Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Lieve KPN. 

Zijn jullie in staat om dit probleem op te lossen ? 
Als er ernstige problemen zijn rondom het technische vlak tussen Apple en KPN. 
Wordt het dan misschien niet tijd om na 4/5 weken een passend voorstel te geven voor alle gedupeerden slachtoffers? 
Wij begrijpen dat het probleem niet eenvoudig op te lossen is. 
Maar begrijpen jullie dat er honderden/duizenden slachtoffers zijn die geen enkel gebruik kunnen maken vd service die jullie verlenen ? 
En waar vaak ook zeer moeilijke situaties ontstaan omdat men niet bereikbaar is !!!! 
aub op korte termijn een passend antwoord voor alle ongemakken waar we mee te maken hebben. 
Mvg , Stormu 

Ben ik helemaal mee eens, misschien een leuk onderwerp voor Radar van Avro/Tros.

Dan ben ik benieuwd of Kpn en Apple een vertegenwoordiger naar de studio sturen

Reputatie 3
Badge

Hier ook dezelfde problemen. Afgelopen week met KPN gebeld, hebben mij doorverwezen naar de KPN winkel en daar een nieuwe SIM gekregen, helaas zonder resultaat.

 

Hopelijk komt KPN snel met een oplossing…

Reputatie 5
Badge +1

Lieve KPN. 

Zijn jullie in staat om dit probleem op te lossen ? 
Als er ernstige problemen zijn rondom het technische vlak tussen Apple en KPN. 
Wordt het dan misschien niet tijd om na 4/5 weken een passend voorstel te geven voor alle gedupeerden slachtoffers? 
Wij begrijpen dat het probleem niet eenvoudig op te lossen is. 
Maar begrijpen jullie dat er honderden/duizenden slachtoffers zijn die geen enkel gebruik kunnen maken vd service die jullie verlenen ? 
En waar vaak ook zeer moeilijke situaties ontstaan omdat men niet bereikbaar is !!!! 
aub op korte termijn een passend antwoord voor alle ongemakken waar we mee te maken hebben. 
Mvg , Stormu 

1000% mee eens. Ik denk dat deze problemen uiteindelijk nog meer problemen gaan veroorzaken. Stel je voor je zit in een benarde situatie en bent alleen maar kan niemand bereiken….

Badge

Ik heb het topic even doorgelezen en helaas ervaar ik exact dezelfde problemen, wederom met een iPhone 11. Vrijwel nooit 4g, soms na vliegtuigmodus enkele minuten maar bijna niet. Daarnaast slecht bereik, ik kan niet bellen en geen oproepen ontvangen. Voelt erg onveilig als ik ‘s avonds alleen over straat moet, geen fijn idee dat ik waarschijnlijk 112 niet eens kan bereiken als er wat gebeurt. Daarnaast natuurlijk mega irritant om geen internet te hebben buiten de deur, kan niet navigeren en ben volledig afhankelijk van wifi. Onbegrijpelijk dat KPN na bijna een maand nog geen oplossing heeft…

Reputatie 1

Wanneer nemen Apple (iPhone 11) en KPN de verantwoordelijk om over dit probleem te communiceren richting een constructieve oplossing en respect voor alle getroffen slachtoffers?

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb het topic even doorgelezen en helaas ervaar ik exact dezelfde problemen, wederom met een iPhone 11. Vrijwel nooit 4g, soms na vliegtuigmodus enkele minuten maar bijna niet. Daarnaast slecht bereik, ik kan niet bellen en geen oproepen ontvangen. Voelt erg onveilig als ik ‘s avonds alleen over straat moet, geen fijn idee dat ik waarschijnlijk 112 niet eens kan bereiken als er wat gebeurt. Daarnaast natuurlijk mega irritant om geen internet te hebben buiten de deur, kan niet navigeren en ben volledig afhankelijk van wifi. Onbegrijpelijk dat KPN na bijna een maand nog geen oplossing heeft…

112 kan je ook zonder bereik bellen. 

Neemt niet weg dat het wel vervelend is om niet goed te kunnen telefoneren, etc 
 

Badge

Ik heb het topic even doorgelezen en helaas ervaar ik exact dezelfde problemen, wederom met een iPhone 11. Vrijwel nooit 4g, soms na vliegtuigmodus enkele minuten maar bijna niet. Daarnaast slecht bereik, ik kan niet bellen en geen oproepen ontvangen. Voelt erg onveilig als ik ‘s avonds alleen over straat moet, geen fijn idee dat ik waarschijnlijk 112 niet eens kan bereiken als er wat gebeurt. Daarnaast natuurlijk mega irritant om geen internet te hebben buiten de deur, kan niet navigeren en ben volledig afhankelijk van wifi. Onbegrijpelijk dat KPN na bijna een maand nog geen oplossing heeft…

112 kan je ook zonder bereik bellen. 

