Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb het hier al een aantal keren aangekaart, maar heb maar van enkele hier terug gezien dat zij daar ook last van hebben….
Ik heb als neveneffect dat mijn mobiel erg snel overhit  raakt bij minimale multitasking. Op het moment dat mijn mobiel overhit is, loopt de batterij binnen een half uur leeg. Nu merk ik dat mijn batterij capaciteit enorm achteruit is gegaan. Ik weet wel bijna zeker dat dit een neveneffect is van het bereik probleem. Hoe langer dit probleem aanhoud, hoe slechter mijn mobiel aan toe is.

ik heb ook hiervan een officiële klacht ingediend bij KPN. Maar omdat er maar weinigen zijn die deze klacht ook erbij hebben, ligt het waarschijnlijk aan mijn toestel en kunnen ze niet veel voor me doen. Ik mag naar de winkel om te kijken of er nog iets in de garantie valt. Maar denk meer dat ze mijn probleem wilde verleggen naar een andere collega van haar. 

mochten er andere zijn die ook als neveneffect hebben dat de mobiel snel overhit raakt en batterij sneller leeg loopt. Dan raad ik je aan hier ook een officiële melding/klacht voor in te dienen. 
 

Als blijkt dat KPN schade heeft veroorzaak aan mijn toestel, Verwacht ik zeker compensatie!

Waarom wachten jullie niet eerst eens het onderzoek nasr de oorzaak af om daarna te gaan praten over verantwoordelijkheden en compensatie.

Daarnaast kan het mijns inziens nooit KPN zijn die schade veroorzaakt aan jouw iPhone. Als de capaciteit van de accu achteruit zou hollen bij een overbelasting dan zou Apple daar mijns inziens een beveiliging tegen hebben moeten implementeren die dergelijke schade voorkomt door het toestel tijdig uit te schakelen.

Als je leest zie je ook dat ik aangeef. Als blijkt.  Ik weet dat je op de voet van KPN bent. Maar mocht blijken dat de oorzaak  van de problemen voor overbelasting heeft gezorgd kan je Apple dat niet kwalijk nemen. 

Reputatie 7

Ik weet dat je op de voet van KPN bent. 

Hoe kom je erbij dat ik op de voet van KPN zou zijn, niets is minder waar.

Waar ik wel een aversie tegen heb is dat mensen direct met het vingertje gaan wijzen naar één van de betrokken partijen voordat de oorzaak (en dus de veroorzaker) van het probleem bekend is.

Het wat nu het frappante is, sorry dat ik het zeg, maar dergelijk wijzen met een vingertje zie je eigenlijk nooit bij de Android gebruiker.

Reputatie 5
Badge +2

Ik weet dat je op de voet van KPN bent. 

Hoe kom je erbij dat ik op de voet van KPN zou zijn, niets is minder waar.

Waar ik wel een aversie tegen heb is dat mensen direct met het vingertje gaan wijzen naar één van de betrokken partijen voordat de oorzaak (en dus de veroorzaker) van het probleem bekend is.

Het wat nu het frappante is, sorry dat ik het zeg, maar dergelijk wijzen met een vingertje zie je eigenlijk nooit bij de Android gebruiker.

Nogmaals en wellicht weer ten overvloede….

Jij HOEFT hier niet te reageren. 
8 van de 10 posts van jou wekken irritaties op in dit topic. 
 

Ik weet dat je op de voet van KPN bent. 

Hoe kom je erbij dat ik op de voet van KPN zou zijn, niets is minder waar.

Waar ik wel een aversie tegen heb is dat mensen direct met het vingertje gaan wijzen naar één van de betrokken partijen voordat de oorzaak (en dus de veroorzaker) van het probleem bekend is.

Het wat nu het frappante is, sorry dat ik het zeg, maar dergelijk wijzen met een vingertje zie je eigenlijk nooit bij de Android gebruiker.

 

Zoals ik al eerder aangeef. Wijs ik ook nog niet! Blijkbaar begrijp je het Als blijkt niet!!!

Ik ben niet pro KPN of Apple. Feit is wel dat dit alleen speelt in het KPN netwerk.

 

Reputatie 7

Zoals ik al eerder aangeef. Wijs ik ook nog niet! 

