Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Goedemorgen allen, ik kan me goed voorstellen dat jullie nu wel duidelijkheid willen hierover.
Helaas heb ik op dit moment nog niets nieuws te vertellen. De leveranciers zijn op dit moment nog steeds aan het uitzoeken waar de oorzaak zit.

Zodra we meer weten zullen we dit hier met jullie delen.

Wat we in ieder geval willen is een compensatie en of zelfs contract openbreken 

Flinke korting op een nieuw toestel sta ik ook voor open. Huidig toestel is waardeloos op dit moment (onverkoopbaar als deze ook op andere netwerken niet meer werkt zoals in dit topic al is ondervonden).  

Inderdaad korting op een nieuw toestel zou ik zeker fijn vinden.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen allen, ik kan me goed voorstellen dat jullie nu wel duidelijkheid willen hierover.
Helaas heb ik op dit moment nog niets nieuws te vertellen. De leveranciers zijn op dit moment nog steeds aan het uitzoeken waar de oorzaak zit.

Zodra we meer weten zullen we dit hier met jullie delen.

Wat we in ieder geval willen is een compensatie en of zelfs contract openbreken 

Flinke korting op een nieuw toestel sta ik ook voor open. Huidig toestel is waardeloos op dit moment (onverkoopbaar als deze ook op andere netwerken niet meer werkt zoals in dit topic al is ondervonden).  

Ik sta hier ook wel voor open . iPhone 13 staat nu voor 720 in de kpn store als ik mij niet vergis. Een korting van rond de 20 - 25% sta ik best open. Alleen er zijn genoeg mensen die niet de financiële middelen hebben even snel een telefoon te kopen. 

Reputatie 1

Goedemorgen allen, ik kan me goed voorstellen dat jullie nu wel duidelijkheid willen hierover.
Helaas heb ik op dit moment nog niets nieuws te vertellen. De leveranciers zijn op dit moment nog steeds aan het uitzoeken waar de oorzaak zit.

Zodra we meer weten zullen we dit hier met jullie delen.

Wat we in ieder geval willen is een compensatie en of zelfs contract openbreken 

Flinke korting op een nieuw toestel sta ik ook voor open. Huidig toestel is waardeloos op dit moment (onverkoopbaar als deze ook op andere netwerken niet meer werkt zoals in dit topic al is ondervonden).  

Ik sta hier ook wel voor open . iPhone 13 staat nu voor 720 in de kpn store als ik mij niet vergis. Een korting van rond de 20 - 25% sta ik best open. Alleen er zijn genoeg mensen die niet de financiële middelen hebben even snel een telefoon te kopen. 

Zou mooi zijn inderdaad. Maar eerst z.s.m. een goedwerkende telefoon… 

Reputatie 7

18-08-2022

Hi all, we hebben een update gekregen uit het onderzoek:

KPN heeft inmiddels diverse metingen en tests kunnen uitvoeren met een aantal ingeleverde toestellen van klanten die voornoemde problemen ervaren. Het onderzoek richt zich daarbij op toestellen van het type Apple iPhone 11.

Op dit moment maakt ons technisch team een analyse van de testresultaten. Daarbij wordt nauw samengewerkt met technici van Apple. Het resultaat van die analyse wordt spoedig verwacht.

Indien uit de analyse een grondoorzaak voor de problematiek naar voren komt, zullen wij zo spoedig mogelijk alles in het werk stellen om die oorzaak weg te nemen en de klachten op te lossen. Over de vraag hoe snel die oplossing beschikbaar zal zijn, kunnen we helaas nog geen uitspraken doen, omdat de grondoorzaak op dit moment nog niet bekend is.

Zodra over de grondoorzaak en/of mogelijke oplossing van het probleem meer duidelijkheid is, of er verdere updates te melden zijn, zullen we dat als eerste op deze plek kenbaar maken.