Neemt niet weg dat het wel vervelend is om niet goed te kunnen telefoneren, etc 
 

Dat is een fijne geruststelling, maar goed er zijn natuurlijk genoeg andere urgente dingen die geen 112 vereisen (autopech, anwb oid) die ook niet mogelijk zijn nu. Baal er in ieder geval flink van maar het is “fijn” dat ik niet de enige gedupeerde ben. Het is natuurlijk hardstikke vervelend voor iedereen maar dat geeft hopelijk wel een grotere kans op een oplossing en compensatie vanuit KPN.

Reputatie 6
Badge +2

Zeg KPN, is het een idee dat jullie de (blijkbaar) defecte toestellen omruilen voor een werkend toestel? Bij voorkeur met spoed… 

Blijkbaar met spoed niet mogelijk of werkt de KPN niet in het weekend… maar dan mogen we toch minimaal vandaag een reactie met een termijn verwachten neem ik aan? 

Reputatie 1

Vanmorgen met Apple Support  gesproken over dit probleem. Probleem is bij hen niet bekend, zegt men.
Men heeft een diagnose op mijn toestel uitgevoerd en er is niets gevonden.
Probleem ligt nadrukkelijk bij KPN. Zij moeten met Apple samen naar een oplossing zoeken.
KPN wanneer kom je in beweging?

Reputatie 3
Badge

Ik ervaar sinds 3 weken dezelfde problemen: geen of traag internet (E in het scherm ipv 4g). Het startte bij de overstap naar e-sim (dus 2 nr’s op 1 toestel). Maar dat is nu terug gedraaid, nieuwe simkaart erin in maar nog steeds dezelfde ellende. Apple heeft mijn Iphone 11 tot twee keer toe geanalyseerd (op afstand) en niets geconstateerd. De helpdesk va KPN wist nl. zeker dat het aan Apple lag en niet aan hun. Dat is dus zeker niet het geval. Apple wist te melden dat zij meer vergelijkbare klachten binnen krijgen van Iphone 11-eigenaren. Mijn partner heeft ook een 11 maar (gelukkig) nergens last van. Vreemd. Ik vind het onhoudbaar. Zakelijk niet of slecht bereikbaar, en dat in combi met traag of geen internet. KPN neemt nul verantwoordelijkheid. Er zijn twee alternatieven: ander toestel of een andere provider. Ik ben er bijna uit, want mijn toestel werkt nog prima.

Reputatie 7

Mijn partner heeft ook een 11 maar (gelukkig) nergens last van. Vreemd.

En heeft jouw partner ook een abonnement bij kpn?

Reputatie 3
Badge

Mijn partner heeft ook een 11 maar (gelukkig) nergens last van. Vreemd.

En heeft jouw partner ook een abonnement bij kpn?

Ja. Dat is juist het vreemde. Ik denk ook niet die ALLE Iphone  11 gebruikers dit probleem met KPN ervaren. Weggaan is eigenlijk de enige optie maar dan moet alles mee (internet, mobiel, tv etc.). Ik geef ze nog even de tijd.

Reputatie 3

Ik ervaar dezelfde problemen vanaf eind juli. Meerdere keren KPN aan de lijn gehad. De eerste medewerkster had geen zin om te werken leek het wel, nieuwe SIM-kaart met nieuw nummer was de ‘enige’ oplossing. De personen die ik daarna heb gesproken waren zeer behulpzaam en willen echt meedenken. Ze konden geen indicatie geven hoe lang dit nog gaat duren. 

 

Vanochtend wederom KPN gebeld, omdat het wel erg lang duurt. Geen internet is niet praktisch en je betaald er toch voor…. Ik krijg nu een nieuwe SIM-kaart (met nummerbehoud). Wellicht dat het aan de type SIM-kaart ligt… 

 

Nu maar even afwachten. Het zijn immers spannende tijden voor KPN-gebruikers. 

Reputatie 5
Badge +1

Meerdere gebruikers hebben een nieuwe Simkaart gekregen, zonder resultaat. 
Ik ben overgegaan op e-Sim, ook geen verandering. 
Bij KPN hebben ze werkelijk waar geen idee waar ze het moeten zoeken. 
 

Vanmorgen weer is 4G in het scherm, maar 0 internet…

Reputatie 1

Ik heb het topic even doorgelezen en helaas ervaar ik exact dezelfde problemen, wederom met een iPhone 11. Vrijwel nooit 4g, soms na vliegtuigmodus enkele minuten maar bijna niet. Daarnaast slecht bereik, ik kan niet bellen en geen oproepen ontvangen. Voelt erg onveilig als ik ‘s avonds alleen over straat moet, geen fijn idee dat ik waarschijnlijk 112 niet eens kan bereiken als er wat gebeurt. Daarnaast natuurlijk mega irritant om geen internet te hebben buiten de deur, kan niet navigeren en ben volledig afhankelijk van wifi. Onbegrijpelijk dat KPN na bijna een maand nog geen oplossing heeft…

112 kan je ook zonder bereik bellen. 

