Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je gaat van alles bedenken..

wie van jullie heeft de telefoon ontvangen rechtstreeks kpn bij afsluiten cq verlengen?

Reputatie 7
Badge +10

Je gaat van alles bedenken..

wie van jullie heeft de telefoon ontvangen rechtstreeks kpn bij afsluiten cq verlengen?

Buiten KPN om aangekocht

Reputatie 4
Badge +2

@Erik_ @Bram_  van KPN. 
Mogelijk weet ik waar het aan ligt. 
Maar dat is niet eenvoudig op te lossen en uit te zoeken (wat ook blijkt).

Een iPhone maakt gebruikt van een modemchip (hardware) voor de communicatie en die wordt door meerdere fabrikanten geproduceerd (Broadcom en Qualcomm zijn de bekendste). 
In de iPhone 11 kan dus zo’n chip van een van beide zitten. Daarin kunnen kleine snelheidsverschillen zitten, waardoor de communicatie met een provider (hier KPN) bij de ene chip wel goed werkt en bij de ander tot problemen leidt.

Je kunt niet zien welke modemchip in het toestel zit, tenzij je die openmaakt. 
Dus ook niet aan het modelnummer of serienummer van de iPhone 11 helaas.

De enige oplossing voor een gebruiker is dan een toestelswap. Wanneer je dat met een iPhone 11 doet voor een andere iPhone 11 weet je van tevoren niet of dat werkt (je kan dezelfde modemchip weer opnieuw krijgen namelijk).

Deze informatie deel ik nadat ik vanmiddag uitgebreid heb gesproken met een zeer ervaren Apple specialist.

 

Reputatie 7

@Erik_ @Bram_  van KPN. 
Mogelijk weet ik waar het aan ligt. 
Maar dat is niet eenvoudig op te lossen en uit te zoeken (wat ook blijkt).

Een iPhone maakt gebruikt van een modemchip (hardware) voor de communicatie en die wordt door meerdere fabrikanten geproduceerd (Broadcom en Qualcomm zijn de bekendste). 
In de iPhone 11 kan dus zo’n chip van een van beide zitten. Daarin kunnen kleine snelheidsverschillen zitten, waardoor de communicatie met een provider (hier KPN) bij de ene chip wel goed werkt en bij de ander tot problemen leidt.

Je kunt niet zien welke modemchip in het toestel zit, tenzij je die openmaakt. 
Dus ook niet aan het modelnummer of serienummer van de iPhone 11 helaas.

De enige oplossing voor een gebruiker is dan een toestelswap. Wanneer je dat met een iPhone 11 doet voor een andere iPhone 11 weet je van tevoren niet of dat werkt (je kan dezelfde modemchip weer opnieuw krijgen namelijk).

Deze informatie deel ik nadat ik vanmiddag uitgebreid heb gesproken met een zeer ervaren Apple specialist.

Maar waarom speelt dit issue dan pas sinds kort?

Reputatie 3

@Erik_ @Bram_  van KPN. 
Mogelijk weet ik waar het aan ligt. 
Maar dat is niet eenvoudig op te lossen en uit te zoeken (wat ook blijkt).

Een iPhone maakt gebruikt van een modemchip (hardware) voor de communicatie en die wordt door meerdere fabrikanten geproduceerd (Broadcom en Qualcomm zijn de bekendste). 
In de iPhone 11 kan dus zo’n chip van een van beide zitten. Daarin kunnen kleine snelheidsverschillen zitten, waardoor de communicatie met een provider (hier KPN) bij de ene chip wel goed werkt en bij de ander tot problemen leidt.

Je kunt niet zien welke modemchip in het toestel zit, tenzij je die openmaakt. 
Dus ook niet aan het modelnummer of serienummer van de iPhone 11 helaas.

De enige oplossing voor een gebruiker is dan een toestelswap. Wanneer je dat met een iPhone 11 doet voor een andere iPhone 11 weet je van tevoren niet of dat werkt (je kan dezelfde modemchip weer opnieuw krijgen namelijk).

Deze informatie deel ik nadat ik vanmiddag uitgebreid heb gesproken met een zeer ervaren Apple specialist.

 

Apple heeft voor alle IPhones 11 en de SE 2020 Intel Chips gebruikt dit is echter anders als de andere iPhones waar Qualcomm gebruikt wordt.

Dit kan dus een oorzaak zijn waarom dit alleen een probleem is bij deze toestellen.

Ook ik heb sinds een ruime week dit probleem. Opvallend is dat ik tijdens de vakantie in Frankrijk geen problemen had op het Orange netwerk. Heb ook een iPhone 11 en na update werkt 4G na enkele tellen niet meer goed op KPN. De telefoon blijft pogingen doen om te verbinden en wordt erg warm. 