Klopt, mijn reactie was dan ook niet aan jou gericht maar op de discussie en daarmee aan jullie in het algemeen gericht. Vandaar dat ik ook het woordje "jullie" gebruikte.

wjb schreef:

Waarom wachten jullie niet eerst eens het onderzoek naar de oorzaak af om daarna te gaan praten over verantwoordelijkheden en compensatie.

 

Feit is wel dat dit alleen speelt in het KPN netwerk.

Klopt en daarmee zou je inderdaad geneigd zijn de oorzaak ook bij KPN neer te leggen maar toch is het absoluut geen gegeven dat de oorzaak daar ook werkelijk ligt.

Reputatie 3
Badge

Als blijkt dat KPN schade heeft veroorzaak aan mijn toestel, Verwacht ik zeker compensatie!

Waarom wachten jullie niet eerst eens het onderzoek nasr de oorzaak af om daarna te gaan praten over verantwoordelijkheden en compensatie.

Daarnaast kan het natuurlijk nooit KPN zijn die schade veroorzaakt aan jouw iPhone. Als de capaciteit van de accu achteruit zou hollen bij een overbelasting dan zou Apple daar mijns inziens een beveiliging tegen hebben moeten implementeren die dergelijke schade voorkomt door het toestel tijdig uit te schakelen.

Natuurlijk is accudegradatie iets dat Apple middels beveiliging moet voorkomen. Daar heeft KPN helemaal niets mee te maken. De verhalen hier dat de accudegradatie enorm snel gaat herken ik overigens niet, ondanks dat mijn toestel ook vaak erg heet wordt. Hoe dan ook, aan accudegradatie kan KPN nooit schuld hebben.

Maar wat betreft het onderzoek afwachten. Wij wachten al zo lang! Het kan toch niet waar zijn dat er vier of vijf weken onderzoek helemaal niets heeft opgeleverd? 

Overstappen naar een andere provider lost niets op. Anders had ik dat wel gedaan. Een oude iPhone heb ik niet liggen en heb geen zin om een duur nieuw toestel aan te schaffen. Mijn iPhone 11 is in topstaat en had nog makkelijk jaren meegekund. Nu kunnen we er helemaal niets meer mee. 

En de 'kleine groep klanten' (zoals KPN het eerder omschreef) kan ik toch niet klein noemen. Elke dag tientallen nieuwe gevallen die zich hier melden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Goeiemiddag,

 

Ik heb nu al 4 weken last van E of heel slecht bereik op m’n Iphone 11. Ik ben al eens langs een KPN store geweest voor een sim-swap maar dit hielp helaas niet. Ik hoor graag terug of jullie kunnen helpen hiermee.

 

mvg,

 

Philip Sterling

Hallo @Philip Sterling, bij het nummer dat in jouw profiel staat, zie ik een iPhone 13 als hardware.

 

Ook ik heb mijn naam en 06-nummer ingevuld.

Admin: verplaatst naar centraal iPhone 11 topic

Heb jij een abonnement bij KPN @Miss X? Op basis van het 06-nummer in jouw forumprofiel kom ik namelijk geen abonnement tegen. 

Goeiemiddag Jeroen,

 

Klopt, de Iphone 13 wordt gebruikt door mijn vrouw. Mijn abonnement is recentelijk verlengd. Maar omdat mijn Iphone 11 het nog goed doet zag ik geen noodzaak om die te vervangen, tot nu😅.

Goeiemiddag,

 

Ik heb nu al 4 weken last van E of heel slecht bereik op m’n Iphone 11. Ik ben al eens langs een KPN store geweest voor een sim-swap maar dit hielp helaas niet. Ik hoor graag terug of jullie kunnen helpen hiermee.

 

mvg,

 

Philip Sterling

Hallo @Philip Sterling, bij het nummer dat in jouw profiel staat, zie ik een iPhone 13 als hardware.

 

Ook ik heb mijn naam en 06-nummer ingevuld.

Admin: verplaatst naar centraal iPhone 11 topic

Heb jij een abonnement bij KPN @Miss X? Op basis van het 06-nummer in jouw forumprofiel kom ik namelijk geen abonnement tegen. 

Ja zeker,

 ik heb een abonnement

Reputatie 7

Maar wat betreft het onderzoek afwachten. Wij wachten al zo lang! Het kan toch niet waar zijn dat er vier of vijf weken onderzoek helemaal niets heeft opgeleverd? 