Neemt niet weg dat het wel vervelend is om niet goed te kunnen telefoneren, etc 
 

Dat is een fijne geruststelling, maar goed er zijn natuurlijk genoeg andere urgente dingen die geen 112 vereisen (autopech, anwb oid) die ook niet mogelijk zijn nu. Baal er in ieder geval flink van maar het is “fijn” dat ik niet de enige gedupeerde ben. Het is natuurlijk hardstikke vervelend voor iedereen maar dat geeft hopelijk wel een grotere kans op een oplossing en compensatie vanuit KPN.

Probeer het eens om 112 te bellen. Het zou moeten werken, maar er zijn niet voor niets kamervragen gesteld over bereikbaarheid 112 en nieuwe toestellen. Graag reactie terug of het werkt. 

Reputatie 3
Badge

Ik ervaar dezelfde problemen vanaf eind juli. Meerdere keren KPN aan de lijn gehad. De eerste medewerkster had geen zin om te werken leek het wel, nieuwe SIM-kaart met nieuw nummer was de ‘enige’ oplossing. De personen die ik daarna heb gesproken waren zeer behulpzaam en willen echt meedenken. Ze konden geen indicatie geven hoe lang dit nog gaat duren. 

 

Vanochtend wederom KPN gebeld, omdat het wel erg lang duurt. Geen internet is niet praktisch en je betaald er toch voor…. Ik krijg nu een nieuwe SIM-kaart (met nummerbehoud). Wellicht dat het aan de type SIM-kaart ligt… 

 

Nu maar even afwachten. Het zijn immers spannende tijden voor KPN-gebruikers. 

Ben heel benieuwd. Ik heb ook een nieuwe sim gehad. Helaassssssss……..

Reputatie 7

Mijn partner heeft ook een 11 maar (gelukkig) nergens last van. Vreemd.

En heeft jouw partner ook een abonnement bij kpn?

Ja. Dat is juist het vreemde. Ik denk ook niet die ALLE Iphone  11 gebruikers dit probleem met KPN ervaren. 

Klopt, naar wat ik begrepen heb is het een relatief beperkte groep en dat maakt de zoektocht naar de oorzaak waarschijnlijk complexer. Dat het waarschijnlijk een relatief beperkte groep betreft maakt het issue natuurlijk niet minder vervelend en zou de prioriteit om dit te verhelpen niet lager mogen maken.

Reputatie 6
Badge +3

Mijn partner heeft ook een 11 maar (gelukkig) nergens last van. Vreemd.

En heeft jouw partner ook een abonnement bij kpn?

Ja. Dat is juist het vreemde. Ik denk ook niet die ALLE Iphone  11 gebruikers dit probleem met KPN ervaren. 

Klopt, naar wat ik begrepen heb is het een relatief beperkte groep en dat maakt de zoektocht naar de oorzaak waarschijnlijk complexer. Dat het waarschijnlijk een relatief beperkte groep maakt het issue natuurlijk niet minder vervelend en zou de prioriteit om dit te verhelpen niet lager mogen maken.

Heb hier het zelfde.

mijn vrouw geen probleem met de 11 ik al ruim 3 weken.

Maar kpn komt met goed nieuws vandaag ik weet het zeker…

Reputatie 3
Badge

Kleine update vanuit het buitenland, het probleem doet zich hier ook voor…MAAR het werkt gek genoeg   beter dan thuis. In Lissabon val ik terug op 3G en heb ik bij vlagen dat 4G geen bereik lijkt te hebben.  Nog steeds te storend, maar valt me op dat het minder slecht is dan thuis in ons Nederland.

 

edit: ik heb hier nog geen E gezien, dus mogelijk missen we in Nederland de ondersteundende dekking van 3G? 

Reputatie 7

Kleine update vanuit het buitenland, het probleem doet zich hier ook voor…MAAR het werkt gek genoeg   beter dan thuis. In Lissabon val ik terug op 3G en heb ik bij vlagen dat 4G geen bereik lijkt te hebben.  Nog steeds te storend, maar valt me op dat het minder slecht is dan thuis in ons Nederland.

Dat komt omdat kpn in Nederland geen 3G meer heeft en je dus niet terugvalt van 4G naar 3G maar van 4G naar Edge.

Het probleem lijkt hem puur te zitten in het verliezen van de 4G verbinding en het daarbij terugvallen op het eerst lagere beschikbare verbindingstype.