Reputatie 3

Nou ik heb ook de factuur binnen en alle mbs die ik niet heb kunnen gebruiken heeft kpn van vorige maand gewoon afgenomen pfff wat een firma

Reputatie 4
Badge +1

Hi all, we hebben een update gekregen uit het onderzoek:

 

KPN heeft inmiddels diverse metingen en tests kunnen uitvoeren met een aantal ingeleverde toestellen van klanten die voornoemde problemen ervaren. Het onderzoek richt zich daarbij op toestellen van het type Apple iPhone 11.

Op dit moment maakt ons technisch team een analyse van de testresultaten. Daarbij wordt nauw samengewerkt met technici van Apple. Het resultaat van die analyse wordt spoedig verwacht.

Indien uit de analyse een grondoorzaak voor de problematiek naar voren komt, zullen wij zo spoedig mogelijk alles in het werk stellen om die oorzaak weg te nemen en de klachten op te lossen. Over de vraag hoe snel die oplossing beschikbaar zal zijn, kunnen we helaas nog geen uitspraken doen, omdat de grondoorzaak op dit moment nog niet bekend is.

Zodra over de grondoorzaak en/of mogelijke oplossing van het probleem meer duidelijkheid is, of er verdere updates te melden zijn, zullen we dat als eerste op deze plek kenbaar maken.

Dus dit kan alsnog enkele weken in beslag nemen ? Waarom wordt er nergens gesproken over een tussenoplossing voor de gedupeerden ? Je doet tegenwoordig alles met je mobiel van parkeren tot bankzaken wat nu dus buitenshuis niet meer kan dus je kan wel spreken dat mobiel internet tot een belangrijke levensbehoefte behoort. 

Reputatie 3

Bellen wordt eigenlijk steeds problematischer. 

Regelmatig vallen SMS’jes binnen van gemiste gesprekken die mijn telefoon niet bereikt hebben.

En veel telefoon gesprekken haperen of de andere kant hoort mij niet.

Daarna kan ik het opeens wel weer goed gaan.

De laatste IOS update van gisteren liet al zien dat er geen vooruitgang was, binnen no-time had ik weer een ‘E’ staan.

Gisteren belde mijn zus vanuit een ander continent, via FaceTime audio. Ik liep in de supermarkt, verbinding bouwde wel op maar we hoorde elkaar niet - teveel lag, snel moeten texten dat ik haar 10 minuten later thuis via WIFI zou terug bellen.  WIFI wordt opeens weer een ding.

Reputatie 5
Badge +1

Ik heb contact opgenomen met rechtsbijstand. Klaar mee. Vanmiddag belde mijn dochter (12), omdat ze van haar fiets was gevallen.. 5/6 keer bellen, we konden elkaar niet verstaan. Gelukkig was ik met mijn zus en was mijn dochter zo slim om haar tante te bellen.. 

 

Reputatie 5
Badge +1

Bellen wordt eigenlijk steeds problematischer. 

Regelmatig vallen SMS’jes binnen van gemiste gesprekken die mijn telefoon niet bereikt hebben.

En veel telefoon gesprekken haperen of de andere kant hoort mij niet.

Daarna kan ik het opeens wel weer goed gaan.

De laatste IOS update van gisteren liet al zien dat er geen vooruitgang was, binnen no-time had ik weer een ‘E’ staan.

Gisteren belde mijn zus vanuit een ander continent, via FaceTime audio. Ik liep in de supermarkt, verbinding bouwde wel op maar we hoorde elkaar niet - teveel lag, snel moeten texten dat ik haar 10 minuten later thuis via WIFI zou terug bellen.  WIFI wordt opeens weer een ding.

Precies hetzelfde hier, het wordt steeds erger.. 😟

Reputatie 3

Ik heb contact opgenomen met rechtsbijstand. Klaar mee. Vanmiddag belde mijn dochter (12), omdat ze van haar fiets was gevallen.. 5/6 keer bellen, we konden elkaar niet verstaan. Gelukkig was ik met mijn zus en was mijn dochter zo slim om haar tante te bellen.. 

