Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

  • 28 July 2022
  • 6658 reacties
  • 211789 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra 4 maanden geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 1

@Loliepop Klopt het dat jij je whatsapp (op basis eigen telefoonnummer) en al je andere apps nu gewoon kan gebruiken met je Vodafone prepaidcard?

Klopt. Tot nu toe. Nog geen garantie natuurlijk. 
Als het niet zo zou zijn zou ik dit uiteraard ook netjes melden

Reputatie 4
Badge +2

@Loliepop Klopt het dat jij je whatsapp (op basis eigen telefoonnummer) en al je andere apps nu gewoon kan gebruiken met je Vodafone prepaidcard?

Klopt. Tot nu toe. Nog geen garantie natuurlijk. 
Als het niet zo zou zijn zou ik dit uiteraard ook netjes melden

Klinkt goed. En ik dacht dat je bij je telefooninstellingen ook call forwarding kan instellen (per nummer). Je KPN nummer moet dan wel even actief zijn op het netwerk want daarover wordt het doorgegeven. 
Dan kun je het KPN-nummer forwarden naar je Prepaid Vodafone-nummer. Zodat je op beide nummer (goed) bereikbaar bent. Klopt dat?

Reputatie 1

@Loliepop Klopt het dat jij je whatsapp (op basis eigen telefoonnummer) en al je andere apps nu gewoon kan gebruiken met je Vodafone prepaidcard?

Klopt. Tot nu toe. Nog geen garantie natuurlijk. 
Als het niet zo zou zijn zou ik dit uiteraard ook netjes melden

Klinkt goed. En ik dacht dat je bij je telefooninstellingen ook call forwarding kan instellen (per nummer). Je KPN nummer moet dan wel even actief zijn op het netwerk want daarover wordt het doorgegeven. 
Dan kun je het KPN-nummer forwarden naar je Prepaid Vodafone-nummer. Zodat je op beide nummer (goed) bereikbaar bent. Klopt dat?

Ik heb werkelijk geen idee. 
wij hebben het KPN nummer nu kompleet uit staan. Even hierop niet bereikbaar. 
Mensen die wij nodig vinden even het “tijdelijke” nummer gegeven. En Whatsapp is gewoon berijkbaar onder het normale nummer. Dus ze kunnen ons wel bereiken als het nodig is

Ook ik heb er al weken last van. (Om het maar even gemeld te hebben KPN)

ik heb gelukkig een e-sim. Kpn en Vodafone. 
op mijn toestel geeft alleen het KPN netwerk problemen, voor zowel data en voice.

Met Vodafone totaal geen problemen op zowel data als voice. 

instellingen van mijn toestel (iphone 11) zouden dus niet de oorzaak kunnen zijn KPN!

Reputatie 2

Fijn dat er de vinger aan de pols gehouden wordt qua ontwikkelingen. Maar…. Ik heb nu een werkend toestel nodig! Als het advies is: koop een iPhone 12 of 13 dan kan ik dat aan mijn werkgever laten zien als noodzaak voor bereikbare mobiliteit. Maar tot nu toe moet je, wat KPN betreft, maar in je sop gaarkoken. Graag nu de oplossing voor hier & nu. De oplossing voor over een tijdje heb ik niets aan…..

Reputatie 4
Badge +2

All, volgens mij hebben we een tijdelijke prima oplossing voor iedereen nu.
Je maakt daarbij gebruik van het feit dat de iPhone 11 dual sim ondersteunt.

Het werkt als volgt. 
Een prepaid simcard in je iPhone 11 zetten (en je KPN omzetten naar e-sim als dat nog niet zo is, op dezelfde telefoon). Vodafone blijkt te werken bij @Loliepop hierboven die dat heeft. Een prepaid simkaart met 10GB data kost ca. €30, is 1 maand geldig en werkt ook in de EU. 
Je kan per simkaart bij de instellingen aangeven wat die wel en niet moet doen. Dus Data via je prepaidcard. Daarmee werkt het dataverkeer weer 100% met al je apps en ook whatsapp en whatsapp-bellen.

Weg irritatie en onbereikbaar zijn. Vervolgens rustig wachten totdat KPN het probleem heeft opgelost. En na afloop de onterecht in rekening gebrachte kosten in terugvorderen en de bijkomende kosten van je prepaidkaart claimen. 

Hoe leuk is dat ? 😃

 

Reputatie 5
Badge +2

All, volgens mij hebben we een tijdelijke prima oplossing voor iedereen nu.
Je maakt daarbij gebruik van het feit dat de iPhone 11 dual sim ondersteunt.

Het werkt als volgt. 
Een prepaid simcard in je iPhone 11 zetten (en je KPN omzetten naar e-sim als dat nog niet zo is, op dezelfde telefoon). Vodafone blijkt te werken bij @Loliepop hierboven die dat heeft. Een prepaid simkaart met 10GB data kost ca. €30, is 1 maand geldig en werkt ook in de EU. 
Je kan per simkaart bij de instellingen aangeven wat die wel en niet moet doen. Dus Data via je prepaidcard. Daarmee werkt het dataverkeer weer 100% met al je apps en ook whatsapp en whatsapp-bellen.

