Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Even brainstormen:

Is het mogelijk om op een iPhone te zien hoeveel CPU verbruikt wordt aan welke toepassing?

Jullie geven immers aan dat de iPhone ook heel warm wordt en dat zou kunnen duiden op een heel hoog CPU verbruik.

Het is een bekend probleem is dat een iPhone de 4G verbinding kan verliezen als de CPU zwaar belast wordt. Het zou dus ook kunnen dat een specifieke app de oorzaak is van dit issue.

Dit zou ook kunnen verklaren waarom het probleem zich op de éne telefoon wel manifesteert terwijl een andere telefoon verstoten blijft van dit issue.

 

Misschien interessant om eens te bekijken hoe hoog het CPU verbruik dan is en waaraan deze besteed wordt.

Niet geschoten is altijd 

Dat heb ik ook! Mijn mobiel is in de afgelopen week al een aantal keren overhit geraakt. Dat had ik nog nooit eerder gehad. Ook loopt de batterij er snel leeg.

Cpu gebruik zou ik niet weten te vinden maar als ik kijk naar het batterijverbruik dan valt op dat safari wel erg hoog scoort. Bijna 40% van de stroom gaat daar naar toe. Waarschijnlijk omdat safari als.een dolle verbinding probeert te zoeken of de de grote berg data door eigen probeert te forceren. 

 

Verder ben ik vandaag 2 maal op Schiphol Airport geweest en daar springt mijn data van edge op 3g en komen ineens bergen berichtjes binnen. Van Schiphol tot Roermond geen bereik meer.

Reputatie 7

Verder ben ik vandaag 2 maal op Schiphol Airport geweest en daar springt mijn data van edge op 3g en komen ineens bergen berichtjes binnen. Van Schiphol tot Roermond geen bereik meer.

Interessant immers kpn heeft aangegeven met 3G gestopt te zijn (bron) en dan neem ik aan dat dat ook op Schiphol het geval is.

 

Cpu gebruik zou ik niet weten te vinden maar als ik kijk naar het batterijverbruik dan valt op dat safari wel erg hoog scoort. Bijna 40% van de stroom gaat daar naar toe. Waarschijnlijk omdat safari als.een dolle verbinding probeert te zoeken of de de grote berg data door eigen probeert te forceren. 

Dat zou natuurlijk niet het geval mogen zijn. Als er geen Internetverbinding is dan zou een browser juist minder CPU (en daarmee stroom) moeten gaan verbruiken.

Maar is het niet zo dat met Edge is er toch wel een internetverbinding is? Alleen dat deze zo traag is det er vrijwel niets doorheen komt?

Reputatie 3
Badge

Maar is het niet zo dat met Edge is er toch wel een internetverbinding is? Alleen dat deze zo traag is det er vrijwel niets doorheen komt?

dat klopt. Maar die is wel enormmmmmmm traag.

Reputatie 4
Badge

Mijn zoon was gisteren op een festival in Hilvarenbeek en heeft de hele dag 4G gehad, terwijl hij ook dit probleem heeft. Vreemd...

Reputatie 4
Badge +1

Even brainstormen:

Is het mogelijk om op een iPhone te zien hoeveel CPU verbruikt wordt aan welke toepassing?

Jullie geven immers aan dat de iPhone ook heel warm wordt en dat zou kunnen duiden op een heel hoog CPU verbruik.

Het is een bekend probleem is dat een iPhone de 4G verbinding kan verliezen als de CPU zwaar belast wordt. Het zou dus ook kunnen dat een specifieke app de oorzaak is van dit issue.

Dit zou ook kunnen verklaren waarom het probleem zich op de éne telefoon wel manifesteert terwijl een andere telefoon verstoten blijft van dit issue.

 

Misschien interessant om eens te bekijken hoe hoog het CPU verbruik dan is en waaraan deze besteed wordt.

Niet geschoten is altijd mis. 😉

Waar vind ik het cpu verbruik ?

 

In de App Store kan je  ‘ Lirum device info lite ‘ downloaden en daarmee CPU verbruik checken. 
Dat vond ik via Google. 

 

edit: als je dan in die app naar rechts gaat ‘swipen’ dan zie je een menu. Daar klik je op ‘ this device’ en dan ‘cpu’ 

Reputatie 4
Badge +1

Iemand die hier wat van begrijpt? 😅

Reputatie 7

Die CPU staat vrijwel niets te doen dus dat ziet er goed uit.

Jouw iPhone zal op dit moment dan waarschijnlijk ook niet erg warm zijn.

Reputatie 1

Verder ben ik vandaag 2 maal op Schiphol Airport geweest en daar springt mijn data van edge op 3g en komen ineens bergen berichtjes binnen. Van Schiphol tot Roermond geen bereik meer.

Interessant immers kpn heeft aangegeven met 3G gestopt te zijn (bron) en dan neem ik aan dat dat ook op Schiphol het geval is.

https://antennekaart.nl/kaart/3g?lat=52.31897293&lng=4.69940186&zoom=11&providers=kpn

het staat nog aan. Ook nog op wat andere locaties. 

Reputatie 1

Ook hier dezelfde problemen. In de nacht van 3 op 4 augustus begonnen. Want op 4 augustus stapten we in de auto op vakantie.. wat een nachtmerrie om dan geen bereik of data te hebben. Heb mijn nummer maar doorgeschakeld naar dat van mijn vrouw, daar werkt alles prima.

