Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 5
Badge +1

je zult maar tot die “de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden” behoren en al drie weken slecht bereikbaar zijn en amper mobiel internet” zonder oplossing in het vooruitzicht…

 

Reputatie 5
Badge +2

We zijn nog druk bezig met het analyseren van de testresultaten. Helaas hebben we nog geen uitsluitsel en is de grondoorzaak nog niet helemaal boven water. Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. We begrijpen dat het heel erg vervelend is voor de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden. We werken hard aan een oplossing en we houden jullie hier op de hoogte!

 

 

 

Wederom een post van KPN waar je als gedupeerde helemaal niets aan hebt. 
Lijkt wel knip en plakwerk uit de eerste post een week of 4 geleden. 

Heb een tijdje geleden al gezegd dat de 89ste minuut loopt en KPN met 3-0 achterstaat. 
Update: blessuretijd is ook voorbij en de eindstand is 4-0

Zo gauw als mijn contract(en) aflopen ben ik weg bij KPN.
 

Reputatie 4
Badge +1

We zijn nog druk bezig met het analyseren van de testresultaten. Helaas hebben we nog geen uitsluitsel en is de grondoorzaak nog niet helemaal boven water. Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. We begrijpen dat het heel erg vervelend is voor de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden. We werken hard aan een oplossing en we houden jullie hier op de hoogte!

 

 

 

Kleine groep? Ben nu wel benieuwd wat het aantal is? 

Heb zojuist een mail naar Telegraaf gestuurd. Misschien kunnen zij het probleem naar buiten brengen en KPN in slecht daglicht zetten. 
kan toch niet waar zijn dat je je klanten zo lang in de problemen laat zitten omdat het maar om een “kleine” groep gaat.. 

misschien meer media/kranten benaderen ??

Reputatie 5
Badge +1

Heb zojuist een mail naar Telegraaf gestuurd. Misschien kunnen zij het probleem naar buiten brengen en KPN in slecht daglicht zetten. 
kan toch niet waar zijn dat je je klanten zo lang in de problemen laat zitten omdat het maar om een “kleine” groep gaat.. 

misschien meer media/kranten benaderen ??

Heb ik ook al geprobeerd, met link naar dit forum, maar ik denk dat er dan meer mensen een bericht moeten sturen.

 

En een officiële klacht/ingebrekestelling sturen naar KPN: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Reputatie 7

kan toch niet waar zijn dat je je klanten zo lang in de problemen laat zitten omdat het maar om een “kleine” groep gaat.. 

Wie zegt dan dat dat het geval is?

Ik snap echt niet hoe jij tot die conclusie hebt kunnen komen.

Reputatie 3
Badge

Heb zojuist een mail naar Telegraaf gestuurd. Misschien kunnen zij het probleem naar buiten brengen en KPN in slecht daglicht zetten. 
kan toch niet waar zijn dat je je klanten zo lang in de problemen laat zitten omdat het maar om een “kleine” groep gaat.. 

misschien meer media/kranten benaderen ??

Heb ik ook al geprobeerd, met link naar dit forum, maar ik denk dat er dan meer mensen een bericht moeten sturen.

 

En een officiële klacht/ingebrekestelling sturen naar KPN: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

goed plan. Kleine moeite, gedaan !

Reputatie 3
Badge

kan toch niet waar zijn dat je je klanten zo lang in de problemen laat zitten omdat het maar om een “kleine” groep gaat.. 

Wie zegt dan dat dat het geval is?

Ik snap echt niet hoe jij tot die conclusie hebt kunnen komen.

De recente reactie van KPN op dit forum vermeldt dat het om een kleine groep gaat. Dus dat is geen conclusie van iemand maar een formele mededeling van KPN.

Reputatie 5
Badge +1

 

Reputatie 7

De recente reactie van KPN op dit forum vermeldt dat het om een kleine groep gaat.

Klopt, maar het is pure onzin dat dat de reden zou zijn dat kpn haar klanten zo lang in de problemen laat zitten. 

