Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 2

Helaas bij mij ook IPhone 11 en KPN probleem met 4G. Simkaart eruit en overgestapt op esim. Instellingen gewijzigd (apn: internet, gebruik: kpn, ww: GPRS) maar probleem blijft. Ik maak gebruik van Simyo welke gebruik maakt van het KPN netwerk. Ben in het buitenland maar ook via buitenlandse providers zelfde probleem. Hoop dat dit snel opgelost kan worden. 

Reputatie 2

Modemfirmware bij mij overigens 3.04.01

modelnummer iPhone is MWLY2ZD/A

Reputatie 2

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Helaas ook in Duitsland, Zwitserland, Italië en Frankrijk zelfde probleem. Dus ook met allemaal verschillende providers blijft de 4g wegvallen. Voorheen nooit problemen ervaren in het buitenland. Vandaag meest recente update van Apple gedaan maar probleem blijft. Wel vreemd dat wij 2 stuks iphone 11 hebben met beide een Simyo abbo, waarbij we bij slechts 1 iphone dit probleem ervaren. De later aangeschafte iphone 11 doet het prima. 

Reputatie 7

Modemfirmware bij mij overigens 3.04.01

modelnummer iPhone is MWLY2ZD/A

Is dit voor beide iPhones?

Reputatie 2

Modemfirmware bij mij overigens 3.04.01

modelnummer iPhone is MWLY2ZD/A

Is dit voor beide iPhones?

beste wjb,
Inderdaad, op beide is dit 3.04.01

modelnummer van telefoon die het wel goed doet is MWLT2ZD/A. Helaas dus niet een duidelijk verschil tussen beide telefoons op te merken.

Reputatie 7

modelnummer van telefoon die het wel goed doet is MWLT2ZD/A. Helaas dus niet een duidelijk verschil tussen beide telefoons op te merken.

Dus de zwarte heeft geen problemen en de groene wel. Hmmm.

Reputatie 5
Badge +1

modelnummer van telefoon die het wel goed doet is MWLT2ZD/A. Helaas dus niet een duidelijk verschil tussen beide telefoons op te merken.

Dus de zwarte heeft geen problemen en de groene wel. Hmmm.

 Bij ons thuis juist andersom, zwarte met problemen en de groene zonde problemen 😂

Reputatie 4
Badge +2

Zijn er al mensen die het bellen hebben doorgeschakeld? Bijvoorbeeld naar je partner op het moment dat je samen bent?

En daardoor wel goed bereikbaar?

Ga je samen op vakantie nu, dan is daarmee namelijk al een deel van het probleem opgelost. 

Reputatie 3
Badge

Gelukkig leven we in Nederland in een klaagcultuur 🤣

En is er nu serieus niemand die gewoon even een oud toestel bewaard in kader van problemen? De tijd dat je ooit nog eens een leentoestel kreeg, was al voorbij toen ik mijn eerste mobiele telefoon kreeg,... Dus ik heb dat niet meegemaakt.

Blijft wel lachwekkend hier allemaal 😋

Esim is niet zo makkelijk over te zetten.. heb hier een iphone 8 liggen maar heb navraag gedaan bij apple en die zeggen dat het met e sim ingewikkeld ligt. Dus aan die andere iphone heb k ook niks.

beetje matig hoe weinig je ook je medemens gunt al zitten ze al 4 weken zonder netwerk… blijf dan weg hier, fijne dag

Reputatie 5
Badge +2

Gelukkig leven we in Nederland in een klaagcultuur 🤣

En is er nu serieus niemand die gewoon even een oud toestel bewaard in kader van problemen? De tijd dat je ooit nog eens een leentoestel kreeg, was al voorbij toen ik mijn eerste mobiele telefoon kreeg,... Dus ik heb dat niet meegemaakt.

Blijft wel lachwekkend hier allemaal 😋

Fijn dat jij ons probleem lachwekkend vindt… Getuigd echt van medeleven. 
Maar kan je misschien ook wat nuttigs gaan doen en lekker uit dit forum blijven. Jouw bijdrage is zelfs minder dan niets. Alvast bedankt voor jouw begrip en medewerking.