Het lijkt me dus wel een KPN issue. Want het netwerk levert issues in combi met IPhone 11 en dat kan niet de bedoeling zijn. Er moeten op het netwerk tal van request te zien zijn van onze iPhones die niet naar behoren werken. Hoor graag hoe dit is op te lossen. 

Reputatie 4
Badge +2

@wjb Dat het issue pas sinds kort is komt omdat er continue van alles wijzigt in de tijd op softwareniveau en soms ook hardware in de keten, waarna het modemchipverschil en probleem op een bepaald moment aan het licht komt. En dan is het lastig direct een duidelijke oorzaak te vinden zoals nu blijkt. 

Reputatie 6
Badge +3

Je gaat van alles bedenken..

wie van jullie heeft de telefoon ontvangen rechtstreeks kpn bij afsluiten cq verlengen?

Buiten KPN om aangekocht

Ik via telecombinatie 

Reputatie 6
Badge +3

@Erik_ @Bram_  van KPN. 
Mogelijk weet ik waar het aan ligt. 
Maar dat is niet eenvoudig op te lossen en uit te zoeken (wat ook blijkt).

Een iPhone maakt gebruikt van een modemchip (hardware) voor de communicatie en die wordt door meerdere fabrikanten geproduceerd (Broadcom en Qualcomm zijn de bekendste). 
In de iPhone 11 kan dus zo’n chip van een van beide zitten. Daarin kunnen kleine snelheidsverschillen zitten, waardoor de communicatie met een provider (hier KPN) bij de ene chip wel goed werkt en bij de ander tot problemen leidt.

Je kunt niet zien welke modemchip in het toestel zit, tenzij je die openmaakt. 
Dus ook niet aan het modelnummer of serienummer van de iPhone 11 helaas.

De enige oplossing voor een gebruiker is dan een toestelswap. Wanneer je dat met een iPhone 11 doet voor een andere iPhone 11 weet je van tevoren niet of dat werkt (je kan dezelfde modemchip weer opnieuw krijgen namelijk).

Deze informatie deel ik nadat ik vanmiddag uitgebreid heb gesproken met een zeer ervaren Apple specialist.

 

Dus we kunnen het toestel in de sloot gooien?

Reputatie 6
Badge +3

@Erik_ @Bram_  van KPN. 
Mogelijk weet ik waar het aan ligt. 
Maar dat is niet eenvoudig op te lossen en uit te zoeken (wat ook blijkt).

Een iPhone maakt gebruikt van een modemchip (hardware) voor de communicatie en die wordt door meerdere fabrikanten geproduceerd (Broadcom en Qualcomm zijn de bekendste). 
In de iPhone 11 kan dus zo’n chip van een van beide zitten. Daarin kunnen kleine snelheidsverschillen zitten, waardoor de communicatie met een provider (hier KPN) bij de ene chip wel goed werkt en bij de ander tot problemen leidt.

Je kunt niet zien welke modemchip in het toestel zit, tenzij je die openmaakt. 
Dus ook niet aan het modelnummer of serienummer van de iPhone 11 helaas.

De enige oplossing voor een gebruiker is dan een toestelswap. Wanneer je dat met een iPhone 11 doet voor een andere iPhone 11 weet je van tevoren niet of dat werkt (je kan dezelfde modemchip weer opnieuw krijgen namelijk).

Deze informatie deel ik nadat ik vanmiddag uitgebreid heb gesproken met een zeer ervaren Apple specialist.

 

Dus we kunnen het toestel in de sloot gooien?

Zonder gekkigheid,uiteindelijk mag de consument in zo’n geval niet de dupe zijn en moet er een oplossing bedacht worden om dit te compenseren. 
zowel wat aanschaf als diensten betreft 

Reputatie 4
Badge +1

Bij mij begon het probleem eind juli. 
En toen zocht ik het op bij google en kwam bij dit topic terecht.. 

We hebben pech met onze ‘gedupeerde’ iPhones 😂

Zonder 4G is nog te doen, maar dat telefoneren zo slecht gaat is vervelend. Mijn man gaf aan dat hij alleen maar ruis hoorde terwijl ik hem wel redelijk kon horen 

Reputatie 4
Badge +2

@Erik_  De Apple specialist die ik sprak gaf vanmiddag ook aan dat soortgelijke problemen er in het verleden ook waren met de iPhone X (10) en iPhone 8 maar dan met T-mobile als provider. 
Volgens mij hier gevonden

Reputatie 6
Badge +3

@Erik_ @Bram_  van KPN. 
Mogelijk weet ik waar het aan ligt. 
Maar dat is niet eenvoudig op te lossen en uit te zoeken (wat ook blijkt).