 

 Dus dat is geen conclusie van iemand maar een formele mededeling van KPN.

Toch wel want het is een compleet andere conclusie dan de formele mededeling van kpn.

Reputatie 3
Badge

Ik begin het nu toch vrij frustrerend te vinden dat we niets anders krijgen dan “we zijn er mee bezig”. Hier schieten wij als gedupeerde namelijk geen zak mee op.

 

Ik snap dat, als het moeilijk te vinden is, het lang duurt en voorzichtigheid geboden is, maar we krijgen ook helemaal niets van tussenoplossing of iets aangeboden, ondanks dat ik (en met mij vele anderen) al vier weken zonder bruikbaar abonnement zitten.

 

Vreemde gang van zaken en erg slechte communicatie. Dit ben ik nier gewend van KPN na al bijna 15 jaar klant te zijn.

 

Schandalig, geen goed woord voor over. Het begint nu echt te frustreren.

Reputatie 3
Badge

Al sinds 20 juli geen 4G en nauwelijks telefonisch bereikbaar. Vandaag wederom met KPN gebeld en ik werd afgewimpeld met de mededeling dat er vandaag een belangrijke update zou komen. En nu blijkt dat dit de update is?! Wederom ‘we zijn ermee bezig maar kunnen niets vinden’?

Ik kan me helemaal voorstellen dat een dergelijk probleem niet 1, 2, 3 is opgelost, maar dat er totaal geen tussenoplossing wordt geboden vind ik ronduit schandalig. Als het toch om zo’n kleine groep gaat zoals wordt gezegd, waarom dan geen vervangende toestellen? 

Reputatie 1

Menseuh….. Hebbu evuh geduld met die armuh mensuh van de PTT. Vroegah was een teluhfoon grijs. Moeilijkah was het nie, maar nu is het niet te doen !

Sorry, verder gaat mijn haagse harry niet. 

Kijk wat iedereen gewoon wil horen en weten is met naam en toenaam wie wat gedaan heeft en waarom het nu stuk is. Maar we kunnen het vergeten dat KPN een stuk gaat schrijven in de trant van:

Op 15 juli hebben Gert en Hermien van Mobiele netwerken de acceptatie test voor een netwerkupdate uitgevoerd, maar wegens tijdgebrek hebben ze alleen getest met recente iPhones en niet de iPhone 11. Hierdoor hebben ze niet gemerkt dat in de patch die door stagiaires Björn en Anita van Ericsson gemaakt is voor een specifieke KPN eis een bug is geslopen die alleen optreed bij de iPhone 11. Dat die bug alleen optreed is omdat de iPhone 11 een modem gebruikt die Apple gekocht heeft van Intel en die code bevat van Sonny en Cher, die ze ooit nog in de Infineon tijd hadden geschreven. Deze code is ook buggy, want niemand kocht die modems van Intel en dus hadden Sonny en Cher niemand om mee te testen. Apple weet alleen niet hoe dit stuk code precies werkt, want Sonny en Cher zijn al lang weg. Apple heeft Fred en Ginger er op gezet, maar die zijn vooral verbaast dat KPN zo'n vraag kan stellen en dat Apple ooit deze Intel modem met deze code in telefoons heeft gezet. De specifieke KPN eis is ook obscuur en niet in lijn met hoe de 4G standaarden meestal worden geïnterpreteerd en dus weet niemand precies hoe ze de modem moeten fixen. Dat het alleen optreed bij bepaald iPhone 11 toestellen is weer afhankelijk van welke batch ze zijn, omdat er minieme verschillen zitten tussen de electronica in de iPhone 11. Een deel heeft er mee te maken dat Frank en Miranda van inkoop nog een paar cent konden besparen en een ander deel omdat Jut en Jul van inkoop er achter kwamen dat een bepaald weerstandje niet meer geleverd werd, maar dat een ander weerstandje ook werkte. 