Daar geef ik je volledig gelijk in. Dit issue duurt al veel te lang en de communicatie naar de betrokkenen laat sterk te wensen over.

Wat ik wel eens zou willen weten van KPN is of er per toestel een apart "technisch profiel" is voor het aansluiten van zo'n toestel op het netwerk.

Een tweede vraag zou dan zijn wanneer er wijzigingen in het "iPhone 11 profiel" doorgevoerd zijn.

En als er geen apart "technisch profiel" per toestel is, waarom lijkt dan toch alleen de iPhone 11 (en iPhone SE 2020) getroffen te zijn?

Ook zou KPN mijns inziens wel iets meer mogen vertellen over de samenwerking met Apple om dit issue te tackelen.

 

En de 'kleine groep klanten' (zoals KPN het eerder omschreef) kan ik toch niet klein noemen. Elke dag tientallen nieuwe gevallen die zich hier melden.

Toch blijft die groep relatief klein.

Reputatie 3
Badge

Maar wat betreft het onderzoek afwachten. Wij wachten al zo lang! Het kan toch niet waar zijn dat er vier of vijf weken onderzoek helemaal niets heeft opgeleverd? 

Daar geef ik je volledig gelijk in. Dit issue duurt al veel te lang en de communicatie naar de betrokkenen laat sterk te wensen over.

Wat ik wel eens zou willen weten van KPN is of er per toestel een apart "technisch profiel" is voor het aansluiten van zo'n toestel op het netwerk.

Een tweede vraag zou dan zijn wanneer er wijzigingen in het "iPhone 11 profiel" doorgevoerd zijn.

En als er geen apart "technisch profiel" per toestel is, waarom lijkt dan toch alleen de iPhone 11 (en iPhone SE 2020) getroffen te zijn?

Ook zou KPN mijns inziens wel iets meer mogen vertellen over de samenwerking met Apple om dit issue te tackelen.

 

En de 'kleine groep klanten' (zoals KPN het eerder omschreef) kan ik toch niet klein noemen. Elke dag tientallen nieuwe gevallen die zich hier melden.

Toch blijft die groep relatief klein.

Ow, zeker, relatief gezien wel. Maar in absolute cijfers gaat het om 200 tot 300 mensen? Dat is mijn schatting op basis van wat ik hier lees. Dat zijn er nogal wat. 

Het was erg onhandig van KPN om dat te benoemen in de update van toen. Daarmee suggereren ze dat het probleem voor hun geen groot probleem is, waardoor bij ons het beeld ontstaat dat het geen prioriteit heeft.

Reputatie 5
Badge +2

Goeiemiddag,

 

Ik heb nu al 4 weken last van E of heel slecht bereik op m’n Iphone 11. Ik ben al eens langs een KPN store geweest voor een sim-swap maar dit hielp helaas niet. Ik hoor graag terug of jullie kunnen helpen hiermee.

 

mvg,

 

Philip Sterling

Hallo @Philip Sterling, bij het nummer dat in jouw profiel staat, zie ik een iPhone 13 als hardware.

 

Ook ik heb mijn naam en 06-nummer ingevuld.

Admin: verplaatst naar centraal iPhone 11 topic

Heb jij een abonnement bij KPN @Miss X? Op basis van het 06-nummer in jouw forumprofiel kom ik namelijk geen abonnement tegen. 

@Jeroen_dB Wanneer gaat er nu eens gereageerd worden op onze andere vragen?

 

Reputatie 7

Ow, zeker, relatief gezien wel. Maar in absolute cijfers gaat het om 200 tot 300 mensen? Dat is mijn schatting op basis van wat ik hier lees. Dat zijn er nogal wat. 

Ik denk dat die groep nog wel eens tien keer zo groot zou kunnen zijn maar dan nog is het, mijns inziens, nog steeds een kleine groep. Laat onverlet dat die groep natuurlijk ook veel te groot is want ieder individu uit die groep heeft er heel veel last van.

Reputatie 3

Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

Ik begrijp dit ook niet. Want hoe kan een software update een toestel beschadigen? Dat kan toch nooit zou je denken. 

Weten we nu echt 100% zeker dat het overstappen naar een andere provider het probleem niet kan oplossen? Ook niet in combinatie met een totale reset van het toestel? Heeft iemand dit goed onderzocht?