Reputatie 4
Badge +1

Ook sinds een maand dezelfde problemen met de iphone 11 als in deze thread beschreven door meerdere mensen. Hoop dat er snel een oplossing komt. Wat bij mij soms helpt vliegtuigstand uit/aan. dan heb ik weer even 4G. 

Reputatie 4
Badge +2

Esim is niet zo makkelijk over te zetten.. heb hier een iphone 8 liggen maar heb navraag gedaan bij apple en die zeggen dat het met e sim ingewikkeld ligt. Dus aan die andere iphone heb k ook niks.

beetje matig hoe weinig je ook je medemens gunt al zitten ze al 4 weken zonder netwerk… blijf dan weg hier, fijne dag

Klopt dat je eSim niet in oudere telefoon past. Maar mijn zoon heeft KPN gebeld, fysieke sim gevraagd, snel ontvangen en gebruikt daarmee weer zijn oude iPhone 7. En dat belt en internet weer prima. Wel wat trager toestel dan de 11, maar goed. Dus dat kan een oplossing zijn. 

Reputatie 2

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Yes. In Frankrijk ook een beroerde verbinding (vrouw en dochter met andere modellen iPhone geen enkel probleem). Heb 4g maar uitgeschakeld aangezien 3G op dit moment beter werkt 🙈

Reputatie 6
Badge +3

Gelukkig leven we in Nederland in een klaagcultuur 🤣

En is er nu serieus niemand die gewoon even een oud toestel bewaard in kader van problemen? De tijd dat je ooit nog eens een leentoestel kreeg, was al voorbij toen ik mijn eerste mobiele telefoon kreeg,... Dus ik heb dat niet meegemaakt.

Blijft wel lachwekkend hier allemaal 😋

Fijn dat jij ons probleem lachwekkend vindt… Getuigd echt van medeleven. 
Maar kan je misschien ook wat nuttigs gaan doen en lekker uit dit forum blijven. Jouw bijdrage is zelfs minder dan niets. Alvast bedankt voor jouw begrip en medewerking.

Jeroen heeft nergens last van begrijp ik..

 

Reputatie 2

Ik ben net bij de KPN winkel geweest. Sinds gisteravond is er een nieuwe apple update. Ik heb de update gedraaid. Ik heb geen problemen meer…, ik ben voorzichtig positief 😏

Dat dacht ik ook maar al snel weer dat vervloekte E’tje rechts bovenin 

Reputatie 6
Badge +2

...en probeert uitsluitend het probleem van KPN naar Apple te verplaatsen. 

Hoe kom je daar nu toch bij? Ik probeer helemaal niet het probleem van KPN naar Apple te verplaatsen, het enige dat ik zeg is dat het ook mogelijk is dat de oorzaak van het probleem in de iPhone zou kunnen zitten.

Lekker belangrijk, KPN moet zsm, nu direct alles op alles zetten om op korte termijn dit probleem op te lossen! Wat kan mij het schelen of dat nu aan de telefoon, Apple of KPN ligt, KPN is de verantwoordelijke! En door steeds naar Apple te verwijzen zwak je de schuldvraag af, NIET DOEN!

Reputatie 2

modelnummer van telefoon die het wel goed doet is MWLT2ZD/A. Helaas dus niet een duidelijk verschil tussen beide telefoons op te merken.

Dus de zwarte heeft geen problemen en de groene wel. Hmmm.

 Bij ons thuis juist andersom, zwarte met problemen en de groene zonde problemen 😂

Dan kunnen we concluderen dat de kleur van de telefoon er niet toe doet. Weer een optie uitgesloten, we komen er wel 😉

Reputatie 7

Nee, ik persoonlijk niet, maar ben niet de enige thuis. en ben nuchter genoeg om hier niet over te blijven klagen of te zeuren dat er geen oplossing is. Hier is het zo dat als er een nieuw toestel komt. Één van de oude toestellen bewaard blijft, zodater bij problemen (een defect of een provider/leverancier probleem) er in ieder geval nog een werkend toestel is, en ook daarmee kan je gewoon nog bellen of je bancaire zaken regelen. 