Weg irritatie en onbereikbaar zijn. Vervolgens rustig wachten totdat KPN het probleem heeft opgelost. En na afloop de onterecht in rekening gebrachte kosten in terugvorderen en de bijkomende kosten van je prepaidkaart claimen. 

Hoe leuk is dat ? 😃

 

Op zich leuk en voor sommige een oplossing….

Maar: voor velen is dit waarschijnlijk te technisch en niet iedereen heeft de financiële ruimte om zomaar 20-30 euro extra af te tikken.

Daarnaast is er geen enkele garantie dat KPN dit gaat vergoeden.

Reputatie 4
Badge +1

Eigenlijk jammer dat er geen grote media site dit naar buiten brengt. Hoe meer druk hoe sneller het opgelost wordt waarschijnlijk. 

Reputatie 2

@DerRudy : Gewoon een nieuw abonnement of prepaid nemen bij elke willekeurige concurrent lost  het probleem op! Helaas kan ik met mijn zakelijke abonnement niet zo makkelijk wijzigen. Maar het is wel tijd inmiddels. “Gratis abonnement” (van mijn werk) van KPN is minder dan €30 per maand van een willekeurige ander provider. Hartelijke groet en succes aan diegenen die een overstap niet kunnen betalen. 

Reputatie 5
Badge +2

Eigenlijk jammer dat er geen grote media site dit naar buiten brengt. Hoe meer druk hoe sneller het opgelost wordt waarschijnlijk. 

Tweakers is getipt.. 

weet alleen niet of ze dit ook oppikken.. 

Reputatie 2

Er is maar een beperkt aantal klanten dat er last van heeft. KPN is liever die klanten kwijt dan de boel goed te regelen. Iemand nog tips voor een bruikbare provider?

Reputatie 3
Badge

All, volgens mij hebben we een tijdelijke prima oplossing voor iedereen nu.
Je maakt daarbij gebruik van het feit dat de iPhone 11 dual sim ondersteunt.

Het werkt als volgt. 
Een prepaid simcard in je iPhone 11 zetten (en je KPN omzetten naar e-sim als dat nog niet zo is, op dezelfde telefoon). Vodafone blijkt te werken bij @Loliepop hierboven die dat heeft. Een prepaid simkaart met 10GB data kost ca. €30, is 1 maand geldig en werkt ook in de EU. 
Je kan per simkaart bij de instellingen aangeven wat die wel en niet moet doen. Dus Data via je prepaidcard. Daarmee werkt het dataverkeer weer 100% met al je apps en ook whatsapp en whatsapp-bellen.

Weg irritatie en onbereikbaar zijn. Vervolgens rustig wachten totdat KPN het probleem heeft opgelost. En na afloop de onterecht in rekening gebrachte kosten in terugvorderen en de bijkomende kosten van je prepaidkaart claimen. 

Hoe leuk is dat ? 😃

 

Op zich leuk en voor sommige een oplossing….

Maar: voor velen is dit waarschijnlijk te technisch en niet iedereen heeft de financiële ruimte om zomaar 20-30 euro extra af te tikken.

Daarnaast is er geen enkele garantie dat KPN dit gaat vergoeden.

Ja precies dit helaas 😔

Reputatie 7

Daarnaast is er geen enkele garantie dat KPN dit gaat vergoeden.

Ja precies dit helaas 😔

Laat KPN en Apple nu eerst maar eens werken aan het vinden en wegnemen van de oorzaak van dit probleem dan kunnen we daarna praten over of en zo ja door wie er compensatie aangeboden zal worden.

Reputatie 4
Badge +2

Hmm, ik begrijp de negatieve reacties op de tijdelijke oplossing niet. Als je je een iPhone 11 van €800 kunt permiteren en ca. €1 per dag zou teveel zijn om je device waar je alles mee moet doen dagelijks goed draaiende te houden de komende weken?

Daarnaast is het plaatsen van een andere extra sim niets bijzonders en in de winkel van die provider kan men je daarmee helpen. Ook het omzetten van je fysieke kpn-sim naar e-sim is erg makkelijk waarbij kpn je kan helpen. En je kan het ook zelf best eenvoudig.
Bovendien hebben we dit forum en dit topic waarin we elkaar goed kunnen helpen. 
En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

Reputatie 7

En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Reputatie 3
Badge

Hmm, ik begrijp de negatieve reacties op de tijdelijke oplossing niet. Als je je een iPhone 11 van €800 kunt permiteren en ca. €1 per dag zou teveel zijn om je device waar je alles mee moet doen dagelijks goed draaiende te houden de komende weken?

Daarnaast is het plaatsen van een andere extra sim niets bijzonders en in de winkel van die provider kan men je daarmee helpen. Ook het omzetten van je fysieke kpn-sim naar e-sim is erg makkelijk waarbij kpn je kan helpen. En je kan het ook zelf best eenvoudig.
Bovendien hebben we dit forum en dit topic waarin we elkaar goed kunnen helpen. 
En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

Ik heb dus geen €800,- neergeteld maar een Refurbished IPhone 11 voor €439,- gekocht.