 

 

 

Mijn vrouw heeft nu haar sim in een samsung gedrukt (kon ze even lenen van vrienden) en heeft nergens meer last van.

Ze gebruikt de hotspot functie van de samsung zodat de rest op de iphone wel blijft werken (alleen bellen gaat dan via de samsung).

Helaas geen top oplossing, maar zo kan je wel even verder.

 

Of het bij andere providers speelt weet ik zo niet. In ieder geval wel bij providers die gebruik maken van KPN netwerk.

Reputatie 7
Badge +24

Goeiemiddag Jeroen,

 

Klopt, de Iphone 13 wordt gebruikt door mijn vrouw. Mijn abonnement is recentelijk verlengd. Maar omdat mijn Iphone 11 het nog goed doet zag ik geen noodzaak om die te vervangen, tot nu😅.

@Philip Sterling, dankjewel voor de duidelijkheid. Neem ik ook mee. 

Reputatie 7
Badge +24

Goeiemiddag,

 

Ik heb nu al 4 weken last van E of heel slecht bereik op m’n Iphone 11. Ik ben al eens langs een KPN store geweest voor een sim-swap maar dit hielp helaas niet. Ik hoor graag terug of jullie kunnen helpen hiermee.

 

mvg,

 

Philip Sterling

Hallo @Philip Sterling, bij het nummer dat in jouw profiel staat, zie ik een iPhone 13 als hardware.

 

Ook ik heb mijn naam en 06-nummer ingevuld.

Admin: verplaatst naar centraal iPhone 11 topic

Heb jij een abonnement bij KPN @Miss X? Op basis van het 06-nummer in jouw forumprofiel kom ik namelijk geen abonnement tegen. 

Ja zeker,

 ik heb een abonnement

@Miss X En is dit wel bij KPN? Zo ja, heb je ook een klantnummer voor ons? 

Reputatie 7
Badge +24

Nogmaals bedankt allemaal voor de gegevens, ik geef ze wederom door. 

Over de andere vragen kan ik op dit moment niets zeggen, er wordt aan gewerkt. Ik kan jullie alleen om geduld vragen, zodra er een update is zal het worden gedeeld. Als ik meer wist had ik het hier zeker geplaatst. 

Reputatie 5
Badge +1

Ik heb het hier al een aantal keren aangekaart, maar heb maar van enkele hier terug gezien dat zij daar ook last van hebben….
Ik heb als neveneffect dat mijn mobiel erg snel overhit  raakt bij minimale multitasking. Op het moment dat mijn mobiel overhit is, loopt de batterij binnen een half uur leeg. Nu merk ik dat mijn batterij capaciteit enorm achteruit is gegaan. Ik weet wel bijna zeker dat dit een neveneffect is van het bereik probleem. Hoe langer dit probleem aanhoud, hoe slechter mijn mobiel aan toe is.

ik heb ook hiervan een officiële klacht ingediend bij KPN. Maar omdat er maar weinigen zijn die deze klacht ook erbij hebben, ligt het waarschijnlijk aan mijn toestel en kunnen ze niet veel voor me doen. Ik mag naar de winkel om te kijken of er nog iets in de garantie valt. Maar denk meer dat ze mijn probleem wilde verleggen naar een andere collega van haar. 

mochten er andere zijn die ook als neveneffect hebben dat de mobiel snel overhit raakt en batterij sneller leeg loopt. Dan raad ik je aan hier ook een officiële melding/klacht voor in te dienen. 
 

ik heb dit ook en heb dit al meerdere keren aangekaart in een telefoon gesprek 
 

 

Badge

Ook ik heb al sinds eind juli storing. Nieuwe simkaart heeft geen effect. Ik heb alles ingevuld op mijn forum profiel zodat jullie mij mee kunnen nemen en kunnen informeren.
 

ook ik heb ineens last van een telefoon die regelmatig overhit en dit tot begin augustus nooit eerder gehad.

Wel echt een ellende dit en ik vind de communicatie vanuit kpn echt uiterst gebrekkig.