Een iPhone maakt gebruikt van een modemchip (hardware) voor de communicatie en die wordt door meerdere fabrikanten geproduceerd (Broadcom en Qualcomm zijn de bekendste). 
In de iPhone 11 kan dus zo’n chip van een van beide zitten. Daarin kunnen kleine snelheidsverschillen zitten, waardoor de communicatie met een provider (hier KPN) bij de ene chip wel goed werkt en bij de ander tot problemen leidt.

Je kunt niet zien welke modemchip in het toestel zit, tenzij je die openmaakt. 
Dus ook niet aan het modelnummer of serienummer van de iPhone 11 helaas.

De enige oplossing voor een gebruiker is dan een toestelswap. Wanneer je dat met een iPhone 11 doet voor een andere iPhone 11 weet je van tevoren niet of dat werkt (je kan dezelfde modemchip weer opnieuw krijgen namelijk).

Deze informatie deel ik nadat ik vanmiddag uitgebreid heb gesproken met een zeer ervaren Apple specialist.

 

Dus we kunnen het toestel in de sloot gooien?

Zonder gekkigheid,uiteindelijk mag de consument in zo’n geval niet de dupe zijn en moet er een oplossing bedacht worden om dit te compenseren. 
zowel wat aanschaf als diensten betreft 

Overigens als een Apple deskundige dit zegt zou je zeggen dat ze iets op het spoor zijn.

volgende vraag hoe verder?!

Reputatie 6
Badge +3

@Erik_  De Apple specialist die ik sprak gaf vanmiddag ook aan dat soortgelijke problemen er in het verleden ook waren met de iPhone X (10) en iPhone 8 maar dan met T-mobile als provider. 
Volgens mij hier gevonden

Okay,

Misschien wil KPN hier inhoudelijk op reageren…

 

Reputatie 4
Badge +2

@PME iPhone 11 in de sloot gooien? Dat lijkt me wat te vroeg. Misschien doorverkopen aan iemand met andere provider. En dan zelf een nieuw of refurbished toestel halen (geen 11 natuurlijk). 
Maar als je die bij KPN heb gehaald kun je die vragen om een toestelswap (met kans zelfde issue te behouden), of upgrade naar een iPhone 12 of 13 tegen een zeer aantrekkelijk aanbod. 

Badge

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Hier hetzelfde probleem. Iphone 11. Abonnement youfone. KPN netwerk. Sim kaart nu in oude SE gedaan. Lijkt goed te gaan. Toch iets met update iPhone? Even een dag proberen en morgen opnieuw contact met provider.

Reputatie 5
Badge +2

Zou deze maar heel snel van jullie website halen 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/apple/iphone-11/black-64gb?merk=Apple&meestverkocht=ASC

Badge

Yep, ook hier het probleem met een aaifone…😇 11

met enige regelmaat terugval naar E. Data genoeg.

 

Edit:

@Erwin_ Zijn er afgelopen weekend wijzigingen doorgevoerd in de netwerkinstellingen van mobiel, specifiek met betrekking tot gebruik mobiele data.

Wellicht kan je die vraag doorspelen naar de achterliggende afdeling. Toevallig zijn het wel allemaal IPhone 11 gebruikers die problemen ondervinden met gebruik van internet.

Aangezien ik altijd mijn software updates vanuit Apple  zelf doe zat ik tot vandaag nog op IOS versie 15.5 Heb zojuist de update doorgevoerd naar versie 15.6

Daarnaast heb ik zojuist ook de netwerkinstellingen gereset om te kijken of dat verschil oplevert.

 

Aan andere IPhone 11 gebruikers,

ga naar settings, algemeen, helemaal onderin kies voor opnieuw instellen, kies vervolgens voor netwerkinstellingen opnieuw instellen, je moet je WiFi wachtwoord voor je thuisnetwerk na deze reset wel opnieuw instellen.

 

Ik lees graag of dit verbetering geeft

Slechts tijdelijk dat het werkt. Paar minuten maar. 

Reputatie 6
Badge +2

Yep, ook hier het probleem met een aaifone…😇 11

met enige regelmaat terugval naar E. Data genoeg.

 

Edit:

@Erwin_ Zijn er afgelopen weekend wijzigingen doorgevoerd in de netwerkinstellingen van mobiel, specifiek met betrekking tot gebruik mobiele data.

Wellicht kan je die vraag doorspelen naar de achterliggende afdeling. Toevallig zijn het wel allemaal IPhone 11 gebruikers die problemen ondervinden met gebruik van internet.

