Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Hoi, ik heb net mijn gegevens in mijn KPN forum profiel ingevuld. Ik heb een iPhone 11 en al weken zeer slecht bereik als ik buiten loop. Bellen of internetten is eigenlijk niet of nauwelijks mogelijk buiten dus de tegemoetkoming is op zijn plaats, maar meer nog zou ik graag een oplossing zien voor dit probleem want het is mega onhandig. Is er zicht op een oplossing? Groet, Cindy

Reputatie 5
Badge +1

Ik begin met de dag bozer te worden kan ik je vertellen. 
 

KPN. Ik vind deze gang van zaken inmiddels ronduit belachelijk worden. Voor mij is het week 5 die we ingaan en ik ben nog steeds niet te bereiken. Een leentoestel had toch passelijk geweest, dat is het minimale wat jullie kunnen doen. 
 

Door deze belachelijke gang van zaken kunnen samen met mij meerdere mensen hun werk niet eens normaal uitvoeren??? 
 

Ik mag voor jullie hopen dat er deze week minimaal een andere compensatie is dan enkel de vergoeding van de abonnementskosten en anders wil ik het wel via een andere weg oplossen :) 

KPN lijkt mij verder ook te negeren, ik heb een zakelijk abonnement van KPN en privé met een ESIM via Simyo. Je kan dan niet zoveel meer, ik ben niet opgenomen in de communicatie, heb me wel via dit forum aangemeld.

Ik neem aan dat je het issue bij KPN zakelijk en bij Simyo onder de aandacht gebracht hebt immers dat zijn de partijen waarmee je een overeenkomst hebt.

 

De problemen met de accu worden waarschijnlijk veroorzaakt doordat de telefoon te hard moet werken om verbinding te houden of te herstellen. Hopelijk wordt het dus snel opgelost zodat onze accu's er niet helemaal kapot van gaan.

Dat zou kunnen maar wat ook een plausibele uitleg zou kunnen zijn is dat er juist een andere procedure “in een loop komt” en dat daardoor het in stand houden van de verbinding te weinig resources krijgt. Dit is in het verleden al eens vaker gebeurd. Zolang de oorzaak niet duidelijk is doe je er verstandig aan om alle opties open te houden.

Ik heb het issue bij beide aangemeld, maar komt er niet verder mee. Simyo verwijst naar KPN en zakelijk gaat de tussenpartij er mee aan de slag.

Wat betreft het in een loop komen kan ook zeker een oorzaak zijn.

Reputatie 6
Badge +6

Op mijn terechte vraag waarom de iPhone 11 nog wel te bestellen is op de website werd helaas niet echt ingegaan.

Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met contractuele verplichtingen met Apple.

Maar wat maakt het uit, wie koopt er überhaupt nu nog een iPhone als je weet dat volgende week woensdag de iPhone 14 wordt aangekondigd en waarschijnlijk de week daarop leverbaar zijn en dus de oudere toestellen dan in prijs verlaagd worden. Dan zal de iPhone 11 waarschijnlijk ook uit het assortiment van Apple gaan en niet meer verkocht worden door officiele Apple Retailers.

Dag allemaal,

Dit duurt wel erg lang, ik overweeg inmiddels over te stappen naar een andere provider, in de hoop dan weer een goed werkend mobiel netwerk te hebben. Maar ik lees hier ook verhalen van mensen waarbij dat geen oplossing bleek te zijn. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?

Ik ervaar dit probleem ook. Kan ik worden toegevoegd aan de lijst? Ik heb een iPhone 11.

Ook ik heb al een week of 6 problemen. Zet mij maar ook op die lijst. Heb ook een iPhone 11. 
Ben ook net terug van vakantie in Kreta en ook daar heb ik nauwelijks bereik gehad🥹

 

Hierbij aangemeld voor compensatie

Reputatie 5
Badge +1

Dag allemaal,

Dit duurt wel erg lang, ik overweeg inmiddels over te stappen naar een andere provider, in de hoop dan weer een goed werkend mobiel netwerk te hebben. Maar ik lees hier ook verhalen van mensen waarbij dat geen oplossing bleek te zijn. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?

Daar ben ik ook benieuwd naar, al is voor mij persoonlijk het niet zo interessant, omdat wij “alles” van KPN hebben. Ben ik wel benieuwd of switchen naar een andere provider het probleem “oplost”.

Reputatie 7
Badge +19

Ook ik heb al een week of 6 problemen. Zet mij maar ook op die lijst. Heb ook een iPhone 11. 
Ben ook net terug van vakantie in Kreta en ook daar heb ik nauwelijks bereik gehad🥹

 

Ik wil je graag opnemen in de lijst. Wil je nog wel even jouw forumprofiel invullen? 