 

Heel begrijpelijk!!!

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb contact opgenomen met rechtsbijstand. Klaar mee. Vanmiddag belde mijn dochter (12), omdat ze van haar fiets was gevallen.. 5/6 keer bellen, we konden elkaar niet verstaan. Gelukkig was ik met mijn zus en was mijn dochter zo slim om haar tante te bellen.. 

 

Is dus ook mijn nachtmerrie. Dat er iets is met mijn dochter en niemand mij kan bereiken. — Wat zegt de rechtsbijstand?

Reputatie 4
Badge

Ik heb contact opgenomen met rechtsbijstand. Klaar mee. Vanmiddag belde mijn dochter (12), omdat ze van haar fiets was gevallen.. 5/6 keer bellen, we konden elkaar niet verstaan. Gelukkig was ik met mijn zus en was mijn dochter zo slim om haar tante te bellen.. 

 

Is dus ook mijn nachtmerrie. Dat er iets is met mijn dochter en niemand mij kan bereiken. — Wat zegt de rechtsbijstand?

Wat denk je dat rechtsbijstand hier op dit moment aan kan doen?

Reputatie 5
Badge +2

20 juli werd mijn vader opgenomen in het ziekenhuis.

De volgende dag bleek het lastig/onmogelijk te bellen/appen vanuit het ziekenhuis.

Wat ik toen nog niet wist en ondertussen dus wel is dat toen dit probleem schijnbaar zijn intrede deed. 
Helaas is mijn vader enkele dagen na de opname overleden.

Vanaf de 21ste heb ik de iPhone alleen stabiel kunnen gebruiken als ik wifi had.

In een periode waarin er heel veel geregeld moest worden ( nog steeds overigens) was dit probleem wel het laatste dat ik nodig had.

Dat er een probleem is bij KPN dat in een voor mij vervelende periode helemaal slecht uitkomt verwijt ik KPN niet.

Wat ik ze echter wel heel zwaar aanreken is het complete gebrek aan inlevingsvermogen, compleet gebrek aan heldere communicatie (zowel intern als naar de klanten toe), het in eerste instantie ontkennen van het probleem en het constructief zoeken naar een passende (tussen) oplossing.

Klanten van andere providers die gebruik maken van KPN infrastructuur krijgen sneller en meer info dan de KPN abbonees zelf.

Dit getuigt niet echt van een stukje klantenbinding.

Afhankelijk van hoe en wanneer er eindelijk een oplossing en uitleg komt zal voor mij doorslaggevend zijn om bij einde contract nogmaals voor KPN te kiezen.

Zoals ik er nu tegen aankijk loopt de 89ste minuut en staat KPN met 3-0 achter.

 

Heb daarom vanmiddag besloten om een nieuwe telefoon aan te schraffen 

Reputatie 1

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Reputatie 5
Badge +1

@GM74 vreselijk. Gecondoleerd met het verlies van je vader. Mijn vader is eind vorig jaar overleden, ik voel met je mee.. snap heel goed dat je dan zeker niet op dit gedoe zit te wachten.

Reputatie 5
Badge +1

Ik heb contact opgenomen met rechtsbijstand. Klaar mee. Vanmiddag belde mijn dochter (12), omdat ze van haar fiets was gevallen.. 5/6 keer bellen, we konden elkaar niet verstaan. Gelukkig was ik met mijn zus en was mijn dochter zo slim om haar tante te bellen.. 

 

Is dus ook mijn nachtmerrie. Dat er iets is met mijn dochter en niemand mij kan bereiken. — Wat zegt de rechtsbijstand?

Voor nu, in gebrekestellingbrief en reactie afwachten.. gelukkig wordt m’n geduld al niet op de proef gesteld 🙄, maar goed.. waar het om gaat is dat ik dan juridisch gezien, er alles aan heb gedaan.