Aangezien ik altijd mijn software updates vanuit Apple  zelf doe zat ik tot vandaag nog op IOS versie 15.5 Heb zojuist de update doorgevoerd naar versie 15.6

Daarnaast heb ik zojuist ook de netwerkinstellingen gereset om te kijken of dat verschil oplevert

 

Aan andere IPhone 11 gebruikers,

ga naar settings, algemeen, helemaal onderin kies voor opnieuw instellen, kies vervolgens voor netwerkinstellingen opnieuw instellen, je moet je WiFi wachtwoord voor je thuisnetwerk na deze reset wel opnieuw instellen.

 

Ik lees graag of dit verbetering geeft

 

Slechts tijdelijk dat het werkt. Paar minuten maar. 
 

Begin eens dit forum van voor af aan te lezen, dan zie je dat dit allemaal al is geprobeerd en niet werkt…

 

Reputatie 6
Badge +2

15-08-2022

Hallo allen, ik kom weer een update geven. Helaas inhoudelijk nog geen nieuws. Het onderzoek is nog steeds in volle gang. We werken samen met onze leveranciers om de oorzaak te achterhalen en een oplossing te vinden. Maar, het is nog steeds niet duidelijk of het probleem wordt veroorzaakt door de toestellen zelf of door het netwerk van KPN. Zodra daarover meer duidelijkheid is, of er verdere updates zijn, horen jullie het gelijk.

 

En wederom geen oplossing voor de korte termijn… LEENTOESTEL!!!!!

 

Ik ervaar soortgelijke problemen op een iPhone 13 Pro, zeer regelmatig terugval naar “E” en daardoor geen internet (lees:navigatie/spotify etc.)
Was dit weekend in Londen en had ook daar heel vaak geen verbinding, of zelfs geen service terwijl mijn partner op haar oudere iPhone SE geen enkel issue had.
KPN gebeld, en keurig te woord gestaan en werd een sim kaart wissel voorgesteld, die zou ik vandaag doen maar heb uiteindelijk in Londen gewoon een e-sim aangevraagd en in gebruik genomen.
Dat leek even te werken, maar de klachten namen weer snel toe...

Het issue is enorm wisselend, ook hier inmiddels in NL weer thuis heb ik soms 4G en soms niet. Uiteraard heb ik wifi en dus thuis geen issues… maar op de weg zitten en geen internet hebben is storend.

Alle mogelijke resets al gedaan, behalve een volledige fabrieks reset.

Reputatie 6
Badge +2

En wederom geen oplossing voor de korte termijn… LEENTOESTEL!!!!!

Reputatie 5
Badge +1

Vanaf 20 juli problemen met 4G, ook met bellen gaat het niet altijd goed. Dit dus al bijna 5 weken!!!! Alles geprobeerd, echt alles.. contact gehad met Simyo en Apple support. Telefoon reparatie winkel bezocht. Uiteindelijk op 4 augustus met KPN contact opgenomen, dat ze weten dat er iets is met de iPhone 11, maar niet wat.. en nog steeds niet! Het duurt echt te lang voordat er een oplossing komt..

Na jarenlang klant te zijn bij KPN, abbo van Simyo (KPN netwerk) sinds juni. iPhone 11 via KPN aangeschaft bij verlenging abbo. Ik hoop dat er voor alle klanten die gebruik maken van het KPN netwerk snel een passende oplosssing komt, want dit is echt niet leuk meer 😕

 

Mocht het nog interessant zijn voor onze KPN medewerkers die meelezen..

Modelnr: MWM52ZD/A

Modemfirmware: 3.04.01

Reputatie 6
Badge +3

Vanaf 20 juli problemen met 4G, ook met bellen gaat het niet altijd goed. Dit dus al bijna 5 weken!!!! Alles geprobeerd, echt alles.. contact gehad met Simyo en Apple support. Telefoon reparatie winkel bezocht. Uiteindelijk op 4 augustus met KPN contact opgenomen, dat ze weten dat er iets is met de iPhone 11, maar niet wat.. en nog steeds niet! Het duurt echt te lang voordat er een oplossing komt..

Na jarenlang klant te zijn bij KPN, abbo van Simyo (KPN netwerk) sinds juni. iPhone 11 via KPN aangeschaft bij verlenging abbo. Ik hoop dat er voor alle klanten die gebruik maken van het KPN netwerk snel een passende oplosssing komt, want dit is echt niet leuk meer 😕

 

Mocht het nog interessant zijn voor onze KPN medewerkers die meelezen..

Modelnr: MWM52ZD/A

Modemfirmware: 3.04.01

Ik heb een ander model nummer