Het probleem zelf is natuurlijk niet lachwekkend, maar als er mogelijkheden worden aangedragen, leest het alsof elke iPhone bezitter zich voelt aangevallen omdat er in hun ogen geen andere mogelijkheid is en dat kpn maar een tijdelijke oplossing moet aandragen. Terwijl die mogelijkheden er gewoon zijn. Maarja de klagers of mensen die nergens voor open staan blijf je altijd horen, er zullen genoeg anderen zijn die óók problemen hebben en je niet hoort.

Je kunt je er dan als mens wel enorm druk om maken of aangevallen voelen, uiteindelijk heb je er alleen jezelf mee. Er is meer in het leven dan een iPhone 11.

Reputatie 7

Wat kan mij het schelen of dat nu aan de telefoon, Apple of KPN ligt, KPN is de verantwoordelijke! 

Waarom is KPN de verantwoordelijke?

Stel de oorzaak van het probleem blijkt echt in de software van de iPhone 11 te zitten, wat zou kunnen, waarom zou KPN dan toch de verantwoordelijke zijn?

Stel bij een Tango pompstation hebben ze de opslagtank voor diesel per ongeluk gevuld met benzine, jij tankt jouw Volkswagen diesel vol en staat een paar kilometer verderop stil langs de kant van de weg met een kapotte motor. Wie is de verantwoordelijke? Ik mag hopen dat dat dan Tango is.

Reputatie 6
Badge +2

Hey KPN wanneer kan ik nu eindelijk dat leentoestel gaan halen, zit nu al 3 weken zonder 4G terwijl ondertussen wel m’n gehele databundel van 20Gb leeg is getankt en de batterij overuren maakt… 

In plaats van anderen te bekritiseren, of kpn aan te vallen, zou je dit probleem ook onder overmacht kunnen schalen. Zowel kpn als Apple is er mee bezig.

En wat let je om een dumpphone te kopen? Kun je je in ieder geval redden,... Als kpn hierin iedereen ook al moet gaan voorzien, wordt jullie probleem heus niet sneller opgelost 😅

 

Er wordt hier steen en been geklaagd,.. Het leest alsof alle iPhone bezitters zich aangevallen voelen,.. Mensen ook Apple kan eens een verstoring hebben. Ook kpn kan eens een verstoring hebben. In dit geval hardnekkig. En zijn de oplosteams druk voor jullie bezig. Beide bedrijven zijn niet zaligmakend.

 

Neem een Raket om af te koelen, misschien kunnen jullie die wel bij Kpn declareren,... 

Hoezo overmacht… ik neem een toestel en een dienst af, voor beide betaal ik, de dienst kan ik inmiddels nu al 3 weken niet gebruiken met alle gevolgen van dien en nu zeg jij dat ik moet afkoelen? Sodemieter op joh, wie denk je dat je bent, ga een andere forum zoeken voor je misselijkmakende opmerkingen! 

Reputatie 7
Badge +9

Zoals ik al eerder schreef heb ik op dit moment mijn “oude” iPhone 7 maar weer afgestoft en in gebruik genomen. Eerst ge-update naar de laatste IOS versie, fabrieksreset uitgevoerd en alle gegevens van de 11 via de setup van de 7 overgezet. Enige dingen die ik na afloop even opnieuw werkend moest maken waren whatsapp, bank app en mijn DigiD app.

 

Het is uiteraard vervelend aangezien mijn accu nu niet meer een hele dag mee gaat maar het is een voor mij werkende oplossing zolang KPN/Apple of zoals andere het hier liever zien Apple/KPN 😇 dit probleem hebben opgelost.