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb contact opgenomen met rechtsbijstand. Klaar mee. Vanmiddag belde mijn dochter (12), omdat ze van haar fiets was gevallen.. 5/6 keer bellen, we konden elkaar niet verstaan. Gelukkig was ik met mijn zus en was mijn dochter zo slim om haar tante te bellen.. 

 

Is dus ook mijn nachtmerrie. Dat er iets is met mijn dochter en niemand mij kan bereiken. — Wat zegt de rechtsbijstand?

Voor nu, in gebrekestellingbrief en reactie afwachten.. gelukkig wordt m’n geduld al niet op de proef gesteld 🙄, maar goed.. waar het om gaat is dat ik dan juridisch gezien, er alles aan heb gedaan.

Hmm ik ben benieuwd. Hou ons op de hoogte!

Reputatie 4
Badge +2

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Kijk, misschien is dat nog wel een slimme oplossing! Je koopt een prepaidkaart van een andere provider (met ander nummer) en databundel. Die zet je als fysieke sim in je toestel. En je KPN-sim zet je over naar e-sim. 
Je kunt dan bij je instellingen van mobiele data zeggen welke sim die daarvoor moet gebruiken (die van die andere provider dus). En je KPN-nummer zet je bij je Telefoon-instellingen op forward naar het telefoonnummer van die nieuwe sim. 
Je kunt dan Whatsapp blijven gebruiken met je KPN-nummer. En op je KPN-nummer goed bereikbaar zijn (tenminste dat denk ik want de forwarding loopt via de cloud zeg maar). 
Het proberen waard?!?

Reputatie 5
Badge +2

20 juli werd mijn vader opgenomen in het ziekenhuis.

De volgende dag bleek het lastig/onmogelijk te bellen/appen vanuit het ziekenhuis.

Wat ik toen nog niet wist en ondertussen dus wel is dat toen dit probleem schijnbaar zijn intrede deed. 
Helaas is mijn vader enkele dagen na de opname overleden.

Vanaf de 21ste heb ik de iPhone alleen stabiel kunnen gebruiken als ik wifi had.

In een periode waarin er heel veel geregeld moest worden ( nog steeds overigens) was dit probleem wel het laatste dat ik nodig had.

Dat er een probleem is bij KPN dat in een voor mij vervelende periode helemaal slecht uitkomt verwijt ik KPN niet.

Wat ik ze echter wel heel zwaar aanreken is het complete gebrek aan inlevingsvermogen, compleet gebrek aan heldere communicatie (zowel intern als naar de klanten toe), het in eerste instantie ontkennen van het probleem en het constructief zoeken naar een passende (tussen) oplossing.

Klanten van andere providers die gebruik maken van KPN infrastructuur krijgen sneller en meer info dan de KPN abbonees zelf.

Dit getuigt niet echt van een stukje klantenbinding.

Afhankelijk van hoe en wanneer er eindelijk een oplossing en uitleg komt zal voor mij doorslaggevend zijn om bij einde contract nogmaals voor KPN te kiezen.

Zoals ik er nu tegen aankijk loopt de 89ste minuut en staat KPN met 3-0 achter.

 

Bovenstaande is niet bedoeld om zielig te doen maar om aan te geven dat er ook situaties zijn waarin het niet bereikbaar zijn of niet kunnen appen/internetten/mailen een hele andere lading krijgt.

Een heldere communicatie en oplossingsgerichte houding zou dan getuigen van enig empatisch vermogen aan de zijde van KPN.

 

Reputatie 2

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Reputatie 1

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Wij hebben de simkaart van KPN overgezet naar esim om wel te kunnen blijven testen ivm veranderingen. 
esim staat momenteel uit. En de simkaart(mag het eigenlijk niet zeggen maar toch) van Vodafone staat aan. 
 

als ik meer weet laat ik dit uiteraard weten

Reputatie 2

Geachte KPN, in zit in een situatie die je het beste kan beschrijven als “tussen wal en schip”. Dit zal ik later uitleggen, eerst mijn probleemomschrijving.

