Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 7

Dus ik had van te voren moeten weten dat deze iPhone problemen zou krijgen en nu is het mijn eigen schuld dat ik de 11 heb gekozen? 🤔
Zo interpreteer ik jouw bericht.

Dan interpreteer je mijn bericht verkeerd. Het enige wat ik in dat bericht zei is dat, indien de fout bij de iPhone 11 (Apple) zou liggen, je voor een vergoeding niet bij KPN zou moeten aankloppen maar bij Apple.

Reputatie 4
Badge +1

Dus ik had van te voren moeten weten dat deze iPhone problemen zou krijgen en nu is het mijn eigen schuld dat ik de 11 heb gekozen? 🤔
Zo interpreteer ik jouw bericht.

Dan interpreteer je mijn bericht verkeerd. Het enige wat ik in dat bericht zei is dat, indien de fout bij de iPhone 11 (Apple) zou liggen, je voor een vergoeding niet bij KPN zou moeten aankloppen maar bij Apple.

Ok dank voor je uitleg.

Wat zou Apple dan volgens jou moeten vergoeden? 
Want bij sommige gebruikers werkt de 11 wel.

Reputatie 5
Badge +1

Ik weet niet of het voor deze situatie opgaat, omdat we nog niet 100% zeker zijn dat het aan KPN ligt, maar Apple support zei tegen mij dat de garantie bij hen is verlopen en omdat het toestel bij KPN is aangekocht dat ik bij KPN moest zijn. Als de garantie daar ook is verlopen, dan kan je een beroep doen op het Nederlandse consumentenrecht, aldus Apple.

Rechtsbijstand gaf aan dat het klopt.

“De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.”

 

 

Reputatie 2

Goedemorgen! Zojuist de update 15.6.1 gedaan en hij sprong over op 4 G!!!!! Hopelijk blijft dit zo ! Hebben jullie dit ook zo ervaren? Wil geen E meer zien daar rechts bovenin 

Reputatie 1

Goedemorgen! Zojuist de update 15.6.1 gedaan en hij sprong over op 4 G!!!!! Hopelijk blijft dit zo ! Hebben jullie dit ook zo ervaren? Wil geen E meer zien daar rechts bovenin 

Helaas. Dit was van korte duur (hier dan 😣)

Reputatie 5
Badge +1

Goedemorgen! Zojuist de update 15.6.1 gedaan en hij sprong over op 4 G!!!!! Hopelijk blijft dit zo ! Hebben jullie dit ook zo ervaren? Wil geen E meer zien daar rechts bovenin 

Helaas niet.. ik heb wel af en toe, max een half uur 4G en dan begint de ellende weer.

Reputatie 3
Badge

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

KPN zal dan inderdaad niet veel kunnen doen anders dan "uit coulance" een kleine vergoeding te geven. Als je bij KPN alleen de keuze had gehad tussen een iPhone 11 en een iPhone 11 dan zou je een betere vergoeding van KPN mogen eisen maar je had natuurlijk een veel grotere keuze. Het is niet KPN die de keuze voor een iPhone 11 voor jou gemaakt heeft maar dat ben je zelf geweest. 

Behalve dan dat KPN in het contract heeft staan dat de diensten geleverd kunnen worden in combinatie met een geschikte telefoon. 
KPN verkoopt deze telefoon zelf ook dus mag je ervan uit gaan dat de IPhone 11 een geschikte telefoon is voor het abonnement wat je hebt afgesloten.

Nu blijkt de telefoon (hopelijk tijdelijk) niet geschikt. En dus kan KPN niet voldoen aan het contract, terwijl de IPhone 11 wel een geschikte telefoon is. Als die niet geschikt is zouden ze hem per direct uit de verkoop moeten halen. Is die wel geschikt dan voldoen ze niet aan hun contractvoorwaarden.  

Ervaren hetzelfde probleem met Iphone 11. Vandaag dan ook maar contact gezocht met Klantenservice KPN. Medewerker gesproken en daarna heel lang in de wacht gestaan. Blijkbaar hebben ze bij de Klantenservice nog geen protocol aangemaakt voor dit probleem. Op zich wel vreemd, want het speelt nu al enkele weken. Medewerker kwam na een kwartier terug met mededeling dat KPN en Apple hard werken aan een oplossing, maar dat deze nog niet voor handen is. Hij adviseerde ons tijdelijk, totdat oplossing er is, een prepaid kaart van een concurrent in de telefoon te gebruiken. Enfin, nog geen definitieve oplossing voor dit kennelijk lastige probleem. Een engelen geduld is in deze dus nodig. 

