn?

Reputatie 1


zelfde modem firmware als bovenstaande gebruikers 

Reputatie 5
Badge +1

hier betreft het model nr  MWM02ZD/A dat deze kuren heeft 

Reputatie 4
Badge +1

@Speedmaster Ik heb ook de modemfirmware en netwerkinfo nog toegevoegd. 

en…. Ik zie ook nog een verschil in Netwerk:

NL KPN en KPN WifiCall. 
Kan dat nog een oorzaak zijn?

Misschien komt dat verschil in netwerk doordat die telefoon met het probleem een esim heeft? Ik heb zelf een fysieke simkaart en daar staat alleen KPN. Maar ook met het probleem dus helaas. 

Reputatie 7
Badge +9

@Speedmaster Ik heb ook de modemfirmware en netwerkinfo nog toegevoegd. 

en…. Ik zie ook nog een verschil in Netwerk:

NL KPN en KPN WifiCall. 
Kan dat nog een oorzaak zijn?

Misschien komt dat verschil in netwerk doordat die telefoon met het probleem een esim heeft? Ik heb zelf een fysieke simkaart en daar staat alleen KPN. Maar ook met het probleem dus helaas. 

 

Er is ook een andere gebruiker die zowel ESIM als gewone SIM heeft en ook dit probleem heeft.

Reputatie 4
Badge +1

hier betreft het model nr  MWM02ZD/A dat deze kuren heeft 

Ik heb precies hetzelfde model nr! 

Reputatie 4
Badge +1

Bijgaand het modelnummer van de iPhone 11 zonder probleem:


en bijgaand het modelnummer van de iPhone 11 MET het probleem:


Beide telefoons met een origineel KPN-abonnement. Wel verschillende internetbundels (3gd en de laatste 20gb)  


Wellicht kunnen de gedupeerden hier kijken of zij een vergelijkbaar modelnummer hebben die het probleem heeft. 
Te vinden via Instellingen => Algemeen => Info. 

Ik heb ook een serienummer met DX3D etc. 
Ik durf niet contact met Apple op te nemen, omdat ik bang ben voor een ‘kastje naar de muur’ situatie 😅

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben gisteren nog tot de ontdekking gekomen dat iemand met Tele2 ook nergens problemen mee heeft. Dus dan lijkt het me nu idd wel duidelijk dat het een KPN icm iPhone 11 probleem is.  

Badge

hier betreft het model nr  MWM02ZD/A dat deze kuren heeft 

Ik heb precies hetzelfde model nr! 

Ik heb een ander model en die van mij doet het ook niet.

Reputatie 5
Badge +1

hier betreft het model nr  MWM02ZD/A dat deze kuren heeft 

Ik heb precies hetzelfde model nr! 

Ik heb een ander model en die van mij doet het ook niet.

en mijn modem firmware 3.04.01

 

 


hier het zelfde probleem, IPhone 11  duo Sim.

zowel zakelijk als privé werkt niet meer.

zakelijk = kpn

prive = Simyo (onderdeel van KPN)

 

graag met spoed een oplossing want dit is bloed irritant.

Hier 2 iPhone 11 gebruikers beide kpn gebruikers. Ik zelf heb precies het zelfde probleem (reten irritant!) en mijn partner heeft nergens last van..

 

toestel waar geen problemen zijn:


toestel waar wel de problemen mee zijn:

 

Â