 

Ook een iphone 11 modle N104AP, gisteren geupdate naar 15.6, maar geen oplossing. netwerkinstellingen gereset, ook geen oplossing. naar vliegtuigstand en dan weer aanmelden levert een tijdelijke verbetering….

 

Zojuist met KPN service gebeld. Er wordt aan gewerkt een getest met enkele telefoons die door klanten zijn in geleverd…. heb mijn IMEI aan de lijst laten toevoegen om op de hoogte gehouden te worden… het zal me benieuwen...

Reputatie 7
Badge +9

Verder ben ik vandaag 2 maal op Schiphol Airport geweest en daar springt mijn data van edge op 3g en komen ineens bergen berichtjes binnen. Van Schiphol tot Roermond geen bereik meer.

Interessant immers kpn heeft aangegeven met 3G gestopt te zijn (bron) en dan neem ik aan dat dat ook op Schiphol het geval is.

https://antennekaart.nl/kaart/3g?lat=52.31897293&lng=4.69940186&zoom=11&providers=kpn

het staat nog aan. Ook nog op wat andere locaties. 

En dat zal verklaren waarom in bepaalde gebieden er nog weinig klachten zullen zijn aangezien daar dus wel terug gevallen kan worden op 3G

Reputatie 4
Badge +1

Die CPU staat vrijwel niets te doen dus dat ziet er goed uit.

Jouw iPhone zal op dit moment dan waarschijnlijk ook niet erg warm zijn

 

was wel verbonden met WiFi 

zal nog eens zien wat die doet met 4G / E 

Toestel inderdaad normale temperatuur met WiFi 


edit : als ik 4G aanzet schiet het percentage CPU usage alle kanten op. Af en toe ook 14 of 16% en dat deed die niet met WiFi.. 

Reputatie 7

edit : als ik 4G aanzet schiet het percentage CPU usage alle kanten op. Af en toe ook 14 of 16% en dat deed die niet met WiFi.. 

Ook dat percentage (14 à 16%) valt nog wel mee.

Reputatie 4
Badge

Verder ben ik vandaag 2 maal op Schiphol Airport geweest en daar springt mijn data van edge op 3g en komen ineens bergen berichtjes binnen. Van Schiphol tot Roermond geen bereik meer.

Interessant immers kpn heeft aangegeven met 3G gestopt te zijn (bron) en dan neem ik aan dat dat ook op Schiphol het geval is.

https://antennekaart.nl/kaart/3g?lat=52.31897293&lng=4.69940186&zoom=11&providers=kpn

het staat nog aan. Ook nog op wat andere locaties. 

En dat zal verklaren waarom in bepaalde gebieden er nog weinig klachten zullen zijn aangezien daar dus wel terug gevallen kan worden op 3G

Wellicht is de kaart nog niet bijgewerkt? 🤷🏼

Reputatie 1

Nog een vreemde constatering:

als ik handsfree bel (als ik 4G heb), dan valt ongeveer ieder 3e woord weg en wordt na enkele seconden de verbinding verbroken. Als ik gewoon bel of via mijn airpods, dan is dit probleem er niet!

 

Ligt niet aan de luidspreker, want Spotify speelt gewoon lekker muziek via de luidspreker…

 

Heeft nog iemand dit probleem?

Reputatie 3
Badge

Nog een vreemde constatering:

als ik handsfree bel (als ik 4G heb), dan valt ongeveer ieder 3e woord weg en wordt na enkele seconden de verbinding verbroken. Als ik gewoon bel of via mijn airpods, dan is dit probleem er niet!

 

Ligt niet aan de luidspreker, want Spotify speelt gewoon lekker muziek via de luidspreker…

 

Heeft nog iemand dit probleem?

niet specifiek maar op Aplle Carplay ,met regelmaat dat het gesprek wordt verbroken, maar vaak met het wegvallen van 4g

Reputatie 4
Badge +1

Kunnen we hier iets mee? 🤔

Ook bij mij de gemelde problemen met iPhone 11 en geen 4g sinds ca 1,5 week. Hoop dat er snel een update is. 

Reputatie 5
Badge +2

KPN bedankt voor de input en reactie vandaag in dit topic!

Grote klasse na een lang weekend zonder updates of info.

Precies wat je van een (groot) telecommunicatiebedrijf mag verwachten.

Ga zo door !

Reputatie 7
Badge +12

22-08-2022

We zijn nog druk bezig met het analyseren van de testresultaten. Helaas hebben we nog geen uitsluitsel en is de grondoorzaak nog niet helemaal boven water. Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. We begrijpen dat het heel erg vervelend is voor de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden. We werken hard aan een oplossing en we houden jullie hier op de hoogte!

Reputatie 5
Badge +2

Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. 


Dat wisten wij in dit topic als gedupeerden al na een week .. 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost.

Serieus.. Dat had iedereen jullie hier ook wel kunnen vertellen.. 

Edit: lezen jullie hier überhaupt wel mee?!?!

Reputatie 5
Badge +1

We begrijpen dat het heel erg vervelend is voor de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden. We werken hard aan een oplossing en we houden jullie hier op de hoogte!

 

 

 

Nou dat is mooi, als het om een kleine groep klanten gaat, moet het ook niet zo moeilijk zijn om een vervangend toestel te regelen.

Reputatie 3
Badge

Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. 

Dat wisten wij in dit topic als gedupeerden al na een week .. 

 

 

 

Idd, dit wisten wij al lang want dat heeft zo'n beetje ierdereen hier al geprobeerd.

Als dit het tempo van het onderzoek is gaat het nog lang duren vrees ik