Reputatie 3
Badge

Het lijkt dat de problemen zich opstapelen. Eerder ook al aangegeven dat de accu van de iPhone erg snel leegloopt nu, in een paar uur. Niet eerder echt gemerkt door het hoesje om de telefoon, maar hij wordt nu ook erg warm, of eerder is er te spreken van heet.

Ik heb bij vlagen bereik, maar blijk ook gemiste oproepen te hebben terwijl de telefoon naast me ligt, ogenschijnlijk met vol bereik. Hopelijk werkt het op vakantie, maar dit is echt waardeloos.

Simyo houdt me redelijk op de hoogte en geeft ook aan dat KPN en Apple in conclaaf zijn, en al meerdere meetings hebben gehad. Ze zijn alleen nog in afwachting van feitelijke antwoorden...dat horen zij blijkbaar ook niet van KPN.

Reputatie 1

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Even een update. 
 

Ik had gehoopt heel goed nieuws te kunnen brengen. 
Heel slecht is het ook niet maar goed. 
 

Esim van KPN staat volledig uit. Alleen de simkaart van Vodafone staat aan. 
bereik is wel een stuk verbeterd ten opzichte van KPN. Wisselt nogwel heel erg. Soms 4G. Soms een E. Bellen gaat tot nu toe goed. Internet hapert af en toe nog wel eens. 
Verbetering is er wel. Maar nog niet zoals het hoort. 

Reputatie 4
Badge +1

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Reputatie 2

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Even een update. 
 

Ik had gehoopt heel goed nieuws te kunnen brengen. 
Heel slecht is het ook niet maar goed. 
 

Esim van KPN staat volledig uit. Alleen de simkaart van Vodafone staat aan. 
bereik is wel een stuk verbeterd ten opzichte van KPN. Wisselt nogwel heel erg. Soms 4G. Soms een E. Bellen gaat tot nu toe goed. Internet hapert af en toe nog wel eens. 
Verbetering is er wel. Maar nog niet zoals het hoort. 

Hartelijk dank voor de update. Hetzelfde heb ik nu ik mijn Tmobile simkaart gebruik. Zoals eerder al aangegeven kan nog Apple nog Tmobile mij hierbij helpen en wacht ik tot er in dit forum een oplossing wordt aangeboden. Ik hoop op het beste. Succes iedereen!

Reputatie 5
Badge +1

Begint dan toch ook wel op een toestel probleem te lijken. 
T-Mobile en Vodafone sim kaart lost het probleem zo te lezen niet helemaal op. 
Hoop niet dat het toestel beschadigd is door een update van of Apple of KPN. 

Reputatie 5
Badge +1

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Yup ik, vorige week, buitenland zelfde probleem.

Reputatie 7

Hetzelfde heb ik nu ik mijn Tmobile simkaart gebruik. Zoals eerder al aangegeven kan nog Apple nog Tmobile mij hierbij helpen en wacht ik tot er in dit forum een oplossing wordt aangeboden.

Als jij jouw netwerk instellingen gereset hebt dan kan KPN hier onmogelijk nog een rol in spelen en zal je toch echt bij T-Mobile en/of Apple moeten zijn.

Reputatie 2

Goedemorgen! Zojuist de update 15.6.1 gedaan en hij sprong over op 4 G!!!!! Hopelijk blijft dit zo ! Hebben jullie dit ook zo ervaren? Wil geen E meer zien daar rechts bovenin 

Helaas ook na de update geen 4G.

Reputatie 3
Badge

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Ik ga dit weekend, maar ben er bang voor...

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen! Zojuist de update 15.6.1 gedaan en hij sprong over op 4 G!!!!! Hopelijk blijft dit zo ! Hebben jullie dit ook zo ervaren? Wil geen E meer zien daar rechts bovenin 

Helaas ook na de update geen 4G.

De update maakt inderdaad 0 verschil.

Reputatie 3
Badge

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Even een update. 
 