Lieve KPN. 

Zijn jullie in staat om dit probleem op te lossen ? 
Als er ernstige problemen zijn rondom het technische vlak tussen Apple en KPN. 
Wordt het dan misschien niet tijd om na 4/5 weken een passend voorstel te geven voor alle gedupeerden slachtoffers? 
Wij begrijpen dat het probleem niet eenvoudig op te lossen is. 
Maar begrijpen jullie dat er honderden/duizenden slachtoffers zijn die geen enkel gebruik kunnen maken vd service die jullie verlenen ? 
En waar vaak ook zeer moeilijke situaties ontstaan omdat men niet bereikbaar is !!!! 
aub op korte termijn een passend antwoord voor alle ongemakken waar we mee te maken hebben. 
Mvg , Stormu 

 

Zojuist KPN weer gesproken. Op dit moment kunnen ze/gaan ze niets doen met betrekking tot een tussenoplossing. Ze kunnen niets voor mij (en dus ons allemaal) betekenen. Als het goed is weten ze inmiddels wel waar het probleem zit, maar laten daar verder niets over los. Vandaag hebben ze weer overleg en ik word morgen gebeld over de resultaten van dat overleg. Het zal mij benieuwen. Voorlopig al vijf weken last en er is nog geen oplossing in zicht. 

Reputatie 3
Badge

Lieve KPN. 

Zijn jullie in staat om dit probleem op te lossen ? 
Als er ernstige problemen zijn rondom het technische vlak tussen Apple en KPN. 
Wordt het dan misschien niet tijd om na 4/5 weken een passend voorstel te geven voor alle gedupeerden slachtoffers? 
Wij begrijpen dat het probleem niet eenvoudig op te lossen is. 
Maar begrijpen jullie dat er honderden/duizenden slachtoffers zijn die geen enkel gebruik kunnen maken vd service die jullie verlenen ? 
En waar vaak ook zeer moeilijke situaties ontstaan omdat men niet bereikbaar is !!!! 
aub op korte termijn een passend antwoord voor alle ongemakken waar we mee te maken hebben. 
Mvg , Stormu 

 

Zojuist KPN weer gesproken. Op dit moment kunnen ze/gaan ze niets doen met betrekking tot een tussenoplossing. Ze kunnen niets voor mij (en dus ons allemaal) betekenen. Als het goed is weten ze inmiddels wel waar het probleem zit, maar laten daar verder niets over los. Vandaag hebben ze weer overleg en ik word morgen gebeld over de resultaten van dat overleg. Het zal mij benieuwen. Voorlopig al vijf weken last en er is nog geen oplossing in zicht. 

Heb zojuist hetzelfde gehoord. Laatste update is van 18-aug. Probleem is be/erkend, echter nog geen oplossing voor handen.

Reputatie 7

Even brainstormen:

Is het mogelijk om op een iPhone te zien hoeveel CPU verbruikt wordt aan welke toepassing?

Jullie geven immers aan dat de iPhone ook heel warm wordt en dat zou kunnen duiden op een heel hoog CPU verbruik.

Het is een bekend probleem is dat een iPhone de 4G verbinding kan verliezen als de CPU zwaar belast wordt. Het zou dus ook kunnen dat een specifieke app de oorzaak is van dit issue.

Dit zou ook kunnen verklaren waarom het probleem zich op de éne telefoon wel manifesteert terwijl een andere telefoon verstoten blijft van dit issue.

 

Misschien interessant om eens te bekijken hoe hoog het CPU verbruik dan is en waaraan deze besteed wordt.

Niet geschoten is altijd mis. 😉

Reputatie 3
Badge

Even brainstormen:

Is het mogelijk om op een iPhone te zien hoeveel CPU verbruikt wordt aan welke toepassing?

Jullie geven immers aan dat de iPhone ook heel warm wordt en dat zou kunnen duiden op een heel hoog CPU verbruik.

Het is een bekend probleem is dat een iPhone de 4G verbinding kan verliezen als de CPU zwaar belast wordt. Het zou dus ook kunnen dat een specifieke app de oorzaak is van dit issue.

Dit zou ook kunnen verklaren waarom het probleem zich op de éne telefoon wel manifesteert terwijl een andere telefoon verstoten blijft van dit issue.

 

Misschien interessant om eens te bekijken hoe hoog het CPU verbruik dan is en waaraan deze besteed wordt.

Niet geschoten is altijd mis. 😉

Waar vind ik het cpu verbruik ?

 

Reputatie 7

Waar vind ik het cpu verbruik ?

Daar kan ik je helaas niet aan helpen aangezien ik dat ook niet weet.

Even brainstormen:

Is het mogelijk om op een iPhone te zien hoeveel CPU verbruikt wordt aan welke toepassing?