Vanuit mijn werk wordt er een zakelijke telefoon met abonnement verstrekt. Maar dat is een triest Samsung model van heel veel jaren terug. Zelf heb ik een iPhone 11 geregeld en gebruik hiermee het zakelijk abonnement. Precies in de start van mijn 3 weken vakantie begon de storing zoals beschreven in dit topic. Vanwege mijn vakantielocatie in “the middle of nowhere” (Veluwe) gingen geen alarmbellen rinkelen bij het slechte bereik. De week daarna was ik voor werk in noord-Frankrijk en daar was het bereik slecht en langzaam, zoals altijd. Terug in Nederland ging het pas opvallen. Hoe kan je in centrum Rotterdam geen 4G hebben? Of wel hebben, maar geen enkele snelheid? Nu in Duitsland voor werk en meestal gaat het goed, via Telekom.de als provider. Maar ook hier zijn haperingen. Vooral als je onderweg bent (en schakelt van zendmast) valt het probleem helemaal op. Maar er sijpelt wel wat data binnen. Tekstberichten via whatsapp en file-informatie voor de TomTom komen door. En als je op een vaste plek bent en één of twee keer de vliegtuigstand aan en uitgezet hebt werkt de 4G goed. Haperingen in het buitenland zijn minder. Ik kan gelukkig mijn hotel boeken. Maar het is wel spannend als je net betaald hebt en de boekingsbevestiging komt maar niet binnen…. Ook op de sms kwam een bericht binnen dat ik gebeld was door iemand, terwijl mijn telefoon op vol volume stond. Telefonische bereikbaarheid is dus ook niet meer zeker.

Nu het “tussen wal en schip”: ik ben geen abonnementhouder en kan daarom geen klacht indienen bij KPN. Op mijn werk wordt gezegd dat ik op de oplossing van KPN moet wachten omdat ik de enige ben met dit probleem. Maar een oplossing na inmiddels een maand lijkt niet nabij gezien de recente reactie van KPN en ik heb toch wel enige zekerheid nodig qua mobiel internet. Wat kan ik doen om zo snel mogelijk weer gewoon een werkende telefoon met mobiel internet te hebben?

Huidige iPhone 11 komt tweedehands uit Duitsland. Ik heb de financiële ruimte om nog een tweedehands iPhone 11 te kopen, maar dat is een flinke kostenpost en dan zit ik misschien met hetzelfde probleem. Een hogere versie ligt buiten mijn financiële bereik en een lagere versie is een downgrade van vele functies. Wachten op DE oplossing duurt te lang, dus graag advies wat te doen…. 

 

Maar graag zo spoedig mogelijk een advies, ook al zal het mij niet bevallen. Zo snel mogelijk een advies hoe ik weer mobiel bereikbaar ben en data kan gebruiken.

 

Dit is een oproep aan KPN, dus hoewel topiclezers vast goede adviezen hebben hoop ik van KPN, mijn leverancier, de oplossing te krijgen.

 

Bedankt voor het lezen.

Hartelijke groeten,

Frans

Reputatie 4
Badge +2

@Loliepop Klopt het dat jij je whatsapp (op basis eigen telefoonnummer) en al je andere apps nu gewoon kan gebruiken met je Vodafone prepaidcard?

Reputatie 5
Badge +1

Nog 2 reacties op Facebook vandaag van Simyo (eerlijk is eerlijk, ze houdt woord en ik krijg steeds een update):

Hoi, graag gedaan. Dit gaat om de leverancier van de toestellen (Apple). Vanmiddag zal ik hier weer een update plaatsen. Groetjes.

Hoi, op dit moment is er jammer genoeg nog geen concrete oorzaak achterhaald. Dit neemt meer tijd in beslag dan verwacht. Zodra er een duidelijke update is zal ik mij hier weer melden! Groetjes.