Let wel, dit alles had allemaal nog geen probleem hoeven te zijn, maar Apple en KPN hebben vanavond net ontdekt, dat alle genoemde problemen er gezamenlijk voor zorgen dat het probleem sluimert. Het probleem wordt alleen werkelijkheid wanneer gebruikers de bekende overspel app Second Love installeren op hun telefoon, want die pingt ieder zoveel seconden het netwerk. Maar ja… dat kun je niet in persbericht zetten. En dus zeggen ze maar niks. 

 

😋

Reputatie 5
Badge +2

We zijn nog druk bezig met het analyseren van de testresultaten. Helaas hebben we nog geen uitsluitsel en is de grondoorzaak nog niet helemaal boven water. Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. We begrijpen dat het heel erg vervelend is voor de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden. We werken hard aan een oplossing en we houden jullie hier op de hoogte!

 

 

 

En dit is dit dan HET bericht na 5 weken problemen. Meen je dit nu echt?????

Wij hadden dit al 4 weken geleden kunnen vertellen. 

Nemen jullie jezelf echt serieus? Ik in ieder geval totaal niet (meer).

Daarbij zie ik nergens een bericht en/vraag staan met het verzoek of iemand van al deze mensen in dit forum zijn of haar toestel zou willen inleveren voor jullie onderzoek? Waarom Is niemand hier gevraagd?

Via de klantenservice kan dit niet gebeurt zijn, aangezien deze tot op heden het probleem niet eens kennen. Snap ik ook wel met al die extern ingehuurde call centers die namens KPN opereren, terwijl zij in verschillende systemen ‘van’ KPN moeten werken en dan daar hun info maar uit moeten zien te halen.  Zij worden totaal niet geïnformeerd als er dit soort zaken spelen.

 

Hoe dan ook ben ik wel benieuwd naar antwoorden op de volgende vragen (ook al weet ik nu al dat NIEMAND van KPN deze vragen gaat antwoorden of dat er een reactie op mijn pust zal komen…).

- Welke mensen zijn dan wel gevraagd/hoe zijn jullie aan deze mensen gekomen?

- En worden deze mensen wel geïnformeerd? Kan mij niet voorstellen dat zij gewoon 5 weken rustig gaan wachten… en dat ZONDER toestel aangezien zij deze hebben ingeleverd.
- Wanneer zijn deze gevraagd en om hoeveel mensen (en dus ingeleverde toestellen) gaat het (aantal).

Ik krijg echt het gevoel dat wij met z’n allen aan het lijntje worden gehouden. In de hoop dat wij het opgeven en overstappen naar andere provider. Ik voel totaal niet de urgentie vanuit KPN om dit probleem voor ons op te lossen. 

Reputatie 7

Daarbij zie ik nergens een bericht en/vraag staan met het verzoek of iemand van al deze mensen in dit forum zijn of haar toestel zou willen inleveren voor jullie onderzoek? Waarom Is niemand hier gevraagd?

Omdat ze er al genoeg hebben.

Reputatie 2

Ik snap niet hoe het kan dat we niet op zijn minst een korting krijgen op betaald abonnementsgeld van de afgelopen maand.
Zitten al ruim een maand in de shit. Als ik de simkaart van mijn vriendin in mijn iPhone doe heb ik perfect bereik.

Ondertussen heb ik op aanraden van de klantenservice meermaals netwerkinstellingen gereset, nieuwe simkaart + E-sim aangevraagd, telefoon volledig gereset en alles opnieuw ingesteld. 
Natuurlijk mocht dit allemaal niet baten. 

KPN levert de service waar wij voor betalen niet. Ik heb een klacht ingediend bij KPN zelf maar denk niet dat ze daar iets mee gaan doen. Wat een waardeloze k*t service

Reputatie 7

Ik snap niet hoe het kan dat we niet op zijn minst een korting krijgen op betaald abonnementsgeld van de afgelopen maand.

Als uiteindelijk de oorzaak bij kpn blijkt te liggen dan zal er na afloop van de storing vast en zeker gewerkt worden aan een passende compensatie.