Ik had gehoopt heel goed nieuws te kunnen brengen. 
Heel slecht is het ook niet maar goed. 
 

Esim van KPN staat volledig uit. Alleen de simkaart van Vodafone staat aan. 
bereik is wel een stuk verbeterd ten opzichte van KPN. Wisselt nogwel heel erg. Soms 4G. Soms een E. Bellen gaat tot nu toe goed. Internet hapert af en toe nog wel eens. 
Verbetering is er wel. Maar nog niet zoals het hoort. 

Ff een vraagje, hoe heb jij je Esim uitgekregen?

Reputatie 1

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Even een update. 
 

Ik had gehoopt heel goed nieuws te kunnen brengen. 
Heel slecht is het ook niet maar goed. 
 

Esim van KPN staat volledig uit. Alleen de simkaart van Vodafone staat aan. 
bereik is wel een stuk verbeterd ten opzichte van KPN. Wisselt nogwel heel erg. Soms 4G. Soms een E. Bellen gaat tot nu toe goed. Internet hapert af en toe nog wel eens. 
Verbetering is er wel. Maar nog niet zoals het hoort. 

Ff een vraagje, hoe heb jij je Esim uitgekregen?

Zodra je Esim geactiveerd is en je stopt er een andere simkaart in, van welke provider, van welk land dan ook. En je gaat dan naar instellingen, mobiel netwerk,

dan komen daar 2 simkaarten tevoorschijn. Een van die 2 is je Esim, de andere is je andere (normale) simkaart. Wij kunnen daar, door op een te drukken, kiezen of we deze aan of uit willen zetten. 

Reputatie 3
Badge

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Zou jij morgen kunnen laten weten of je bereik nog in stand houdt? Ik neem aan dat de simkaart in de IPhone 11 is geplaatst die met KPN sim niet werkt?

Even een update. 
 

Ik had gehoopt heel goed nieuws te kunnen brengen. 
Heel slecht is het ook niet maar goed. 
 

Esim van KPN staat volledig uit. Alleen de simkaart van Vodafone staat aan. 
bereik is wel een stuk verbeterd ten opzichte van KPN. Wisselt nogwel heel erg. Soms 4G. Soms een E. Bellen gaat tot nu toe goed. Internet hapert af en toe nog wel eens. 
Verbetering is er wel. Maar nog niet zoals het hoort. 

Ff een vraagje, hoe heb jij je Esim uitgekregen?

Zodra je Esim geactiveerd is en je stopt er een andere simkaart in, van welke provider, van welk land dan ook. En je gaat dan naar instellingen, mobiel netwerk,

dan komen daar 2 simkaarten tevoorschijn. Een van die 2 is je Esim, de andere is je andere (normale) simkaart. Wij kunnen daar, door op een te drukken, kiezen of we deze aan of uit willen zetten. 

Oh oke, dankjewel. Helaas gaat dat voor mij niet werken.. ik snap niet hoe maar bij mij is er meer mis lijkt het!😂

Reputatie 4
Badge +2

Dual-sim gebruiken met een eSIM

In het buitenland kun je ook prepaidkaart kopen van het land waarmee je goed zou kunnen internetten (en bereikbaar zijn).

Als je je KPN-sim eerst hebt overgezet naar e-sim tenminste. 
Wanneer je ze beide actief hebt staan zie je zoiets als dit:


Bij de instellingen kun je aangeven welke kaart wat moet doen. 
Staat vrij goed uitgelegd allemaal in de link bovenaan  

 

 

Reputatie 4
Badge +2

@F Janssen schreef:

Dit is geen ideale oplossing vind ik. Bellen en gebeld worden moet gewoon kunnen op de gebruikelijke manier (dus niet via Whatsapp) én via je eigen telefoonnummer. Dat gaat toch niet met deze oplossing? Of begrijp ik het niet?

Je kunt bij de instelling bij het telefoon-icoontje aangeven dat je jouw nummer wilt doorschakelen.  
Probeer maar eens, bijvoorbeeld naar het nummer van je vriend/vriendin/familie.

In principe ben je dan weer goed bereikbaar.

Zo kun je dus ook jouw nummer doorschakelen naar het nummer van je prepaidkaart lijkt mij.

 

 

 

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

Als je 15.6.1 bedoelt, die is er al enkele dagen en heeft helaas weinig uitgehaald.