 

Oplossingen zoals een prepaid SIM van een andere provider, E-SIM in combinatie met een andere provider betekend voor mij automatisch meer kosten waar ik niet op zit te wachten.

 

De 11 ligt hier voorlopig op tafel te wachten tot ik hier lees dat het opgelost is.

Reputatie 6
Badge +2

Wat kan mij het schelen of dat nu aan de telefoon, Apple of KPN ligt, KPN is de verantwoordelijke! 

Waarom is KPN de verantwoordelijke?

Stel de oorzaak van het probleem blijkt echt in de software van de iPhone 11 te zitten, wat zou kunnen, waarom zou KPN dan toch de verantwoordelijke zijn?

Stel bij pompstation hebben ze de opslagtank voor diesel per ongeluk gevuld met benzine, jij tankt jouw Volkswagen diesel vol en staat een paar kilometer verderop stil langs de kant van de weg met een kapotte motor. Wie is de verantwoordelijke?

Nogmaals, stop met die zinloze discussies waar niemand iets aan heeft!!!

Ik neem een dienst tegen betaling af bij KPN, zij zijn verantwoordelijk voor de oplossing en hoe ze dat verder met leveranciers oplossen interesseert me niet. 
 

Reputatie 4
Badge +2

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Yes. In Frankrijk ook een beroerde verbinding (vrouw en dochter met andere modellen iPhone geen enkel probleem). Heb 4g maar uitgeschakeld aangezien 3G op dit moment beter werkt 🙈

@Moensjaain Aangezien KPN hier 3G heeft uitgefaseerd kun je dat hier niet doen en val je terug op E. 
Maar het is dus een goed teken dat je op via een buitenlandse provider nog wel op 3G kan terugvallen begrijp ik. Mits je 4G bij je instellingen uitschakelt. 
En wat bedoel je precies met ‘beter werkt’?

Reputatie 2

Is er iemand onlangs in het buitenland geweest die kan bevestigen of je daar ook geen internet hebt ? Ik ga volgende week op vakantie en ik hoop dat ik daar gewoon bereikbaar ben. 

Yes. In Frankrijk ook een beroerde verbinding (vrouw en dochter met andere modellen iPhone geen enkel probleem). Heb 4g maar uitgeschakeld aangezien 3G op dit moment beter werkt 🙈

@Moensjaain Aangezien KPN hier 3G heeft uitgefaseerd kun je dat hier niet doen en val je terug op E. 
Maar het is dus een goed teken dat je op via een buitenlandse provider nog wel op 3G kan terugvallen begrijp ik. Mits je 4G bij je instellingen uitschakelt. 
En wat bedoel je precies met ‘beter werkt’?


Via 3G in Frankrijk heb ik gewoon een stabiele verbinding (wel wat trager natuurlijk). Met 4G werkt het vaker niet dan wel ondanks dat telefoon aangeeft dat er verbinding is met het 4G netwerk. 

Reputatie 7

Ik neem een dienst tegen betaling af bij KPN, zij zijn verantwoordelijk voor de oplossing en hoe ze dat verder met leveranciers oplossen interesseert me niet. 

Jouw telefoon is echter geen onderdeel van de dienst die je tegen betaling afneemt.

Je hebt die telefoon (op afbetaling) gekocht bij kpn. Ja, kpn blijft het aanspreekpunt als je problemen hebt met die telefoon maar het is de verantwoordelijkheid van de leverancier (Apple) dat de telefoon zelf optimaal blijft functioneren en het is de verantwoordelijkheid van kpn dat het netwerk optimaal blijft functioneren.

 

Nogmaals, het is helemaal nog niet gezegd dat de oorzaak van het probleem bij de iPhone ligt maar net zo min is het vastgesteld dat de oorzaak van het probleem bij kpn ligt. En dit is waar het mij om gaat. Wijs niet naar de éne of de andere partij maar wacht het onderzoek af. Daarna komt de vraag of en zo ja door wie er een vergoeding gegeven zal worden.