Uitdaging wordt dan denk ik nog wel om te bepalen welke abonnees getroffen waren door dit fenomeen.

 

Als ik de simkaart van mijn vriendin in mijn iPhone doe heb ik perfect bereik.

Bij welke provider heeft jouw vriendin haar abonnement lopen?

Gisteren een prepaid SIM-kaart van Vodafone naast de E-SIM van KPN in de Iphone 11 gezet. iphone werkt daar prima op. Sterk 4G signaal, bellen en internetten gaat als vanouds. Via E-SIM van KPN alleen E signaal, waarmee je dus bijna niets kunt. Een fysieke SIM kaart van een andere provider werkt dus prima. Is uiteraard tijdelijke oplossing en brengt extra kosten met zich mee. Onbeperkt internet voor een week op deze prepaid SIM kaart kost €14. Je zou toch hieruit de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat de oorzaak van de problemen bij KPN moet liggen. 

Reputatie 7

Je zou toch hieruit de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat de oorzaak van de problemen bij KPN moet liggen. 

Nee, zelfs dat geeft geen garantie dat de oorzaak bij kpn ligt. We zullen echt het, veel te lang durende, onderzoek naar de oorzaak af moeten wachten.

Reputatie 2

 

Bij welke provider heeft jouw vriendin haar abonnement lopen?

T-mobile en dus ook een iPhone 11.
Mijn SIM-kaart in haar telefoon zorgt weer voor problemen. Overduidelijk dat het probleem dus bij KPN moet liggen en niet in de telefoon

 

Reputatie 7

Bij welke provider heeft jouw vriendin haar abonnement lopen?

T-mobile en dus ook een iPhone 11.
Mijn SIM-kaart in haar telefoon zorgt weer voor problemen. Overduidelijk dat het probleem dus bij KPN moet liggen en niet in de telefoon

Daar begint het wel op te lijken al geeft ook dit geen 100% garantie dat dit ook werkelijk zo is.

Reputatie 1

Bij welke provider heeft jouw vriendin haar abonnement lopen?

T-mobile en dus ook een iPhone 11.
Mijn SIM-kaart in haar telefoon zorgt weer voor problemen. Overduidelijk dat het probleem dus bij KPN moet liggen en niet in de telefoon

Daar begint het wel op te lijken al geeft ook dit geen 100% garantie dat dit ook werkelijk zo is.

Ga er maar vanuit dat het een rare interactie is tussen KPN, Apple, de oude modem van Intel en de leverancier van KPN's netwerk (ericsson?)

Reputatie 4
Badge +1

Had aantal weken terug ook al naar Boos gemaild. Helaas geen reactie terug. Als Tim Hofman weer in het KPN gebouw had gelopen had KPN helaas wel meer hun best gedaan om hun klanten te compenseren. Nu het zo klein is en nog niet in de media is gebracht kabbelt alles maar een beetje voort. 
 

Ben momenteel trouwens in Griekenland en het probleem speelt nog steeds terwijl ik volgens mij op een ander netwerk zit. Zijn de telefoons niet defect oid geworden ? Zijn meerdere mensen die ook al aangeven dat overstappen van provider ook niet het gewenste resultaat geeft. Je zou denken dat een netwerk switch een goed resultaat zou geven. 

Reputatie 5
Badge +2

Nu in Oostenrijk.

Hier hetzelfde probleem.

De E verbinding in beeld op diverse locaties. Heel af en toe werkt 4g wel

Op 3 verschillende netwerken (3AT, Magenta-T-, A1) hetzelfde probleem terwijl een iPhone 13 op dezelfde locaties wel volledig bereik heeft 4g en 5g.

Reputatie 2

KPN klanten kunnen nog andere APN proberen. Zelf ervaar ik regelmatig performance issues met de internet APN.

 

Met de advancedinternet APN heb je 1:1 NAT waarbij er geen firewall actief is.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201699

 

Hoor graag of dit helpt.