Reputatie 2

Mij ook graag toevoegen aan de lijst. Ik wacht op bevestiging per sms. Ik ga over 9 dagen op vakantie en hoop dat ik mijn iPhone11 kan gebruiken op het 4G netwerk. Deze storing duurt nu al vanaf eind July! Dit kan toch niet KPN

Reputatie 3
Badge

Ik heb het hier al een aantal keren aangekaart, maar heb maar van enkele hier terug gezien dat zij daar ook last van hebben….
Ik heb als neveneffect dat mijn mobiel erg snel overhit  raakt bij minimale multitasking. Op het moment dat mijn mobiel overhit is, loopt de batterij binnen een half uur leeg. Nu merk ik dat mijn batterij capaciteit enorm achteruit is gegaan. Ik weet wel bijna zeker dat dit een neveneffect is van het bereik probleem. Hoe langer dit probleem aanhoud, hoe slechter mijn mobiel aan toe is.

ik heb ook hiervan een officiële klacht ingediend bij KPN. Maar omdat er maar weinigen zijn die deze klacht ook erbij hebben, ligt het waarschijnlijk aan mijn toestel en kunnen ze niet veel voor me doen. Ik mag naar de winkel om te kijken of er nog iets in de garantie valt. Maar denk meer dat ze mijn probleem wilde verleggen naar een andere collega van haar. 

mochten er andere zijn die ook als neveneffect hebben dat de mobiel snel overhit raakt en batterij sneller leeg loopt. Dan raad ik je aan hier ook een officiële melding/klacht voor in te dienen. 
 

Dat heeft mijn iPhone 11 ook. Om extra bereik te hebben had ik het hoesje ervan af gehaald, hij was soms zo heet dat je hem niet eens meer normaal kon vasthouden. Ook het scherm werd dan enorm donker.

 

Ik heb een oude Iphone 8 in gebruik genomen om toch bereikbaar te zijn. Helaas heeft deze al een ‘slechte’ batterij.

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb het hier al een aantal keren aangekaart, maar heb maar van enkele hier terug gezien dat zij daar ook last van hebben….
Ik heb als neveneffect dat mijn mobiel erg snel overhit  raakt bij minimale multitasking. Op het moment dat mijn mobiel overhit is, loopt de batterij binnen een half uur leeg. Nu merk ik dat mijn batterij capaciteit enorm achteruit is gegaan. Ik weet wel bijna zeker dat dit een neveneffect is van het bereik probleem. Hoe langer dit probleem aanhoud, hoe slechter mijn mobiel aan toe is.

ik heb ook hiervan een officiële klacht ingediend bij KPN. Maar omdat er maar weinigen zijn die deze klacht ook erbij hebben, ligt het waarschijnlijk aan mijn toestel en kunnen ze niet veel voor me doen. Ik mag naar de winkel om te kijken of er nog iets in de garantie valt. Maar denk meer dat ze mijn probleem wilde verleggen naar een andere collega van haar. 

mochten er andere zijn die ook als neveneffect hebben dat de mobiel snel overhit raakt en batterij sneller leeg loopt. Dan raad ik je aan hier ook een officiële melding/klacht voor in te dienen. 
 

Batterij en oververhit toestel is neveneffect van de oorzaken waarover dit topic gaat @ KPN misschien hier inventariseren, is dit forum toch ergens goed voor….

Reputatie 7
Badge +24

Ook ik heb al sinds eind juli storing. Nieuwe simkaart heeft geen effect. Ik heb alles ingevuld op mijn forum profiel zodat jullie mij mee kunnen nemen en kunnen informeren.
 

ook ik heb ineens last van een telefoon die regelmatig overhit en dit tot begin augustus nooit eerder gehad.

Wel echt een ellende dit en ik vind de communicatie vanuit kpn echt uiterst gebrekkig.

Dankjewel @Patricia Weltevreden, neem ik mee. 

Reputatie 6
Badge +2

Nogmaals bedankt allemaal voor de gegevens, ik geef ze wederom door. 

Over de andere vragen kan ik op dit moment niets zeggen, er wordt aan gewerkt. Ik kan jullie alleen om geduld vragen, zodra er een update is zal het worden gedeeld. Als ik meer wist had ik het hier zeker geplaatst. 

Mijn geduld is na 5 weken wel op, zo lang kun je zonder enig uitzicht op een oplossing en zonder voorstel voor een tijdelijke oplossing toch niet aan het lijntje houden🤬