Reputatie 5
Badge +2

Ook ik heb al een week of 6 problemen. Zet mij maar ook op die lijst. Heb ook een iPhone 11. 
Ben ook net terug van vakantie in Kreta en ook daar heb ik nauwelijks bereik gehad🥹

 

Ik wil je graag opnemen in de lijst. Wil je nog wel even jouw forumprofiel invullen? 

Komt er ook nog antwoord op andere vragen dan alleen deze bevestigingen?

 

Reputatie 4
Badge +1

Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

Ook ik herken de problemen reeds sinds eind juli. Hoop spoedig een oplossing te mogen ontvangen. 

Reputatie 6
Badge +3

Ben er wel klaar mee kpn!!

ik verwacht vandaag een oplossing 

Reputatie 3

Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

 

Zijn meerdere meldingen van mensen die er in buitenland wel last van hebben. Ik was zelf vorige week in Griekenland en had hetzelfde als hier. Er waren wel enkele mensen die dan weer wel goede verbinding in het buitenland hadden. 

Reputatie 7

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

Er zijn helaas ook veel meldingen van mensen die er in het buitenland wel last van hebben.

Reputatie 6
Badge +2

Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

 

Het ligt ook aan de instellingen van KPN, waardoor je telefoon de hele dag aan het zoeken is naar netwerk en daarmee je batterij overbelast en het toestel oververhit raakt. Zie ook alle ervaringen eerder in dit topic.

KPN veroorzaakt dat we al weken geen bereik hebben en daarnaast sloopt men je toestel🤬

Reputatie 5
Badge +1

Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 


ik wilde inderdaad graag deze telefoon inruilen op een iPhone 13. Inruil waarde was door apple op €260 geschat. Nou die kan ik wel vergeten inmiddels. 

Reputatie 6
Badge +2

Ook ik heb al een week of 6 problemen. Zet mij maar ook op die lijst. Heb ook een iPhone 11. 
Ben ook net terug van vakantie in Kreta en ook daar heb ik nauwelijks bereik gehad🥹

 

Ik wil je graag opnemen in de lijst. Wil je nog wel even jouw forumprofiel invullen? 

Komt er ook nog antwoord op andere vragen dan alleen deze bevestigingen?

 

blijkbaar heeft men opdracht gekregen om voorspelbare reden op dit topic niet direct en accuraat te reageren, dit geeft wel aan dat er voorlopig geen oplossing zal zijn.

Ook ik heb mijn naam en 06-nummer ingevuld.

Admin: verplaatst naar centraal iPhone 11 topic

Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

 

Het ligt ook aan de instellingen van KPN, waardoor je telefoon de hele dag aan het zoeken is naar netwerk en daarmee je batterij overbelast en het toestel oververhit raakt. Zie ook alle ervaringen eerder in dit topic.

KPN veroorzaakt dat we al weken geen bereik hebben en daarnaast sloopt men je toestel🤬

Als blijkt dat KPN schade heeft veroorzaak aan mijn toestel, Verwacht ik zeker compensatie!

Goeiemiddag,

 

Ik heb nu al 4 weken last van E of heel slecht bereik op m’n Iphone 11. Ik ben al eens langs een KPN store geweest voor een sim-swap maar dit hielp helaas niet. Ik hoor graag terug of jullie kunnen helpen hiermee.

 

mvg,

 

Philip Sterling

Reputatie 3
Badge

Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

Ik begrijp dit ook niet. Want hoe kan een software update een toestel beschadigen? Dat kan toch nooit zou je denken. 

Weten we nu echt 100% zeker dat het overstappen naar een andere provider het probleem niet kan oplossen? Ook niet in combinatie met een totale reset van het toestel? Heeft iemand dit goed onderzocht?

Als ik de berichten hier lees lijkt het er in ieder geval op dat het allemaal niet werkt. 

Dus dat zou betekenen dat alle gedupeerden hier door toedoen van KPN en/of Apple met een defect toestel zitten dat we niet normaal kunnen gebruiken en dus ook niet meer kunnen verkopen.

En als dat zo is moet KPN de schade vergoeden

 

Reputatie 7

Als blijkt dat KPN schade heeft veroorzaak aan mijn toestel, Verwacht ik zeker compensatie!

Waarom wachten jullie niet eerst eens het onderzoek naar de oorzaak af om daarna te gaan praten over verantwoordelijkheden en compensatie.

Daarnaast kan het mijns inziens nooit KPN zijn die schade veroorzaakt aan jouw iPhone. Als de capaciteit van de accu achteruit zou hollen bij een overbelasting dan zou Apple daar mijns inziens een beveiliging tegen hebben moeten implementeren die dergelijke schade voorkomt door het toestel tijdig uit te schakelen.