En €1,- per dag is dus gemiddeld €30,- per maand.

Geen idee of je nog ander nieuws volgt…maar er zijn momenteel meerdere grote kostenposten bijgekomen (lees energie en duurdere boodschappen) dus die €30,- is niet voor een ieder zo neergelegd. 
 

 

Reputatie 3
Badge

All, volgens mij hebben we een tijdelijke prima oplossing voor iedereen nu.
Je maakt daarbij gebruik van het feit dat de iPhone 11 dual sim ondersteunt.

Het werkt als volgt. 
Een prepaid simcard in je iPhone 11 zetten (en je KPN omzetten naar e-sim als dat nog niet zo is, op dezelfde telefoon). Vodafone blijkt te werken bij @Loliepop hierboven die dat heeft. Een prepaid simkaart met 10GB data kost ca. €30, is 1 maand geldig en werkt ook in de EU. 
Je kan per simkaart bij de instellingen aangeven wat die wel en niet moet doen. Dus Data via je prepaidcard. Daarmee werkt het dataverkeer weer 100% met al je apps en ook whatsapp en whatsapp-bellen.

Weg irritatie en onbereikbaar zijn. Vervolgens rustig wachten totdat KPN het probleem heeft opgelost. En na afloop de onterecht in rekening gebrachte kosten in terugvorderen en de bijkomende kosten van je prepaidkaart claimen. 

Hoe leuk is dat ? 😃

 

Dit is geen ideale oplossing vind ik. Bellen en gebeld worden moet gewoon kunnen op de gebruikelijke manier (dus niet via Whatsapp) én via je eigen telefoonnummer. Dat gaat toch niet met deze oplossing? Of begrijp ik het niet?

Dan kun je toch veel beter gewoon helemaal overstappen naar Vodafone..?  Uiteraard met nummerbehoud. Dan moet het contract uiteraard wel ontbonden worden. 

Maar ik wacht het zelf liever nog even af

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Kijk, misschien is dat nog wel een slimme oplossing! Je koopt een prepaidkaart van een andere provider (met ander nummer) en databundel. Die zet je als fysieke sim in je toestel. En je KPN-sim zet je over naar e-sim. 
Je kunt dan bij je instellingen van mobiele data zeggen welke sim die daarvoor moet gebruiken (die van die andere provider dus). En je KPN-nummer zet je bij je Telefoon-instellingen op forward naar het telefoonnummer van die nieuwe sim. 
Je kunt dan Whatsapp blijven gebruiken met je KPN-nummer. En op je KPN-nummer goed bereikbaar zijn (tenminste dat denk ik want de forwarding loopt via de cloud zeg maar). 
Het proberen waard?!?

Je zegt hier dat je het moet omzetten bij “mobiele data” maar helaas geld dat dus dan weer niet voor mij… want al open ik instellingen kan k dat niet eens aanklikken en anders krijg ik gewoon een zwart scherm. Dan lijkt het net alsof ik nog meer problemen heb dan andere hier als die dat niet hebben.. helaas voor alsnog geen bruikbare oplossing voor mij iig!

Reputatie 6
Badge +3

Eigenlijk de laatste 3 dagen redelijk stabiel internet op wat slechte momenten na

Best apart 

Reputatie 5
Badge +1

Eigenlijk de laatste 3 dagen redelijk stabiel internet op wat slechte momenten na

Best apart 

Nou hier niet.. gisteravond een half uurtje vol 4G, ik was zo blij, maar helaas begon daarna het gezeik weer.. 🙈

Reputatie 4
Badge +1

En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

Reputatie 4
Badge

En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

Dit wordt straks echt wel goed geregeld. 

Reputatie 7

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

KPN zal dan inderdaad niet veel kunnen doen anders dan "uit coulance" een kleine vergoeding te geven. Als je bij KPN alleen de keuze had gehad tussen een iPhone 11 en een iPhone 11 dan zou je een betere vergoeding van KPN mogen eisen maar je had natuurlijk een veel grotere keuze. Het is niet KPN die de keuze voor een iPhone 11 voor jou gemaakt heeft maar dat ben je zelf geweest. 

Reputatie 5
Badge +2

En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

Dit wordt straks echt wel goed geregeld. 

Heb jij een glazen bol? 

Reputatie 4
Badge +1

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

KPN zal dan inderdaad niet veel kunnen doen anders dan "uit coulance" een kleine vergoeding te geven. Als je bij KPN alleen de keuze had gehad tussen een iPhone 11 en een iPhone 11 dan zou je een betere vergoeding van KPN mogen eisen maar je had natuurlijk een veel grotere keuze. Het is niet KPN die de keuze voor een iPhone 11 voor jou gemaakt heeft maar dat ben je zelf geweest. 

Ik heb mijn iPhone niet via KPN, maar los gekocht. 
Had de Sim-only eerst in ander toestel. 
Dus ik had van te voren moeten weten dat deze iPhone problemen zou krijgen en nu is het mijn eigen schuld dat ik de 11 heb gekozen? 🤔
Zo interpreteer ik jouw bericht.

Het is logisch dat als ik dit had geweten ik wel een ander toestel had gekozen..